Zadejte hledaný výraz...

Jak vybrat správného člověka na PPC?

SEOguy
verified
rating uzivatele
12. 8. 2014 12:55:53
Napsal Mar_o55;1114665
SEOguy: vidíš, já takového specialistu našel. I když nakonec spolupráce úplně účinná nebyla, šel s kůži na trh a s tím rizikem, že je placen až za konverze. Možná že kdyby PPC dělali jen ti, co opravdu tomu rozumí a zajímají je v prvé řadě cíle klienta, tak by to vypadalo jinak.
A jak ten dotyčný PPC specialista zjišťuje o kolik vzrostly tržby? Mu nějak odkrýváš svůj systém (eshop) nebo se spokojí s tím, co mu sdělíš za cifru? Využívám ke svému obchodování obchdníky, takže vím, že podobný systém založený čistě na důvěře je značně vrtkavý.
A jak už tu bylo napsáno - v případě provize z prodeje bych si asi jako správce PPC nejdřive musel zjišťovat, zda je nabízený produkt na internetu vůbec konkurenceschopný.
---------- Příspěvek doplněn 12.08.2014 v 13:01 ----------
Napsal Antorr;1114671
Běžná taxa za PPC je 10 až 20 procent, což vychází 500 až 1000 korun za správu PPC
500 - 1000 Kč za měsíc? Mi někoho doporuč :-D. Klidně zaplatim.
12. 8. 2014 12:55:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/strana/2#reply1046923
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
12. 8. 2014 13:09:11
Napsal SEOguy;1115280
A jak ten dotyčný PPC specialista zjišťuje o kolik vzrostly tržby? Mu nějak odkrýváš svůj systém (eshop) nebo se spokojí s tím, co mu sdělíš za cifru? Využívám ke svému obchodování obchdníky, takže vím, že podobný systém založený čistě na důvěře je značně vrtkavý.
Konverze zjistí vložením konverzního kódu Skliku nebo Adwords. Takže přínos PPC má pod kontrolou jak eshop (GAnalytics) tak správce PPC (konverze v adminu Skliku např.).
Touhle formou aktuálně spolupracujeme s jedním člověkem a přijde mi to fér.
12. 8. 2014 13:09:11
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/strana/2#reply1046922
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
12. 8. 2014 15:02:58
SEOuy: samozřejmě, nasazen konverzní kód. Jak píše výše Jiří. A v čem je problém, aby si PPC specialista zjistil základní data? Není problém dodat report z google analytics ať vidí, jaké jsou konverzní poměry v ostatních kanálech. Od toho se bez problému dá odrazit. Takže to říká i něco o konkurenceschopnosti, na kterou si se tázal.
Jinak souhlasím, 5 tisíc je malá částka, ale sám Hitman psal, že je to jen pro začátek. Pokud by specialisté dokázali tu kampaň třeba po měsíci dotahovat do zelených čísel, proč by přece kredit nenavyšoval? Já se zastávám tohoto systému proto, jelikož PPC právě spravuje spousta chytráků a je těžké nalézt někoho solidního. Pokud sáhneš po ověřených specialistech, kteří však makají za vyšší sazbu, není třeba se hodinovky bát. Ale je pak potřeba ten rozpočet navýšit :)
Jiří Šubr: "Odměna za konverze je velmi riskantní, stejně jako by vám někdo zdarma kompletně vytvořil eshop systém s tím, že 50% zisků mu půjde celoživotně do kapsy."
To je dosti hloupé přirovnání. Jelikož cílem PPC kampaně je přinést konverze, tedy zisky. Takže správce kampaně by měl býti placen hlavně podle těchto cílů. Při tvorbě e-shopu jsou ty cíle přeci úplně jiné, vytvořit e-shop tak, jak si to přeje zadavatel. Proto to přirovnání smysl nedává.
12. 8. 2014 15:02:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/strana/2#reply1046921
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
12. 8. 2014 16:04:54
...
12. 8. 2014 16:04:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/strana/2#reply1046920
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
12. 8. 2014 16:57:03
Jiří Šubr: S tím souhlasím a právě proto si také myslím, že specialista by měl mít ten přesah aby byl schopen říci "Zatím do PPC nemá cenu investovat dokud..."
12. 8. 2014 16:57:03
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/strana/2#reply1046919
Tomáš
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
13. 8. 2014 15:42:19
@Jiří Bednář: a pak ty konverze vyhodnocujete podle čeho? Podle GA nebo systémů? Ty rozdíly tam jsou docela velké, jedině, že byste měli nastaveny jinak atribuční model, než na first touch v GA, ale ani to pak nebude přesné.
Výkonnová odměna je fajn, když jste s tím e-shopem víc v kontatku, znáte jejich produkt a vidíte do dat. S jedním e-shopem to tak mám a je to už delší spolupráce, která je win-win. Ale první fakturu jsem viděl po 4 měsících:) Ale vždy záleží na nastavení vzájemných vztahů.
I s 5k rozpočtem se dá pracovat, ale záleží na spoustě faktorů, aby to nevyletělo komínem.
13. 8. 2014 15:42:19
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/strana/2#reply1046918
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
13. 8. 2014 15:52:33
Napsal rawon;1115572
@Jiří Bednář: a pak ty konverze vyhodnocujete podle čeho? Podle GA nebo systémů? Ty rozdíly tam jsou docela velké, jedině, že byste měli nastaveny jinak atribuční model, než na first touch v GA, ale ani to pak nebude přesné.
Takhle - určitě to není optimální u stovek objednávek denně :) I když i tam by se to +- srovnalo.
No proč by data neměla sedět? V GA vidím částky, ID objednávek, zdroj a s datem např. na Skliku se to shoduje. Proč by nemělo? (Může se stát nějaká anumálie, ale určitě ne často.) Možná vám jen nerozumím, kde by měl být problém. Jediná věc, která je třeba kontrolovat je zpětně vynechat ty objednávky, které nebyly převzaty nebo se vrátily v lhůtě do 14 dní. Proto to považuji jako vhodný způsob pro malé a střední eshopy. U větších to už je šílená práce navíc.
Nebo myslíte, když návštěvník nakoupí až třeba při druhé návštěvě (první organic, druhá Sklik například)? Primárně bereme data z Skliku. Ale tuto spolupráci testujeme na eshopu s vyšší prodejní cenou produktu a nižším počtem objednávek.
13. 8. 2014 15:52:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/strana/2#reply1046917
Tomáš
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
13. 8. 2014 16:01:21
Takže to pak vyhodnocujete podle analytics? Analytics (je jedno jestli Google Analytics nebo Omniture) bere PPC konverze a přiřazuje je k jiným zdrojům, takže v PPC sytémech je těch konverzí víc, než v analytice, nemluvě o x denním oknu na propisování konverzí. Proto jsem se ptal podle čeho to vyhodnocujete.
13. 8. 2014 16:01:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/strana/2#reply1046916
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
13. 8. 2014 16:06:34
Teď se trochu ztrácím. Proč by GAnalytics měl přiřazovat PPC konverzi k jiným zdrojům? V rámci PPC odkazu jsou nastavené UTM parametry a všechno v GA krásně vidím. Nebo proč by GA měl přiřadit k jinému zdroji? To se mi ještě nestalo (ale přiznávám, že to nějak extrémně nesleduji).
13. 8. 2014 16:06:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/strana/2#reply1046915
Hitman1
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
13. 8. 2014 16:15:11
Jiří Šubr
Trochu se mýlíte, o PPC jisté povědomí mám. Je mi jasný princip kampaní a chápu že je třeba je optimalizovat. Co se týče rozpočtu, 5 tis./měsíc chci investovat z důvodů vyzkoušení. Poku si najmu Petru se se asi nebudu obávat svěřit jí účet na skliku s 50 000 Kč. Pokud to bude ale nějaký Franta Novák, tak mám obavu že mi těch 50tis. utratí a obrat z toho bude minimální.
I když se mi v prvotní fázy podaří nastavit super kampaně, tak můžou ztroskotat např. na malých skladových zásobách, nepřehledném košíku, drahém poštovném, malá důvěru v eshop apod...
Nevím jak u ostatních klientů, ale já bych se chtěl v těchto věcech jakožto na odborníka právě spolehnout na PPC specialistu a podle něj web přizpůsobit. Skladové zásoby máme takřka neomezené, na webu je přehledný a jednoduchý kontaktní formulář, poštovné je většinou vzhledem k objednávce zanedbatelné (zaměření spíše na větší odběry).
Pokud bych chtěl investovat třeba 20tis./měsíc tak už bych chtěl mít oveřeného člověka - ale kde ho najít? H1, nebo Petra asi nebudou mít o tak malou zakázku zájem a u ostatních jsou výsledky nedostatečně transparentní..
13. 8. 2014 16:15:11
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/strana/2#reply1046914
Tomáš
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
13. 8. 2014 16:20:49
Jiří Bednář: Protože PPC (Adwords) ti tu konverzi započítá, ikdyž kliknutí na reklamu přímo nevedlo ke konverzi, ale uživatel se pak vrátil např. přes přirozené vyhledávání. Analytics bude mít konverzi u přirozeného vyhledávání, ale tuto konverzi si započítá i Adwords do svých statistik.
Proč Google Analytics a Google AdWords ukazují jiné výsledky při měření konverzí
https://support.google.com/analytics/answer/1662518?hl=cs&ref_topic=3205717
13. 8. 2014 16:20:49
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/strana/2#reply1046913
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
13. 8. 2014 16:26:05
Ano, to je to co jsem psal, konverze z druhé objednávky. Bereme data z PPC. Ale to je už o domluvě.
13. 8. 2014 16:26:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/strana/2#reply1046912
Tomáš
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
13. 8. 2014 16:30:23
Jiří: Takže pro klikaře lepší varianta:)
13. 8. 2014 16:30:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/strana/2#reply1046911
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
13. 8. 2014 16:32:46
Tak ono to je podle mě zase o pohledu na věc. Když například vím, že tento typ konverzí půjde "do kapsy" správci PPC, tak s tím kalkuluji a započítám to do % z obratu co vytvoří. Přirovnal bych to asi jako započítání nepřebraných dobírek do marže/ceny poštovného.
13. 8. 2014 16:32:46
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/strana/2#reply1046910
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
13. 8. 2014 17:09:35
...
13. 8. 2014 17:09:35
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/strana/2#reply1046909
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit