Zadejte hledaný výraz...

Jak vypočítat zda se vyplatí PPC?

Antorr
verified
rating uzivatele
(127 hodnocení)
5. 3. 2013 15:33:36
Mám internetový obchod a rád bych vypočítal zda se mi vyplatí investice do PPC.
Podmínkou je, zjistit, zda se mi investice vyplatí z případných objednávek, které budu mít.
Fakta:
Konverzní poměr e-shopu (kolik návštěvníků nakoupí): 0,92%
Průměrná cena objednávky: 725 Kč
Marže na zboží: 30%
Marže na průměrné objednávce: 217,5 Kč
Za boha se nemůžu dopočítat k nějakému rozumnému výsledku :(
Aby se to snadno počítalo, tak si můžeme dát jako počet zákazníků číslo 100
5. 3. 2013 15:33:36
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vypocitat-zda-se-vyplati-ppc#reply874052
sh
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
5. 3. 2013 15:34:56
Nezjistíš. PPC bude mít úplně rozdílnou (zřejmě vyšší) konverzi.
5. 3. 2013 15:34:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vypocitat-zda-se-vyplati-ppc#reply874051
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
5. 3. 2013 15:45:23
Možná ti poslouží kalkulačka od Michala Kubíčka - http://pronetmedia.cz/kalkulacka/ppc.php
5. 3. 2013 15:45:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vypocitat-zda-se-vyplati-ppc#reply874050
Ze 100 navstevniku mate 0,92% objednavky, tedy 0,92*217,5 Kc marze, takze 200,1 Kc marze. Ta marze neni dle meho cista, mate asi nejake naklady - najmy, energie, plat apod. tou marzi pokryvate i to. Dejme tomu, ze na 1 zakazku mate tyto naklady 100 Kc. Pak vam zbyde 100,1 Kc. takze pokud tech 100 navstevniku stalo mene jak 100,1 Kc, tak jste primo vydelal.
Je to jen priklad z cisel co jste poskytl. Ten konverzni pomer bude u PPC urcite jiny. Jednoduse receno to vypocitate tak, ze proste ty pristupy, ktere tou PPC kamapni privedete musi stat mene, nez kolik na tom pak vydelate. Pokud budou naklady na ty PPC nizsi, nez je marze z prodeje pres PPC, pak jste v primem plusu. Nemuzete ale kalkulovat s celou marzi, protoze musite pokryt i jine naklady, nez ty PPC. Zaroven za jistych podminek lze prodavat i se ztratou, protoze vydelate treba na opakovanych nakupech apod. ale to uz je slozitejsi na vypocet apod. Takze bych v pocatku stavel kamapne tak, at vydelavaji hned.
5. 3. 2013 15:53:07
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vypocitat-zda-se-vyplati-ppc#reply874049
hanta
verified
rating uzivatele
5. 3. 2013 16:15:07
Stejně tak asi nebudeš pouštět PPC na kompletní sortiment, ale jen na vybrané zboží (možná by bylo vhodné vybrat to, u kterého je zajímavější, tedy vyšší marže). Jak už říkali ostatní, konverze z PPC, pokud budou vhodně napsané inzeráty, budou se spouštět na správná (ne moc drahá KW) a budou směřovat na správné LP, bude obecně vyšší než z ostatních zdrojů návštěvnosti.
Já bych doporučoval na menším vzorku za pár stovek vyzkoušet a uvidíš sám. Pak už jen zkoušet a ladit.
5. 3. 2013 16:15:07
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vypocitat-zda-se-vyplati-ppc#reply874048
Jak píše Radek O. U PPC (jako i u jiných médií) je také dobré počítat s atribucí. Například návštěvník přijde nejdříve přes PPC, poté přes direct, poté přes organic. Jako konverzní médium se v Google Analytics zapíše organic přesto, že první touchpoint s návštěvníkem bylo PPC - jinak řečeno, pokud byste neměl PPC reklamu, tak tohoto zákazníka pravděpodobně nezískal. Toto se už poměrně složitě analyzuje, ale můžete prostudovat časté konverzní trasy v Google Analytics a po určité době vyhodnotit i tyto reporty.
5. 3. 2013 21:33:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vypocitat-zda-se-vyplati-ppc#reply874047
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit