Zadejte hledaný výraz...

Jak změnit dodavatele eshopu a přežít..

p@ch
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
21. 11. 2011 22:38:31
Zdravím ,
požádal bych o radu, co udělat a na co nezapomenout, když chci přejít z jednoho řešení (dodavatele) eshopu ke konkurenci na úplně jiný systém, kde je nějaký předpoklad aktualizací.
Náš eshop je již cca 5 let "mrtvý", je bez jakékoliv aktualizace, dodavatel má již jiné zájmy než údržbu, natož rozvoj..
Díky za rady a náměty.
21. 11. 2011 22:38:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zmenit-dodavatele-eshopu-a-prezit/#reply699960
Filip Matějka
verified
rating uzivatele
(41 hodnocení)
21. 11. 2011 22:44:19
Nejlepší by bylo nechat si udělat systém na míru, který přesně zachová stejné URL. O nic jiného se v podstatě nejedná. Jen tak Vám neklesne návštěvnost a tím pádem ani zisky.
21. 11. 2011 22:44:19
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zmenit-dodavatele-eshopu-a-prezit/#reply699959
Macecha
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
21. 11. 2011 23:31:48
domluvit se s novým poskytovatelem eshopu o souboru .htaccess a zachování url, když je o to požádáte, aby se postarali o zachování url, tak si myslím, že nebude problém pokud nejsou lhostejní k zákazníkovi, případně se dá domluvit jen na tom vlastním htaccess a za nějakou stovku Vám to určitě někdo napíše
21. 11. 2011 23:31:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zmenit-dodavatele-eshopu-a-prezit/#reply699958
tuk
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 11. 2011 15:54:07
Nejlepší by bylo nechat si udělat systém na míru
To by bylo opakování stejné chyby. Vše se dá vyřešit, ale tomuto bych se vyhnul velkým obloukem.
Podle mně musí volba padnout na shop s perspektivou. Ideálně open source, do kterého bude vidět a na který se tvůrce nevykašle nebo nebude využívat své exkluzivity.
Vše ostatní je jen technická záležitost a dá se bez velkých problémů zvládnout.
22. 11. 2011 15:54:07
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zmenit-dodavatele-eshopu-a-prezit/#reply699957
Neposkytl jsi žádné bližší informace, takže možná teď napíšu něco co už jsi zkusil, ale v první řadě bych se úplně ujistil, že je nutné změnit systém. Píšeš, že máš e-shop od nějakého dodavatele a pokud tím dodavatelem nemyslíš studenta, tak s ním máš jistě smlouvu. Není přeci možné, aby tě dodavatel jen tak "odřízl", takže zjistit jestli na něj nemáš nějaké "páky", aby se rozvoji věnoval a upravil e-shop tak jak potřebuješ, příp. jestli můžeš převzít zdrojové kódy a jít s nimi jinam.
Pokud žádná taková možnost neexistuje a změna systému je jediná možnost, tak se vyvaruj rozhodování podle toho jestli je nový systém closed nebo open source. Osobně bych volil následující postup:
1) prošel bych jednotlivé systémy (closed i open source) a zjistil si jejich aktuální stav vybavenosti a vybral bych všechny, které mi vyhovují dle požadovaných funkcí, řekněme z 80-100%
2) následně si zjistil něco o těch systémech z historického hlediska i výhledu do budoucna a poohlédl se po diskuzích jak jsou tyto systémy hodnoceny a u closed source i jak je hodnocen výrobce (např. z hlediska podpory)
3a) z balíku closedsource, bych oslovil všechny dodavatele s konkrétními požadavky, jako zdali jsou schopni převést tvůj současný e-shop na jejich systém při zachování URL nebo jejich přesměrování, kolik bude stát další provoz, vývoj nové funkčnosti (zpravidla sazba za 1 hod práce)
3b) z balíku opensource bych udělal prakticky to samé, jen by bylo potřeba se obrátit na programátory buď tady na diskuzi nebo nějaké firmy tímto se zabývající
Následně máš už balík dat, ze kterých si vybereš svůj budoucí systém, ale to již záleží na tvých preferencích a finančních možnostech. Např.: pokud těch peněz moc nemáš nebo nechceš investovat, zvolíš asi nějaký pronájem s pravidelnými aktualizacemi, pokud máš naopak peněz dost, zvolíš třeba opensource a najmeš si na stálo programátora, který ti jej bude dál rozvíjet a nebo si necháš naprogramovat úplně nový systém.
22. 11. 2011 20:40:32
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zmenit-dodavatele-eshopu-a-prezit/#reply699956
p@ch
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
24. 11. 2011 15:28:14
Systém na míru, to je pro mne cesta z louže pod okap..
---------- Příspěvek doplněn 24.11.2011 v 15:55 ----------
Napsal quinux;725968
Neposkytl jsi žádné bližší informace, takže možná teď napíšu něco co už jsi zkusil, ale v první řadě bych se úplně ujistil, že je nutné změnit systém. Píšeš, že máš e-shop od nějakého dodavatele a pokud tím dodavatelem nemyslíš studenta, tak s ním máš jistě smlouvu. Není přeci možné, aby tě dodavatel jen tak "odřízl", takže zjistit jestli na něj nemáš nějaké "páky", aby se rozvoji věnoval a upravil e-shop tak jak potřebuješ, příp. jestli můžeš převzít zdrojové kódy a jít s nimi jinam.
Pokud žádná taková možnost neexistuje a změna systému je jediná možnost, tak se vyvaruj rozhodování podle toho jestli je nový systém closed nebo open source. Osobně bych volil následující postup:
1) prošel bych jednotlivé systémy (closed i open source) a zjistil si jejich aktuální stav vybavenosti a vybral bych všechny, které mi vyhovují dle požadovaných funkcí, řekněme z 80-100%
2) následně si zjistil něco o těch systémech z historického hlediska i výhledu do budoucna a poohlédl se po diskuzích jak jsou tyto systémy hodnoceny a u closed source i jak je hodnocen výrobce (např. z hlediska podpory)
3a) z balíku closedsource, bych oslovil všechny dodavatele s konkrétními požadavky, jako zdali jsou schopni převést tvůj současný e-shop na jejich systém při zachování URL nebo jejich přesměrování, kolik bude stát další provoz, vývoj nové funkčnosti (zpravidla sazba za 1 hod práce)
3b) z balíku opensource bych udělal prakticky to samé, jen by bylo potřeba se obrátit na programátory buď tady na diskuzi nebo nějaké firmy tímto se zabývající
Následně máš už balík dat, ze kterých si vybereš svůj budoucí systém, ale to již záleží na tvých preferencích a finančních možnostech. Např.: pokud těch peněz moc nemáš nebo nechceš investovat, zvolíš asi nějaký pronájem s pravidelnými aktualizacemi, pokud máš naopak peněz dost, zvolíš třeba opensource a najmeš si na stálo programátora, který ti jej bude dál rozvíjet a nebo si necháš naprogramovat úplně nový systém.
Díky za dlouhou odpověď.
Dodavatel mě neodřízl úplně, eshop funguje na našem serveru, je funkční, prodává..
Jenže není možnost získat jakoukoliv aktualizaci a přece jen, dnes je na trhu jiná situace, než byla v roce 2005 při pořízení eshopu.
Jako řešení pro sebe vidím pronájem eshopu který žije, platit pravidelné poplatky a mít tím zajištěné aktualizace. Teď se jen poprat s tím, aby dodavatel uměl zajistit přesměrování URL. (přes .httacces a kód 301 ?)
Předpokládám, že žádný z pronajímaných eshopu nemá možnost dodržet starou strukturu URL.
Ještě jednou díky.
24. 11. 2011 15:28:14
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zmenit-dodavatele-eshopu-a-prezit/#reply699955
tuk
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 11. 2011 16:36:37
Napsal p@ch;726644
Teď se jen poprat s tím, aby dodavatel uměl zajistit přesměrování URL. (přes .httacces a kód 301 ?)
Předpokládám, že žádný z pronajímaných eshopu nemá možnost dodržet starou strukturu URL.
Ještě jednou díky.
Něco podobného jsem dělal z OXIDu do PrestaShopu. Šlo o to převést data, zachovat ID u produktů, poskládat URL v PrestaShopu v přesně stejné podobě jako to měl OXID. Pak se upraví .htaccess a po spuštění jsou všechny URL produktů stejné. Google posílá traffic pořád na stejné adresy.
Pokud tohle provozovatel placeného shopu nabídne, tak není žádný problém.
24. 11. 2011 16:36:37
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zmenit-dodavatele-eshopu-a-prezit/#reply699954
Napsal p@ch;726644
Systém na míru, to je pro mne cesta z louže pod okap..
---------- Příspěvek doplněn 24.11.2011 v 15:55 ----------
Díky za dlouhou odpověď.
Dodavatel mě neodřízl úplně, eshop funguje na našem serveru, je funkční, prodává..
Jenže není možnost získat jakoukoliv aktualizaci a přece jen, dnes je na trhu jiná situace, než byla v roce 2005 při pořízení eshopu.
Na to se nedá dost dobře odpovědět, protože nevíme o jaký shop/systém jde. Může se stát, že i u tak "starého" systému bude potřeba jen pár "drobných" úprav, které by zvládli zdejší programátoři na ŽL, ale naopak se i může stát, že je ten systém opravdu lepší zahodit a přejít jinam.
Jako řešení pro sebe vidím pronájem eshopu který žije, platit pravidelné poplatky a mít tím zajištěné aktualizace. Teď se jen poprat s tím, aby dodavatel uměl zajistit přesměrování URL. (přes .httacces a kód 301 ?)
Předpokládám, že žádný z pronajímaných eshopu nemá možnost dodržet starou strukturu URL.
Ještě jednou díky.
Udržet strukturu pravděpodobně nepůjde, ale přesměrování by jít mohlo. V tomto případě lze již jen poradit, aby jsi se na jednotlivé poskytovatele obrátil se svými požadavky a vyčkal co ti odpoví. Zcela určitě se ale obrať na více dodavatelů a ne jen na jednoho.
24. 11. 2011 20:14:25
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zmenit-dodavatele-eshopu-a-prezit/#reply699953
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
2. 12. 2011 21:10:50
Děláme to celkem často a pokud se zařídí přesměrování URL, tak to jde celkem bez problémů i u velkých eshopů. Seznamu to občas trvá trochu déle než změnu pochopí, takže bych to neprováděl v sezóně, ale nakonec se s tím popere.
Na co ale určitě nezapomenout jsou feed pro srovnávače. V novém řešení budou mít nejspíš jiné URL, takže je potřeba to zboží.cz apod změnit.
2. 12. 2011 21:10:50
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zmenit-dodavatele-eshopu-a-prezit/#reply699952
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
2. 12. 2011 23:31:24
My mame volbu URL adresy u daneho produktu i u verze zdarma. Patri to totiz k zakladum SEO optimalizace. Pronajem delame jen nejvyssi verze (neomezene), ktera ma kompletne vsechno v cene a to za 499Kc / mesic
http://www.webczech.cz
Aktualizace jsou provadeny cca 1x za 14 dnu
2. 12. 2011 23:31:24
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zmenit-dodavatele-eshopu-a-prezit/#reply699951
Hana Svobodova
verified
rating uzivatele
3. 7. 2014 21:15:53
I když jsou zdejší příspěvky již letité, dovolím si sem popsat svůj problém, třeba mi někdo poradí.
Také řeším stejný problém, jak přejít jinam, co od toho mám očekávat (zda se vyskytnou nějaké problémy s funkčností stránek, s vyhledávači či porovnávači), vlastně se případných problémů celkem bojím. Já jsem normální IT nevzdělaná žena, která prostě chtěla prodávat kosmetiku a parfémy. Když čtu, co tady všechno řešíte za věci, jde mi z toho hlava kolem, protože většině věcí IT charakteru nerozumím. Proto jsem si před lety zřídila e-shop u IT Studia, EasyShop. Nyní ovšem nejsem spokojená, téměř vše je již placené, také postrádám nějaké aktualizace, které by podle mne měly být snad normální službou a ne že vše zůstane při starém (tak jak to bylo v roce 2008, kdy jsem s e-shopem začínala), a vše další je jen placené. Když se teď dívám na ostatní poskytovatele pronájmů e-shopů, zjišťuji, že zřejmě někomu dělám hejla, protože ostatní mají naprosto automaticky zdarma věci, které po mně chce IT Studio zaplatit. Měsíční poplatek za verzi Excellent teď platím 950,-Kč. Za peníze si mohu dokoupit třeba platební brány (ceny od 2.550,-), volitelná pole skladové karty (3.500,-), verze pro mobilní telefony (individuální kalkulace), filtr dle parametrů a dle volitelných polí (cena na dotaz), fotogalerii u zboží (3.500,-), slevové kupóny (16.000,-), propojení na Pohodu (individuální kalkulace), registraci do katalogů a vyhledávačů (1.950,-), SEO modul (6.500,-), exporty zboží pro Seznam, Heuréku a Items (4.000,-), provázání na Facebook (4.000,-), Google Analytics (990,-), našeptávač vyhledávání (3.500,-) a spoustu dalšího. Základních věcí je 21 a jsou to ty nezbytně nutné, bez nichž by to asi prodat ani nešlo. Příplatkových možností je naproti tomu celkem 58. Když to teď studuji, tak třeba FastCentrik za stejnou cenu má vše již v ceně, stejně tak Byznysweb. U WebCzechu jsem se bohužel nedočetla, co je v ceně (údajně vše). Webareal a E-shop-rychle stojí 2.500,-Kč a k tomu je přiobjednání služby Premium za 1.188,- + DPH (vše ročně) a taky mají všechno v ceně (jsou zřejmě totožné) a to i včetně další spousty funkcí, za něž bych u It Studia zaplatila další desetitisíce.
Přiznám se, že když jsem e-shop zřizovala, domnívala jsem se, že i šablona půjde s dobou a budou automaticky nějaké aktualizace. Ale ve skutečnosti to tak bohužel není. V minulosti jsem platila zvlášť za tak samozřejmé věci, jako jsou exporty pro Zboží, zobrazování souvisejících položek, vložení textu do košíku, hromadné mazání položek, doplnění feedu pro Heuréku, aktualizaxi XML feedu pro Zboží, za Ověřeno zákazníky + implementaci widgetu a kódu, za doplnění řádků pro Heuréku apod. Utopila jsem v tom desetitisíce.
Tak bych ráda, kdybyste mi poradili, co přechod na jiný systém obnáší, co od toho mám čekat, čeho se vyvarovat, s čím počítat dopředu, a případně doporučili provozovatele, s nimiž máte dobré zkušenosti, kteří vyvíjejí aplikace, které jsou pak již v základní ceně, a které mají podporu, protože podpora je nyní u IT Studia strašná. Třeba jsem po letech zjistila, že zřejmě špatně vyplňuji kolonku Krátký popis na kartě zboží. Nikde jsem na stránkách nenašla žádný manuál, jak kartu zboží přesně vyplňovat a co kam psát (ráda bych se poučila) - vyplňovala jsem to podle toho, jak mi to pracovník IT Studia na začátku v roce 2008 poradil. Jejich podpora nyní bohužel není příliš ochotná radit. Když jsem z nich odpověď na tento dotaz po mnoha dnech vymámila, bylo mi sděleno, že nad tím ten dotyčný člověk strávil 2 hodiny času, za které bych normálně měla zaplatit jako za SEO konzultaci, ale že to pro mne udělají výjimečně zadarmo, aby mi pomohli. Že je o odpověď musím upomínat po 4 dnech, po 7 dnech i po 10 dnech, je již bohužel zcela normální. Poslední dobou jsem se již doslechla: váš e-shop je je zastaralý, nemoderní, bylo by potřeba se na něj podívat a zmodernizovat jej, samozřejmě za další spoustu peněz, které ale nemám. Také mi bylo sděleno, že tak, jak na stránkách e-shopu uvádím jednotlivé barvy rtěnek každou samostatně, tak to prý nyní zákazníci nechtějí a nehledají, řešením je samozřejmě další placená úprava, jinak mi budou zákazníci už jen ubývat. Na moje sdělení, že na ni nemám peníze, že nechci stále jen investovat, mi poradili, jak to obejít (nezveřejňovat v parametrech položky fotografie celých rtěnek, ale jen jednotlivá kolečka s barvou), a když jsem to u jedné položky vyzkoušela, tak jsem nyní zjistila, že se položka na Heuréce vůbec nezobrazuje, a to ani pod jednotlivými hesly, ale ani ve fultextu. Napsala jsem na podporu další 2 maily (první 30. 6.), proč se položka nezobrazuje, a pořád nic a to je 3. 7. Vlastně ano, 30. 6. mi přišel mail, kde je uvedeno "práve od nás využíváte služby, za které ostatní klienti platí. Konkrétně marketingové poradensví kolem heureky. Dělám to sám z dobré vůle, abychom Vám pomohli." A následuje zpráva, že můj dotaz uzavírá, takže se mnou zřejmě skončili a na dotaz mi už asi nikdo neodpoví, nebo jak si to mám vysvětlit. Když jsem minule urgovala jednu odpověď po šesti dnech, tak mi ten člověk napsal, že byl služebně celou dobu mimo, tak mi odpověděl až po svém návratu do kanceláře. Prostě už na tohle nemám nervy.
Když jsem e-shop zakládala, domnívala jsem se, že budu platit jen ten roční poplatek a jinak už žádné další náklady nebudou, a také jsem netušila, že budu ztrácet čas a nervy s podporou, která by měla radit, ale neradí nebo chce radit jen placené věci.
Děkuji, že jste dočetli až sem, a nabídněte mi prosím slušný systém s pravidelnými aktualizacemi (aby e-shop šel s dobou a nebyl zastaralý a nemoderní), cenou do 1.000,-Kč měsíčně, dobrou podporou, která poradí alespoň do 24 hodin a ne za týden po urgenci, a ráda bych se tam také cítila jako zákazník a ne jako obtížný hmyz. Případně mi můžete poslat link na nějaký příspěvek, kde je již uvedeno, co přechod k jinému poskytovateli obnáší. Případné rady uvítám, ale prosím vezměte v úvahu, že jsem jen ženská bez IT zkušeností a znalostí :-) Ano, i takové někdy pojmou geniální nápad začít podnikat...
---------- Příspěvek doplněn 03.07.2014 v 22:39 ----------
Ještě bych doplnila, že mám v e-shopu kolem 10.000 položek, tak aby to řešení bylo vhodné pro toto množství. Děkuji.
3. 7. 2014 21:15:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zmenit-dodavatele-eshopu-a-prezit/#reply699950
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit