Zadejte hledaný výraz...

Jak uchopit marketing, aby byly efektivní a ucelený?

Lookis
verified
rating uzivatele
24. 4. 2012 07:09:21
Ahoj marketéři,
Mám požadavek na pomoc s marketingem v jedné firmě. Firma má v reklamě nepořádek, pořád se o něj stará někdo jiný a dokumenty jsou rozházené všude možně.
Já jim chci seskupit dokumenty, tak aby bylo jednoduché je kdykoliv použít, odeslat do reklamky atp.
Potom se chci zaměřit na reklamu kterou využívají a kterou by mohli využít např. PPC.
Máte někdo zkušenost jak v "pohodě" vytvořit ucelený systém a přehled nad reklamou ve firmě, reklamními produkty a reklamními plány? Používáte nějaký software?
Prosím podělte se o nějaké zkušenosti a nápady.
24. 4. 2012 07:09:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-uchopit-marketing-aby-byly-efektivni-a-uceleny/#reply757847
polakpet
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 4. 2012 07:17:46
Ahoj,
myslím, že tady jsou více platné znalosti a zkušenosti, než nějaký software. Ale třeba se pletu a marketéry už není potřeba:-) Pokud se nepletu, pak se takový pořádek v marketingu dělá stejně, jako jarní úklid doma. Vezme se to pěkně od podlahy.
P.P.
24. 4. 2012 07:17:46
https://webtrh.cz/diskuse/jak-uchopit-marketing-aby-byly-efektivni-a-uceleny/#reply757846
Podla mojho nazoru upratanie v dokumentoch a pouzitie nejakeho software marketingove plany nespasi. Ak by som mal poradit tak sa zamerajte na ROI co by vas pri akejkolvek kampani malo zaujimat ako prve.
Merat navratnost investicie do jednotlivych kampani, to znamena kolko sa mi z kazdeho investovaneho eura vrati spat.
Je velmi tazko odpovedat konkretne na tak vseobecne polozenu otazku, pretoze marketingova komunikacia ma niekolko kanalov a prostriedkov pre komunikaciu v nich a kazdy ma svoje specifika.
Softverov sa pouziva niekolko, od systemov CRM, az po analyticke nastroje.
24. 4. 2012 07:47:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-uchopit-marketing-aby-byly-efektivni-a-uceleny/#reply757845
polakpet
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 4. 2012 07:58:18
Abych nevypadal za pitomce, chci doplnit, že moje slova nesmí být vykládaná tak doslova. Samozřejmě, že úklid nic nespasí. Jasně jsem napsal, že více, než nějaké nástroje pomůžou znalosti a zkušenosti. To s pořádkem bylo použité jako metafora - jestli má někdo bordel, má ho uklidit. Fascinuje mě, jak dokáže patrik vytáhnout jednu větu z celého příspěvku a naporsto ji otočit proti autorovi vytržením z kontextu:-)))))
24. 4. 2012 07:58:18
https://webtrh.cz/diskuse/jak-uchopit-marketing-aby-byly-efektivni-a-uceleny/#reply757844
Odpovedal som na topic a tvoj prispevok som dokonca ani necital, pokial by som chcel reagovat na teba pouzijem citaciu...
Okrem toho teraz po precitani tvojho prispevku som v nom nenasiel nic, co by ma nejak malo poburit vyvolat potrebu nejakkym sposobom nan negativne reagovat, Ako "pitomec" by si mohol vyzerat az teraz :) ...som si neodpustil, ale neber to aku urazku.
24. 4. 2012 08:06:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-uchopit-marketing-aby-byly-efektivni-a-uceleny/#reply757843
A co takhle collabim?
24. 4. 2012 08:09:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-uchopit-marketing-aby-byly-efektivni-a-uceleny/#reply757842
polakpet
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 4. 2012 08:12:45
No byl jsem jediný, kdo tady zmiňoval upratovaní, tak jsem se jako správná potrefená husa ozval;-) Potřebu se vyjádřit jsem cítil, i když jsi na můj příspěvek nereagoval vědomě. Tvoje reakce mi vypadala jako částečná negace toho mého. Třeba i pitomec jsem, ale v tom případě mi to sakra sluší(na pitomce).
---------- Příspěvek doplněn 24.04.2012 v 08:14 ----------
Napsal frances;788108
A co takhle collabim?
Možná Tě správně nechápu, přesto.. Tady vůbec není řeč o SEO. Tady je řeč o marketingu jako celku. SEO je jeden z nástrojů jak propagovat firmu na Internetu. Ale marketing je daleko obsáhlejší a jde daleko za hranice Internetu(už minimálně protože je starší než Internet). Collbabim mi proto přijde jako střela vedle.
24. 4. 2012 08:12:45
https://webtrh.cz/diskuse/jak-uchopit-marketing-aby-byly-efektivni-a-uceleny/#reply757841
Majo Kolesar
verified
rating uzivatele
24. 4. 2012 08:36:40
Ja osobne by som si pri robeni poriadku rozdelil marketing na online a offline ako zakladne triedenie..Vsetky súčasné aj minulé kampane a pouzivane marketingove nastroje roztriedil na online a offline a potom pri každom jednom sledoval investíciu a jej návratnosť (ako už bolo spomenuté..)...dokumenty trieď dalej podľa rokov..každý rok začni s rozpočtom podľa stanovených cieľov a následne nastavením samotnej marketingovej stratégie..
Keď máš prehľad čo sa robilo a čo sa robí, aké sú ciele a prostriedky, potom môžeš najlepšie posúdiť, kde sú príležitosti pre zlepšenie..
24. 4. 2012 08:36:40
https://webtrh.cz/diskuse/jak-uchopit-marketing-aby-byly-efektivni-a-uceleny/#reply757840
V prvni rade v tom musi mit poradek samotny marketak co se tomu venuje, musi se v tom vyznat, musi se v tom orientovat, musi mit prehled a na pozadavek "tech nahore" musi byt schopen dodat nejake podklady. A jak si to udela je hlavne na nem. Nejaky unifikovany system "jak na toů neexistuje a vetsinou si marketak v tom najde cestu sam dle toho co mu vyhovuje. Nastroje samozrejme existuji, na globalni spravy kampani apod. kde se vse zachytava od objednavky, po vyhodnoceni a lze se k tomu vracet, ale pak stravi clovek tretinu casu datlovanim dat nekam, kdyz je stejne uz nekde ma.
Samozrejme zalezi na povaze firmy, verim tomu, ze u velkych spolecnosti budou nejake standardy, co je treba dodrzovat, u malych to asi nebude. Spoustu veci ma clovek taky v hlave, ono vse psat nekam je opet ztrata casu. Planovat se da nad excelem, planovat se da nad kde cim.
Co se tyka dokumentu a trideni, ono staci nejaky zakladni system - print, billboard, online apod. kam si ukladate podklady z kampani a jste schopen pak rychle vyhledat vsechny podklady z treba printu, projit si je apod. U nas zadne velke a slozite a sofistikovane systemy nepouzivame, naopak - v jednoduchosti je sila. A to tech kampani mame opravdu velke mnozstvi, ruzneho typu v ruznych zemi.
Zbyle veci vyplyvaji spise z vasi strategie, nez nejakych obecnych poucek. Muze se sledovat navratnost, efektivnost, muze se sledovat treba mnozstvi novych zakazniku, muze se sledovat rust znalosti znacky, muze se sledovat stovky ruznych cilu.
24. 4. 2012 08:45:46
https://webtrh.cz/diskuse/jak-uchopit-marketing-aby-byly-efektivni-a-uceleny/#reply757839
Lookis
verified
rating uzivatele
24. 4. 2012 15:53:14
Díky za informace.
Právě evidence a udržení si přehledu a pořádku mě zajímá nejvíc.
Firma využívá: reklamu brandu (značek produktů) - pro jednotlivé značky produktů, které prodává, musí zároveň plnit požadavky na výrobky výrobců.
Druhou částí je nadbrandová reklama, tedy reklama co má zviditelnit firmu samotnou, protože k ní navazují další služby např. servis.
Využívají rádia, noviny, billboardy a nyní se chtějí zaměřit na internet.
Možná to znáte, prostě někdo přijde, nabídne reklamu a oni ji využijí.
Využívají tedy poměrně širokou a pestrou nabídku reklamy a teď je otázka o co se nejlépe opřít, když nemám téměř žádné informace o tom co funguje a co nefunguje.
Říkám si, že se pokusím ještě nějaké statistiky vypátrat, ale spoléhat se na to nebudu.
Můj pohled na uchopení realizace a přehledu, možná to někdo přiblížil výše, je rozdělit si jednotlivé reklamy a k nim začít plánovat cíle a to co mají přinést.
Říkal jsem si jestli na to neexistují nějaké vyzkoušené a ověřené postupy nebo nástroje, které by člověku pomohli.
V přehledu by mohla pomoci Asana(tecka)com, ale u ní by se mi líbilo mít ještě zobrazený kalendář a vyhodnocení do grafu :-). Takže to vidím asi na Google kalendář a sdílený dokumenty.
24. 4. 2012 15:53:14
https://webtrh.cz/diskuse/jak-uchopit-marketing-aby-byly-efektivni-a-uceleny/#reply757838
A vy v tom vsem mate jakou roli? Budete ten marekting delat, nebo jim v tom mate udelat system, nebo jste pomocna sila? Jsou tam nejake konkretni pozadavky, co vedeni chce mit k dispozici apod. nebo se ma udelat system a stejn s tim nikdo nebude pracovat?
24. 4. 2012 15:59:14
https://webtrh.cz/diskuse/jak-uchopit-marketing-aby-byly-efektivni-a-uceleny/#reply757837
Nerozumiem naco chcete vytvarat prehlady, grafy,tabulky a zaplavovat management datami, ktorym okrem analytikov aj tak nik nerozumie.
Vedenie vacsinou zaujmaju vysledky, zamrajte sa na ne.Tie sa daju formulovat do zopar cisel v tabulke.
Overene postupy samozrejme existuju, ale nie su to poucky a navody, ale vacsinou skusenosti z praxe a z pozania daneho segmentu trhu a cielovej skupiny.
24. 4. 2012 16:39:36
https://webtrh.cz/diskuse/jak-uchopit-marketing-aby-byly-efektivni-a-uceleny/#reply757836
pepperos
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
24. 4. 2012 23:05:05
Systém je důležitý. Ne tak už software. vystačíš si s excel tabulkou, když víš jak. Collabim je dobrý na odkazy. Možná by to ale chtělo nějaký komplexní CRM software.
24. 4. 2012 23:05:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-uchopit-marketing-aby-byly-efektivni-a-uceleny/#reply757835
excel + teamlab
25. 4. 2012 11:25:01
https://webtrh.cz/diskuse/jak-uchopit-marketing-aby-byly-efektivni-a-uceleny/#reply757834
bmw525i
verified
rating uzivatele
25. 4. 2012 13:28:52
Napsal Lookis;788098
Ahoj marketéři,
Mám požadavek na pomoc s marketingem v jedné firmě. Firma má v reklamě nepořádek, pořád se o něj stará někdo jiný a dokumenty jsou rozházené všude možně.
Já jim chci seskupit dokumenty, tak aby bylo jednoduché je kdykoliv použít, odeslat do reklamky atp.
Potom se chci zaměřit na reklamu kterou využívají a kterou by mohli využít např. PPC.
Máte někdo zkušenost jak v "pohodě" vytvořit ucelený systém a přehled nad reklamou ve firmě, reklamními produkty a reklamními plány? Používáte nějaký software?
Prosím podělte se o nějaké zkušenosti a nápady.
Mám k disposici softwarový produkt "My Biz Manager PRO". Není to jen na marketing, ale celkově na vedení firmy ve všech oblastech. Je perfektní, ale mám ho jen v angličtině. Bohužel jak jsem se podíval do pravidel, zde není umožněno vkládat odkaz. Pokud by ses chtěl na to podívat, pošli soukromou zprávu, nebo mejl na info@topcz.net
25. 4. 2012 13:28:52
https://webtrh.cz/diskuse/jak-uchopit-marketing-aby-byly-efektivni-a-uceleny/#reply757833
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit