Zadejte hledaný výraz...

Jak určit sociodemografické údaje návštěvníka pro personalizaci obsahu?

Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
20. 2. 2017 09:18:31
Zabývám se myšlenkou, že bych zákazníkovi připravil nabídku na míru. Dejme tomu, že to bude muž, 35-45 let, z Prahy se zájem o víno. Takže by při návštěvě eshopu vyskočila upoutávka na vinotéku, kterou v Praze dovezeme ještě tentýž den.
Jenže jak zjistit, že tento pán zrovna prohlíží web? Napadají mě jen cookies. Trochu jsem googloval, ale nenašel jsem, jak bych mohl zjistit všechna cookies uložená aktuálním uživatelem. Na základě analýzy cookies bych pak mohl vytvořit sociodemografický profil zákazníka. Jenže jak se k těm datům dostat?
PS: vím, že bych mohl použít GA a AdWords, ale na to se neptám. Chci vědět, jak to funguje.
20. 2. 2017 09:18:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-sociodemograficke-udaje-navstevnika-pro-personalizaci-obsahu#reply1260964
Vít Michalek
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
20. 2. 2017 09:37:22
Google má uložené veškeré informace o tvém chování, co hledáš, na které weby chodíš atd. svůj sledovací kod má skoro na každém webu. Ty tohle sám nezjistíš, můžeš zobrazit nějaký dotazník a doufat že jej vyplní, ale to už je docela pozdě. A pokud bys to chtěl on-line, tak to ani z Google API nedostaneš.
20. 2. 2017 09:37:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-sociodemograficke-udaje-navstevnika-pro-personalizaci-obsahu#reply1260963
ke cookies tretich stran se nedostanete, jenom ke svym. Takze muzete sbirat data z chovani u vas na webu, muzete lokalizovat IP a dle toho upravit tu nabidku, jsou systemy, ktere jsou schopny do urcite miry sledovat chovani i na jinych webech, ale to jen v pripade, ze ten web by mel integrovany taky tento system apod. nicmene neuvidite cookie z navstevy mallu apod.
Ta geo identifikace je pomerne presna, ale porad pocitejte, ze treba u 10% uzivatelu to vyhodnoti spatne a bude si system myslet, ze je bud odjinud nebo to nezjisti vubec. Ale i tak by to melo docela dobre fungovat
pokud uz pak navic ziskate email, tak s nim se uz da i dale pracovat treba do urcite miry zjistit interval veku, pohlavi apod. pomoci ruznych nastroju napr. FB apod. je to pracne, je to rucni prace apod.
samozrejme se daji koupit udaje o lidech, co jsou na trhu od firem a pak mate-li jmeno/mejl ci neco jineho, tak zjitite i ten zbytek, ale to je uz narocne i drahe
Takze samotne personalizacni nastroje co jsou na trhu vam nic moc navic, nez to, co zjistite pritomnosti toho uzivatele nezjisti, jen to delaji strojove apod.
20. 2. 2017 09:39:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-sociodemograficke-udaje-navstevnika-pro-personalizaci-obsahu#reply1260962
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
20. 2. 2017 09:44:11
Takže nejjednoduší cesta bude nějak přinutit uživatele, aby se zaregistroval, že? A při té příležitosti se ho zeptat na pár drobností O:)
---------- Příspěvek doplněn 20.02.2017 v 09:45 ----------
A co používat nějaké pluginy. Třeba přihlášení přes Facebook a z toho vydolovat data?
20. 2. 2017 09:44:11
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-sociodemograficke-udaje-navstevnika-pro-personalizaci-obsahu#reply1260961
GA ti to zjistí, ale když se na tohle neptáš, tak nevím na co. Svůj algoritmus na to asi těžko napíšeš.
20. 2. 2017 09:45:36
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-sociodemograficke-udaje-navstevnika-pro-personalizaci-obsahu#reply1260960
Vít Michalek
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
20. 2. 2017 09:46:16
Přesně :) Pokud jde o návštěvníka, který se třeba vrací lze mu např. zobrazit na hlavní stránce rovnou kategorii zboží,kterou si naposledy prohlížel - to by měl zvládnou každý personalizační nástroj, nebo programátor za pár minut.
20. 2. 2017 09:46:16
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-sociodemograficke-udaje-navstevnika-pro-personalizaci-obsahu#reply1260959
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
20. 2. 2017 09:48:05
Napsal Frajerlada;1365088
GA ti to zjistí, ale když se na tohle neptáš, tak nevím na co. Svůj algoritmus na to asi těžko napíšeš.
GA mi to nezjistí v reálném čase.. Je mi jedno, že včera byl u mě muž 35 let se zájmem o víno, protože to bylo včera, takže ho těžko oslovím s personalizovanou nabídkou, když už je dávno fuč.
---------- Příspěvek doplněn 20.02.2017 v 09:49 ----------
Napsal Vít Michalek;1365089
Přesně :) Pokud jde o návštěvníka, který se třeba vrací lze mu např. zobrazit na hlavní stránce rovnou kategorii zboží,kterou si naposledy prohlížel - to by měl zvládnou každý personalizační nástroj, nebo programátor za pár minut.
A co to přihlášení přes Facebook, G+, Disqus? Šlo by z toho vytěžit data o uživateli?
20. 2. 2017 09:48:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-sociodemograficke-udaje-navstevnika-pro-personalizaci-obsahu#reply1260958
Vít Michalek
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
20. 2. 2017 09:59:31
Pokud bys byl shopný něco z takových služeb vytáhnout mimo oficiální API, bylo by to porušení soukromí uživatelů - to si ty firmy nemohou dovolit. A přes API se bez povolení uživatele taky nic nedozvíš ze stejného důvodu.
20. 2. 2017 09:59:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-sociodemograficke-udaje-navstevnika-pro-personalizaci-obsahu#reply1260957
red.med
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
21. 2. 2017 22:17:29
tak ho nech se proklikat filtrem, ne? to by neslo?
21. 2. 2017 22:17:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-sociodemograficke-udaje-navstevnika-pro-personalizaci-obsahu#reply1260956
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
22. 2. 2017 14:20:07
Napsal red.med;1365880
tak ho nech se proklikat filtrem, ne? to by neslo?
Moc práce... To bude klikat, klikat a najednou ho to přestane bavit a odejde... Tady se hraje na setiny sekundy. Každá sekunda na webu je vzácné zboží.
22. 2. 2017 14:20:07
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-sociodemograficke-udaje-navstevnika-pro-personalizaci-obsahu#reply1260955
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit