Zadejte hledaný výraz...

Jaká je efektivnost carouselů v eshopech

Jan.H
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 11. 2017 11:14:22
Na téma neefektivnosti carouselů/sliderů je napsáno plno článků, vypracovaná kupa testů, ale stejně když se podívám třeba na Alzu, Mall, Notino atd. tak všechny carousely používají.
Je to nějaké promyšlené UX, které mi nedochází, nebo klasický případ "potřebujeme na homepage tyhle 4 věci a všechny jsou moc důležité, takže musí být nad přehybem". Má pro to někdo nějaké vysvětlení?
20. 11. 2017 11:14:22
https://webtrh.cz/diskuse/jaka-je-efektivnost-carouselu-v-eshopech#reply1312984
michal731
verified
rating uzivatele
(69 hodnocení)
20. 11. 2017 11:16:42
Ono vypracování testů a článků je sice super ale vezměte si to logicky. Odejde z eshopu, protože mají na hlavní stránce slider nebo carousel? Z eshopu jako je Alza, Mall atd?
20. 11. 2017 11:16:42
https://webtrh.cz/diskuse/jaka-je-efektivnost-carouselu-v-eshopech#reply1312983
Jan.H
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 11. 2017 12:14:33
To jestli odejdu nebo ne je momentálně irelevantní, chtěl bych spíš znát ten důvod proč tam vůbec mají ten carousel umístěný a jestli je to efektivní. Bannerová slepota třeba u mě hraje dost roli a vždy jsem carousely úplně ignoroval, ale nemůžu podle sebe soudit běžné uživatele.
20. 11. 2017 12:14:33
https://webtrh.cz/diskuse/jaka-je-efektivnost-carouselu-v-eshopech#reply1312982
michal731
verified
rating uzivatele
(69 hodnocení)
20. 11. 2017 12:18:12
Napsal Jan.H;1425195
To jestli odejdu nebo ne je momentálně irelevantní, chtěl bych spíš znát ten důvod proč tam vůbec mají ten carousel umístěný a jestli je to efektivní. Bannerová slepota třeba u mě hraje dost roli a vždy jsem carousely úplně ignoroval, ale nemůžu podle sebe soudit běžné uživatele.
TO je právě to. Kdo se v tomto oboru pohybuje, nikdy nebude mít ten stejný pohled na věc. Podle mě je to jednoduché, málo prostoru k využití a nabídek kolik si jen dokážou představit na jednom místě. Myslím, že tyto prvky jsou brány jako takový nejdůležitější promo. To nejlepší co eshop nabízí. Mám dopravu zdarma, slevy 90%, 1+1 zdarma atd. tak proč mě to bude zabírat půlku stránky. Bude to hodně věc každého pohledu na věc.
Ale je pravda, že jsou někde cpané úplně zbytečně a nelogicky.
20. 11. 2017 12:18:12
https://webtrh.cz/diskuse/jaka-je-efektivnost-carouselu-v-eshopech#reply1312981
Jan.H
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 11. 2017 12:50:11
A kolik lidí uvidí více jak první slide? 1%? Vyplatí se poškodit kvůli tomu SEO a UX?
20. 11. 2017 12:50:11
https://webtrh.cz/diskuse/jaka-je-efektivnost-carouselu-v-eshopech#reply1312980
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
20. 11. 2017 13:04:56
Pokud prodáváš více druhů zboží, tak je nějaké SEO v rámci homepage úplně zbytečné.
20. 11. 2017 13:04:56
https://webtrh.cz/diskuse/jaka-je-efektivnost-carouselu-v-eshopech#reply1312979
michal731
verified
rating uzivatele
(69 hodnocení)
20. 11. 2017 13:19:40
Spíš si v poslední době říkám, má to SEO dnes ještě takový vliv? Jistě, že Vás to nějak trochu vytáhne ale s konkurencí, která jede full kampaň jen za prachy .... celkově by se to vše dalo rozebírat asi hodně dlouho a nikam by jsme se nedostali.
20. 11. 2017 13:19:40
https://webtrh.cz/diskuse/jaka-je-efektivnost-carouselu-v-eshopech#reply1312978
Ono problem je vnimani HP... je treba si uvedomit, ze tam realne prijde tak 20 % uzivatelu, vetsina uzivatelu prijde na uplne jine stranky - navigace, detail page apod. Ona se ta HP trochu precenuje. Karusely samozrejme nejak zasadne nefunguji. Funguje ten prvni banner a kazdy dalsi pada a to velmi vyrazne. Pokud vezmu treba 100 % kliku co ta plocha vygeneruje, tak muj odahd bude, ze ten prvni si odnese tak 80-90 % kliku.
Nicmene ono to u tech shopu ma i jiny vyznam, proc tam je nekdy mnoho banneru s mnoha nabidkami, ale ty jsou ryze obchodni.
20. 11. 2017 13:23:03
https://webtrh.cz/diskuse/jaka-je-efektivnost-carouselu-v-eshopech#reply1312977
Jakub Jeřábek
verified
rating uzivatele
20. 11. 2017 13:41:43
Ten způsob, co má Alza a Mall, kde dopředu vidíš, co tě čeká na dalších slidech, bývá úspěšnější. Když dobře zvolíš popisky slidů, tak si na to i lidi kliknou, aby se dozvěděli více informací.
20. 11. 2017 13:41:43
https://webtrh.cz/diskuse/jaka-je-efektivnost-carouselu-v-eshopech#reply1312976
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
20. 11. 2017 14:05:24
U jednoho eshopu s nábytkem jsme na to dělali AB test a chtěli jsme to také vyhodit a nahradit něčím lepším. Bohužel se to nepovedlo :-) Vždy to vycházelo co se týče dopadu na konverzní poměr lépe ...
20. 11. 2017 14:05:24
https://webtrh.cz/diskuse/jaka-je-efektivnost-carouselu-v-eshopech#reply1312975
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
20. 11. 2017 19:22:19
Potvrdzujem Radkovu info, ze karousely nijak zasadne nefunguju :)
20. 11. 2017 19:22:19
https://webtrh.cz/diskuse/jaka-je-efektivnost-carouselu-v-eshopech#reply1312974
Pravděpodobně je to způsobeno jedním z následujících důvodů:
– V konkrétním případě (např. Alzy) carousel může fungovat, ačkoli v drtivé většině ostatních případů nefunguje.
– Tyto velké e-shopy ne/přítomnost carouselu vůbec netestovaly, stejně jako velkou řadu dalších funkcionalit webu (alespoň dle mně dostupných informací), a tak carousel na webu zůstává, protože to někomu někdy v minulosti přišlo jako dobrý nápad.
Řešíte-li tuto záležitost na svém webu a máte-li dostatečnou návštěvnost, proveďte A/B testování, jedině tak relevantně zjistíte efekt carouselu ve Vašem konkrétním případě.
21. 11. 2017 00:38:32
https://webtrh.cz/diskuse/jaka-je-efektivnost-carouselu-v-eshopech#reply1312973
lockeheed
verified
rating uzivatele
30. 11. 2017 23:17:50
Napsal Jan.H;1425212
A kolik lidí uvidí více jak první slide? 1%? Vyplatí se poškodit kvůli tomu SEO a UX?
Tohle docela dobře demonstruje smýšlení spousty lidí o webech mimo nějaký reálný business.
Jaký poškození SEO? Jaký poškození UX? - Řešíš úplný nesmysly, který jsou několik úrovní na důležitosti pod těmi opravdu zásadními.
30. 11. 2017 23:17:50
https://webtrh.cz/diskuse/jaka-je-efektivnost-carouselu-v-eshopech#reply1312972
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit