Zadejte hledaný výraz...

Jaký směr bude nejlepší – každý názor se hodí.

Bucht
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
26. 8. 2015 08:36:40
Zdravím,
dost dlouho se rozhoduji co bude nejlepší, jaké jsou možnosti a co by udělal na mém místě někdo jiný, takže snad budete umět poradit a vžít se do situace.
Máte kamennou prodejnu na sortiment nářadí a železářství, doplněný o domácí potřeby cca 20 000 položek. Na trhu cca 25 roků. Lokace menší město cca 5 000 obyvatel, dříve několik průmyslových oblastí, takže zde byla i nákupní síla, nyní prázdno a kupní síla dojíždí do větších měst. V blízkosti z jedné strany město cca 16km o počtu 40 000 obyvatel a z druhé strany menší město cca 15 000 obyvatel cca 10km daleko. V každém městě několik konkurenčních podniků a v tom větším OBI atd.
Výsledek je postupný pokles zákazníků, pokud přijdou, jsou udiveny co vše máme, ale je to bída.( bída v uvozovkách, 4 zaměstnance a majitele to uživí, ale musí se to podporovat i prodej mimo prodejnu, státním organizacím atd.a není to žádná sláva na počet hodin investovaných) Zákaznicí většinou jindy provedou nákup v OBI nebo jiném marketu, který spojí s nákupem potravin atd.
Jaké vidím možnosti zvednout prodej:
Letáková reklama - nyní je cca jednou za 3 měsíce, měsíční akce, ale není to nic moc, v počtu zákazníku
- zajistit letákovou reklamu cca po 14 dnech v do okruhu 15km, nevím jestli těch letáku není už dost, ve schránce se to válí, nikdo to nečte nebo málo. A strkat letáky za stěrače atd. to nechceme, to vadí nám, nebudeme to dělat ostatním.
Přestěhovat prodejnu do jednoho z okolních měst - konkurence je zde vyšší, náklady na přesun nebudou také zanedbatelné, kupní síla se bude rozdělovat mezi konkurenci...
Využití internetové cílené reklamy Google a Seznam v určené oblasti pro zobrazování - už se to zkoušelo, nemělo to velký vliv na zákazníky, ale je zde možnost, že to nebylo správně vše nastaveno
Reklama v oblastním rádiu - nevyzkoušeno, sám se na radiovou reklamu moc nereaguji..
Bannerová nebo textová reklama na stránkách měst v okolí - vyzkoušeno, problém je, jak motivovat, aby jel 15 km daleko..
Prodej zboží přes internet(eshop) - možnost zde je, ale problém je trochu v tom, že těch 20 000 položek není v žádném systému, vše je v hlavě, inventura se dělá pouze celková finanční. Si říkám, jestli by to stálo za to, vše dát do systému a udělat eshop. Bud eshop hlavní s podporou prodejny a nebo obráceně.
Omezit prodej v kamenné prodejně - snížit počet zaměstnanců, zredukovat počty položek a jen to šolichat - do toho se mě nechce, víme, že můžeme růst, máme velké zkušenosti, dobré ceny, rozumíme tomu co prodáváme atd..
Jaký nápad Vám připadá nejlepší, nebo poradíte, co by se mohlo udělat, aby se přilákal zákazník. Za každý příspěvek děkuji..
26. 8. 2015 08:36:40
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-smer-bude-nejlepsi-kazdy-nazor-se-hodi/#reply1135939
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
26. 8. 2015 08:55:27
Eshop určitě vyzkoušet.. najměte brigoše, co vám zboží dajá do systému. Udržovat to pak by už neměl být takový hardcore.
Pak dává smysl online reklama. Ovšem směřovat online reklamu na kamennou pobočku mi v tomto případě nepřijde ideální (malé město a větší města v okolí to k vám mají daleko).
Osobně vidim jako nejlepší variantu přesun + offline propagace v místě působení + eshop.
Ať se daří. Držím palce!
26. 8. 2015 08:55:27
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-smer-bude-nejlepsi-kazdy-nazor-se-hodi/#reply1135938
meter21
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
26. 8. 2015 08:59:20
V prípade že tovar hodíte na E-shop máte jednu veľkú konkurenčnú výhodu a to sklad. Ak zvolíte nejaký rozumný systém tak zabijete viac múch jednou ranou : (účtovníctvo, skladový systém , štatistiky , e-shop, pokladne, vernostné systémy , zľavy pre remeselníkov .....)
26. 8. 2015 08:59:20
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-smer-bude-nejlepsi-kazdy-nazor-se-hodi/#reply1135937
addamz
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
26. 8. 2015 09:04:02
My máme reklamu na predajňu tlačenú, letáky, rádio, lokálny sponzoring a všetko funguje.
26. 8. 2015 09:04:02
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-smer-bude-nejlepsi-kazdy-nazor-se-hodi/#reply1135936
Tak zde by se dalo diskutovat do nekonečna. Možností je skutečně mnoho. Z toho efektivních jen několik. Navíc to ještě úzce souvisí s mnoha faktory, které neznáme. Zde je to skutečně o důkladné analýze trhu a konkurence než o obecných radách. Ty Vám sice něco napoví, ale v konečné fázi mohou být třeba právě na Váš případ zcela zcestné...
Ale pokud bych měl přidat obecnou radu, tak e-shop jako doplněk bych doporučil. Zauvažujte třeba o rozvozu zboží v okolí ještě v den nákupu na e-shopu. Reklama na internetu. Skvělá věc, ale musí se dobře nastavit a hlavně cílová stránka (kam se lidé po kliknutí na reklamu dostanou) musí zaujmout. Poskytnout očekávané informace a přesvědčit návštěvníka o nákupu u Vás. Pokud nemáte e-shop, tak tím je to těžší. Právě o nutnost sednout do auta a dojet až k Vám. Je toho opravdu mnoho...
Ale jak jsem už uvedl. Neznáme mnoho detailů a tak to bude hodně složité poradit něco aby to skutečně fungovalo.
26. 8. 2015 09:04:32
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-smer-bude-nejlepsi-kazdy-nazor-se-hodi/#reply1135935
EnergyStore
verified
rating uzivatele
26. 8. 2015 09:04:43
Podle mého jednoznačně e-shop. Pokud ho nemáte, je to škoda, jelikož slouží nejen jako zdroj příjmů, ale především i jako samotná reklama. Jestli máte dobré ceny, lidé si prodejnu najdou přes porovnávač a když uvidí, že je 15km daleko, nezanedbatelné procento si i dojede. Alespoň já jsem ochoten dojíždět do 20km, jelikož za poštovné je většinou i 100,- a za ty peníze já najedu 40km za 100,- a ručně si zboží vyzkouším a nechám si poradit. Takže já osobně bych velice omezil letáky aj. a investoval bych do e-shopu. Já osobně když něco hledám a opravdu nepospíchám na tu věc, tak ani do OBI nejdu, ale otevřu internet. A nemyslím si, že jsem jediný, naopak nastupující mladší generace nakupuje přes internet prioritně. Další věc co souvisí s e-shopem je i taková blbinka, jako malej dáreček za desetikorunu a zákazníkovi to udělá takovou radost, že se vrací. Mám to vyzkoušené a ač je to pro mě náklad 00 nic, dělá mi to stálé zákazníky. V mém případě je to o hodnotě 4,50,- když to seženu ve slevě a se zákazníkem to dělá divy. Rozhodně bych naopak nešel cestou snižování počtu zaměstnanců, zboží atd. protože to ze zkušenosti od otce vidím tak, že je to cesta do záhuby, ze které se špatně leze ven. To vše z mého pohledu :-)
26. 8. 2015 09:04:43
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-smer-bude-nejlepsi-kazdy-nazor-se-hodi/#reply1135934
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
26. 8. 2015 09:13:55
Eshop + PPC reklama. ČR je moc malá, na to, aby PPC dobře fungovalo lokálně (pokud zrovna necílíte na Prahu nebo Brno), celorepublikově to však funguje výborně (a ve vaší oblasti se například dají zvednout nabídky za proklik, potažmo vypíchnout prodejnu v reklamách).
Tato modernazice vás ovšem bude stát nižší stovky tisíc Kč (250-350), jednak zvolit správnou platformu/nechat to udělat a jednak tam nahrát data. PPC by mělo začínat s budgetem 20 tisíc měsíčně ++ a nedělejte si to sami (ani si to nenechávejte dělat přímo od Seznamu/Googlu).
26. 8. 2015 09:13:55
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-smer-bude-nejlepsi-kazdy-nazor-se-hodi/#reply1135933
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 8. 2015 09:23:11
Ja by som išiel opačným smerom ako EnergyStore a v prvom rade znížil počet zamestnancov o polovicu. Pravdepodobne sú vyťažený predajom malých položiek, ktoré prinášajú malý zisk. Cenu malých položiek do 10,- Kč by som navýšil o cca10-20%. To klient zvyčajne nepozná, ocení že to vôbec máte.
Váš problém nie je v reklame. Eshop? prečo nie, ale tým sa dostanete do iného rangu konkurencie.
Ďalší krok: zistiť z pravidla 20/80 ktoré výrobky vám prinášajú najlepší zisk a s tým ďalej pracovať formou reklamy.
26. 8. 2015 09:23:11
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-smer-bude-nejlepsi-kazdy-nazor-se-hodi/#reply1135932
PetrBoril
verified
rating uzivatele
26. 8. 2015 09:42:44
Taky bych asi začal u zaměstnanců a zefektivnění práce. A eshop bych určitě přidal taky, začal bych položkami, na kterých máte nejlepší marži / můžete nejlépe konkurovat internetu a postupně přidával ostatní, myslím že není nutné tam ihned nasázet 20.000 položek.
26. 8. 2015 09:42:44
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-smer-bude-nejlepsi-kazdy-nazor-se-hodi/#reply1135931
Bucht
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
26. 8. 2015 10:02:41
Napsal addamz;1220660
My máme reklamu na predajňu tlačenú, letáky, rádio, lokálny sponzoring a všetko funguje.
Vytváříte si letáky, nebo máte spolupráci s nějakou firmou, která toto zajistí.. Jak zjišťujete návratnost reklam, třeba u letáku atd?
26. 8. 2015 10:02:41
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-smer-bude-nejlepsi-kazdy-nazor-se-hodi/#reply1135930
EnergyStore
verified
rating uzivatele
26. 8. 2015 10:02:57
Je hezké, jak to každý vidíme jinak :-). Zase řekněme si, že jestli se teď uživí 4 zaměstnanci a pán se rozhodne jít do e-shopu, proč by měl platit za plnění e-shopu někomu jinému? Nebo proč by měl propouštět zaměstnance aby za půl roku musel kvůli e-shopu nové přijímat. A zase bych osobně dal na eshop všech 20000 položek. Ono když někdo chce na stavbu koupit všechno nářadí a příslušenství a je z čeho vybírat, tak objednávku dokončí. Když ovšem budou v nabídce jedny vrtáky za 200,- a v e-shopu vedle budou mít jiné vrtáky za 100,- už může zákazník porovnávat. Takže čím více na výběr, tím lépe. Říkám, je to jen můj pohled a to správné řešení je otázkou výpočtů a průzkumů.
26. 8. 2015 10:02:57
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-smer-bude-nejlepsi-kazdy-nazor-se-hodi/#reply1135929
Bucht
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
26. 8. 2015 10:22:44
Ohledně počtu zaměstnanců, každý má pravdu a já napsal málo detailu. Vyšší počet zaměstnanců je z důvodu rozložení prodejny a skladu v jiné části, musí se odejít z prodejny, i když je to propojené.
Prodejna je nyní v systému pultového výdeje a menšího marketu, nejsem toho zastánce, radši bych uplný market, ať si zákazník sám vybere a pak přijde jen na kasu. Bohužel, kvůli rozložení prodejny, není možnost udělat celý market. Takže tam musí být vždy o pracovníka navíc, který hlídá, když se chodí do skladu.
Udělat 80/20 můžeme, ale bude to jen odhad..jak sem spal, zboží je mimo systém, takže to bude, jo tamto se prodává dobře atd..
Větší podíl zisku dělá, prodej mimo prodejnu ze závozem, různým firmám nebo institucím, ale zde je to mín a mín, různá nová pravidla, veřejní poptávky, kde zpracování podkladů je dražší, než celkový zisk..
Ohledně eshopu - zboží není v systému, netuším časovou náročnost, jak vše dostat do systému, využíváme Pohodu, ale pouze na učetnictví, ikdyž umožnuje kompletní skladové hospodářství. Máte někdo zkušenosti, jaká je časová náročnost, naplnit eshop od 0, foto máme od dodavatelů, ale zajistit naplnění, popisky, administrace shopu komplet? Kolik času, na 1 osobu - 2 měsíce?
26. 8. 2015 10:22:44
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-smer-bude-nejlepsi-kazdy-nazor-se-hodi/#reply1135928
EnergyStore
verified
rating uzivatele
26. 8. 2015 10:37:38
Ohledně e-shopu záleží samozřejmě na investici. Pokud se budete chtít odlišit od konkurence, poskytnout zákazníkovi detailní popis a i detailní fotografie z několika úhlů, je to určitě pro několik osob a na několik měsíců. Pokud bude stačit foto od dodavatele a stručný popis na jeden řádek, při 8 hodinové směně by jeden pracovník mohl teoreticky na e-shop přidat cca 70 produktů. Ovšem nevím jestli máte s e-shopem alespoň malé zkušenosti, není to jen o obrázku a popisu. Je to i o zvolení klíčových slov, zalistování do katalogu, a spoustě jiném. Dá se tedy říci, že při základním zalistování produktu do e-shopu bych to viděl já osobně pro jednu osobu na necelý rok při běžném pracovním dni. Pokud budete chtít být dál než konkurence, na přidání jednoho produktu bych vyhranil čas alespoň 40 minut pro jeden produkt (foto, základní úprava, popis, rozměry, klíčová slova atd)... Ale opět je to jen můj pohled, určitě se najde spousta brigádníků, co udělá jeden produkt za 5 korun, to Vy si ale musíte určit co je správná cesta a jkou se vydáte.
---------- Příspěvek doplněn 26.08.2015 v 10:38 ----------
A ono jestli má jeden zaměstnanec hlídat jen to jestli někdo nekrade než druhý zaměstnanec jde do skladu, alespoň bych ho posadil za ten počítač a ať přidává produkty postupně.
26. 8. 2015 10:37:38
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-smer-bude-nejlepsi-kazdy-nazor-se-hodi/#reply1135927
Bucht
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
26. 8. 2015 11:00:33
Napsal EnergyStore;1220694
Ohledně e-shopu záleží samozřejmě na investici. Pokud se budete chtít odlišit od konkurence, poskytnout zákazníkovi detailní popis a i detailní fotografie z několika úhlů, je to určitě pro několik osob a na několik měsíců. Pokud bude stačit foto od dodavatele a stručný popis na jeden řádek, při 8 hodinové směně by jeden pracovník mohl teoreticky na e-shop přidat cca 70 produktů. Ovšem nevím jestli máte s e-shopem alespoň malé zkušenosti, není to jen o obrázku a popisu. Je to i o zvolení klíčových slov, zalistování do katalogu, a spoustě jiném. Dá se tedy říci, že při základním zalistování produktu do e-shopu bych to viděl já osobně pro jednu osobu na necelý rok při běžném pracovním dni. Pokud budete chtít být dál než konkurence, na přidání jednoho produktu bych vyhranil čas alespoň 40 minut pro jeden produkt (foto, základní úprava, popis, rozměry, klíčová slova atd)... Ale opět je to jen můj pohled, určitě se najde spousta brigádníků, co udělá jeden produkt za 5 korun, to Vy si ale musíte určit co je správná cesta a jkou se vydáte.
---------- Příspěvek doplněn 26.08.2015 v 10:38 ----------
A ono jestli má jeden zaměstnanec hlídat jen to jestli někdo nekrade než druhý zaměstnanec jde do skladu, alespoň bych ho posadil za ten počítač a ať přidává produkty postupně.
1 rok? no teda čekal jsem třeba cca max 3 měsíce, ale todle..:) a ano, jisté zkušenosti mám, ale ne v takovém měřítku..
Rád bych využil pracovníka, nejen na to hlídání(nehlídá jen, aby někdo nekradl), ale bohužel vědomosti, ovládání PC jsou na nízké urovni, spíše na žádné. Rozumí co prodávají, ale nedůvěřoval bych odvedené práci při přidávání produktu...
26. 8. 2015 11:00:33
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-smer-bude-nejlepsi-kazdy-nazor-se-hodi/#reply1135926
EnergyStore
verified
rating uzivatele
26. 8. 2015 11:11:41
Ano, jeden rok při základním zalistování. Ono je to jednoduché: 1 produkt = v průměru 8 minut (EAN kód, zalistování, obrázek, krátký popisek, product key words, meta tagy apod.). Za hodinu stihne tedy cca 8 produktů. Za jednu směnu 8 hodinovou je to cca 65 produktů. 20000 položek / 65 produkty = cca 308 dnů. A to nepočítám samozřejmě odbíhání k zákazníkovi, na záchod a já nevim co ještě.
Pokud má vztah k PC asi jako já k nářadí, tak to bych si opravdu asi raději zaplatil studenta, co ví o co jde, toho bych nechal přidat vše kromě textu a popisek bych nechal napsat někoho, kdo tomu rozumí. Ovšem jak jsem psal, je to jen o výši investice.
26. 8. 2015 11:11:41
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-smer-bude-nejlepsi-kazdy-nazor-se-hodi/#reply1135925
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit