Zadejte hledaný výraz...

Jak zjistit účinnost PPC reklamy?

miroslavmisun
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
6. 1. 2013 17:21:05
Jaký nástroj je na to nejvhodnější? Plánuji nasadit PPC reklamy od google a seznamu, ale nevím, jakým způsobem zjistit, zda-li mi to PŘINÁŠÍ ZISK nebo ZTRÁTU.
Zajímají mne také konverze ppc reklamy. Proto hledám nějaký nástroj, kde ty výsledku najdu, poradíte mi, prosím?
Děkuji.
6. 1. 2013 17:21:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zjistit-ucinnost-ppc-reklamy/#reply849678
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 1. 2013 17:38:09
To je docela komplikovaná otázka a nelze ji objektivně obecně zhodnotit, protože budeš muset brát v úvahu více faktorů. Obecně lze říct, že zisk z objednávek získaných z PPC kampaní musí zaplatit alespoň náklady na PPC řekněme za měsíc. Když to budeš měřit za rok, tak mohou být výsledky jiné, protože se mění sezónnost produktu. Vše záleží na tom jestli máš dostatek zdrojů nebo potřebuješ útočit na okamžitý zisk.
...ALE
Každá reklama má krátkodobou (okamžitou) a dlouhodobou návratnost. Vše závisí na době spotřeby zboží, které prodáváš. Pokud je doba spotřeby dlouhá, tak ve většině případů je dobré spolehnout se pouze na tu krátkodobou návratnost (např. nábytek si lidé koupí nyní a pak až za několik jednotek nebo desítek let). Mohou však tvůj shop dále doporučit a pak pokud budeš dělat další propagaci remarketing nebo komunikace se zákazníky, kteří získali doporučení, může to měnit vlastnosti takové PPC reklamy. Takže i se špatným poměrem může být PPC reklama úspěšná.
Pokud prodáváš zboří s krátkodobou spotřebou, je dobré počítat i s dlouhodobou návratností, protože si lidé koupí zboží opakovaně (parfémy, drogérie apod.). Zde opět může vlastnosti měnit PPC remarketing nebo komunikace (facebook, soutěže apod.)
Celé to tedy záleží na konceptu propagace. Jednoduché výpočty a hodnocení PPC obvykle vedou k závěru, že PPC nefunguje. EDIT: nebo že to není tak účinné jak by si představovali. Rovněž na to má zásadní vliv marketingových 5P tvých a konkurenčních.
6. 1. 2013 17:38:09
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zjistit-ucinnost-ppc-reklamy/#reply849677
miroslavmisun
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
6. 1. 2013 17:46:00
Bědříšku, děkuji mnohokrát.. Napsal si to skvěle, palec nahoru :). Stačí mi to tak.
6. 1. 2013 17:46:00
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zjistit-ucinnost-ppc-reklamy/#reply849676
trhnapadu.cz
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
6. 1. 2013 18:08:40
každopádně např. spojení Google analytics a Shoptetu v měření konverzí vůbec nefunguje, nebo to děláme blbě... :)
6. 1. 2013 18:08:40
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zjistit-ucinnost-ppc-reklamy/#reply849675
Jaký nástroj je na to nejvhodnější? Plánuji nasadit PPC reklamy od google a seznamu, ale nevím, jakým způsobem zjistit, zda-li mi to PŘINÁŠÍ ZISK nebo ZTRÁTU.
V podstate si uplne vystacite s volne dostupnymi nastrojmi PPC systemov Adwords a Sklik a v spojeni s Google Analytics ziskate kvalitne nastroje na sledovanie vykonu a optimalizaciu svojich kampani, ktore su porovnatelene ba dokonca v niektorych aspektoch daleko prekonaju niektore platene nastroje.
Avsak pripravit vytvorit spravovat a hlavne merat a optimalizovat vykon PPC kamapni si vyzaduje urcite skusenosti nakolko pri PPC vas system pokus omyl vzdy stoji peniaze.
Systemy Adwords a Google Analytocs je mozne datovo prepojit cim ziskate neodcenitelne prehlady vykonostnych analyz. Od novebra je mozne dokonca s Google Analytics datovo prepojit aj PPC systemy tretich stran(Sklik) co je prevratna novinka v GA ktora cez import externych dat umozni analyzovat akykolvek PPC system tretich stran.
Pred samotnym spustenim, kladte doraz na dokladnu analyzu vyhladavania, vasho biznisu (e-shopu), konkurencie. Prevedte klasifikacnu analyzu vyhladavcich dopytov a katalogu vasich produktov cim vytvorite uz v samotom zaciatku zaklad pre vhodnu strukturu vasho uctu v systemoch PPC.
Struktura uctu (kampani, sestav, volba spravnych klucovych slov) je velmi dolezita z dovodu planovania nakaldov a tak isto z druhej strany na meranie vykonu jednotlivych kamapni, typov reklam, alebo konkretnych klucovych slov.
PPC kampan treba chapat ako proces nie ako jednorazovu investiciu, jedine tak dostanete svoje naklady a tym aj zisky pod kontrolu.
Merat vykon a celkovo ziskovost PPC kampni nie je trivialna zalezitost dokonca ani pre niekoho, kto ma v tom dostatocnu prax. Mnoho zacinajucich PPC specialistov sa fixuje len na primarny efekt PPC kamapni a tym je vzdy generovat zisk z konverzii zdorja PPC.
Avsak PPC dokaze generovat nikolko dalsich suvisiacich mikrokonverzii, ktorych dosah na biznis je nesporny aj napriek tomu ze nemaju priamy financny dosah (trzby).
Preto netreba zabudat na multikanalovu analyzu coz v praxi znamena urcit atribuciu zdrojov a ich podiel pri asistovanych konverziach. (PPC moze v znacnej miere prispievat ku konverziam z inych kanalov).
Ja tvrdim, ze PPC kamapn dokaze generovat zisk aj napriek tomu, ze sme na nu vynalozili viac prostriedkova ako sa nam v podobe ziskov vratilo z konverzii navstevnosti z tohto zdroja.
Takze ked to zhrnniem nastroje pre analyzu spravu a optymalizaciu PPC kamapni su sice volne dostupne, ale analyzovat vykon, pripravit data kavlitativneho charakteru na zaklade ktorych mozete urobit tie spravne rozhodnutia pre optimalizaciu vykonu vasich kamapni dokaze len skutocny odbornik.
---------- Příspěvek doplněn 06.01.2013 v 18:42 ----------
každopádně např. spojení Google analytics a Shoptetu v měření konverzí vůbec nefunguje, nebo to děláme blbě... :)
trhnapadu.cz
Robim analyzy niekolkych e-shopov na systeme shoptet, nastavenia e-commerce tracking aj implementacia meracich znaciek PPC systemov Sklik a Adwords uplne bez problemov. Vsetky potrebne korky sme vzdy ak bolo treba vyriesili s technickou podporou.
6. 1. 2013 18:36:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zjistit-ucinnost-ppc-reklamy/#reply849674
Daniel Nytra
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
12. 1. 2015 14:19:00
Dobrý den,
možná vám pomůže tato excelovská tabulka pro měření parametrů u PPC reklamy. Vypočítá i mezní PNO pro Sklik reklamu.
Článek s video-návodem a excelovskou tabulkou je zde:
Než začnete znovu cpát peníze do reklamní kampaně
Doufám, že pomůže :)
Daniel
12. 1. 2015 14:19:00
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zjistit-ucinnost-ppc-reklamy/#reply849673
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit