Zadejte hledaný výraz...

Jak tvoříte cenu projektů?

weckho
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
8. 5. 2009 01:54:32
Ahoj,
rád bych v tomto vlákně rozpoutal diskuzi na téma "Jak správně vytvořit cenu projektu?". Mnoho z vás mi sem jistě napíše, že vynásobí měsíční výdělky nějakou konstantou (8, 10, atd.). Můj názor je, že tento postup je chybný a sloužit správně může pouze u menších webů monetizovaných například přes AdSense nebo nějaký affil.
Jde mi spíše o cenu větších projektů s hlubší myšlenkou a delší.. jak to jen říci.. vývojovou křivkou. Pro lepší pochopení si představme, že máme například projekt, na kterém trávíme každý den několik hodin času. Od jeho spuštění jsme investovali nemalé peníze do úprav, reklamy, tvorby obsahu. Každá z těchto věcí web rozvíjí. Výdělky jsou velice nízké, nebo žádné, protože projekt ještě třeba není k monetizaci připraven.
Jak tedy spočítat cenu? Počítáte do ceny svůj strávený čas? A celkové náklady na rozvoj? A stáří? Návštěvnost (Pokud ano, přihlížíte ke struktuře a zdrojům)? Možnosti monetizace? Obor? Co dalšího při tvorbě ceny používáte, nebo by se mělo započítat?
Děkuji za každý váš názor. Jenom dodám, že se nejedná o žádný konkrétní projekt.
8. 5. 2009 01:54:32
https://webtrh.cz/diskuse/jak-tvorite-cenu-projektu/#reply299952
Aleš
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
8. 5. 2009 07:07:12
Podle mě neexistuje nějaká šablona,která by promítala všechny tebou uvedené faktory.Bohužel trh je jednoduchý a v okamžiku,kdy se projekt ocitne v aukci je to dílo dražené,nikoli ceněné.
Možná že to tak není správné,ale bohužel potřebuješ kupce - a jsme na tržnici s jednoduchými pravidly.
Přirovnal bych to k malbě obrazů,kdy se autor většinou nedočká uznání hned,ale později.
8. 5. 2009 07:07:12
https://webtrh.cz/diskuse/jak-tvorite-cenu-projektu/#reply299951
Vojtěch
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 5. 2009 10:08:55
Každý autor ví, aspoň přibližně, jakou má jeho dílo cenu. :)
Tím chci říct, že nikdo to nějak moc nepočítá, jen třeba přidá předpokládaný půlroční, roční,(..) výdělek k částce, na kterou si samotného webu cení.
Např. když ti ten projekt zabere hodně času (a bude tomu samozřejmě odpovídat), tak si ho budeš cenit určitě víc, než obyčejného webu na zakázku, který máš takřka hned.
8. 5. 2009 10:08:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-tvorite-cenu-projektu/#reply299950
Na tuto otázku vždy odpovídám:"Každý projekt má takovou nejvyšší cenu, za jakou jsou ochotni jej potencionální kupci ještě koupit."
Takže chceš-li znát reálnou cenu projektu, zeptej se přímo potencionálních kupců. Získáš alespoň odhad. Samozřejmě v případě dražby lze odhadovat výslednou cenu jen velmi těžce.
8. 5. 2009 11:26:02
https://webtrh.cz/diskuse/jak-tvorite-cenu-projektu/#reply299949
RouMy
verified
rating uzivatele
8. 5. 2009 15:51:39
Do ceny bych urcite pocital perspektivu webu .. jestli je to jedna z dalsich kopii nejakeho napadu nebo je to neco mezitim popripadne neco noveho.
Jinak s tvym nazorem o adsensich a afilech souhlasim.
8. 5. 2009 15:51:39
https://webtrh.cz/diskuse/jak-tvorite-cenu-projektu/#reply299948
skorozacatecnik
verified
rating uzivatele
8. 5. 2009 16:29:13
Zdravim vsechny a pridavam nazor.
Cenu projektu je tezke stanovit, ale jednim z hlavnich faktoru pro stanoveni ceny je jeho potencialni vyuzitelnost (predevsim komercniho charakteru).
Muze byt napriklad projekt, do ktereho investor, nebo tvurce v prubehu vytvareni vlozi nemale castky i ve forme odpracovaneho casu, ale novy projekt nema komercni vyuziti (nebo je pro tak malou cilovou skupinu, ze nemuze generovat dostatecne zisky v porovnani s investici). Techto pripadu je mnoho.
Faktory, ktere ovlivnuji stanoveni ceny projektu jsou ruzne, obecne vsak lze zminit napriklad tyto:
- rozsah projektu (napr. velikost webu, mnozstvi sluzeb pro uzivatele aj.)
- cilova skupina (vek, zamereni, velikost, vzdelanost, solventnost aj.)
- planovany rozvoj projektu (budouci smer rozvoje projektu)
- naklady na provoz a spravu projektu (cena webhostingu, domeny, administratora ci spravce systemu a dalsi provozni naklady)
- podpora a vyvoj (urcuji zivotaschopnost a moznosti budouciho rozvoje projektu)
- navstevnost, zisky z reklamy, hodnoceni vyhledavacu, cistota technickeho provedeni, dokumentace, SEO, mnozstvi reklamy vuci samotnemu obsahu....
Je toho skutecne mnoho, co muze ovlivnit cenu (jiste jsem neuvedl vse) a verim ze to doplnite o dalsi faktory pro stanoveni ceny projektu.
skorozacatecnik
8. 5. 2009 16:29:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-tvorite-cenu-projektu/#reply299947
Vajt
verified
rating uzivatele
8. 5. 2009 16:46:09
Ja bych zadny slozitosti nevymejslel. Urcis si náklady a pak nějaký minimální rabat. Normalni rabat je tak 20-30% kdzy prodas projekt draz tvoje plus.
A co bych pocital do nakladu ? Vsechno i toaletni papir paklize na tom budu delat 24h v jednom tahu. Hlavni je urcit hodnotu sveho casu coz muze byt pro domaciho kutila nakych 200kč/h třeba.
Design - 20h
kódování - 20h
zařízení domény, hostingu, telefonáty, psaní e-mailů.... - 15H
Z toho ti vyjde 55h * 200kč * 33% = minimální cena za kterou by jsi to měl prodat je 15tisíc
Musíš se prostě něčeho držet a čas na tom strávený se dá krásně měřit a počítat.
8. 5. 2009 16:46:09
https://webtrh.cz/diskuse/jak-tvorite-cenu-projektu/#reply299946
skorozacatecnik
verified
rating uzivatele
8. 5. 2009 16:53:35
Napsal Vajt;282224
Musíš se prostě něčeho držet a čas na tom strávený se dá krásně měřit a počítat.
Souhlasim, ze pro male weby to muze takto byt, nicmene pokud se bude jednat o dlouhodoby projekt (pul roku, rok vyvoj) tak nezle stanovit cenu dle toho, kolik to stalo casu a penez tvurce, protoze to nevypovida o tom, jak silny dany projekt je.
Budouci kupec, nebo investor nebude akceptovat napriklad cenu 500 tis. za neco, co mu prinese 50 tis. V dlouhodobejsich, nebo vetsich projektech je hlavnim faktorem vyuzitelnost a budouci prinos, nikoliv to, jak se s tim hodne "trapil autor" a kolik ho to stalo.
skorozacatecnik
8. 5. 2009 16:53:35
https://webtrh.cz/diskuse/jak-tvorite-cenu-projektu/#reply299945
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit