Zadejte hledaný výraz...

Jak určujete cenu produktů?

Marek Hnátek
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
19. 11. 2013 03:52:12
Zdravím, jak určujete cenovou politiku shopu? Cílíte na nízké ceny, nebo něco jiného? Udělal jsem multirozhovor se známými e-shopaři na toto téma. Máte podobné postupy?
19. 11. 2013 03:52:12
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcujete-cenu-produktu/#reply967353
Biba
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
19. 11. 2013 08:26:08
Před rokem a půl jsem měl e-shop se sluchátky. Mířil jsem na velice nízké ceny, abych byl na heureka.cz v top pozicích. Výsledek byl krach. Už bych do toho nikdy nešel, nabízet sluchátka, kde čistý zisk je 20,- ... Už nikdy, to raději nasadit vyšší ceny, ale zaměřit se na více informací k produktu, případně recenze a bude to mít větší efekt.
19. 11. 2013 08:26:08
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcujete-cenu-produktu/#reply967352
Gogan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 11. 2013 08:33:12
Podľa mňa je najlepšie ponúknuť ceny niekde okolo stredu škály. Takže nebyť ani najlacnejší ani najdrahší. Dôležité ale je byť službami zákazníkom pred každým. Potom bude jedno či máš vodítko pre psa za 20eur, alebo 22...
19. 11. 2013 08:33:12
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcujete-cenu-produktu/#reply967351
Pavla M.
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 11. 2013 08:37:06
Ano, ano.. Přesně to je cesta. Neřešit až tolik heureku a jiní porovnávače.
Zaměřit se na kvalitu servisu okolo a zákazníci si vás najdou. A pokud se budou vracet, pak je to výhra. Nemusíte platit za prokliky heurece a jim podobným.
Když prodáte 100 sluchátek a zisk na každém máte 50 Kč a máte víc času na servis pro zákazníky.
Konkurence prodá 1000 sluchátek se ziskem 5 Kč na každém, ale balí a balí a balí a potřebuje na to xx krát více prostředků...
Jste na tom stejně, ale vy máte náskok v čase a prostředcích na zvýšení servisu. 100 balíčků zabalí 1 člověk za den. 1000 balíčků jeden člověk za den nedá..:-)))
Napsal Bíba;1023046
Před rokem a půl jsem měl e-shop se sluchátky. Mířil jsem na velice nízké ceny, abych byl na heureka.cz v top pozicích. Výsledek byl krach. Už bych do toho nikdy nešel, nabízet sluchátka, kde čistý zisk je 20,- ... Už nikdy, to raději nasadit vyšší ceny, ale zaměřit se na více informací k produktu, případně recenze a bude to mít větší efekt.
19. 11. 2013 08:37:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcujete-cenu-produktu/#reply967350
tytyn
verified
rating uzivatele
19. 11. 2013 08:50:07
Zrovna nedávno jsem přidal na eshop nové zboží a přemýšlel jak zvolit cenu. Jde o spotřební zboží kde průměrná objednávka činí asi 1500Kč. Nastavil jsem nejnižší cenu o 15% levněji než ostatní na heurece a zboží. Na stejnou cenu za jakou se to prodává v supermarketech v akci a plus k tomu dopravu zdarma nad 1400Kč (při platbě předem).
O zboží nebyl žádný zájem. Po třech týdnech nastal obrovský boom a během měsíce jsem otočil na tomto zboží přes 200 000kč. Jelikož jsem neměl na balení tolik času zdražil jsem o 10%, dražší než supermarkety (ale s dopravou zdarma), ale levnější než ostatní eshopy. Prodej byl o 20% nižší ale zisk o 50% větší. Takže super, za méně práce více peněz. No a potom ČNB oslabila korunu, já zrušil dopravu zdarma a od té doby mám jen pár objednávek týdně...
Takže doufám že ostatním brzo dojdou zásoby a zdraží také:-(
No budu muset dál testovat, propočítávat a vyhodnocovat. Aspon jsem si dokázal že je toto zboží dobře prodejné, přesto že mi na webtrhu všichni tvrdili že je to přes net neprodejné.
19. 11. 2013 08:50:07
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcujete-cenu-produktu/#reply967349
Pavla M.
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 11. 2013 09:00:29
Držím palce.
Jinak v našem segmentu ceny padly šíleným způsobem. U stavebnic LEGO je například zisk 1% výhrou..:-)
Docela by mě občas zajímalo, co na to finanční úřad, který nám při kontrolách vždy uváděl povinnost generovat přiměřený zisk..:-)
I když pořád se najde dost borců, kteří si myslí, že být nejlevnější ze všech je to nejlepší co mohou udělat....:-))
Nakoupí se slevou 30% a šup s tím na prestashop se slevou 29%..
Napsal týtýn;1023059
Zrovna nedávno jsem přidal na eshop nové zboží a přemýšlel jak zvolit cenu. Jde o spotřební zboží kde průměrná objednávka činí asi 1500Kč. Nastavil jsem nejnižší cenu o 15% levněji než ostatní na heurece a zboží. Na stejnou cenu za jakou se to prodává v supermarketech v akci a plus k tomu dopravu zdarma nad 1400Kč (při platbě předem).
O zboží nebyl žádný zájem. Po třech týdnech nastal obrovský boom a během měsíce jsem otočil na tomto zboží přes 200 000kč. Jelikož jsem neměl na balení tolik času zdražil jsem o 10%, dražší než supermarkety (ale s dopravou zdarma), ale levnější než ostatní eshopy. Prodej byl o 20% nižší ale zisk o 50% větší. Takže super, za méně práce více peněz. No a potom ČNB oslabila korunu, já zrušil dopravu zdarma a od té doby mám jen pár objednávek týdně...
Takže doufám že ostatním brzo dojdou zásoby a zdraží také:-(
No budu muset dál testovat, propočítávat a vyhodnocovat. Aspon jsem si dokázal že je toto zboží dobře prodejné, přesto že mi na webtrhu všichni tvrdili že je to přes net neprodejné.
19. 11. 2013 09:00:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcujete-cenu-produktu/#reply967348
Vybornak
verified
rating uzivatele
19. 11. 2013 09:12:58
To je hodně zajímavý téma. Já jsem zrovna ve fázi rozjezdu menšího eshopu. Dovážím jeden druh zboží do ČR jako jediný dodavatel (konkrétní značka). Bohužel je cena vyšší, než u konkurence, protože je to kvalitnější. Dost mě zarazilo, když podobné zboží někdo prodává na aukru za cenu 79 Kč atd... vždyť to prostě nemůžu mít žádný zisk. Když se ale podívám kolem a kolem, tak hodně podobné zboží má konkurence trochu dražší než já (nevím jestli ho někdo kupuje), ale komukoliv řeknu o mém zboží, tak mě odpálkuje s tím, že je to strašně drahé, že se dá sehnat levnější v číně/aukro/slevomatu...
Otázka tedy zní, myslíte, že je lepší na začátku dát opravdu minimální marži, ať něco prodáte (a získáte zákazníky) nebo prostě čekat, že si najdou cestu zákazníci, co ocení kvalitu a výhody mého řešení? Jedná se konkrétně o držáky na telefony (aktivní i pasivní). Odkaz záměrně neuvádím, ale kdyby někdo chtěl pro upřesnění, tak přes PM.
Díky
19. 11. 2013 09:12:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcujete-cenu-produktu/#reply967347
Pavla M.
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 11. 2013 09:24:00
Docela by mne zajímal názor parfémařů. Ty se pořád předhánějí, kdo z nich bude nejrychlejší, nejlevnější, nejvoňavější..;-)
19. 11. 2013 09:24:00
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcujete-cenu-produktu/#reply967346
Napsal Pavla M.;1023073
Docela by mne zajímal názor parfémařů. Ty se pořád předhánějí, kdo z nich bude nejrychlejší, nejlevnější, nejvoňavější..;-)
K tomuto se pripojuji taky a jejich nazor by mne taky zajimal. Jinak ta ziskovost 1 % co uvadite neni zase takova hruza, bavime-li se o tom, ze na tom mate zisk 1 %. Ta ziskovost se v drtive vetsine oboru pohybuje v jednocifernych cislech. V nasem oboru je to pod 3 %.
19. 11. 2013 09:26:01
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcujete-cenu-produktu/#reply967345
Pavla M.
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 11. 2013 09:35:01
Omlouvám se, že jsem Vás trošku poštouchla k odpovědi... :-) Ale tak jako tak, 3% je docela málo. Při ceně parfému např. 1000 Kč, je to 30 Kč. Pro začínající shop s max. 10-50 objednávkami za den celkem nesmysl, vůbec o tom uvažovat jako o vhodné komoditě na prodej.. Ne?
Když máte 10000 a více objednávek denně, pak asi ano, ale záleží na počtu zaměstanců atd... Možná jste ve finále na tom stejně, jako ten co dělá měsíčně obrat 10M a má 10% čistého zisku z parfému.
Je to hra čísel, ale prostor pro generování zisku je nesmyslně malý i díky velkým shopům, které si mezi sebou (pro mě záhadný souboj tvůrců cen) snížili zisky na minimum. I když k tomu dost často není důvod.
Berte to prosím jen jako můj soukromý názor.
Napsal Radek O.;1023075
K tomuto se pripojuji taky a jejich nazor by mne taky zajimal. Jinak ta ziskovost 1 % co uvadite neni zase takova hruza, bavime-li se o tom, ze na tom mate zisk 1 %. Ta ziskovost se v drtive vetsine oboru pohybuje v jednocifernych cislech. V nasem oboru je to pod 3 %.
19. 11. 2013 09:35:01
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcujete-cenu-produktu/#reply967344
Jiří Rambousek
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
19. 11. 2013 09:36:45
Zrovna procházím těžkým rozhodováním. Nový neznámý eshop, na zboží v případě doporučených cen velmi slušná marže. Jenže na netu několik eshopů s naprosto nesmyslně podstřelenou cenou - nechápu, proč někdo podstřelí cenu tak, že veškerá konkurence se pohybuje +/- 1000,- a on nastaví 750,- . Ono i tak zbyde dost, ale proč nemít o 200,- víc?
Takže hold musím někam k ceně těch nejlevnějších ačkoliv mě to netěší... jinak ten eshop nemusim ani dělat (zboží, které se kupuje tak 1x až 2x za život)
19. 11. 2013 09:36:45
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcujete-cenu-produktu/#reply967343
Vybornak
verified
rating uzivatele
19. 11. 2013 09:42:18
Napsal inet-creative;1023077
Zrovna procházím těžkým rozhodováním. Nový neznámý eshop, na zboží v případě doporučených cen velmi slušná marže. Jenže na netu několik eshopů s naprosto nesmyslně podstřelenou cenou - nechápu, proč někdo podstřelí cenu tak, že veškerá konkurence se pohybuje +/- 1000,- a on nastaví 750,- . Ono i tak zbyde dost, ale proč nemít o 200,- víc?
Takže hold musím někam k ceně těch nejlevnějších ačkoliv mě to netěší... jinak ten eshop nemusim ani dělat (zboží, které se kupuje tak 1x až 2x za život)
Stejný problém jak mám já. Jenže kdyby ti s úplně nesmyslnou cenou trochu přemýšleli, tak by si uvědomili, že se za čas najde někdo jako oni a tu jejich cenu ještě dá níž a pořád se to bude opakovat až pak nebude kam a co potom? Tohle honění za nejnižší cenou mě pěkně štve a hrozně to ničí možnost něco rozjet. Co si budeme povídat, zákazník z ČR prostě bude hledět na cenu...
19. 11. 2013 09:42:18
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcujete-cenu-produktu/#reply967342
Napsal Pavla M.;1023076
Omlouvám se, že jsem Vás trošku poštouchla k odpovědi... :-) Ale tak jako tak, 3% je docela málo. Při ceně parfému např. 1000 Kč, je to 30 Kč. Pro začínající shop s max. 10-50 objednávkami za den celkem nesmysl, vůbec o tom uvažovat jako o vhodné komoditě na prodej.. Ne?
Když máte 10000 a více objednávek denně, pak asi ano, ale záleží na počtu zaměstanců atd... Možná jste ve finále na tom stejně, jako ten co dělá měsíčně obrat 10M a má 10% čistého zisku z parfému.
Je to hra čísel, ale prostor pro generování zisku je nesmyslně malý i díky velkým shopům, které si mezi sebou (pro mě záhadný souboj tvůrců cen) snížili zisky na minimum. I když k tomu dost často není důvod.
Berte to prosím jen jako můj soukromý názor.
Ja se ale bavim o zisku, ne o marzi. 10 % cisteho zisku z parfemu nebude mit nikdo, pokud nejak nefixluje uz proto, ze marze jsou v prumeru tech 15 % a tezko to dokaze nekdo delat s naklady, ktere budou 5 %. Co se tyka cen, tak verte, ze velke shopy nejsou ty, ktere tlaci na cenu. Nizkou cenovou hladinu stanovuji spise ty male.
19. 11. 2013 10:02:45
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcujete-cenu-produktu/#reply967341
tytyn
verified
rating uzivatele
19. 11. 2013 12:21:53
Napsal Pavla M.;1023062
Držím palce.
Jinak v našem segmentu ceny padly šíleným způsobem. U stavebnic LEGO je například zisk 1% výhrou..:-)
.
Myslím že zrovna lego patří do segmentu kde není moc co nabídnout navíc a věřím tomu že je prodejci jedno jestli vydělá na legu 1 nebo 5%, ale spíš to má jako lákadlo aby lidi do svého eshopu vůbec dostal a aby nakoupili něco dalšího. Proto v supermarketech prodávají některé akční zboží i se ztrátou.
---------- Příspěvek doplněn 19.11.2013 v 12:28 ----------
Napsal inet-creative;1023077
Zrovna procházím těžkým rozhodováním. Nový neznámý eshop, na zboží v případě doporučených cen velmi slušná marže. Jenže na netu několik eshopů s naprosto nesmyslně podstřelenou cenou - nechápu, proč někdo podstřelí cenu tak, že veškerá konkurence se pohybuje +/- 1000,- a on nastaví 750,- . Ono i tak zbyde dost, ale proč nemít o 200,- víc?
Takže hold musím někam k ceně těch nejlevnějších ačkoliv mě to netěší... jinak ten eshop nemusim ani dělat (zboží, které se kupuje tak 1x až 2x za život)
Otázka je za kolik se prodává zboží v kamenných obchodech.
Řešil jsem stejný problém Bud nastavit cenu na eshopy, nebo na supermarkety které jsou na každém rohu.
Chci prodávat tak musím konkurovat supermarketu, protože krom dopravy zdarma už není moc co nabídnout.
---------- Příspěvek doplněn 19.11.2013 v 12:47 ----------
Zeptal bych se jinak.
Máte zboží které se v čr neprodává, na zboží není co reklamovat, takže náklady max občas nějaká ta nepřebraná dobírka. Jak zjistit ideální prodejní cenu bez toho abych to musel dlouhodobě sledovat a zkoušet? Je pro tohle nějaký model od kterého je možné se odrazil?
19. 11. 2013 12:21:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcujete-cenu-produktu/#reply967340
Napsal týtýn;1023159
Zeptal bych se jinak.
Máte zboží které se v čr neprodává, na zboží není co reklamovat, takže náklady max občas nějaká ta nepřebraná dobírka. Jak zjistit ideální prodejní cenu bez toho abych to musel dlouhodobě sledovat a zkoušet? Je pro tohle nějaký model od kterého je možné se odrazil?
Najit produkt, ktery je jedinecny je slozite. Ale jsou produkty, ktere jsou alternativou. U nas to byla jedna kosmeticka znacka, nikdo jiny ji neprodaval. Ta znacka se profilovala vuci urcitym znamym znackam, takze se cena stanovila vuci temto znackam. Umele, bez reseni konkurence.
19. 11. 2013 13:49:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcujete-cenu-produktu/#reply967339
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit