Zadejte hledaný výraz...

Jak správně zvolit směr SEO?

Michal Konvičný
verified
rating uzivatele
22. 10. 2014 16:10:06
Zdravím všechny,
Už nějakou dobu si lámu hlavu nad tím, jak správně zvolit strategii pro náš firemní on-line marketing (asi nejsem sám že :) ). Jsme česká výrobní firma, konkrétně CRESSTO s.r.o., která se zabývá měřením tlaku a především tedy vývojem, výrobou a prodejem různých průmyslových snímačů tlaku, tedy poměrně málo známý a úzce specializovaný obor. Jakožto malá firma se v rámci on-line marketingu snažíme většinu věcí dělat sami, správu webu www.cressto.cz" rel='nofollow' title="www.cressto.cz">www.cressto.cz, PPC kampaně, placenou reklamu, bannerovou reklamu, „linkbuilding“ občas napíšeme i nějaký PR článek. Toto vše ovšem zatím jen pro ČR (což bychom také rádi do budoucna změnili).
Nicméně k mému dotazu. Aniž bych chtěl podceňovat znalosti a schopnosti patřičných osob, myslíte si, že je možné pro takto úzce specializovanou firmu navrhnout on-line marketingovou strategii tak aby byla rentabilní? Řeknete si úzká specializace=malá konkurence, ovšem není tomu tak. Konkurentů je spousta a navíc jsou to i poměrně velké společnosti. My nemůžeme prezentovat standardní výrobky, to umí každý Číňan, ale musíme být něčím výjimeční. To mě vede k myšlence, že taková strategie asi nebude úplně triviální. Připadá mi, že dnes všichni "optimalizují" samé B2C e-shopy, vytvořit zpětný odkaz takovému e-shopu asi není nijak složité.
Jak v dnešní době plné SEO agentur, SEO konzultantů, Linkbuilderů aj. nenaletět?
Moc díky a budu se těšit vaše názory a rady.
MK
22. 10. 2014 16:10:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-zvolit-smer-seo/#reply1063334
onsad
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
22. 10. 2014 16:12:46
Investujte do školení SEO a PPC, abyste věděl co od dodavatelů očekávat.
22. 10. 2014 16:12:46
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-zvolit-smer-seo/#reply1063333
Michal Konvičný
verified
rating uzivatele
22. 10. 2014 16:19:40
Absolvoval jsem dvě školení u pana Marka Prokopa. Ale už tomu bude nějaký pátek cca 4 roky :) Nicméně asi by nebylo zlé si obnovit znalosti. Ale nemyslím si, že školení tohoto typu mi pomůže s výběrem dodavatele. Mimo jiné proto, jsem se chtěl dotázat na širší názor. Dík MK
22. 10. 2014 16:19:40
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-zvolit-smer-seo/#reply1063332
Michal Konvičný
verified
rating uzivatele
3. 11. 2014 13:25:05
Nikdo jiný na to nemá nějaký názor?
3. 11. 2014 13:25:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-zvolit-smer-seo/#reply1063331
Osobně nemám moz zkušeností s výrobními podniky a B2B segmentem, ale píšete, že se jedná o vývoj a výrobu produktů pro měření tlaku s tím, že je to asi primárně určeno do průmyslu apod. V takovém případě je otázkou, zda pro vás má vůbec smysl se nějak zásadně SEO věnovat, resp. zda by to neměla být spíše klasické PR v rámci správně oborově určených médiích apod. které nepřímo pomáhá tvořit odkazový profil s důrazem na on page. Dle mého v tomto oboru ty věci, které se dělají v rámci segmentu B2C moc neuplatní.
Možná by bylo dobré, pokud definujete kdo je váš zákazník. Velké průmyslové podmniky, malé výrobní podniky, živnostníci, kterí mají různou vzduchotechniku apod. kde je třeba měřících tlakových snímačů apod. Takže - jakého zákazníka vlastně hledáte? To zkuste odpovědět a pak se dá navrhnout nějaké řešení, protože osobně nevím o nikom, koho bych vám doporučil pro tento segment.
3. 11. 2014 13:31:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-zvolit-smer-seo/#reply1063330
Michal Konvičný
verified
rating uzivatele
3. 11. 2014 14:43:55
Moc díky za reakci.
Bavit se B2B a B2C asi není úplně nejpřesnější, protože prakticky veškerá výroba je pro firmy. A zaměstnanci těchto menších / větších firem také vyhledávají, ať už jsou to projektanti, konstruktéři, nákupčí aj. Takže je to cílení B2B nebo B2C? Nicméně klíčová slova fráze nás zajímají protože konkurence nespí. A ještě více nás zajímají v angličtině!
Jsme si vědomi toho, že spoustu věcí z pohledu SEO neděláme nejlépe. Ale cílem této diskuze by pro mě mělo být, konkrétněji zjistit co se dá a nedá dělat. Protože obecné poučky a návody se aplikují těžko. Např. jsem si přečetl knihu pana Kubíčka 50 způsobů jak získat zpětný odkaz. No a že bych tam viděl moc možností jak to pro nás použít... :)
Myslím, že potřebujeme poradit jak se strukturou(on-page faktory), tak s texty (copywriting), relevantními zpětnými odkazy(linkbuilding) a možná i s dalšími věcmi. Ale to bych tady rád prodiskutoval. Chtěl bych si poslechnout pár názorů a až potom si zaplatit nějakou analýzu. ( a na ni navázat spolupráci ).
3. 11. 2014 14:43:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-zvolit-smer-seo/#reply1063329
Zacal bych spis identifikaci, kdo konkretne jsou vasi zakaznici, kdo a kde hleda informace vedouci k nakupnimu rozhodnuti, kdo a na zaklade ceho rozhoduje. A az si odpovite na tento typ otazek, bude vam jasne, kde je treba, abyste byli videt.
3. 11. 2014 15:19:18
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-zvolit-smer-seo/#reply1063328
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
3. 11. 2014 15:22:30
...
3. 11. 2014 15:22:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-zvolit-smer-seo/#reply1063327
Michal Konvičný
verified
rating uzivatele
3. 11. 2014 15:31:27
To: Michal Kubíček: Vy jste ale rychlý, člověk vás jen tak zmíní a vy mu hned odpovíte. Super díky. Zkusím si tyto otázky položit a sám sobě si odpovědět :) Nicméně určitě bychom chtěli být vidět ve výsledcích vyhledávání google.
To: Jiří Šubrt: Tato diskuze by "neměla" mít zásadní vliv na samotný výběr dodavatele. Uvozovky záměrně, protože nějaký vliv určitě mít bude.
3. 11. 2014 15:31:27
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-zvolit-smer-seo/#reply1063326
Michal Novák
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
3. 11. 2014 15:46:18
Z popisu věci lze usoudit, že máte téměř jasnou představu co nechcete. Obávám se, když Vám někdo vymyslí online strategii na míru a Vám se nebude "líbit" označíte že jste naletěli.
Nejlepší marketingovou strategii si uděláte sami, když získáte informace o sobě, cílech, prostředí...
Až budete vědět co chcete a jak to chcete, pak si jednotlivé "subdodávky" objednejte. PPC, banerové kreativy, úpravy webu, atd. Rozhodně navštivte marketingová školení.
---------- Příspěvek doplněn 03.11.2014 v 15:53 ----------
Zde zdarma prezentuji dotazníkový formulář, který používám při analýze zákazníka:
  • jeho očekávání,cílů produktu/služeb
  • výhod, slabin
  • inspirace, prostředí atd.
Stává se, že klientova odpověď se zároveň stane jeho "marketingovou strategií" :-)
http://www.seopc.cz/sluzby/dotaznik/
3. 11. 2014 15:46:18
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-zvolit-smer-seo/#reply1063325
Michal Konvičný
verified
rating uzivatele
4. 11. 2014 14:22:28
To: Michal_N: Dotazník Online Marketingu je ok, ale Dotazník SEO služeb je bohužel nefunkční http://www.seopc.cz/sluzby/dotaznik/seo/
Je mi jasné, že na základě odpovědí se dá něco tvořit. Ale nejsem si jistý tím, že bychom si SPRÁVNÝ on-line marketingový plán vytvořili sami. A pak plán je jedna věc, ale konkrétní kroky jsou věc druhá.
---------- Příspěvek doplněn 04.11.2014 v 14:26 ----------
Napsal Michal Kubíček;1137513
Zacal bych spis identifikaci, kdo konkretne jsou vasi zakaznici, kdo a kde hleda informace vedouci k nakupnimu rozhodnuti, kdo a na zaklade ceho rozhoduje. A az si odpovite na tento typ otazek, bude vam jasne, kde je treba, abyste byli videt.
Kdo jsou naši zákazníci?:
a) z hlediska firem: textilní průmysl velké nadnárodní společnosti (Německo, Česko), důlní společnosti (Česko), firmy na výrobu polovodičů, výroba speciálních filtrů(Německo), vodohospodářské firmy, plyn zpracovávající, plyn distribuující, plyn skladující firmy, firmy zaměřující se na vzduchotechniku, na výrobu kompresorů.
b) z hlediska osob: technologové, nákupčí, projektanti, designéři a jiní.
Kde hledají informace?
To kdybych věděl tak se tady tak blbě neptám. Ale předpokládám, že je několik míst kde najít:
a) vyhledávání google.com (seznam.cz ale to je minoritní)
b) jdou přes nějakého zástupce nebo prodejce
c) jdou ke známé firmě přímo na web
Ale kromě varianty c) jsou asi všechno přes google. A tam je to změť výsledků vyhledávání, jsou tam výrobci, přeprodejci, časopisy(u nichž netuším jestli přes ně někdo chodí), atd.
Na základě čeho se zákazník rozhoduje?
Opět tipuji a neseřazuji podle důležitosti.
Technické parametry, Cena, Dodací lhůta, u přeprodejce výše provize
4. 11. 2014 14:22:28
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-zvolit-smer-seo/#reply1063324
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
5. 11. 2014 07:02:56
... povídáte si se zbytečně složitými slovy a traktáty.
1. Zvětšete font na svém webu, málo věcí je tak iritujících jako malá písmenka.
2. Je bohužel poněkud mimo odepisovat Seznam - dělám PPC a z Skliku proudili klienti na nejrůznější nepochopitelné věci (v čele s investičním zlatem).
3. Správně chápete, že není v silách moderní technologie rozlišit B2B nebo B2C autora vyhledávacího dotazu – to by měl trochu řešit web, třeba nějakým dodatkem po straně („5 důvodů, proč se vyplatí stát naším B2B partnerem”).
4. Strategie je pro 95 % klientů poměrně podobná a velmi jednoduchá:
- SEO: publikovat chytré články demonstrující znalost problémů na tematických webech;
- PPC: pořádná správa kampaní (aka používat vylučovací slova, rozšíření reklam, Google Nákupy, zapnout si v Skliku automatické značkování atd.)
- hlavně pro B2B jsou obvykle potřeba staří dobří klasičtí obchodníci
A poslední důležitá věc – odborná práce v tomhle nichi něco stojí. Pokud vám někdo nabídne správu PPC za 2k měsíčně, s díky hledejte dál.
5. 11. 2014 07:02:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-zvolit-smer-seo/#reply1063323
Michal Konvičný
verified
rating uzivatele
5. 11. 2014 09:06:10
Napsal OndrejDyrka;1138008
... povídáte si se zbytečně složitými slovy a traktáty.
1. Zvětšete font na svém webu, málo věcí je tak iritujících jako malá písmenka.
2. Je bohužel poněkud mimo odepisovat Seznam - dělám PPC a z Skliku proudili klienti na nejrůznější nepochopitelné věci (v čele s investičním zlatem).
3. Správně chápete, že není v silách moderní technologie rozlišit B2B nebo B2C autora vyhledávacího dotazu – to by měl trochu řešit web, třeba nějakým dodatkem po straně („5 důvodů, proč se vyplatí stát naším B2B partnerem”).
4. Strategie je pro 95 % klientů poměrně podobná a velmi jednoduchá:
- SEO: publikovat chytré články demonstrující znalost problémů na tematických webech;
- PPC: pořádná správa kampaní (aka používat vylučovací slova, rozšíření reklam, Google Nákupy, zapnout si v Skliku automatické značkování atd.)
- hlavně pro B2B jsou obvykle potřeba staří dobří klasičtí obchodníci
A poslední důležitá věc – odborná práce v tomhle nichi něco stojí. Pokud vám někdo nabídne správu PPC za 2k měsíčně, s díky hledejte dál.
Ad 1: to je opravdu konkrétní rada :o) zvážíme redesign.
Ad 2: Seznam.cz neodepisuji, sklik používáme a z dlouhodobého hlediska je hledanost našich klíčových frází poměrně nízká. Ale nebudeme ji uměle rozšiřovat jen kvůli tomu abychom měli prokliky. To ovšem neznamená, že máme kampaně nastavené správně.
Ad 3: ok
Ad 4:
- SEO - "publikovat chytré články" - to je jako nějaké zaklínadlo, promiňte, ale výroba tlakových snímačů není teorie strun a nikdo z nás není Stephen Hawking ani Sheldon Cooper. Bohužel v našem oboru se žádné převratné změny nedějí. Pokud ovšem máte na mysli chytré články typu, vezmu nějaký už napsaný a přepíši ho vlastními slovy. Ok takový se napsat dá. Otázkou je jeho účinek, protože pokud ho budu chtít publikovat v nějakém alespoň trošku oborovém periodiku, bude mě to stát min 10tis. Kč.
-PPC - máme, využíváme, ale určitě by stálo za to nechat si udělat pořádný audit. A to jak na adwords, sklik tak etarget.
- Obchodníci - bez těch to nejde nikdy, ale nevím jestli ti nám pomůžou s on-line kampaní
Ad 5: to je přesně to co mě zajímá. Jak investovat a zbytečně neutrácet za on-line marketing = Jak správně zvolit směr SEO?
5. 11. 2014 09:06:10
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-zvolit-smer-seo/#reply1063322
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
5. 11. 2014 13:12:40
Redesign webu není úplně třeba, tak špatné to není – jen ty písmenka :)
Ad chytré články – asi jsem se nepřesně vyjádřil. Nejde vůbec o zaklínadlo, jde o psaní užitečných věcí pro někoho, kdo váš sortiment používá. Když byste psali spíš pro B2C = třeba co nejlidověji popsat, kdy se vaše přístroje hodí pro koncáka, jak vybrat ten vhodný, přidat nějaké příklady z praxe, kdy jste někomu poradili.
Když píšete pro B2B, tak tam naopak popusťte uzdu odborné terminologii, rozhovořte se třeba o výrobních procesech, tanečcích s dodavateli... prostě jako byste hovořili k sálu podnikatelů a/nebo expertů z vašeho oboru.
Cílem těch článků není tlačit promo vašich produktů, ale za ručičku podvědomě čtenáře dovést k „hele, tihle tomu asi rozumí, měl bych se mrknout k nim na web”.
PS: Zrovna u tohohle sortimentu bych řekl, že audit etargetu = zastavení inzerce...
5. 11. 2014 13:12:40
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-zvolit-smer-seo/#reply1063321
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit