Zadejte hledaný výraz...

Jak srovnat 2 řady produků pro děti na e-shopu

Karel Konrad
verified
rating uzivatele
7. 4. 2022 06:35:16
Ahoj, hledám vhodnou formu srovnání dvou řad  produktů pro děti.
A-  kvalitní, vyspělejší, dražší, snazší ovládání, méně křiklavé balení
B- levný, náročnější na ovládání, výsledky průměrné, barevné lákavé balení
Řada B je velmi prodávaná, nicméně častějí vracená. Je zde nesoulad v očekávání zákazníků, jak by měly výrobky fungovat s realitou. Částečně tomu nesouladu napomáhá originální popis od výrobce zaměřený na pozitiva a také krásné barevné balení (je určeno pro malé školáky).  Popis nechceme zásadně měnit, je to dobře prodejná řada a podobné jsou u konkurence, kam by zřejmě byl odliv zákazníků, kteří mají typově podobné řady a jsou vychvalované. Proto jsme popis výrobce doplnili naším reálným férovým hodnocením + přidali detailní technické srovnání A + B . Odkaz na srovnání je  přes viditelný grafický banner umístěn navíc k našemu hodnocení také v popisu řady B. Pomohlo to a dost lidí se začalo přiklánět k výrobkům řady  A. Ty se pak již  téměř nevrací a pokud lidé zvládnout vyšší cenu jsou spokojeni.  Tento přechod k A bychom chtěli ještě více podpořit.
Přemýšlíme nad další vhodnou formou srovnání. Infografika? Srovnávací videa (u obou jsou nyní samostatně) ?
Výrobky jsou často nakupovány řekněme emočně často dle obalu/prvního dojmu. Nad technickými daty si určitá část zákazníků hlavu neláme. Chtělo by to dodatené  light/rychlé srovnání, právě pro tento typ zákazníka.
Zkuste mi prosím poradit vhodnou doplňující formu srovnání v rámci e-shopu?
7. 4. 2022 06:35:16
https://webtrh.cz/diskuse/jak-srovnat-2-rady-produku-pro-deti-na-e-shopu#reply1500514
lada1979
verified
rating uzivatele
7. 4. 2022 09:09:29
Asi jsem mimo téma, tak pokud se B dobře prodává přijde mi zvláštní ten výrobek "shazovat" a spíše bych ho trochu zdražil aby se pokryly vratky, případně se zabýval ziskovostí. Jelikož nepíšeš ani jestli jde o zboží co se kupuje opakovaně a jaký je cenový rozdíl, je to těžké. Pokud ho kupují zákazníci z Heuréky apod. , většina stejně koupí to levnější a líbivější.
On to je totiž celkem zásadní problém, kdy lidé dost často kupují to skutečně nejlevnější a na parametry kašlou viz. třeba pneumatiky.
7. 4. 2022 09:09:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-srovnat-2-rady-produku-pro-deti-na-e-shopu#reply1500513
Karel Konrad
verified
rating uzivatele
7. 4. 2022 09:25:42
B se dobře prodává ale častěji vrací. S těmi vratkami jsou pak celkem problém. Je to zboží pro děti a vrací se to v žalostném stavu (přináší to komplikace, které u A nejsou) . Chceme "edukací" zákazník ještě více nasměřovat k A. Logicky to pěkně zapadá a daří se, ale jen pro toho kdo si najde čas přečíst článek, zavolat, přemýšlet, srovnávat.  Je rychlá doba, potřebovali bychom něco názornějšího.
Je to jednorázový dárek. Zdražit to nechceme, marže je OK a šl by zbytečně ke konkurenci. Nejde  o Heuréku, je to typová řada více výrobků.
7. 4. 2022 09:25:42
https://webtrh.cz/diskuse/jak-srovnat-2-rady-produku-pro-deti-na-e-shopu#reply1500512
lada1979
verified
rating uzivatele
7. 4. 2022 11:04:41
ak to už je vyšší dívčí marketingu. Kdysi, když jsme byli nuceni tlačit dražší a také lepší, tak jsme to dělali přes dárky, bonusy, slevy. Jednou jsme měli porovnávací tabulku s hvězdičkami a dole u výsledného skore tlačítko koupit lepší, ale to se dost nelíbilo ČOI po stížnosti prudiče, který chtěl koupit lepší, ale toto řešení ho zmátlo, jelikož myslel, že lepší je levnější.:)
7. 4. 2022 11:04:41
https://webtrh.cz/diskuse/jak-srovnat-2-rady-produku-pro-deti-na-e-shopu#reply1500511
Karel Konrad
verified
rating uzivatele
7. 4. 2022 12:50:08
Přemýšlel jsem i na nějakým spešl webem - srovnávací infografika - nedělal jste někdo něco podobného/doporučení na tvůrce?
7. 4. 2022 12:50:08
https://webtrh.cz/diskuse/jak-srovnat-2-rady-produku-pro-deti-na-e-shopu#reply1500510
Napsal Karel Konrád;1643153
Přemýšlel jsem i na nějakým spešl webem - srovnávací infografika - nedělal jste někdo něco podobného/doporučení na tvůrce?
Jakékoliv řešení, které toho návštěvníka v rozhodovacím procesu odešle na jiný web a tam mu nabídneš srovnání, není moc dobré. Riskuješ, že se třeba vůbec nevrátí. Je potřeba udělat to v rámci e-shopu, kategorie, nebo přímo na produktu.
Produkt B bych upozadil, nenabízel bych ho v předních pozicích listingu v defaultním zobrazení, udělal ho méně lákavý k objednávce, jak psal Láďa, k tomu dražšímu dával nějaký benefit zdarma (dáreček, příslušenství, cokoliv co dává smysl). Funguje i podpora prodeje některých produktů v rámci akcí 2+1 zdarma (záleží na povaze zboží, ceně, atd). Těch možností je strašně moc. Ale určitě je neposílej pryč z webu, nebo respektive pryč z toho rozhodovacího procesu v nákupním řetězu.
Proč se vlastně B tolik vrací? Píšeš, že to je nesoulad očekávání s realitou. Nepomohlo by to lépe prezentovat? Viditelně popsat u produktu?
7. 4. 2022 13:22:20
https://webtrh.cz/diskuse/jak-srovnat-2-rady-produku-pro-deti-na-e-shopu#reply1500509
Karel Konrad
verified
rating uzivatele
7. 4. 2022 13:56:16
Napsal Tomáš Maňhal;1643154
Jakékoliv řešení, které toho návštěvníka v rozhodovacím procesu odešle na jiný web a tam mu nabídneš srovnání, není moc dobré. Riskuješ, že se třeba vůbec nevrátí. Je potřeba udělat to v rámci e-shopu, kategorie, nebo přímo na produktu.
Produkt B bych upozadil, nenabízel bych ho v předních pozicích listingu v defaultním zobrazení, udělal ho méně lákavý k objednávce, jak psal Láďa, k tomu dražšímu dával nějaký benefit zdarma (dáreček, příslušenství, cokoliv co dává smysl). Funguje i podpora prodeje některých produktů v rámci akcí 2+1 zdarma (záleží na povaze zboží, ceně, atd). Těch možností je strašně moc. Ale určitě je neposílej pryč z webu, nebo respektive pryč z toho rozhodovacího procesu v nákupním řetězu.
Proč se vlastně B tolik vrací? Píšeš, že to je nesoulad očekávání s realitou. Nepomohlo by to lépe prezentovat? Viditelně popsat u produktu?
K A jsou dárky, akce, doprava zdarma + bonusový výukový materiál. Nicméně cena u B je poloviční.  Ha.
Viditelně popsáno je přímo ve výrobku B Naše hodnocení + banner Než koupíte přečtěte, také přímo výrobku To vše celkem funguje od loňska. Nicméně ještě bychom zintezivnili . Oni ti emoční nakupujcí totiž i emočně vracejí a bývají to zážitky .
Je strašně fajn neřešit toto vracení zboží B, tak to chceme maximalizovat.
Ten spešl web by je také přilákal na e-shop. Přes to srovnání by se doklikli na A.  Takže něco odejde něco přijde. Popravdě když by koupil B a vrátil to pak rozbité tak je lepší, když odejde na spešl web a nekoupí.
7. 4. 2022 13:56:16
https://webtrh.cz/diskuse/jak-srovnat-2-rady-produku-pro-deti-na-e-shopu#reply1500508
lada1979
verified
rating uzivatele
7. 4. 2022 15:23:22
ten odchod zákazníka jinam byl problematický už v době, kdy se objednávalo jenom přes PC a těch zákazníků se tam ztrácela většina a to ještě byla výhoda, že jsi jim ten jiný web otevřel v dalším okně. My tak kdysi pro recenze, testy a podrobné informace používali mikrostránky nebo magazíny, jelikož ve starém eshopu jsme neměli na to dost místa a posílali jsme je přes odkaz "chcete si přečíst recenzi nebo chcete se dozvědět více" a měli jsme tam i tlačítko koupit co by je vrátilo zpátky na eshop a i tak se tam ztrácelo kolem 70%. A někteří se občas i vrátili.
7. 4. 2022 15:23:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-srovnat-2-rady-produku-pro-deti-na-e-shopu#reply1500507
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit