Zadejte hledaný výraz...

Jak správně měřit kampaně / bannery na webu s Google Analytics

Milo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 6. 2016 09:19:34
Ahoj,
vytvářím měřící kódy s UTM parametry pro sledování výkonu bannerů na mém webu. Někde jsem četl že pokud použijete jako oddělovač kampaně # (hashtag místo otazníku), je třeba upravit měřící kód Google Analytics a na webu nastavit .htaccess. Hashtag je prý lepší používat místo otazníku, kvůli možnému problému se SEO.
Nikde jsem se však již nedočetl jak upravit měřící kod pro G.Analytics a jak nastavit .htaccess. Odkaz s hashtagem jsem nasadil na banner včera, ale v Analytics v akvizicích nevidím nikde zapsanou tuto kampaň. Pro odkazy používám Nástroj pro tvorbu URL adres od Googlu.
Díky za rady.
Milan
8. 6. 2016 09:19:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-merit-kampane-bannery-na-webu-s-google-analytics/#reply1200838
a proč nepoužíváš klasický url builder s klasickými parametry?
8. 6. 2016 09:42:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-merit-kampane-bannery-na-webu-s-google-analytics/#reply1200837
Milo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 6. 2016 09:52:52
Napsal Pavel Horelica;1297761
a proč nepoužíváš klasický url builder s klasickými parametry?
Dělám to poprvé podle postupu od Googlu a používám jejich nástroj. Někdy mi to tam přidá ? (otazník) a ted ale i &. Kde najdu url builder a jaký je v tom rozdíl?
8. 6. 2016 09:52:52
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-merit-kampane-bannery-na-webu-s-google-analytics/#reply1200836
use google...
Nástroj pro tvorbu adres URL - Nápověda Analytics
obecně a laicky: za otazník se dávají parametry a & rozděluje jednotlivé parametry, něco si o tom přečti..
8. 6. 2016 10:13:39
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-merit-kampane-bannery-na-webu-s-google-analytics/#reply1200835
Milo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 6. 2016 10:28:39
Napsal Pavel Horelica;1297780
use google...
Nástroj pro tvorbu adres URL - Nápověda Analytics
obecně a laicky: za otazník se dávají parametry a & rozděluje jednotlivé parametry, něco si o tom přečti..
No tento nástroj používám a něco jsem si o tom přečetl. Právě na ten otazník jsem se ptal. Četl jsem že se doporučuje místo otazníku použít hashtag. Otazník prý může mít vliv na SEO (duplicita stránky?). Různě na internetu jsem viděl bannery kde byl otazník ale i hashtag. A můj dotaz zní proč otazník a nebo hashtag? Na to jsem odpověd nenašel. Díky za odpověď
8. 6. 2016 10:28:39
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-merit-kampane-bannery-na-webu-s-google-analytics/#reply1200834
Hashtag ti nenahradí jen tak otazník. A ano, pokud taguješ kampaně, může vzniknout duplicita, proto se URL s otazníkem kanonizuje na URL bez parametru, tímto zabráníš vzniku duplicit.
Použití kanonických adres URL - Nápověda Search Console
8. 6. 2016 10:41:03
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-merit-kampane-bannery-na-webu-s-google-analytics/#reply1200833
Atomic
verified
rating uzivatele
8. 6. 2016 15:46:53
Jasně, hashtag se používal dříve, na starých Google Analytics, ale bylo potřeba upravit měřící kód. To je dneska úplně pase protože "nové" Universal Analytics mají úplně jiný systém měření. Jak píše Pavel H. adresy s parametry se kanonizují, aby se tím odstranila duplicita.
8. 6. 2016 15:46:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-merit-kampane-bannery-na-webu-s-google-analytics/#reply1200832
Milo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 6. 2016 16:55:35
Napsal Atomic;1297875
Jasně, hashtag se používal dříve, na starých Google Analytics, ale bylo potřeba upravit měřící kód. To je dneska úplně pase protože "nové" Universal Analytics mají úplně jiný systém měření. Jak píše Pavel H. adresy s parametry se kanonizují, aby se tím odstranila duplicita.
Díky za odpovědi, ale tomu použití kan.adres moc nerozumím, nejsem profík. Chci prostě jen změřit kolikrát lidé klikli na banner (kterej směřuje na cizí web) na stránce, žádné konverze mě nezajímají, nic víc složitého mě v tuto chvíli nezajímá. Atomic píše že se hashtag používal dříve, ale já ho vídávám na bannerech i dnes. Takže chápu že otázník je v mém případě lepší?
8. 6. 2016 16:55:35
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-merit-kampane-bannery-na-webu-s-google-analytics/#reply1200831
Pokud chceš měřit kolikrát uživatelé klikli na tvém webu na nějaký banner, tak použij Události. Nikdy na svůj web nevkládej trackovací kód z URL builderu, vede to jen ke zmatení dat v Google Analytics. Takže použij události:
Event Tracking | Analytics for Web (analytics.js) | Google Developers
takže na banner dej jako js událost třeba:
ga('send', 'event', 'banner', 'klik', 'zeleny');
9. 6. 2016 08:15:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-merit-kampane-bannery-na-webu-s-google-analytics/#reply1200830
Atomic
verified
rating uzivatele
9. 6. 2016 09:06:46
Čtu že chceš měřit výkonnost bannerů.. Takže to jsou bannery na tvém webu směřující někam dovnitř tvého webu a nebo směřují na nějaký externí web?
9. 6. 2016 09:06:46
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-merit-kampane-bannery-na-webu-s-google-analytics/#reply1200829
Napsal Atomic;1298001
Čtu že chceš měřit výkonnost bannerů.. Takže to jsou bannery na tvém webu směřující někam dovnitř tvého webu a nebo směřují na nějaký externí web?
Pro obojí se používají události ;)
9. 6. 2016 09:45:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-merit-kampane-bannery-na-webu-s-google-analytics/#reply1200828
Milo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 6. 2016 19:44:51
Napsal Pavel Horelica;1297985
Pokud chceš měřit kolikrát uživatelé klikli na tvém webu na nějaký banner, tak použij Události. Nikdy na svůj web nevkládej trackovací kód z URL builderu, vede to jen ke zmatení dat v Google Analytics. Takže použij události:
Event Tracking | Analytics for Web (analytics.js) | Google Developers
takže na banner dej jako js událost třeba:
ga('send', 'event', 'banner', 'klik', 'zeleny');
Hele díky, ale to bych musel ještě vědět jak dát js na banner :-)
---------- Příspěvek doplněn 09.06.2016 v 19:45 ----------
Napsal Atomic;1298001
Čtu že chceš měřit výkonnost bannerů.. Takže to jsou bannery na tvém webu směřující někam dovnitř tvého webu a nebo směřují na nějaký externí web?
Jsou to bannery, které směřují na externí web/weby. Zajímá mě jen kolikrát na to lidi klikli, nic víc
9. 6. 2016 19:44:51
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-merit-kampane-bannery-na-webu-s-google-analytics/#reply1200827
Napsal Milo;1298165
Hele díky, ale to bych musel ještě vědět jak dát js na banner :-)
nějak takto :)
10. 6. 2016 06:23:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-merit-kampane-bannery-na-webu-s-google-analytics/#reply1200826
Atomic
verified
rating uzivatele
10. 6. 2016 09:56:25
Napsal Milo;1298165
Hele díky, ale to bych musel ještě vědět jak dát js na banner :-)
---------- Příspěvek doplněn 09.06.2016 v 19:45 ----------
Jsou to bannery, které směřují na externí web/weby. Zajímá mě jen kolikrát na to lidi klikli, nic víc
Jasně na obojí se použijí události. Důležitý fakt je, že to by ani url builderem měřit vůbec nešlo, protože ty "data" padají do GA to externího webu a nikoliv tvoje. Takže rozhodně musíš použít události, jak píše. Pavel H.
10. 6. 2016 09:56:25
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-merit-kampane-bannery-na-webu-s-google-analytics/#reply1200825
Milo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
10. 6. 2016 18:59:07
Napsal Atomic;1298292
Jasně na obojí se použijí události. Důležitý fakt je, že to by ani url builderem měřit vůbec nešlo, protože ty "data" padají do GA to externího webu a nikoliv tvoje. Takže rozhodně musíš použít události, jak píše. Pavel H.
Díky za radu, zapracoval jsem to. Ještě jeden dotaz - kde uvidím v Analytics ty statistiky kliků?
10. 6. 2016 18:59:07
https://webtrh.cz/diskuse/jak-spravne-merit-kampane-bannery-na-webu-s-google-analytics/#reply1200824
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit