Zadejte hledaný výraz...

Jak určit cenu bannerové reklamy?

MaNe
verified
rating uzivatele
15. 12. 2010 01:53:21
Zdravím,
snad mne neukamenujete za dotaz ve stylu nefašované lamy... Případně se omlouvám, pokud zde bylo téma řešeno a rovnou děkuji za správné nasměrování.
Jak určit, alespoň přibližně, cenu za bannerovou reklamu (na svém webu)?
Konkrétněji jde o web, sice s tradicí, ne však závratnou návštěvností, GR 4, SR 60
První mne samozřejmě napadl nejjednodušší vzorec: atraktivita webu, vyčíslená návštěvností, rovná se vždy cena za reklamu - např. 100 tisíc návštěv měsíčně = 5 tisíc korun/měsíc (banner 468x60 px v záhlaví stránky), 200.000 n. = 10 tKč/měsíc atd.
Zkusil jsem proto oslovit strejdu googla pro získání alespoň hrubého rozpětí, ale rozsah cen, které uvádějí nalezené weby, je příliš široký (a také jejich čísla návštěvnosti jsou většinou jinde). Pomíjím, že tyto ceníky nezahrnují reálný stav, tedy např. množstevní slevy. A samozřejmě vzorec značně kulhá, atraktivitu webu určují i respondenti (web pro veřejnost, odborný web), grank, srank a cojávímještě...
Poradíte? Děkuji
15. 12. 2010 01:53:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-cenu-bannerove-reklamy#reply591856
Jiří Herník
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
15. 12. 2010 10:33:27
cena se urcuje hlavně na zaklade toho, za kolik jsi schopen ji prodat.
Nekdo na stejnem webu proda banner za 100 tis kč / tyden a někdo jiný na úplně stejném webu prodá úplně stejný banner za 100 kč / rok
Neexistuje něco jako všeobecný ceník reklamy. Je to o tom prodat, ne o tom udělat ceník.
Takže střel nějakou cenu, když se to nebude prodávat tak sniž, když se to naopak bude prodávat moc dobře, tak zvyš.
---------- Příspěvek doplněn 15.12.2010 v 10:34 ----------
nebo jednoduše... dej tam adsense, a budeš vědět nějakou počáteční cenu.
15. 12. 2010 10:33:27
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-cenu-bannerove-reklamy#reply591855
MaNe
verified
rating uzivatele
15. 12. 2010 11:23:04
všeobecný ceník jsem na mysli neměl, spíše opravdu nějaký vzorec, vycházející např. z teoretické ekonomie (jakkoliv bývá rozdíl mezi teorií a praxí propastný), anebo naopak z dlouhodobé praxe někoho, kdo se tím živí
Nastřelovat ceny a čekat, co to udělá, to bohužel nelze. Smlouvy jsou uzavírány na půl roku, na rok... A naopak licitovat a hledat hranici komunikací, to si nějak neumím představit :-)
Dobrá, ale rozumím napsanému, děkuji...
Tak co to zkusit jinak? Potřebuji se dobrat výsledku...
Zadání:
existuje odborný web, měsíční návštěvnost 14 tisíc, z toho 6t unikátních, 100 t zobrazených stránek (reklama je na všech stejná), PG 4, SR 60;
potencionálních inzerentů, kteří mají zájem o inzerci, je kupříkladu do deseti, s rozsahem ročního obratu řekněme řádově 3-10 mKč (každý)
pozn. k návštěvnosti: podíl vyhledávačů 7.500 (55 %), odkazující stránky 1.500 (10 %), přímá návštěvnost 5.000 (35 %), průměrná délka session 10 minut
dokáže prosím někdo z praxe a na základě těchto čísel říci, za kolik by se - aspoň opravdu velmi přibližně - mohl prodávat např. full v hlavičce?
---------- Příspěvek doplněn 15.12.2010 v 11:25 ----------
adsense - aha, zatím se bráním jakékoliv reklamě zvenku... ale přiznám se, že o tom moc nevím. Zkusím se na to podívat
15. 12. 2010 11:23:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-cenu-bannerove-reklamy#reply591854
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 12. 2010 11:58:57
Dej si do tohoto prostoru sklik, etarget nebo google adsence a tuto cenu zvyš o 100% a jsi na ceně za kterou můžeš prodávat.
Nejde to nijak stanovit. Web s 6 000 000 impresemi měsíčně může prodávat za 2000Kč na měsíc nebo taky za 60 000 týdně. Vše je jen o obchodníkovi.
Pokud máš vysoceimpressní web snaž se komunikovat s většími zákazníky.
Neznalí podnikatelé a firmy totiž uvažují ve smyslu čím víc kliků tím víc adidas. To že kliky nejsou všecko a že z 90% potencionálních kliků ovlivní jejich banner, který většinou dodají v otřesném stavu, to je skutečně nezajímá.
15. 12. 2010 11:58:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-cenu-bannerove-reklamy#reply591853
netos
verified
rating uzivatele
(32 hodnocení)
15. 12. 2010 16:26:02
Btw. co se tyce adsense, vse jede jak ma? Ja jen, ze mam podanou prihlasku uz asi 20 dnu a stale zcela bez reakce, stale si Google nenasel cas mi ten ucet aktivovat. To uz je pocitam docela dlouho, docela divne. A kontakt na ne primy jsem nenasel, jen diskuzni forum.
15. 12. 2010 16:26:02
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-cenu-bannerove-reklamy#reply591852
Stepan L.
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
15. 12. 2010 21:56:51
Napsal netos;606019
Btw. co se tyce adsense, vse jede jak ma? Ja jen, ze mam podanou prihlasku uz asi 20 dnu a stale zcela bez reakce, stale si Google nenasel cas mi ten ucet aktivovat. To uz je pocitam docela dlouho, docela divne. A kontakt na ne primy jsem nenasel, jen diskuzni forum.
To je zcela normální :) v mém případě se jednalo o 39 dnů...
15. 12. 2010 21:56:51
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-cenu-bannerove-reklamy#reply591851
netos
verified
rating uzivatele
(32 hodnocení)
15. 12. 2010 22:07:34
Aha, tak diky za info. Ja uz se pomalu bal :-) Njn, se hned pozna kolos.
15. 12. 2010 22:07:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-cenu-bannerove-reklamy#reply591850
MaNe
verified
rating uzivatele
15. 12. 2010 22:55:14
Napsal rouballik;605950
Dej si do tohoto prostoru sklik, etarget nebo google adsence a tuto cenu zvyš o 100% a jsi na ceně za kterou můžeš prodávat.
adsense znam, ale napr. sklik funguje jinak, ne? tam se pouze reklama zadava (a plati se za ni) a zobrazuje se jen u partneru, kterych je par... ne? omlouvam se, jestli se pletu.
Stejne - popravde - nechci vubec touto cestou jit. Roky se ji branim. Sice se zobrazuje reklama v kontextu, ale i tak to byva obcas mimo.
Spis me zajima to "zvys o 100 %". Proc, na zaklade ceho? Snazim se dobrat neceho empirickeho.
Napsal rouballik;605950
Pokud máš vysoceimpressní web snaž se komunikovat s většími zákazníky.
omlouvam se za neznalost, ale co je vysokoimpresni? uvedl jsem sva cisla.
---------- Příspěvek doplněn 16.12.2010 v 00:37 ----------
Napsal Štěpán L.;606104
To je zcela normální :) v mém případě se jednalo o 39 dnů...
podal jsem žádost dnes a za cca hodinu byla schválena
15. 12. 2010 22:55:14
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-cenu-bannerove-reklamy#reply591849
Jiří Herník
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
16. 12. 2010 23:57:56
Napsal MaNe;605939
Zadání:
existuje odborný web, měsíční návštěvnost 14 tisíc, z toho 6t unikátních, 100 t zobrazených stránek (reklama je na všech stejná), PG 4, SR 60;
potencionálních inzerentů, kteří mají zájem o inzerci, je kupříkladu do deseti, s rozsahem ročního obratu řekněme řádově 3-10 mKč (každý)
pozn. k návštěvnosti: podíl vyhledávačů 7.500 (55 %), odkazující stránky 1.500 (10 %), přímá návštěvnost 5.000 (35 %), průměrná délka session 10 minut
dokáže prosím někdo z praxe a na základě těchto čísel říci, za kolik by se - aspoň opravdu velmi přibližně - mohl prodávat např. full v hlavičce?
To nejsou dostatečná data. je to odborný web o žvýkačkách, nebo o hypotékách? O autech, nebo o koloběžkách?
doufám vnímáš rozdíly v ceně reklamy.
16. 12. 2010 23:57:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-cenu-bannerove-reklamy#reply591848
MaNe
verified
rating uzivatele
17. 12. 2010 01:39:02
vnímám, vnímám :-)
bádám, zda to byla řečnická otázka, anebo chceš zkonkretizovat data, abychom se k něčemu dobrali...
tak pro jistotu - je to web o audiotechnice, tj. velmi zjednodušeně o všem, co slouží k obousměrnému přenosu zvuku mezi jevištěm a hledištěm (hlas, hudba)
potenc. inzerenti prodávají zboží v rozsahu 100 Kč až několik set tisíc korun, nejvíce zboží je samozřejmě řádově v jednotkách a desítkách tisíc
proto jsem psal, kolik je potencionálních klientů - prodejců aut, koloběžek a hypoték je bezpochyby řádově mnohem víc. U žvýkaček nevím ;-)
Asi jsem nepopsal výchozí situace dobře - prostě těch cca deset saturuje celý trh, zbytek má marginální obrat a jsou pro mne zřejmě nezajímaví (obchodně)
současná situace je taková, že (podle mne) leadři nejvíce inzerují na vlastních stránkách a v několika tištěných odborných médiích, "cpát to obecně do mas" určitě nemá smysl
u jejich zákazníků hodně hraje roli příchylnost ke značce, kterou ten či onen prodává, a proto dlouhodobě nakupují vždy u jednoho prodejce
17. 12. 2010 01:39:02
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-cenu-bannerove-reklamy#reply591847
Jiří Herník
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
17. 12. 2010 09:46:09
No tak to je myslím natolik specifické, že si netroufám nic střelit.
Podíval bych se kolik lidí inzeruje na seznamu a na skliku a pokud jich je tam dost, zkusil bych nasadit jeden z techto systemu.
napadl mne třeba bezdrátový mikrofon a to je koukám docela obsazené reklamou:
http://search.seznam.cz/?q=bezdr%C3%A1tov%C3%BD+mikrofon
http://www.google.cz/search?q=bezdrátový+mikrofon
takže adsense či sklik za zvážení stojí, ale nevím jak s dalšími tématy, v tomto se nevyznám.
Asi uz nemam moc vic co k tomu rict. Pokud jsem ti pomohl, kup si vrtulník ;) www.digimodely.cz
17. 12. 2010 09:46:09
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-cenu-bannerove-reklamy#reply591846
Lukáš Foltýn
verified
rating uzivatele
17. 12. 2010 10:40:13
.
17. 12. 2010 10:40:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-cenu-bannerove-reklamy#reply591845
Miloš Lipka
verified
rating uzivatele
11. 1. 2011 14:24:15
to záleží na tom, jestli to prodáváš sám nebo přes mediálku, pak taky záleží komu to prodáváš...pokud to prodáváš sám a někomu, kdo není zběhlý v mediální oblasti, tak mu to prodáš za to, co umíš...
ale pokud to prodáváš přes mediálku, je zapotřebí znát mnoho parametrů a jedním z nich, o kterých se tu, myslim, ještě nemluvilo je cílová skupina. Je dobré znát cílení tvého webu, protože jestliže máš vysokou afinitu na CS, můžeš dát vyšší ceny i při nízký návštěvnosti v absolutních číslech. Např. máš web o balzámech na nebožtíky a návštěvnost máš 500 UP/m a máš v tom 250 profesionálních balzámovačů můžeš si kllidně účtovat víc, než když máš 10 000 UP/m a jenom 20 balzámovačů.
11. 1. 2011 14:24:15
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-cenu-bannerove-reklamy#reply591844
MaNe
verified
rating uzivatele
11. 1. 2011 15:23:35
prodávám sám, zběhlý nejsem, zato oni ano...
návštěvnost i trh jsem popsal výše
upřesním, že trh nebude inzerovanými výrobky nikdy saturován, protože prodejců není mnoho, objevuje se stále nové zboží a odběratelé mají stále co vylepšovat.
11. 1. 2011 15:23:35
https://webtrh.cz/diskuse/jak-urcit-cenu-bannerove-reklamy#reply591843
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit