Zadejte hledaný výraz...

Jak udelat odhad velikosti reklamniho trhu v urcitem segmentu?

Nishkam
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
22. 7. 2012 14:03:51
Pokousim se odhadnout celkove mnozstvi penez, ktere se utrati v urcitem segmentu do reklamy. Konkretne mi ted jde o segment tanecnich kurzu, ale rad bych nasel nejakou obecnou metodu, kterou muzu pouzit i na jine podobne segmenty. Uvazuji napr. o tomto:
  • podivat se na ceny klicovych slov v AdWords a zkusit najit nejaky vzorec. Existuje uz neco?
  • zkusit zpocitat celkove mnozstvi inzerce do papirovych novin a casopisu => mnozstvi penez => vynasobit koeficientem, kt. urcuje pomer celkove reklamy k reklame v tistenych mediich
Napada vas jeste neco? Pripadne nemate nejaky link, kde bych mohl tuto problematiku podrobneji nastudovat. Nejake konkretni priklady z praxe, best practicies atd.
22. 7. 2012 14:03:51
https://webtrh.cz/diskuse/jak-udelat-odhad-velikosti-reklamniho-trhu-v-urcitem-segmentu#reply787527
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
22. 7. 2012 16:24:23
Obecný návod budeš hledat těžko, protože každé odvětví využívá jiných médií, některé firmy působí lokálně, některé celorepublikově, některé nadnárodně. Některé mají větší přístup je zdrojům, některé menší. Některé firmy jsou v různých místech ČR úspěšné, zatímco jiným to nejde v tomtéž odvětví.
Pokud budeš brát v úvahu pouze ty s významným podílem na trhu, tak sice budeš mít relativně dobrý obrázek o celém trhu, ale nevím jestli ti to pomůže, protože jak si naznačil, zajímají tě taneční kurzy a ty budou mít dobrý podíl jen na lokálním trhu. Obecně si nemyslím, že tam najdeš mnoho firem, které by ovládali trh v celé čr, protože nikdo nechce jezdit do tanečních na druhou stranu republiky.
Pak se nabízí otázka jestli potřebuješ opravdu celkové množství, které se v daném odvětví utratí za reklamu, nebo tě zajímá nějaká konkrétní lokalita.
Postup k vyřešení bude vždy stejný: získat maximum informací z dostupných zdrojů (média monitory) a pak udělat průzkum trhu, který by zobecnil výsledky na celý trh. Je to však docela dost práce, takže si nejsem jist jestli se ti vyplatí taková informace zjišťovat.
22. 7. 2012 16:24:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-udelat-odhad-velikosti-reklamniho-trhu-v-urcitem-segmentu#reply787526
Nishkam
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
22. 7. 2012 18:19:02
Dekuji moc za vyjadreni. Zkusim to nejak zpracovat. Stale je to pro mne trochu neuchopitelne, uvidime.
Ano, opravdu potrebuji celkove mnozstvi penez utracenych na reklamu v danem oboru pro celou CR.
22. 7. 2012 18:19:02
https://webtrh.cz/diskuse/jak-udelat-odhad-velikosti-reklamniho-trhu-v-urcitem-segmentu#reply787525
Tento údaj může vycházet pouze ze statistického průzkumu.
Pokud se bavíme o reklamě tak se bavíme o: televizi, rádiu, tištěné reklamě, online reklamě (ppc, bannery, ...), službách marketingových agentur a specialistů atd.
Obávám se, že toto se ti nepodaří spočítat. Jediná cesta jak tyto data získat, je udělat průzkum ve firmách a zeptat se jich kolik do reklamy daly.
24. 7. 2012 13:33:10
https://webtrh.cz/diskuse/jak-udelat-odhad-velikosti-reklamniho-trhu-v-urcitem-segmentu#reply787524
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit