Zadejte hledaný výraz...

Jak vyhodnocovat PPC (konverze znám :)

Bára
verified
rating uzivatele
4. 10. 2012 20:58:57
Zdravím všechny,
chtěla bych se zeptat, jak byste mi doporučili hodnotit PPC kampaň. Přečetla jsem spoustu článků a moudrá nejsem. Ve firmě nám kampaň dělá ATAXO, stojí nás kolem 4000 měsíčně, CTR je pod 3%, za klik platíme asi 12Kč (ale jsou to docela konkurenční slova)
Jde o to, že nevím, jak poznám, že se o tu kampaň ATAXO dobře stará a že neplatím zbytečně moc?
V Google Analytics mám nastavené cíle, ale jsem z nich sama schopna vyčíst, kolik lidí, kteří přišli z PPC toho cíle dosáhli?
Jsme škola, cílem pro nás je vyplněná přihláška, všechny reklamy vedou na homepage.
4. 10. 2012 20:58:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyhodnocovat-ppc-konverze-znam#reply815608
JM
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
4. 10. 2012 21:01:32
poskytneš link na stránku? ;)
4. 10. 2012 21:01:32
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyhodnocovat-ppc-konverze-znam#reply815607
Jednoduse to vyhodnotite tak, ze znate pocet konverzi = prihlasek. Znate naklady. Takze mate treba 20 prihlasek a naklady 4000 Kc. 4000/20 = 200 Kc prihlaska. Takze za jednu vyplnenou prihlasku jste dali 200 Kc. Zda je to pro vas prijatelne, nebo ne, si jiz musite vyhodnotit sami.
4. 10. 2012 21:03:08
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyhodnocovat-ppc-konverze-znam#reply815606
Bára
verified
rating uzivatele
4. 10. 2012 21:06:57
To, co píšeš, je jasné. Ale my máme samozřejmě spoustu jiných kampaní. Takže jsem spíš chtěla vědět, jestli se dá zjistit úspěšnost konkrétně a jen PPC - asi v analytics, že jo. (Z PPC přišlo X lidí, ale kolik jich došlo až na test?)
Napsal Radek O.;852529
Jednoduse to vyhodnotite tak, ze znate pocet konverzi = prihlasek. Znate naklady. Takze mate treba 20 prihlasek a naklady 4000 Kc. 4000/20 = 200 Kc prihlaska. Takze za jednu vyplnenou prihlasku jste dali 200 Kc. Zda je to pro vas prijatelne, nebo ne, si jiz musite vyhodnotit sami.
4. 10. 2012 21:06:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyhodnocovat-ppc-konverze-znam#reply815605
onsad
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
4. 10. 2012 21:07:20
Napsal barunna;852527
Zdravím všechny,
chtěla bych se zeptat, jak byste mi doporučili hodnotit PPC kampaň. Přečetla jsem spoustu článků a moudrá nejsem. Ve firmě nám kampaň dělá ATAXO, stojí nás kolem 4000 měsíčně, CTR je pod 3%, za klik platíme asi 12Kč (ale jsou to docela konkurenční slova)
Jde o to, že nevím, jak poznám, že se o tu kampaň ATAXO dobře stará a že neplatím zbytečně moc?
V Google Analytics mám nastavené cíle, ale jsem z nich sama schopna vyčíst, kolik lidí, kteří přišli z PPC toho cíle dosáhli?
Jsme škola, cílem pro nás je vyplněná přihláška, všechny reklamy vedou na homepage.
Ano, ale musí být správně nastavené kampaňové parametry odkazů.
4. 10. 2012 21:07:20
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyhodnocovat-ppc-konverze-znam#reply815604
Bára
verified
rating uzivatele
4. 10. 2012 21:08:31
Napsal onsad;852532
Ano, ale musí být správně nastavené kampaňové parametry odkazů.
To mám asi řešit s Ataxem, co? (Přišla jsem do firmy teď a snažím se zorientovat)
4. 10. 2012 21:08:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyhodnocovat-ppc-konverze-znam#reply815603
Jinak ja osobne bych si vybral spise dodavatele z jinych rad. Ne ze by Ataxo bylo spatnou ci nekvaitni firmou, ale mam radeji jiny pristup ke klientovi, vice individualni apod. Byt zase pracujete s rozpoctem, ktery je opravdu velmi maly, ale prumerny klik za 12 Kc neni zrovna malo a to ani ve velmi konkurencnim prostredi. Ono nejjednodussi co muzete udelat je dat pristup nejakemu jinemu dodavateli do svych PPC uctu a nechat si to nezavisle posoudit. A z toho, ze by nekdo vynesl informace bych obavu nemel.
4. 10. 2012 21:08:35
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyhodnocovat-ppc-konverze-znam#reply815602
onsad
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
4. 10. 2012 21:10:19
Napsal barunna;852533
To mám asi řešit s Ataxem, co? (Přišla jsem do firmy teď a snažím se zorientovat)
Přesně tak. Případně nechat implementovat i konverzní kódy pro PPC kampaně. To musí udělat zřejmě váš správce webu, programátor atd. ve spolupráci s Ataxem.
4. 10. 2012 21:10:19
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyhodnocovat-ppc-konverze-znam#reply815601
jednak bych predpokladal, ze mate svuj GA ucet a adwords ucet propojeny a z Skliku v blede modrem. To je dle meho naprosty standard, jinak by preci nebyli schopni (mimo tagovani) analyzovat uspesnost kampani.
Nicmene nevim ani jak mate nastavenou smlouvu, ale proste nastavte si cile, ktere je treba plnit, treba aby cena za vyplneny formular nepresahla XY KC a at se snazi.
4. 10. 2012 21:10:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyhodnocovat-ppc-konverze-znam#reply815600
onsad
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
4. 10. 2012 21:12:50
A kdybych byl hodně náročný, nechal bych si poslat report návštěvnosti, kde to bude rozepsané. Tedy i např. cena za konverzi z daných kampaní.
4. 10. 2012 21:12:50
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyhodnocovat-ppc-konverze-znam#reply815599
Bára
verified
rating uzivatele
4. 10. 2012 21:15:07
Napsal Radek O.;852539
jednak bych predpokladal, ze mate svuj GA ucet a adwords ucet propojeny a z Skliku v blede modrem. To je dle meho naprosty standard, jinak by preci nebyli schopni (mimo tagovani) analyzovat uspesnost kampani.
Nicmene nevim ani jak mate nastavenou smlouvu, ale proste nastavte si cile, ktere je treba plnit, treba aby cena za vyplneny formular nepresahla XY KC a at se snazi.
Jo, GA propojené máme, Sklik tam nikde nevidím. No tož hej, chtěla jsem být aspoň základně vybavena před telefonátem, aby mě nezničili :) Prostě vědět, na co si dát pozor, podle čeho poznat, že to není "něco jim tam nahážem, to je fuk". Zavolám a zjistím si, co a jak.
4. 10. 2012 21:15:07
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyhodnocovat-ppc-konverze-znam#reply815598
Marek Zak
verified
rating uzivatele
(25 hodnocení)
4. 10. 2012 21:24:31
Tak jelikož konkrétně firma Ataxo pravidelně čte i toto fórum (z vlastní zkušenosti), tak si buďte jista, že oni budou na telefonát připraveni daleko lépe.
4. 10. 2012 21:24:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyhodnocovat-ppc-konverze-znam#reply815597
Napsal barunna;852541
Jo, GA propojené máme, Sklik tam nikde nevidím. No tož hej, chtěla jsem být aspoň základně vybavena před telefonátem, aby mě nezničili :) Prostě vědět, na co si dát pozor, podle čeho poznat, že to není "něco jim tam nahážem, to je fuk". Zavolám a zjistím si, co a jak.
Jinak mi poslali přístup do té kampaně ve svém systému, ale asi není košer, abych ho tu postovala :(
Koser neni to, co odporuje dohode a smlouve. Takze podivejte se, co vam rika smlouva a s cim jste souhlasili a dle toho bych se choval. Jinak bych se s ohledem na pripadnou budoucnost snazil prenest kampane na vlastni ucty, aby v pripade potreby bych byl schopen bez problemu prejit k jinemu dodavateli.
4. 10. 2012 21:27:03
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyhodnocovat-ppc-konverze-znam#reply815596
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
4. 10. 2012 22:02:41
Podívej se, jaké další zajímavé landing pages máte -- například v Google Webmaster Tools. Nech si nastavit PPC kampaň tak, aby část reklam přiváděla uživatele na jiné landing pages. Prostě multivariantní testování.
Nechce se mi věřit, že by Ataxo spravovalo reklamu tak divně, jak by se to zde mohlo jevit (absence UTM tagů v Skliku, vlastní účet Ataxa místo účtu klienta) -- považuji Ataxo za seriozní firmu
4. 10. 2012 22:02:41
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyhodnocovat-ppc-konverze-znam#reply815595
Bára
verified
rating uzivatele
4. 10. 2012 22:07:30
Napsal petrx;852563
Nechce se mi věřit, že by Ataxo spravovalo reklamu tak divně, jak by se to zde mohlo jevit (absence UTM tagů v Skliku, vlastní účet Ataxa místo účtu klienta) -- považuji Ataxo za seriozní firmu
Sklik v google analytics vidím, to byl můj omyl. Přístup máme do statistik na webu Ataxa, ale nevím o tom, že bychom ho měli do samotné kampaně. Nicméně ho taky nikdo do těd v práci nechtěl, protože tomu nerozuměl. Zjistím si tu smlouvu a uvidíme. Já právě Ataxo taky považuju za dobrou firmu a tvrdím to i u nás, ale nevěděla jsem, jak laik pozná, že nedostává lejno na zlatém podnose :)
4. 10. 2012 22:07:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyhodnocovat-ppc-konverze-znam#reply815594
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit