Zadejte hledaný výraz...

Jak vyřešit pohledávku vinou firmy, kdy nedošlo k zaplacení ze strany zákazníka?

Zdravím, chci se zeptat jak řešit 2 modelové situace
1) člověk si objednal produkt za 5000,- na dobírku, pracovník udělal chybu při podání online a poslal bez dobírečného, na tuto skutečnost se přišlo při uzavírání účetního roku (třeba po 15 měsících) - má firma právo vymáhat nezaplacenou částku za objednávku (dokáže prokázat že osoba skutečně nezaplatila) či už s tím nelze nic dělat? je to promlčené?
2) firma si zažádal 14 denní splatnost, ta byla poskytnuta ale firma nezaplatila, nicméně v době vystavení fa jsme neprovádeli párování dokladů s výpisem a nezjistili že platba nebyla zaplacena - stáři faktury cca 9 měsíců
jak se dají řešit následující dvě situace z pohledu zákona, na co máme právo?
17. 6. 2016 14:14:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-pohledavku-vinou-firmy-kdy-nedoslo-k-zaplaceni-ze-strany-zakaznika/#reply1203302
1) strhneš z platu pracovníka co udělal chybu ne? Vymáhat to po zákazníkovi Tě doufám ani nenapadlo :-)
2) Tady ještě jde urgovat tu firmu co dluží (teda jestli vůbec dluží, když máte takovej bordel ve fakturách). Kontaktujte je a ohlašte se. Pokud budou dělat mrtvého brouka, tak právní cestou.
U prvního případu je to jasně vina firmy, potažmo jejího pracovníka. Druhý případ je už k vaší firmě mírnější.
17. 6. 2016 14:19:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-pohledavku-vinou-firmy-kdy-nedoslo-k-zaplaceni-ze-strany-zakaznika/#reply1203301
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 6. 2016 14:25:43
Napsal Tomáš Maňhal;1300521
1) strhneš z platu pracovníka co udělal chybu ne? Vymáhat to po zákazníkovi Tě doufám ani nenapadlo :-)
No nevim, nevim, ale tady by to po zákazníkovi chtít mohl (ikdyž vím jak to myslíš), ale dle mého názoru to je" neoprávněné obohacení" nebo jak se tomu nadává. Objednávku na to má, ale nemá zaplaceno.
17. 6. 2016 14:25:43
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-pohledavku-vinou-firmy-kdy-nedoslo-k-zaplaceni-ze-strany-zakaznika/#reply1203300
Napsal iPekelnik;1300524
No nevim, nevim, ale tady by to po zákazníkovi chtít mohl (ikdyž vím jak to myslíš), ale dle mého názoru to je" neoprávněné obohacení" nebo jak se tomu nadává. Objednávku na to má, ale nemá zaplaceno.
No otázka je, jestli zákazník věděl, že mu nebyla účtovaná dobírka. Ale i kdyby to věděl, tak bych to v rámci zachování dobrého vztahu se zákazníkem odepsal jako svou chybu. Není to taková suma.
17. 6. 2016 14:28:09
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-pohledavku-vinou-firmy-kdy-nedoslo-k-zaplaceni-ze-strany-zakaznika/#reply1203299
Napsal Tomáš Maňhal;1300521
1) strhneš z platu pracovníka co udělal chybu ne? Vymáhat to po zákazníkovi Tě doufám ani nenapadlo :-)
Celkem napadlo, co nějaké porušení kupní smlouy kde se prodejce zavazuje zboží dodat a zákazník za něj zaplatil
---------- Příspěvek doplněn 17.06.2016 v 14:29 ----------
Napsal Tomáš Maňhal;1300525
No otázka je, jestli zákazník věděl, že mu nebyla účtovaná dobírka. Ale i kdyby to věděl, tak bych to v rámci zachování dobrého vztahu se zákazníkem odepsal jako svou chybu. Není to taková suma.
no to je modelový příklad, takovýc pohledávek je více za mnohem větší částky
17. 6. 2016 14:28:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-pohledavku-vinou-firmy-kdy-nedoslo-k-zaplaceni-ze-strany-zakaznika/#reply1203298
Napsal centrshop.cz;1300526
Celkem napadlo, co nějaké porušení kupní smlouy kde se prodejce zavazuje zboží dodat a zákazník za něj zaplatil
---------- Příspěvek doplněn 17.06.2016 v 14:29 ----------
no to je modelový příklad, takovýc pohledávek je více za mnohem větší částky
Promlčecí lhůta by měla být 3 roky pokud se nepletu. Takže jestli jsou to opravdu ve finále velké částky, tak asi začít řešit kontaktováním zákazníka. Otázka je, jak se proti strana zachová. Těžko říct jak bych reagoval já, kdyby mi volali, že jsem před rokem a půl někde nezaplatil dobírečné, protože mi ho někdo nedal do faktury a já si toho tedy nevšiml.
17. 6. 2016 14:32:09
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-pohledavku-vinou-firmy-kdy-nedoslo-k-zaplaceni-ze-strany-zakaznika/#reply1203297
Napsal Tomáš Maňhal;1300530
Promlčecí lhůta by měla být 3 roky pokud se nepletu. Takže jestli jsou to opravdu ve finále velké částky, tak asi začít řešit kontaktováním zákazníka. Otázka je, jak se proti strana zachová. Těžko říct jak bych reagoval já, kdyby mi volali, že jsem před rokem a půl někde nezaplatil dobírečné, protože mi ho někdo nedal do faktury a já si toho tedy nevšiml.
fakturu bych do toho nepletl, dobírečné se ani nikam do faktury neuvádí, pouze pokud je faktura na dobírku tak se udává dobírečné v podání balíků
17. 6. 2016 14:34:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-pohledavku-vinou-firmy-kdy-nedoslo-k-zaplaceni-ze-strany-zakaznika/#reply1203296
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 6. 2016 14:34:36
Tak jak píše Tomáš, ale pokud je pohledávek více... Zákazník je ze zákona povinen zboží zaplatit, pokud si ho objednal. A myslím, že moc dobře věděl, že ho nezaplatil :) Ale chtít po 15 měsících zaplatit...to už bych se spíše taky neřešil. A pojistku na blbost snad pracovník má.
17. 6. 2016 14:34:36
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-pohledavku-vinou-firmy-kdy-nedoslo-k-zaplaceni-ze-strany-zakaznika/#reply1203295
Napsal iPekelnik;1300533
Tak jak píše Tomáš, ale pokud je pohledávek více... Zákazník je ze zákona povinen zboží zaplatit, pokud si ho objednal. A myslím, že moc dobře věděl, že ho nezaplatil :) Ale chtít po 15 měsících zaplatit...to už bych se spíše taky neřešil. A pojistku na blbost snad pracovník má.
rešit to hodláme, jedná se o pohledávky celkem za desítky tisíc, pracovník byl bohužel pouze brigádník.
Už jsme některé lidi kontaktovali, zajímavé je že zákazník se vykrucoval že to zaplatil (víme že ne - doloženo od ČP) a že ještě investoval hodně do oprav (proč asi produkt nereklamoval? bál se že se odhalí chyba)
17. 6. 2016 14:38:42
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-pohledavku-vinou-firmy-kdy-nedoslo-k-zaplaceni-ze-strany-zakaznika/#reply1203294
Napsal centrshop.cz;1300534
rešit to hodláme, jedná se o pohledávky celkem za desítky tisíc, pracovník byl bohužel pouze brigádník.
Už jsme některé lidi kontaktovali, zajímavé je že zákazník se vykrucoval že to zaplatil (víme že ne - doloženo od ČP) a že ještě investoval hodně do oprav (proč asi produkt nereklamoval? bál se že se odhalí chyba)
No, tak to hodně štěstí s takovými klienty :-O
17. 6. 2016 14:42:19
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-pohledavku-vinou-firmy-kdy-nedoslo-k-zaplaceni-ze-strany-zakaznika/#reply1203293
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 6. 2016 14:42:22
Tak upřímně, kdo by se nevykrucoval. Ale snažil bych se to řešit tak nějak smírně, že Vás to mrzí, atd. a možnáá bych mu na příští nákup něco slíbil. Teda záleží jak by se k tomu ten zákazník postavil.
17. 6. 2016 14:42:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-pohledavku-vinou-firmy-kdy-nedoslo-k-zaplaceni-ze-strany-zakaznika/#reply1203292
Napsal centrshop.cz;1300534
rešit to hodláme, jedná se o pohledávky celkem za desítky tisíc, pracovník byl bohužel pouze brigádník.
Už jsme některé lidi kontaktovali, zajímavé je že zákazník se vykrucoval že to zaplatil (víme že ne - doloženo od ČP) a že ještě investoval hodně do oprav (proč asi produkt nereklamoval? bál se že se odhalí chyba)
Zákazník se radši kvůli 50 - 100 korunám za dobírku vzdal práva na reklamaci a opravoval si to sám? To jsem se docela pobavil :)
Vůbec se nedivím, že se zákazník vykrucoval, kdbyby mi někdo po půl roce zavolal že jsem kdysi nezaplatil dobírečné asi bych ho poslal někam. Ostatně po delší době bych si těžko pamatoval za kolik jsem si něco objednal a už vůbec ne kolik byla dobírka.
17. 6. 2016 16:06:42
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-pohledavku-vinou-firmy-kdy-nedoslo-k-zaplaceni-ze-strany-zakaznika/#reply1203291
Napsal matejka;1300555
Zákazník se radši kvůli 50 - 100 korunám za dobírku vzdal práva na reklamaci a opravoval si to sám? To jsem se docela pobavil :)
ono se nejedná o položku za 50-100 korun ale za 5-10 tisíc
17. 6. 2016 16:10:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-pohledavku-vinou-firmy-kdy-nedoslo-k-zaplaceni-ze-strany-zakaznika/#reply1203290
yarus
verified
rating uzivatele
17. 6. 2016 16:23:50
Chápu to tedy tak, že zboží jste neodeslal na dobírku, tudíž zákazník neplatil, jak dobírku tak i hodnotu zboží a tak nějak si pouze vyzvedl zboží, aniž by za něj vypláznul byť jen korunu?
17. 6. 2016 16:23:50
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-pohledavku-vinou-firmy-kdy-nedoslo-k-zaplaceni-ze-strany-zakaznika/#reply1203289
Napsal yarus;1300562
Chápu to tedy tak, že zboží jste neodeslal na dobírku, tudíž zákazník neplatil, jak dobírku tak i hodnotu zboží a tak nějak si pouze vyzvedl zboží, aniž by za něj vypláznul byť jen korunu?
Ano, k balíku nebylo vubec přidané dobírečné které obsahuje cenu zboží a dopravy
17. 6. 2016 16:31:37
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-pohledavku-vinou-firmy-kdy-nedoslo-k-zaplaceni-ze-strany-zakaznika/#reply1203288
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit