Zadejte hledaný výraz...

Jak spravujete vaše VPS?

kojot6
verified
rating uzivatele
3. 10. 2016 18:01:24
Zajímalo by mě jak řešíte správu vašeho VPS. Děláte si to sami a rady hledáte na fórech? Máte na to přímo nějakou firmu - jaké jsou podmínky, kolik platíte? Máte na to nějakého známého? Nebo freelancerům zadáváte drobné úkoly - jak předáváte přístup k serveru?
Díky za odpovědi.
3. 10. 2016 18:01:24
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravujete-vase-vps#reply1227795
Můžu ti to popsat jak to dělám já z pozice toho co si to spravuje sám a dál správu nabízí.
Přístup řeším přes svůj veřejný SSH klíč, který na server dodá vlastník, nebo když to neumí, tak mi buď posílá přístupové údaje k serveru mailem zašifrované pomocí PGP (využívám https://keybase.io/encrypt, kde si mě najde a zašifruje mi zprávu), nebo pak třeba soubor s přístupy poslaný v zaheslovaném zipu + heslo smskou, ale to už je takové hodně alternativní cesta :-). Jak je server v naší správě, tak pak omezujeme přístup na IP adresy - ty které chce zákazník + naše "Jump" servery. Pokud je server nedostupný z vnější, tak z něj děláme OpenVPN tunel na naše stroje.
Osobně dělám hlavně webservery a snažím se zákazníkům vnutit naši standardní konfiguraci Nginx + PHP-FPM (zjednodušený výtah z ní https://github.com/lynt-smitka/WP-nginx-config), zákazník mi pak většinou zadává různé úkoly - prověřit proč něco nejde, konzultace, vytvořit nového vhosta, nastavit crony, udělat nějaký skript, nasadit novou technologii (rabbitMQ, elastic, redis, ...). Pokud se nebojí příkazové řádky, tak mu můžu udělat třeba skripty na zakládání nových vhostů. To je placeno v hodinové taxe (1400,-/hod). Větší specialitky pak projektově. Mailservery se snažíme nedělat s jejich údržbou je docela dost práce a všechny strany jsou pak z toho nešťastné - doporučujeme zákazníkům Office 365 a všichni jsou spokojeni.
Mimo to máme domluvenou jednoduchou servisní smlouvu, kde je složka (předplacených X hodin) na běžnou údržbu - pravidelné updaty, monitoring (Zabbix), kontroly záloh, log management atd. (orientačně hodinka měsíčně/server) a složka na předplacené garantované hodiny práce na další úkoly - to záleží kolik extra práce je potřeba.
Požadavky se pak píší do našeho ticketovacího systému, kde je pak zpracováváme a trackujeme strávený čas. Podporu máme 8x5 a mimo tuto dobu v režimu best effort (ale jde udělat i 24x7, za to chceme ale tolik, že to skoro nikdo nechce :-), máme k dispozici další 3 techniky, kteří můžou problém řešit).
3. 10. 2016 19:17:28
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravujete-vase-vps#reply1227794
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit