Zadejte hledaný výraz...

Jak to chodí na eBay

Deivid1
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 2. 2018 21:13:49
Ano, to by bylo super .Strasne ti fandim a diky za kazde info do zacatku .Neco podobneho pripravuji a tohle mi vyjasnilo par veci ,za to diky
4. 2. 2018 21:13:49
https://webtrh.cz/diskuse/jak-to-chodi-na-ebay/strana/2#reply1327574
MartinDrdlik
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 2. 2018 16:23:08
mar39 Ehm, upřímně zahradní nábytek jsem tedy nikdy neposílal, což ale neznamená, že jsem neexpedoval těžké věci. O jaký druh nábytku se jedná? Masív, kovové kostrukce nebo jiný druh? O jakou dopravu máš zájem (lodní x letecká). Jaká je průměrná hmotnost? Jedná se o křehkou věc nebo to vydrží i drsnější manipulaci (sjíždění z letecké rampy do přepravního koše)? Do jakých zemí máš zájem posílat?
-----------------------------------------------
Ahoj, jde o dřevěný zahradní nábytek vyrobený v ČR. A když prodávat, tak rovnou do celý EU. Když pošlu set: 6 židlí a stůl (20.000 Kč), tak jsem na dopravě do UK + 4000 kč (celkem 24.000 Kč). Takže, jedna reklamace nebo nezaplacení za zboží a jsem v čoudu.
5. 2. 2018 16:23:08
https://webtrh.cz/diskuse/jak-to-chodi-na-ebay/strana/2#reply1327573
Deivid1
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
8. 2. 2018 16:08:34
Skoda,ze nam tema utichlo .Hodne zajimava diskuze k pocteni a prinosna .Palec nahoru ....
8. 2. 2018 16:08:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-to-chodi-na-ebay/strana/2#reply1327572
skyppy2000
verified
rating uzivatele
8. 2. 2018 16:24:29
Zdravíčko, však já sem ještě něco přidám nebojte. Jen jsem byl teď pár dní časově plně vytížen a včera jsem měl celý den migrénu, takže jsem počítač nechal vypnutej. Zatím pište dotazy, co by vás zajímalo za okruhy témat a já k tomu pak zase napíšu nějaký delší text. Slíbil jsem to téma - chování zákazníků podle národností. Takže dnes na toto téma napíšu menší článek, aby to tu zase ožilo.
---------- Příspěvek doplněn 08.02.2018 v 21:51 ----------
Deivid1 Diskuse se zase rozproudí.
Takže hodně jsem přemýšlel, zda sem ještě dnes psát toto téma a rozhdl jsem se, že pro dnešek je toto téma příliš obsáhlé a napsat ho bude trvat určitě kolem dvou hodin. Jelikož mě zdrželi emaily s objednávkami, už to dnes napsat nestihnu. Takže pokud máte námět na nějáké kratší téma - pokud mě nic nenapadne - klidně ho zmiňte do diskuse a já vám problematiku věci objasním.
Mohu samozřejmě dnes napsat jen část a zítra dopsat zbytek, nicméně nejlepší je to vždy napsat najednou a pak si to jen nechat přečíst.
8. 2. 2018 16:24:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-to-chodi-na-ebay/strana/2#reply1327571
skyppy2000
verified
rating uzivatele
8. 2. 2018 22:58:23
10. Jak vypadá nabídka, která prodává sama inzerovaný produkt bez nutnosti placené propagace
Než jsem přišel na to, jak správně vytvářet nabídky, aby prodávaly bez námahy prodejce, trvalo to déle než rok vývoje různých motivů šablon. Mezitím mi z nevědomosti uteklo hodně peněz.
Takže jak taková nabídka má v dnešní době vypadat?
1) Vzhled klasického moderního eshopu
Zkoušeli jsme a testovali velké množství moderních kvalitně konstruovaných responsivních šablon než jsme zjistili, že funguje vzhled klasického moderního eshopu se všemi prvky k tomu potřebnými. Přiložím sem soubory - doufám, že dobře :)
257552575625757
Asi takto si dnešní kupující na eBay představují profesionální nabídku. Toto potvrzují i prodeje u této nabídky. Mám jí tam od 5. prosince 2017 a toto je výsledek k dnešnímu dni.
25758
2) Použité technologie a zdroj uložení
Toto je responsivní šablona postavená na technologii BOOTSTRAP 3, HTML 5, CSS 3 a JS.
Všechny tyto zdrojové soubory a obrázky jsou nahrané na sokromém cloudovém úložišti, takže nikdy nedojde k jejich smazání.
Grafika je prý profesionálně upravená BootStrap šablona, kdy totožnou šablonu jinde než u našich nabídek nenajdete.
3) Profesionální logo
Hezký vzhled sice prodává, nicméně je dobré tam mít umístěné také logo v hlavičce a patičce šablony + do patičky nezapomeneme vložit samozřejmě Copiright.
Naše logo bylo navrženo profesionálním grafikem, který s námi dodnes spolupracuje. Na lidi pak pusobíte mnohem důvěryhodněji a více jako profesionálové než jako prodejci, kteří od nových pravidel nabídky tvoří jako prostý text. Mně osobně se takové nabídky bez úrovně nelíbí a zatímco my máme téměř u všech produktů prodáno několik tisíc kusů, konkurence, která tvoří nabídky jako prostý text má většinou tak do 200.
4) Okamžité doručení
Další v dnešní době dá se říct nutnost. Lidé si raději připlatí za produkt, který obdrží nejpozději do dvou minut, než za něco velmi levného, co obdrží nezřídka i po 12 - 24 hodinách.
Okamžitého doručení docílíme tak, že si pronajmeme doménu, hosting, a vytvoříme na něm platformu, která obsahuje pouze Backend = administraci, kde máme automatizovaný ,,sklad" (databáze licenčních klíčů).
S využitím eBay a PayPal API jsme docílili toho, že po nákupu a zaplacení vám dorazí nejpozději do dvou minut email s linkem ke stažení, licenčním číslem a instrukcemi jak produkt nainstalovat a aktivovat.
Po odeslání klíče se tento klíč v databázi zamkne, čímž jsme docílili zabránění duplicitního odeslání jinému zákazníkovi, což se nám stalo jednou, když jsme využívali komerční produkt - nikoli vlastní na míru napsané řešení.
--
5) Zákaznický servis
Takže já už pak mám na starost jen zákaznický servis, kdy je nás na něj více, abychom zvládali nápor zákazníků, kteří nevědí jak produkt aktivovat. Není jich sice za den moc ale stále je to kolem 2 - 5% z cekového objemu prodeje. Tím se nám celý proces značně zjednodušil a zároveň při aktualizaci skladu v naší administraci se nová hodnota automaticky odešle na ebay, kde se aktualizuje námi zadaný počet položek k dispozici.
Nicméně i zákaznický servis je částečně automatizován. Pokud zákazník žádá videonávod, stačí kliknout v automaticky generované děkovné eBay zprávě na odkaz na soukromý cloud, kdy se mu po kliknutí zobrazí stránka s videem, kde je vše krok za krokem vysvětleno tak, že to většinou každý pochopí. Tím jsme eliminovali značný počet potencionálních žádostí o pomoc s instalací / aktivací našich produktů.
Stačí takhle nebo chcete více detailů?
Pokud chcete více detailů, doplním je až zítra.
8. 2. 2018 22:58:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-to-chodi-na-ebay/strana/2#reply1327570
skyppy2000
verified
rating uzivatele
11. 2. 2018 00:11:54
Jinak se omlouvám za to, že to tu trochu utichlo. Dnes někdy odpoledne doplním to slíbené téma o zákaznících, abyste věděli, na co se máte připravit. Měl jsem toho teď hodně a musím se věnovat podnikání.
Klidně pište návrhy co by vás zajímalo, může vás zajímat něco, co by mě třeba ani nenapadlo napsat.
---------- Příspěvek doplněn 11.02.2018 v 14:49 ----------
Takže nejčastěji mi od Vás chodí zprávy na téma:
11. Dropshipping - na co si dát pozor & co na to eBay?
Pojďme si toto téma podrobně rozebrat. Co se týče eBay, nemají rádi formu Dropshipping. Nicméně pokud se vyloženě při zadávání dodavatelů do jejich databáze sami nezeptají na formu kontraktu, NEzmiňujte to nechcete-li se dostat do problémů s eBay.
1.) Formy spolupráce
Obecně lze formu spolupráce také dohodnout formou pronájmu prostor včetně zaměstnanců a služeb pronajímatele.
V takovém případě se dohodne pevná měsíční částka nájemného a vy už se tak staráte pouze o dostatek zboží v pronajatém skladu. Pokud si to ve smlouvě sjednáte, budou povinní Vám poskytnout všechny informace co o zásilce dostanou. Nejlépe najít si někoho, kdo to bude posílať buď přes Skype (u mě 85% obchodních partnerů) nebo emailem. Nž si však něco takového sjednáte, spočítejte si to.
--
Další ta běžnější forma dropshippingové spolupráce je najít si nějakou firmu a dohodnout se na stejných podmínkách jako máte o kousek výše a pokusit se vyjednat si ještě nějakou dodatečnou slevu. Na začátku se k tomu zpravidla moc nemají, protože vás ještě neznají. Po odeslání zpravidla 50 objednávek už lze nějak manipulovat s cenou. Pokud jim budete schopni garantovat, že od nich odeberete pravidelně například 250 nebo 1000 kusů, dají vám mnohem lepší cenu:
příklad:
předmět x, průměrná prodejní cena: 9,60 USD
začínám s dodavatelem žádná historie: 5 USD
cena s garancí odběru 250 kusů/měsíc: 4,80 USD
cena s garancí odběru 1000 kusů/měsíc: 4,00 - 4,20 USD
---
S garantovaným odběrem jste schopni se dostat až na polovinu ceny, aniž byste to museli posílat z domova.
2.) Doprava
Já vždy říkám každému, kdo začíná a žádá o radu: dej zákazníkovi na výběr dva druhy dopravy né jen jeden. Zlaté pravidlo.
Někomu - třeba mě nevadí zaplatit za dopravu o 5 dolarů více, když to bude doma do 2 týdnů. Někomu se nechce čekat 3 - 5 týdnů než zboží dorazí. Tudíž vždy dejte jednu dopravu zdarma a druhou za poplatek. U zpoplatněné dopravy vynásobte cenu procenty kategorie, ve které prodáváte. Jinak se vám stane že u dopravy budete v mínusu.
Zároveň vždy vybírejte oba způsoby dopravy tak, abyste obdrželi sledovací číslo (Tracking Number). Je jedno, že u některých zemí nemáte dopravu zdarma - buď na tom vyděláte méně, nebo jí zakažte. Je to VAŠE POJISTKA proti vychytralým kupujícím.
3.) Záruka
Ano, i na toto lidé hodně hledí. Raději koupí o dva dolary dražší položku, kde mají základní 14 denní záruku rozšířenou klidně i na několik měsíců nebo na rok.
Já například v jednom ze svých obchodů prodávám čistě 80% zboží s 1 rokem záruky a 20% s 2 roky záruky od data doručení zásilky nikoli od data nákupu. Tím mám značně navrch od ostatních prodejců, kteří Vám dají 60 v lepším případě 90 dní nebo max. 6 měsíců.
Nezapomínejte také na DoA záruku (Dead on Arrival) - jinak řečeno zásilka se během přepravy ,,ztratí" (většinou jí ukradnou zaměstnanci překladiště/celnice). Nabízí jí všichni seriózní prodejci.
4.) Otevírací doba
Jo, i toto je vhodné uvést, pokud nemáme zautomatizovaný proces objednávek. Nejedná se však jen o automatizaci objednávkového procesu. My tím zákazníkovi říkáme ,,Tak v tuhle dobu ti je k dispozici naše zákaznická podpora a můžeš očekávat brzy odpověď na své dotazy."
Tím, že uvedete otevírací dobu včetně časového pásma, ve kterém se nacházíte, eliminujete stížnosti na pozdní odpovědi a případně zábráníte tomu, že Vám zákazník ohodnotí vaši prodlevu během noci za 2 hvězdičky místo 5*.
5.) Dodavatelé
70% našich zásilek jde z externích skladů našich smluvních partnerů. 30% zásilek expedujeme sami a máme tak pod kontrolou nejen sledování, ale také jejich kvalitní zabalení.
Při výběru vašeho dropship dodavatele trvejte na poslání tzv. Sample kusu zdarma. Je to záruka výběru kvalitního dodavatele a zároveň tím zjistíte, jak dlouho putuje zásilka do Evropy. Někteří za ukázkový kus mohou žádat úhradu. V takovém případě se podívejte na jejich historii (kolik let prodávají jaké mají hodnocení). Pokud mají 100% positivní hodnocení nebo ještě je tolerantních 97% hodnocení, zboží klidně objednejte a zaplaťte. Pokud mají méně než 97% raději si najděte jiného dodavatele - ostatně je jich dost.
5.1.) Nehleďte jen na nejnižší cenu
Jistě zlaté židovské pravidlo říká ,,Čím levněji nakoupíš, tím více vyděláš". NE VŽDY je to obzvláště u Dropshippingu pravda.
Kolikrát když máte tři nabídky 2,70 USD ; 3,10 USD ; 3,80 USD, ne vždy je lepší 2,7 USD. Kolikrát je lepší střed, protože ano tento to má za 2,70, ale do některých zemí platíte dopravu do exotiky 1 - 4 dolary. Kdežto u prodejce za 3,10 USD máte dopravu zdarma do celého světa. Kdo je tedy lepší? :)) Najednou už to vypadá jinak že.
5.2.) Doba vyřízení objednávky
Další co je dobré vědět je ,,Order Processing Time" jinak známý u nás pod pojmem doba vyřízení objednávky. Opět čím kratší dobu to trvá (já toleruji dva dny), tím lépe pro vás.
Nicméně VŽDY si nastavte dobu vyřízení objednávky na eBay o 1 den více jako pojistku, kdy bude mít dodavatel ve špičce skluz (Vánoce, Čínské svátky...).
Toto já osobně považuji za druhý nejdůležitější parametr při výběru.
5.3.) Poskytnutí fotografií bez vodoznaku
Další důležitou věcí, kterou je dobré si pohlídat a případně zařídit jsou fotogafie. KAŽDÝ dodavatel má fotografie bez vodoznaku. Je to důležité obzvláště z toho důvodu, že vy ten předmět fyzicky nevlastníte, pokud si ho neobjednáte. Tudíž je dobré si touto formou fotografie obstarat a pro Vašeho dodavatele by to neměl být žádný problém. Pokud to je problém, už to leccos vypovídá o jeho ochotě.
5.4.) Záruka
Tak jako Vy poskytujete záruku Vašim zákazníkům, i váš dodavatel by vám měl poskytnout na své zboží záruku, pokud věří v jeho kvalitu. U Číňanů čekejte maximálně 6 měsíců - častější jsou 3 měsíce. Já si vyjednávám záruku v nejkratším délce 6 měsíců a tím, že už jsem větší dokážu mnoho dodavatelů donutit k poskytnutí roční záruky.
U zboží, které chtě nechtě dorazí občas rozbité, hleďte na Return Policy (podmínky vrácení) u svého dodavatele.
Měla by tam být položka jak záruky xxx dní, tak záruka DoA (Dead on Arrival), kterou jsme zmiňovali výše.
--
No nevím co dál k tématu dodavatelé říct.
6.) Return Policy - podmínky vrácení zboží
Tak další důležitou věcí, kterou si musíme ujasnit jsou reklamace. U fyzického zboží na ní dříve či později narazíte. Já za celou dobu vyřídil kolem 40ti reklamací - všechno bylo rozbité křehké zboží během přepravy.
Všechny reklamace jsem vyřídil VŽDY kladně a to i v případě, že jsem za to nemohl. Učinil jsem tak, protože jsem nechtěl být náhlášen na eBay a tím si udělat větší vroubek a být po té eBayem několik měsíců sledovaný. Občas to bylo nevýhodné, ale to už tak nějak patří k riziku podnikání.
Zajímá vás k tomuto tématu ještě něco blíž? Něco co jsem nezmínil?
11. 2. 2018 00:11:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-to-chodi-na-ebay/strana/2#reply1327569
Monca07
verified
rating uzivatele
15. 3. 2018 13:32:57
Dobrý deň,
Dovolím si k Vám otázku, možno zožnem smiech . . . Kedže som staršia generácia, nie vždy rozumiem jazyku ktorým hovoríte. Už dlhšie predávam cez Ebay handmade výrobky a obrovský problém bolo a je prejsť na https. V minulosti som používala photobucket, pokiaľ ebay akceptoval html. Pokiaľ si prevediem svoju ponuku / fotky / do novej šablóny nestratím pri vystavenom produkte predajnú históriu ?
Píšete, že keď máte hotovú šablónu a všetko máte na svojom cloudu (zdrojové kódy plus zdrojové soubory) - tu som sa stratila úplne. Viem že je to priestor na ukladanie informácii - foto, video. Poradíte mi, prosím, aký cloud využívať, aby ho ebay akceptoval ? Budem vďačná za odpoveď. S úctou, Monika
15. 3. 2018 13:32:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-to-chodi-na-ebay/strana/2#reply1327568
skyppy2000
verified
rating uzivatele
15. 3. 2018 14:19:34
Zdravím Moniko,
žádný učený z nebe nespadl a tudíž žádná otázka není směšná a má pro toho dotyčného svůj důvod.
Ebay stále podporuje html, avšak nepodporuje už vkládání aktivního obsahu (tzv. active content). Jedná se o přímé vkládání obrázků/videí... do nabídky. Nyní musíte mít nějaké úložiště a na to odkázat.
Ohledně https - stačí k tomu jakýkoli doménový registrátor, který podporuje Secure SSL v zahraničí, v ČR to nazývají většinou bezpečnostní SSL certifikát nebo jen SSL certifikát.
Pokud nechcete platit za doménu - a je to rozumné pokud jste menší - najděte si jakýkoliv cloud, který má v odkazu https://názevslužby.com/eu/cz...
Já mám na tohle svůj server - doporučuji od měsíčních tržeb 400 000 Kč a více , ale ještě předtím jsem měl google disk a když nebude stačit tušim 5GB? (tady mě klidně opravte), není problém přímo na eBay najít ,,cloud storage" a vybrat si z široké nabídky to správné serverové úložiště.
Nebo na to můžete jít úplně od lesa a zaplatit si doménu podle svého názvu (tím propagovat svou značku), vytvořit profesionální mail (info@vasnazevfirmy.com/eu/cz) a nabízené úložiště využívat jako skladiště pro obrázky, zdrojové kódy...
Tak a teď si asi říkáte ,,no jo, ale tak si to koupím, ale jak to zprovozním na eBay abych tam neměla aktivní prvek, který je od loňského září zakázaný?"
Funguje to na bázi odkazu.
to je všechno. Nyní máte v nabídce obrázek, který je v souladu s aktuálně platnými podmínkami portálu eBay a není tam žádný aktivní obsah.
eBay toto opatření udělal proto, aby se mu nezpomalovaly servery. Nyní tam máte obrázek, který máte na svém pronajatém serveru na který odkazujete a tudíž přímo na eBay není žádný zakázaný aktivní prvek a nabídka projde schvalovacím procesem.
ohledně úpravy nabídek a strachu že přijdete o historii, co máte konkrétně na mysli? Ten můj obrázek kde bylo něco přes 2000 sold? Pokud o toto, nemusíte se bát.
Najeďte na My ebay a klikněte na Selling
jděte do sekce Listing
vyberte nabídku a zvolte edit (upravit)
Zde si zobrazte zdrojový kód a změňte odkazy k obrázkům. Je to úprava i s nahráváním asi na 10 minut, takže docela dlouhý proces v případě, že tam máte stačí i stovku produktů. Nicméně pokud chcete prodávat, bohužel Vám nic jiného nezbývá.
Pokud něčemu nerozumíte nebo to chcete více rozvést, odovězte do vlákna a já Vám napíšu ještě podrobnější postup.
Pro ostatní se moc omlouvám, nějak mi vůbec na psaní nezbýval čas. Mám toho teď hodně, ale už to ubývá a koncem března už to bude značně volnější, tak sem zase něco přidám. Omlouvám se, že téma tak utichlo, ale holt úřady a různé nové vyhlášky mají přednost před volným časem. :)
Pokud Vás cokoli zajímá, dejte mi sem vědět a já vám k tomu něco napíšu buď ještě dnes nebo o víkendu.
15. 3. 2018 14:19:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-to-chodi-na-ebay/strana/2#reply1327567
Monca07
verified
rating uzivatele
15. 3. 2018 15:40:19
Ďakujem za odpoveď, zaujal ma GarageSale. Pokiaľ si v ňom vytvorím šablonu je nutné ešte úložisko napr. ako ste spomínali google disk tam je teraz 15GB /čo mi zatiaľ stačí/, a z google disku to vložiť na ebay. Alebo je možné priamo z GarageSale šablóny vkladať na ebay ?
15. 3. 2018 15:40:19
https://webtrh.cz/diskuse/jak-to-chodi-na-ebay/strana/2#reply1327566
skyppy2000
verified
rating uzivatele
15. 3. 2018 15:56:50
Ano je nutné ještě úložiště. Garagesale je prostředek, který Vám umožní nabídky tvořit.
1) V Garagesale si vytvoříte nabídku metodou Drag & Drop (chyť a pusť) - Garagesale už má své šablony
2) Zdroje nabídky (obrázky, videa...) nahrajete na Google disk
3) Každý obrázek, který chcete nyní vložit si zobrazíte a zkopírujete odkaz - tím se Vám obrázek po dodělání, kontrole a odeslání zobrazí korektně na eBay
4) zkopírovaný odkaz obrázku vložíte do nabídky tak, že si přepnete nabídku do zdrojového kódu, najdete si ten a odkaz v uvozovkách nahradíte zkopírovaným odkazem pokud máte ve výchozí šabloně jen jeden obrázek, musíte poté další obrázky přidávat pomocí toho HTML skriptu
5) po dokončení vizuální stránky nabídky, nastavení dopravy a cen, nastavení všech podmínek a celkové kontrole kliknete na ,,odeslat na eBay"
6) pokud je vše v pořádku, nabídka se pošle dál ke schválení a poté Vám přijde mail ,,Your offer has been submited." Česky ,,Vaše nabídka byla schválena"
7) poté si zobrazíte eBay editor, klikete na mobile responsive check (může být i jinak pořád ten název mění) a pokud je vše v pořádku, máte hotovo.
Tím je nabídka hotová a zbývá už jen čekat na zákazníky.
15. 3. 2018 15:56:50
https://webtrh.cz/diskuse/jak-to-chodi-na-ebay/strana/2#reply1327565
Monca07
verified
rating uzivatele
15. 3. 2018 16:08:09
Ešte raz srdečná vďaka za všetky info, idem skúšať . . . Pokiaľ narazím na prekážku buď ju obídem, preskočím alebo sa znovu ozvem. Monika
15. 3. 2018 16:08:09
https://webtrh.cz/diskuse/jak-to-chodi-na-ebay/strana/2#reply1327564
skyppy2000
verified
rating uzivatele
15. 3. 2018 16:22:06
Dnes večer, někdy kolem osmé deváté zkusím ještě napsat jak a kolika způsoby založit obchod na eBay, včetně praktických zkušeností. Vše co sem píšu jsem si osobně vyzkoušel.
---------- Příspěvek doplněn 17.03.2018 v 13:05 ----------
Včera mi to už nevyšlo, moc práce, ale za chvíli už bude konec a vše bude zase řídit automat.
12. Jak a kolika způsoby založit obchod na eBay
A máme tu další zajímavé téma. Je pozoruhodné, že existuje hned několik způsobů, jak si na eBay založit obchod.
Buďto můžete postupovat tradiční cestou - ta je do začátků docela dost drahá a pro běžného uživatele taky trochu složitá. A pak je tu další alternativa - koupit hosting klidně na doméně zdarma nebo nějaké národní .com, .eu. .org..., případně využít už hotové krabicové cloudové řešení.
1. Vedení eBay Storu formou eshopu na vlastní doméně
Ekonomicky asi nejlevnější řešení co existuje.
Nahodit tam ecommerce platformu nejjednodušší je to přes cPanel, kde si vyberete platformu, která Vám nejvíce vyhovuje - je jich tam hodně. Je to rychlé, elegantní, brilantní a levné.
Pak se to napojí na eBay API, aby fungovali platby a všechno potřebné kolem toho - mají docela dobrou přehlednou dokumentaci. Pak už jen zbývá nakonfigurovat, aby vás to po kliknutí na košík (Cart) přesměrovalo do eBay košíku, kde už si to zákazník v klidu zkontroluje a zaplatí.
Nové produkty tvoříte v administraci tohoto eshopu a hotový produkt poté nalinkujete na eBay. Je to asi ten nejjednodušší způsob vystavování.
Rovnako přehledy, které máte v administraci eshopu daleko podrobnější než má eBay.
Jediné mínus, které bych v tom viděl, no to není zas takové mínus... je že v ceně nevidíte ebay a paypal poplatky. Avšak tyto poplatky si můžete snadno zjistit v Seller Hubu.
No a také je to dobré na vedení účetnictví, kdy je celkem jednoduché napojit tento ecommerce systém na ERP software než napojit eBay na ERP. Tam si ani popravdě nejsem jist, zda je to vůbec možné - nezkoušel jsem...
Výhoda tohoto řešení je celková svoboda. Mohu se rozhodnout, že chci prodávat jen na eBay, ale také si tam mohu přidat modul třeba pro Amazon a jiná velká tržiště. To u eBay storu nemůžete.
Mohu dělat zdarma reklamní kampaně, zasílat newslatery atd....
2. Vedení klasického eBay Storu
Do začátku poněkud dražší alternativa, která poslední dobou nefunguje zrovna moc dobře a já už bych do ní podruhé nešel. Prodejci dostávají reporty po dlouhé době, dostáváte pozdě oznámení o prodaném předmětu, chodí vám pozdě oznámení o nové zprávě od kupujících a potom to vypadá docela neprofesionálně. Proto už bych si toto řešení podruhé nevybral a raději zpočátku zainvestoval podobnou částku do ,,externího řešení".
Lze tu celkem přizpůsobit vzhled obchodu. Pokud se Vám nelíbí žádný z nabízených motivů, můžete si nechat udělat vlastní - cena je orientačně 2,800 - 7,000 Kč podle náročnosti. Může to klidně vypadat jako klasicky eshop, fantazii se meze nekladou.
Máte tu celkem tři úrovně eshopů:
a) Basic store
b) Premium store
c) Anchor store
Máte na výběr celkem dvě možnosti předplatného
a) měsíční - které je dražší
b) roční - které se hodí, když už máte nějakou historii a víte, že vás to baví a tu částku si na sebe vydělá
No a zbývá poslední třetí možnost založení eshopu
3. Hotové krabicové řešení
Je to možné tímto způsobem vést, avšak osobně jsem u toho vydržel 14 dní, pak jsem raději šel pryč. Je to drahé, nedá se to moc modifikovat, ale je to celkem jednoduché na obsluhu.
Moc nedoporučuji si na to zvykat, protože pak až vyrostete a narazíte na kapacitu tohoto řešení, budete si velmi dlouho zvykat na mnohem složitější, modifikovatelnější řešení. Akorát si teda vůbec nemohu vybavit ten název té firmy, která vyvíjela to řešení co jsem zkoušel. Třeba si někdy později vzpomenu.
I v tomto krabicovém řešení máte velké množství všemožných přehledů jako je míra opuštění stránky, doba strávená na stránce čtením produktu, graf procentuálního zastoupení mobilní x tabletové x počítačové operační systémy a mnoho dalších grafů a tabulek - průměrná tržba, průměrný počet kusů na objednávku...
Asi dobré do začátků, ovšem jen pokud jste ochotni za to tu cenu zaplatit - od 100 - 300 USD/měsíc.
Pokud vás nějaké ze zmíněných tří témat založení eshopu zaujalo a chtěli byste ho rozvést, napište komentář po tento příspěvek a já to více rozvedu.
Přeji pěkný víkend
15. 3. 2018 16:22:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-to-chodi-na-ebay/strana/2#reply1327563
dzufek
verified
rating uzivatele
23. 3. 2018 13:01:42
Bezva info.
pozn nepřeprodávám jen jsem prodal pár nějakých věcí == nepřesouvám problémy smluvně na číňana
E-bay je podle mě jen pro výrobce masochisty, kteří mají mezinárodní právnický tým
Měl bys taky info jak ošéfovat prodej proti dispute které využívají především US ,a rozvojové státy
Třeba si vymyslí že nejde něco odšroubovat a chtějí slevu apod.
Na to ti z e-bay napíšou . Note that if you accept a return, you'll be charged for return shipping.
Přitom do popisu ve zboží máš Buyer pays return shipping
A jestli jsi někdy něco obdobného řešil a jak to dopadlo .
Co třeba takové return shipping z US u 2kg věci stojí ? //možná budu sám referovat protože to tomu zm.... nenechám
Osobní názor je E-bay tudy cesta nevede drazí, vhodné jen pro někoho - těžké věci ,nábytek a drahé věci je třeba velmi dobře ošéfovat a zřejmě ti to
stejně nepomůže protože E-bay ochrání 1. sebe 2. američana 3.kupce .... a pak prodejce pak výrobce
23. 3. 2018 13:01:42
https://webtrh.cz/diskuse/jak-to-chodi-na-ebay/strana/2#reply1327562
skyppy2000
verified
rating uzivatele
23. 3. 2018 14:27:59
Nejprve k osobnímu názoru: ,,témná stránka eBay!" :)
naprosto souhlasím s tím, že eBay je drahý, zatraceně drahý. Nicméně není dlouho drahý. Zdražil se extrémě teprve před několika měsíci(říjen listopad 2017?). Těch 7 - 10% co měli před zdražením (nyní 17,5 - 24%) se ještě dalo přežít a celkem se na tom dalo ještě slušně vydělat. Zdražil i Paypal a to zhruba na 2 násobek.
eBay hodně těží z uživatelské základny, které v době kdy jsem začínal čítala 1,3 miliardy aktivních uživatelů. Po různých restrikcích ze strany eBay počet uživatelů dlouhodobě klesá a klesá nejen počet prodejců asi na 20% oproti roku 2016!, ale také počet kupujících, který čítá aktuálně odhadem 175 - 180 milionů kupujících. Je to zatraceně velký pokles.
Co se týče zneužívání práva, tak s tím se tak často nesetkávám. Jistě, posílal jsem několik balíků zpět ne že ne. Nicméně mám vlastní přepravu, takže posílám za ceny, na které se běžný člověk nedostane. Ale jsou to tak dva lidi měsíčně.
Pokud si myslíte, že je žádost neoprávněná, kontaktuj přímo eBay, udělal jsem to už mnohokrát. Když vidí, že spolupracuješ jak s nima, tak i se zákazníkem a děláš co můžeš k vyřešení problému, tak ani kolikrát nemáš s nima žádný problém. Zároveň žádej po zákazníkovi video je to nejlepší obrana, protože není jednoduché obejít videozáznam oproti fotografiím. Tyto podklady pak eventuelně pošleš na eBay no a pokud se zákazník kroutí, že video nepošle tak v závislosti na rétorice mu napíšeme, že je to u tohoto produktu podmínka pro splnění našeho reklamačního procesu a pokud žádá náhradu, tak ať nám zašle námi požadované podklady k posouzení jeho žádosti a že se mu do 10 dnů od zaslání podkladů a posouzení ozveme.
Na tyto podvodníčky to zabírá a na lidi co mají skutečný problém tak ti s timhle přístupem problém vůbec většinou nemají.
Zákazníkům poskytujeme nejméně roční záruku na vše, běžná je u nás dvouletá záruka. Stalo se mi párkrát, že jsme na objednávce naopak prodělali, ale je to jedna objednávka z několik set objednávek měsíčně, takže to tak nebolí.
Pokud je zboží poškozeno nebo mu nic není, ale zákazník tvrdí opak a na videu to není zjevné a je to položka do 1000 Kč, necháváme to být a zákazníkovi vyhovíme. Vratek fakt moc nemáme a vejdeme se s přehledem do 0,5%. Zakládáme si na zákaznickém servisu, takže po nás žádá vrácení peněz tak 2-4 zákazníci na téměř 900 objednávek. Měsíčně máme jen na eBay průměrně 1900 objednávek, za březen je to k aktuálnímu datu 1861 objednávek a z toho 5 lidí žádalo vrátit peníze zpět, protože 4 zákazníky systém kvůli zpoždění Paypalu označil za nezaplacené a jednomu zákazníkovi zboží nedorazilo. Kdybychom to měli dělat ručně, tak na to bude potřeba opravdu hodně lidí.
U nás je spíš problém, že lidé tlačí cenu dolů. Jsou to často lidé z Izraele, USA Mexika, Poerto Rica a Jamaky. Zároveň jsou to zpravidla noví zákazníci. Nastavili jsme proto do systému pravidla, kdy navrhovanou cenu přijmout a kdy odmítnout. Jsme dražší, ale lidé si neuvědomí, že když nakoupí u levnější konkurence nedostane se jim takového komfortu. Máme 100% pozitivních komentářů a napsáno mnoho recenzí.
Já už přecházím na jiný portál. Přechod jsem započal v řijnu 2017 a už se mi to celkem rozjelo. Proto jsem připraven v nejbližších několika měsících eBay úplně vypnout.
Tento portál čítá 560 milionů kupujících a počet stále roste a oblast se rozrůstá. Až se tam trochu ,,zabydlíme", tak o tom sem taky napíšu.
+ nízké poplatky
+ jednodušší tvorba nabídky (nepotřebujete silný stroj na vaše vlastní šablony)
+ jasná pravidla, která se každý měsíc nemění na rozdíl od eBay
+ ještě jsem se nesetkal se zneužíváním pravidel
? neznám ještě mentalitu kupujících, postupně se přizpůsobujeme
- zatím není telefonická podpora
Pokud máš jakékoli otázky, zeptej se a pokud budu znát odpověď, odpovím.
---------- Příspěvek doplněn 23.03.2018 v 14:34 ----------
Přehlédl jsem return shipping. Je to podle oblasti U.S. státu, nicméně s 2 Kg balíkem by ses měl vejít do 1200 Kč přímo u dopravců, nebo přes prostředníka to může být i do 700 Kč
23. 3. 2018 14:27:59
https://webtrh.cz/diskuse/jak-to-chodi-na-ebay/strana/2#reply1327561
Fipa
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 3. 2018 09:36:19
Díky za zajímavý informace. To je fakt zvláštní cenová politika že strany ebay. Musel jsi zdražit?
Jak to vypadá s tvým přesunem?
31. 3. 2018 09:36:19
https://webtrh.cz/diskuse/jak-to-chodi-na-ebay/strana/2#reply1327560
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit