Zadejte hledaný výraz...

Jaký je postup při reklamaci u ČP?

Andrea
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 4. 2010 17:15:53
Jak správně postupovat při reklamaci u ČP?
Dnes mi volala zákaznice, že ji došela objednaná zásilka, ale balík má poškozený obal. Na poště jí prý nabídli dvě možnosti:
1. balík zašlou zpět odesílateli (tedy mně)
2. balík zákaznice na místě rozbalí a .... nevím co by se pak dělo, kdyby byl obsah opravdu poškozen.
Smlouvu s poštou nemám. Balík byl zabalen myslím dostatečně, příplatek za službu "křehce" byl zaplacen, za necelý rok provozu by to byla první reklamace.
Jedná se o cenný balík, mám tam i pojištění na nějakou částku... kdybych ji pak chtěla vymáhat, tak se musím prokázat fakturou o nabytí zboží nebo mi automaticky (teoreticky) vyplatí celou částku, na kterou jsem to pojistila?
Díky všem za odpovědi.
8. 4. 2010 17:15:53
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-je-postup-pri-reklamaci-u-cp/#reply487838
Petr
verified
rating uzivatele
(47 hodnocení)
8. 4. 2010 17:49:08
Nejspis se jen jedna o poskozeny obal.
Kdyz zakaznice balik na poste s postackou rozbali a zbozi bude v poradku, tak se jen podepise protokol, ze je vse v poradku.
Kdyz zakaznice balik na poste s postackou rozbali a zbozi bude poskozena, tak se to sepise a nahradi se skoda podle faktury, ktera by mela v balicku byt.
8. 4. 2010 17:49:08
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-je-postup-pri-reklamaci-u-cp/#reply487837
dave67
verified
rating uzivatele
8. 4. 2010 19:12:54
Pocitej s tim, ze duvod odmitnuti reklamace bude spatne zabaleny nebo chybi cedulka krehke :rolleyes:
8. 4. 2010 19:12:54
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-je-postup-pri-reklamaci-u-cp/#reply487836
Andrea
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 4. 2010 00:58:55
Díky za odpovědi, brzy budu mít osobní zkušenost s reklamací :)
Zákaznice nechtěla uhradit dobírku dřív, než zboží rozbalí a zkontroluje, což se lidem na poště nelíbilo, takže se dohodli tak, že balík poputuje zpět ke mně a já si to tu vyřeším. Tak jsem na to zvědavá.
Jestli byl nebo nebyl balík špatně zabalený nevím, ale mám argument, že to takhle posílám už skoro rok a zatím bez větších problémů; navíc dodavatel mi to posílá (kurýrem) zabalený ještě míň a zatím bylo vše taky relativně v pořádku.
Cedulka "křehce" tam na 99% byla, kontrolují mi to i na poště. Jestli třeba někde cestou upadla mě nezajímá, za tu službu jsem zaplatila a to je pro mě hlavní.
Ještě by mě docela zajímalo, jak se řeší ta výše odškodného - nevíte? Mám fakturu o nabytí zboží na částku např. 100 Kč, pojištěný balík jsem měla třeba na 150 Kč a na faktuře, která je v balíku pro zákaznici je cena např. 200 Kč. ... V obchodních podmínkách ČP jsem se tohoto tématu nedopátrala. Docela by mě zajímalo, jestli by té zákaznici vrátili víc než mě? ... ale to už jsou asi moc podrobný dotazy...
9. 4. 2010 00:58:55
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-je-postup-pri-reklamaci-u-cp/#reply487835
kubaCZ
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
9. 4. 2010 08:55:08
Napsal androidka;492956
Díky za odpovědi, brzy budu mít osobní zkušenost s reklamací :)
Zákaznice nechtěla uhradit dobírku dřív, než zboží rozbalí a zkontroluje, což se lidem na poště nelíbilo, takže se dohodli tak, že balík poputuje zpět ke mně a já si to tu vyřeším. Tak jsem na to zvědavá.
Jestli byl nebo nebyl balík špatně zabalený nevím, ale mám argument, že to takhle posílám už skoro rok a zatím bez větších problémů; navíc dodavatel mi to posílá (kurýrem) zabalený ještě míň a zatím bylo vše taky relativně v pořádku.
Cedulka "křehce" tam na 99% byla, kontrolují mi to i na poště. Jestli třeba někde cestou upadla mě nezajímá, za tu službu jsem zaplatila a to je pro mě hlavní.
Ještě by mě docela zajímalo, jak se řeší ta výše odškodného - nevíte? Mám fakturu o nabytí zboží na částku např. 100 Kč, pojištěný balík jsem měla třeba na 150 Kč a na faktuře, která je v balíku pro zákaznici je cena např. 200 Kč. ... V obchodních podmínkách ČP jsem se tohoto tématu nedopátrala. Docela by mě zajímalo, jestli by té zákaznici vrátili víc než mě? ... ale to už jsou asi moc podrobný dotazy...
Ahoj,
zákaznici by nic nevraceli. Reklamaci řešíš ty jako odesílatel. Pokud máš balík pojištěný na 150kč pochybuji, že ti ČPošta vyplatí víc. :nono:
rozbalení zásilky: pokud příjemce nepřebere balík (zaplatí dobírku) není majitelem a tím pádem nemůže balík ani otevírat. Musí přijmout zásilku a pak se teprve může řešit reklamace - otevření balíku.
9. 4. 2010 08:55:08
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-je-postup-pri-reklamaci-u-cp/#reply487834
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 4. 2010 09:01:47
Napsal kubaCZ;493005
Ahoj,
zákaznici by nic nevraceli. Reklamaci řešíš ty jako odesílatel. Pokud máš balík pojištěný na 150kč pochybuji, že ti ČPošta vyplatí víc. :nono:
rozbalení zásilky: pokud příjemce nepřebere balík (zaplatí dobírku) není majitelem a tím pádem nemůže balík ani otevírat. Musí přijmout zásilku a pak se teprve může řešit reklamace - otevření balíku.
balík lze pojistit na 150,- Kč? Já myslím, že i to, co není pojištěno a je to posláno doporučeně, je vždycky pojištěno minimálně na 500,- kč
9. 4. 2010 09:01:47
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-je-postup-pri-reklamaci-u-cp/#reply487833
Andrea
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 4. 2010 09:12:58
Napsal mat;493006
balík lze pojistit na 150,- Kč? Já myslím, že i to, co není pojištěno a je to posláno doporučeně, je vždycky pojištěno minimálně na 500,- kč
ty částky jsem si vymyslela, obsah balíku i pojištění je dražší (i než 500 Kč)
Jinak v obchodních podmínkách ČP to mají docela srozumitelně napsáno. Částka se může vyplácet jak odesílateli, tak i adresátovi, záleží na tom, kdo to reklamuje a jaká je domluva mezi těmito subjekty. Ale jak píše kubaCZ, zákaznice by musela balík nejdříve převzít, aby ho mohla otevřít.
Balík je nyní na cestě zpět ke mně, takže uvidím, jak to tady bude pokračovat. Předpokládám, že mi to přiveze pošťák, který zas bude pospíchat a nebude to chtít řešit, tak se na to pomalu připravuju :)
9. 4. 2010 09:12:58
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-je-postup-pri-reklamaci-u-cp/#reply487832
Vašek
verified
rating uzivatele
(110 hodnocení)
11. 4. 2010 12:25:36
Dostaneš tolik, na kolik si to pojistila. Pokud si to pojistila o hodně méně než je hodnota zboží, například výběrčí dobírky, tak máš prostě smůlu. Dostaneš tolik, kolik máš pojištěno.
Jinak pokud posíláš často, tak ti uznají prakticky vše, protože seš pro ně "větší zákazník".
11. 4. 2010 12:25:36
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-je-postup-pri-reklamaci-u-cp/#reply487831
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
11. 4. 2010 23:29:39
Mě pošta neuznala velkej balík(stolek pod akvárium, byli omlácený rohy) pro špatné balení.
Měl přez 30kg a na podacím lístku(zákazník jej vrátil v zák. lhůtě) nebylo jeho jméno, pouze příjemce.
A tak jsem jim napsal odvolání, že jej vůbec neměli do přepravy přijmout(berou max30kg) a pak by jej řidič, který jej dovezl netahal po zemi, čehož jsem byl svědkem a trochu to okecal.
Přišlo vyjádření, že balík nebyl správně zabalen ale jelikož bylo na straně pošty pochybeno, tak mě vrací to co měl zaplatit zákazník podle faktury. Nepočítali poštovné, čili dostanu asi o 450kč míň než bylo pojištěno,ale pořád lepší než ostnaným drátem do oka :-)
11. 4. 2010 23:29:39
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-je-postup-pri-reklamaci-u-cp/#reply487830
Andrea
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
13. 4. 2010 16:23:13
Napsal kubaCZ;493005
Ahoj,
zákaznici by nic nevraceli. Reklamaci řešíš ty jako odesílatel. Pokud máš balík pojištěný na 150kč pochybuji, že ti ČPošta vyplatí víc. :nono:
rozbalení zásilky: pokud příjemce nepřebere balík (zaplatí dobírku) není majitelem a tím pádem nemůže balík ani otevírat. Musí přijmout zásilku a pak se teprve může řešit reklamace - otevření balíku.
Tak dnes mi přivezli balík, který zákaznice odmítla převzít, jelikož byl poškozený obal. Krabici jsme na poště otevřeli, zjistili, že obsah je v pořádku, takže zákaznice si ho klidně mohla nechat. Na její poště prý pochybili - měli jí umožnit otevřít balík ještě před zaplacením dobírky, prý na to má právo, když je obal viditelně poškozen. Samozřejmě se pak o tom sepisuje reklamační protokol, který také neudělali. Na naší poště byli moc ochotní a milí (nebo spíše ochotné a milé) pracovnice, vše telefonicky domluvili i s protistranou (poštou zákaznice). Dokonce jsme se dohodli na tom, že balík ji tam zase pošlou zpět pod stejným podacím číslem, abych nemusela znovu platit poštovné, protože chyba byla na straně pošty (měli nechat zákaznici balík otevřít). Sice tedy ještě není vše u konce, ale rozhodně si nemohu ani trochu stěžovat na přístup České pošty. Pevně věřím tomu, že i kdyby nastal problém a obsah zásilky byl poškozen, tak by se k té náhradě škody postavili čelem. Každopádně uvažuju o tom, že jim někam zašlu pochvalu, ať jim udělám aspoň malou radost.
...třeba se bude výše uvedená informace někomu hodit.... :)
PS: Jednalo se o Cenný balík, nevím, jestli to u Obchodních balíků není jinak.
13. 4. 2010 16:23:13
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-je-postup-pri-reklamaci-u-cp/#reply487829
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit