Zadejte hledaný výraz...

Jaké je podle vás cena jednoho tweetu?

Vím, že titulek je lehce zavádějící a odpověď není jednoznačná. Nicméně:
Před několika dny jsme zde na Webtrhu zakoupili platformu na zprostředkování prodeje reklamních sdělení na Twitteru - www.payfortweet.com. Současně jsme získali určité prostředky od zahraničního investora a rádi bycom tuto platformu v ČR a na Slovensku etablovali.
První reakce jsou většinou příznivé, do systému se zaregistrovalo i několik vlivných twiteristů (více jak 1000 či 2000 folowerů). Samotný marketing přes Twitter je velmi efektivní, ví o tom své zejména blogeři, viz např. zde nebo tady.
Otázkou zůstává, jaká je optimální cena za tweet?
Na jedné straně jsou majitelé účtů, kde cituji:
@adent: Pro někoho za půl darma, pro někoho za 50kKč splatných v hotovosti a předem...
@necodymiconer: Třeba za tweet od influencera stovky, v určitých případech i tisíce
Na druhé straně je potřeba inzerenta udržet určitý rozpočet.
Aktuálně může inzerent nabídnout nějakou cenu a předpokládaný minimální počet followerů, cena je na něm (i když nějakou "nápovědu" od nás má). Zatím se (na úkor snahy o jednoduchost a přehlednost) nijak nezohledňuje koeficient vycházející z "kvality" autora a jeho kanálu (% retweetů, proklikavost, oblíbenost atd...).
Za kolik byste twítli #ads vy a kolik byste naopak byli ochotni zaplatit jako inzerent?
27. 4. 2012 15:44:41
https://webtrh.cz/diskuse/jake-je-podle-vas-cena-jednoho-tweetu/#reply759506
Pepa Ovocák
verified
rating uzivatele
27. 4. 2012 16:05:56
Sice nemám co na Twitteru propagovat, ale za retweet vlastního tweetu bych byl ochotný zaplatit více než za cizí tweet ;)
27. 4. 2012 16:05:56
https://webtrh.cz/diskuse/jake-je-podle-vas-cena-jednoho-tweetu/#reply759505
Michal Kubíček
Michale, to je strašně ošidné. Martin Malý to nejspíš shrnul přesně - na podobný systém není český Twitter ještě připraven a je pravděpodobné, že dříve či později bude fungovat jako PlaCla - minimální ceny za minimální kvalitu. K tomuto závěru mě vedou tři poznatky:
1) Počet followerů jako veličina vstupující do ceny za tweet je velmi diskutabilní. Z mých pozorování vyplývá, že platí pravidlo 10 : 10 : 10. Jinak řečeno - z celkového počtu 2000 followerů si tweet přečte desetina, tj. nějakých dvěstě lidí. Z oněch dvouset jich tak zhruba kolem dvaceti nějak na tweet reaguje. Párkrát jsem to zkoušel :) Z řečeného bude vyplývat i ochota inzerentů za tweet zaplatit. Rovnou se rozluč s tisícovými částkami - nemají oporu v realitě a inzerentovi se nemohou vyplatit
2) Český Twitter je specifický tím, že je malý. A tím, že je malý, je hodně omezený. Pominu-li celebrity, pak lidé, kteří mají tisícovky followerů, je mají dobře přečtené a snaží se jim servírovat to, co je opravdu zajímá. A to poslední, čím by chtěli své followery urazit, je placená reklama naprosto mimo jejich zaměření. Prostě - nasbírat přes dva tisíce followerů je dlouhodobá dřina, ale o polovinu klidně můžeš přijít za týden neuváženými tweety.
3) Třetí bod souvisí s předchozím - většina českých uživatelů Twitteru tak či onak pochází z IT sféry (nebo blízké či podobné). Většinou se jedná o tvory, kteří reklamu berou spíše jako zábavu a zpestření života, ale málokdy se z nich rekrutují zákazníci. Jsou prostě špatná cílovka.
Vše výše řečené je můj soukromý a osobní názor. Pokud mohu mluvit za sebe, aby mě někdo přemluvil k placenému tweetu, musel by hodně přitlačit, anebo nabídnout reklamu, o které vím, že mé followery neurazí. I tak ale - držím palce, čas ukáže :)
P.S. Zkusil jsem si ještě udělat malou anketku mezi svými followery. Možná to pro tebe bude užitečná zpětná vazba :)
27. 4. 2012 16:09:54
https://webtrh.cz/diskuse/jake-je-podle-vas-cena-jednoho-tweetu/#reply759504
já bych reklamy netweetoval ani třeba za 2000 Kč, a to mám jen necelé dvě stovky followerů. Nedovedu si představit, za kolik by byly ochotny tweetovat vlivné účty. Souhlasím s adentem.
Bojím se, že to opravdu skončí tak, že ceny budou sice nízké, ale kvalita mizerná.
27. 4. 2012 16:48:12
https://webtrh.cz/diskuse/jake-je-podle-vas-cena-jednoho-tweetu/#reply759503
Napsal Martin Kolčaba;789662
já bych reklamy netweetoval ani třeba za 2000 Kč, a to mám jen necelé dvě stovky followerů. Nedovedu si představit, za kolik by byly ochotny tweetovat vlivné účty.
Vzpomínám si, kdy se to říkalo i o pay per post... Nicméně díky za názor.
---------- Příspěvek doplněn 27.04.2012 v 17:00 ----------
Mj. tušíte, kolik stojí tweety opravdu vlivných osob na Twitteru? http://www.vulture.com/2012/01/how-much-can-a-celebrity-make-for-tweeting.html - Snoop Dogg (6.3 millionů followerů) 8.000 USD:) Nebo:
But there are outliers. When Ad.ly introduced self-destructing Charlie Sheen to Twitter, he was paid about $50,000 per tweet. It was worth it. Sheen’s tweet for Internships.com generated 95,333 clicks in the first hour and 450,000 clicks in 48 hours, created a worldwide trending topic out of #tigerbloodintern, attracted 82,148 internship applications from 181 countries, and added 1 million additional visits to Internships.com.
27. 4. 2012 16:53:40
https://webtrh.cz/diskuse/jake-je-podle-vas-cena-jednoho-tweetu/#reply759502
Pravidelně nakupuji tweety, občas je i prodávám. Všechno ale v USA, v ČR jsem to ještě nezkoušel.
K určení ceny stačí poměrně jednoduchá úvaha:
Všichni, kteří si tweet kupují si od toho něco slibují. Někdo prodej v eshopu, někdo prodej digitálního produktu, případně jen návštěvnost, která klikne na reklamu. Kromě toho jim to pochopitelně dá i nějakej ten zpětnej odkaz.
Otázkou tedy je, kolik konverzí oni tím jedním tweetem získají. Celkem jsem nějaký tweet koupil tak 150x, z toho asi jen z desetiny byla nějaká konverze. Z některých dokonce nebyla ani jedna návštěva . . . Často se jedná o fake účty, fake followery anebo jde o účet, který každou chvíli vypustí nějaký placený tweet a followeři to z toho důvodu vnímají jako spam - a mají pravdu.
Cena tweetu by se tedy měla určovat individuálně, cenu by měli zvyšovat tyto faktory:
- počet opravdových followerů
- tématické zaměření (Čím užší zaměření, tím lépe), stejně tak i zaměření followerů
- hodnocení předchozích kupujících tweetu
- četnost reklamních tweetů (čím méně, tím lépe)
- doba tweetnutí - tady se musí brát ohled i na geografii. Aby všichni followeři zrovna nespali . . .
- počet tweetnutí - Často se ten samý tweet postuje třeba 3x za den v různých časech
Něco konkrétnějšího - Kdybych kupoval tweet od někoho, kdo je vhodně tématicky zaměřený a má 1000 followerů, nedal bych víc než 200 Kč.
Tak snad jsem nic nevynechal. Ještě bych doplnil, že se mi tato služba líbí, ale nejsem si jist, jestli je v ČR dostatek Tweeterů. Každopádně to vyzkouším;-).
27. 4. 2012 17:00:17
https://webtrh.cz/diskuse/jake-je-podle-vas-cena-jednoho-tweetu/#reply759501
Napsal Michal Kubíček;789664
Vzpomínám si, kdy se to říkalo i o pay per post... Nicméně díky za názor.
není zač, ten příklad co jsi dodal je pěknej... :)
27. 4. 2012 17:03:06
https://webtrh.cz/diskuse/jake-je-podle-vas-cena-jednoho-tweetu/#reply759500
Inwebstor
verified
rating uzivatele
27. 4. 2012 17:05:36
Výborně. Projekt PayForTweet jsem už před nějakou dobou odepsal jako nepovedený, jsem rád, že přechází do zkušených rukou.
Pokusím se odpovědět, jak bych přistupoval k nákupu z pozice inzerenta (a že několik potenciálních inzerentů bych pro takovou reklamu asi přitáhl, kdybych viděl, že to funguje).
Podotýkám dopředu, že jsem vždy výkonově orientovaný inzerent.
Na nějaký brandy a podobně moc nehraju, protože se to prostě blbě měří (čtěte: JÁ to neumím)
Čili pokud utrácím své či klientovy peníze za reklamu, požaduji (v rámci možností) okamžitý, měřitelný efekt:
- návštěvu
- přihlášení k newsletteru
- registraci
- objednávku
- lead
- follow, like atd...
Většinou mám v hlavě nějakou cenu, kterou chci za jednu takovou "akci" zaplatit (a realita mi většinou ukáže, že jsem škrt a musím tuto cenu o nějaký kus navýšit)
A pak je to jen otázka jednoduché matematiky z následujícího trychtýře:
1. kolik má publisher followerů?
2. kolik z nich klikne na odkaz? (předpokládám, že odkaz bude součástí většiny reklamních tweetů)
3. kolik z kliknuvších provede mnou požadovanou akci?
Bod 1. znám jako inzerent dopředu.
Bod 2 je ovlivněn faktory:
- reálnost followerů
- cílení followerů (např. já mám poměrně úzce ohraničenou skupinu, @justinbieber nebo něco podobného naopak masu)
- wording - jak kvalitní práci odvede samotný publisher a jak dobrý tweet napíše
Bod 3 je ovlivněn faktory:
- správnost cílení
- kvalita landing page
K bodu 2: Jednou jsem na svém účtu zkoušel "reklamní" tweet na Elegant Themes (tedy vcelku dobře cílený, affil). CTR byla stejná jako u ostatních tweetů, kde se pohybuje na úrovni 35-50% (poměr počtu kliků dle bit.ly ku počtu followerů). Ale tohle bude určitě odlišný, jak účet od účtu, tak obor od oboru.
Příklad:
Dejme tomu, že mým produktem je affil Elegant Themes ($44 za konverzi). Kalkulace by vypadala následovně:
- max. cena, kterou jsem ochoten zaplatit za 1 "akci": $20 = 400 Kč
- počítejme v průměru (Plaváčkových reálnějších) 10% CTR
- konverzní poměr z prokliků do prodejů mám 1%
- 100 followerů = 10 kliknutí = 0,1 prodeje
- max. cena, kterou jsem ochoten zaplatit za Tweet: 40 Kč / 100 oslovených followerů (tedy účet se stovkou followerů - náklady 40 Kč, účet s tisícovkou followerů - 400 Kč)
K tomu mám několik poznámek:
Platba za tweet není pro publishera zrovna motivující... On nemá důvod se snažit, aby na ten reklamní link někdo klikl - prostě odešle tweet a je to.
Jako inzerent bych tedy chtěl mít možnost vidět statistiky pro jednotlivé publishery (předpokládám, že s větším rozpočtem bych udělal reklamní kampaň napříč třeba stovkou twitter účtů), abych si mohl ty nefungující hodit na svůj pomyslný blacklist.
Teď z pohledu publishera:
Jako člověk, který před nedávnem málem přišel o Twitter účet bych asi hodně váhal, jestli nějaké reklamní sdělení vůbec posílat.
Pokud ano, tak by to muselo být něco, co by pro mé followery mohlo být opravdu zajímavé - vybíral bych tedy jen a výhradně ze své úzce zaměřené niky: domény/affil/pasivní příjem
Pak bych požadoval cenu v řádech stovek Kč za 100 followerů (právě kvůli tomu úzkému cílení)
Snad jsem aspoň trochu pomohl a držím palce, ať se daří!
27. 4. 2012 17:05:36
https://webtrh.cz/diskuse/jake-je-podle-vas-cena-jednoho-tweetu/#reply759499
Napsal Inwebstor;789674
Čili pokud utrácím své či klientovy peníze za reklamu, požaduji (v rámci možností) okamžitý, měřitelný efekt
uvažujeme podobně - moje uvažování šlo až tak daleko, že by inzerent dostal do ruky jakýsi konvertor URL, který by a) měřil prokliky a za b) následně by z CTR daného twitteristy (+ dalších faktorů) generoval jakýsi rank. Inzerent by pak viděl rank daného twitteristy a mohl by se rozhodnout, zda ponechá cenu, nebo ji bude ochoten zvýšit (twitterista by měl v profilu návrh své "ceny"). cena za každý tweet by pak nebyla totožná.
Napsal Inwebstor;789674
wording - jak kvalitní práci odvede samotný publisher a jak dobrý tweet napíše
to je aktuálně nešikovně udělané, prostě autor twítne a dá info inzerentovi. ten buď schválí nebo neschválí. to je bohužel trochu kostrbaté a tak uvažujeme o jakémsi stádiu "preview" - tj. inzerentovi bude autorem nejprve tweet ukázán a až po schválení bude zveřejněn
27. 4. 2012 17:14:38
https://webtrh.cz/diskuse/jake-je-podle-vas-cena-jednoho-tweetu/#reply759498
Inwebstor
verified
rating uzivatele
27. 4. 2012 17:19:42
Napsal Michal Kubíček;789679
uvažujeme podobně - moje uvažování šlo až tak daleko, že by inzerent dostal do ruky jakýsi konvertor URL, který by a) měřil prokliky a za b) následně by z CTR daného twitteristy (+ dalších faktorů) generoval jakýsi rank. Inzerent by pak viděl rank daného twitteristy a mohl by se rozhodnout, zda ponechá cenu, nebo ji bude ochoten zvýšit (twitterista by měl v profilu návrh své "ceny"). cena za každý tweet by pak nebyla totožná.
No výborně, když to vezmete až takhle od podlahy a podaří se vám TOHLE zrealizovat, tak jsem Váš (coby inzerent) :-)
27. 4. 2012 17:19:42
https://webtrh.cz/diskuse/jake-je-podle-vas-cena-jednoho-tweetu/#reply759497
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
27. 4. 2012 17:55:48
Na Twitteru se pohybuje strašně malý počet těch opravdových klientů, těch, kteří dělají konverze, kupují. Dovedu si představit, že tohle bude fungovat na IT scéně, tam přeci jen je ještě Twitter využíván, ale takhlec ne. V globálu to funguje, protože tam je na tom Twitter trošku jinak (i když pořád zaostává za FB, ale ne o tolik jako u nás).
Z mého hlediska Twitter téměř nepoužívám, jsem tam registrovaný, ale už ani nevím heslo. A co znám většinu lidí, mají FB. Právě lidi z WT je sorta lidí, na které by Twitter mohl fungovat, ale je to velice úzká skupina a moc nevidím smysl to pro takovou kapku v moři dělat.
K otázce: Nelze odpovědět, dle mého je podstatné o jakého uživatele jde (historie). Aby to pak nedopadlo tak, že si kvůli této službě všichni založí Twitter a budou chtít nějakou kačku. Většina těchto lidí opravdu nebudou ti, co dělají konverze. Budou si chtít jenom vydělat aniž by něco četli. Kdo tam pak bude inzerovat?
27. 4. 2012 17:55:48
https://webtrh.cz/diskuse/jake-je-podle-vas-cena-jednoho-tweetu/#reply759496
Napsal Jiří Šubr;789685
Z mého hlediska Twitter téměř nepoužívám, jsem tam registrovaný, ale už ani nevím heslo.
Ty jako "SEO" člověk nevyužíváš Twitter minimálně k linkbuildingu?
27. 4. 2012 18:04:39
https://webtrh.cz/diskuse/jake-je-podle-vas-cena-jednoho-tweetu/#reply759495
Tomáš
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 4. 2012 18:17:25
Já ti fandím, mě se to zdá jako dobrý nápad, samozřejmě záleží jak se k tomu postaví twiteřisti.
27. 4. 2012 18:17:25
https://webtrh.cz/diskuse/jake-je-podle-vas-cena-jednoho-tweetu/#reply759494
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
27. 4. 2012 18:36:41
Michal: Ne, vůbec.
27. 4. 2012 18:36:41
https://webtrh.cz/diskuse/jake-je-podle-vas-cena-jednoho-tweetu/#reply759493
Napsal Jiří Šubr;789692
Michal: Ne, vůbec.
Doporucuji tedy nastudovat http://www.tyinternety.cz/socialni-site/jak-pouzit-socialni-site-pro-seo-twitter-6622
http://www.searchenginejournal.com/10-tips-improve-your-seo-using-twitter/28790/
27. 4. 2012 18:45:51
https://webtrh.cz/diskuse/jake-je-podle-vas-cena-jednoho-tweetu/#reply759492
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit