Zadejte hledaný výraz...

Jak si objednat marketingové služby?

krist
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 9. 2012 12:54:21
Koupila jsem si webové stránky z oblasti finačních služeb, kam budu sama přispívat. Chtěla bych zajistit kvalitní propagaci a marketing. Jak mám postupovat? I na webtrhu se nabízí mnoho služeb, ale nejsem si jistá, že jsou všechny kvalitní. Mám třeba měsíční rozpočet 5000 - 10000 a chci, aby mi stránky vynaložené prostředky do roka vrátily. Mohu chtít od vybraného odborníka nějaké garance návratnosti? Mám chtít nějaký obchodní plán, kterým mi navrhne postup s konkrétním zvýšení návštěvnosti, umístěním reklamy a generování zisku? Mohl by mi někdo poradit, na co si dát pozor a co požadovat? Určitě se mnozí spálili a já bych to nerada opakovala. Děkuji za rady.
Kristýna
4. 9. 2012 12:54:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-si-objednat-marketingove-sluzby/#reply804217
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 9. 2012 13:12:52
1. definuj si cíle, kterých chceš dosáhnout (tržby, počet zákazníků za určité období)
2. kontaktuj firmu, která zmapuje situaci (stav tvého webu, konkurenčních webů, trendy u nás, trendy v zahraničí)
3. měla by jsi získat plán, se kterým lze dosáhnout tvého cíle ve více variantách (rozhodneš se podle tvého vztahu k riziku)
4. garance návratnosti můžeš požadovat, ale na daný rozpočet zapomeň. v této souvislosti rovněž zapomeň, že by měl být tvůj cíl v tisícovkách nebo desetitisících.
5. uvedený rozpočet by byl vhodný na PPC reklamu, nikoliv na komplexní analýzu, návrh rozvoje webu a propagaci.
6. pozor si dej na SEO specialisty. vyšší návštěvnost sama o sobě nezajistí úspěch. Oni udělají svoji práci precizně, ale pokud optimalizace nekooperuje s komunikací produktu, je to ztracený čas. rovněž je ztracený čas optimalizovat něco, kde je plno na trhu, pokud nemáš opravdu bomba produkt. EDIT: obecně platí, čím profláklejší produkt máš, čím větší je konkurence, tím nákladnější to bude pokud budeš podnikat v malém. pokud budeš podnikat ve velkém (desítky až stovky obchodních případů/měs.) rozpustí se náklady na propagaci do většího počtu zákazníků
4. 9. 2012 13:12:52
https://webtrh.cz/diskuse/jak-si-objednat-marketingove-sluzby/#reply804216
Jde o obsah stránek a přínos služeb.
Co se týče webů s reklamou za kliky a affiliate na půjčky, pojištění a pod., je jich na netu jak máku. Tím pádem větší konkurence, horší prosazování se a pod.
Pokud chcete dělat to samé, není to moc dobrá vyhlídka na jednoduchý výdělek, ale držím palce.
Pokud chcete web využít pro své služby (např. finanční poradenství a zprostředkování), doporučil bych spíš lokální off-line reklamu doplněnou s reklamou spíše na Sklik od Seznamu než Google AdWord. Spousta lidí totiž chodí spíš na Seznam, i když tam pak do vyhledávání zadají google :-)
4. 9. 2012 13:23:24
https://webtrh.cz/diskuse/jak-si-objednat-marketingove-sluzby/#reply804215
krist
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 9. 2012 13:31:12
Napsal Bedříšek;840331
1. definuj si cíle, kterých chceš dosáhnout (tržby, počet zákazníků za určité období)
2. kontaktuj firmu, která zmapuje situaci (stav tvého webu, konkurenčních webů, trendy u nás, trendy v zahraničí)
3. měla by jsi získat plán, se kterým lze dosáhnout tvého cíle ve více variantách (rozhodneš se podle tvého vztahu k riziku)
4. garance návratnosti můžeš požadovat, ale na daný rozpočet zapomeň. v této souvislosti rovněž zapomeň, že by měl být tvůj cíl v tisícovkách nebo desetitisících.
5. uvedený rozpočet by byl vhodný na PPC reklamu, nikoliv na komplexní analýzu, návrh rozvoje webu a propagaci.
6. pozor si dej na SEO specialisty. vyšší návštěvnost sama o sobě nezajistí úspěch. Oni udělají svoji práci precizně, ale pokud optimalizace nekooperuje s komunikací produktu, je to ztracený čas. rovněž je ztracený čas optimalizovat něco, kde je plno na trhu, pokud nemáš opravdu bomba produkt. EDIT: obecně platí, čím profláklejší produkt máš, čím větší je konkurence, tím nákladnější to bude pokud budeš podnikat v malém. pokud budeš podnikat ve velkém (desítky až stovky obchodních případů/měs.) rozpustí se náklady na propagaci do většího počtu zákazníků
Děkuji za precizní odpověď. Jen mi není jasný bod 4. Rozpočet a návratnost přece musím mít.
K bodu 5. také uvažuji zatím jen o PPC.
---------- Příspěvek doplněn 04.09.2012 v 12:34 ----------
Napsal petcool;840339
Jde o obsah stránek a přínos služeb.
Co se týče webů s reklamou za kliky a affiliate na půjčky, pojištění a pod., je jich na netu jak máku. Tím pádem větší konkurence, horší prosazování se a pod.
Pokud chcete dělat to samé, není to moc dobrá vyhlídka na jednoduchý výdělek, ale držím palce.
Pokud chcete web využít pro své služby (např. finanční poradenství a zprostředkování), doporučil bych spíš lokální off-line reklamu doplněnou s reklamou spíše na Sklik od Seznamu než Google AdWord. Spousta lidí totiž chodí spíš na Seznam, i když tam pak do vyhledávání zadají google :-)
O půjčky a pojištění se nejedná. Já chci spíš poskytovat informace o službách a chtěla bych web převést na vícejazyčné verze.
Sklik mi také přijde nejvhodnější. Asi bych doplnila obsah a sama si udělala reklamu.
Díky za odpověď.
4. 9. 2012 13:31:12
https://webtrh.cz/diskuse/jak-si-objednat-marketingove-sluzby/#reply804214
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 9. 2012 13:58:28
Napsal krist;840345
Děkuji za precizní odpověď. Jen mi není jasný bod 4. Rozpočet a návratnost přece musím mít.
K bodu 5. také uvažuji zatím jen o PPC.
ad4 - ano, rozpočet musíš mít stejně tak jako nějaký cíl. někdy je však rozpočet nastaven nízko, protože např. moji zákazníci, kteří se v tom nepohybují, nemají úplnou představu o cenách resp. o efektu jaký daná částka způsobí. stejně tak někdy moji zákazníci nemají představu o cílech, kterých by měli nebo mohli dosahovat.
potom je nutno celou věc rozebrat a zjistit jaké jsou skutečné finanční možnosti zákazníka, kolik z toho může uvolnit do propagace a pak si řekneme jestli jsme schopni dosáhnout s danými prostředky nějakého rozumného cíle. v opačném případě jsou tři možnosti - rozmluvit mu to, využít cizích zdrojů, kooperovat s dalším subjektem.
Problém nízkého rozpočtu je následující: čím menší je rozpočet, tím větší rozptyl pravděpodobnosti, že dosáhneš cíle.
U uvedené částky by to chtělo vidět web v jakém je stavu a pak by bylo možné udělat konkrétnější závěr, nikoliv možná poslední.
ad5 - na začátek PPC kampaně by mohlo 10000/měs. stačit. problém je v tom, že by kampaň chtělo precizně nastavit, což znamená mít informace, což znamená analýzu. to bude v prvním měsíc stát jednorázovou investici. následně probíhá v prvním měsíci doladění a pak se platí měsíční údržba obsahující zhodnocení předchozího měsíce na vlastním webu a aplikaci nových klíčových slov, případně vylepšení těch stávajících. existují však i firmy, které si vezmou nějaké procenta z uvedené částky a nahází tam všemožné klíčové slova, ale potom se bude stávat, že cena prokliku bude kolem 10-25Kč a bude velmi nízká konverze. jednoduše nemají čas si s tím pohrát v rámci ceny.
4. 9. 2012 13:58:28
https://webtrh.cz/diskuse/jak-si-objednat-marketingove-sluzby/#reply804213
Chtěla bych zajistit kvalitní propagaci a marketing. Jak mám postupovat?
Vyberajte partnera podla overitelnych referencii pytajte sa ludi pre ktorych pracoval, ako a v com im bol prospesny ci sa im na zaklade spoluprace podarilo dosihanut vytycene ciele.
Nechajte si odprezentovat dosiahnute vysledky na konkretnych pripadoch, preverite si tak jeho zrucnosti.
Mám třeba měsíční rozpočet 5000 - 10000 a chci, aby mi stránky vynaložené prostředky do roka vrátily.
Obavam sa ze, pokial sa rozhodnete vyuzit vsteky mozne zdroje navstevnosti ako:
- vyhladavanie (SEO,PPC)
- priama navstevnost (branding, offline marketing a pod...)
- odkazujuce stranky (publikacia clankov, social marketing, linkbuilding...)
- kampane (e-mail marketing, banerova reklama...)
a pripravit pre ne vhdonu strategiu marketingovej komunikacie a efektivne kampane, bude vami stanoveny rozpocet pre dany segmnet trhu vasho podnikania nedostacny vzhladom ku konkurencii a cenam za reklamu.
Neorientujte sa na cenu za reklamu, ale na ROI cize navratnost investicii, este lepsie na cenu za zakaznika. Pokial bude navratnost kladne cislo mozete prostriedky do kampani nalievat nobmedzene, bez ohladu na rozpocet.
Mohu chtít od vybraného odborníka nějaké garance návratnosti?
Ano mozte. Stanovte si pausalnu odmenu + motivacnu zlozku, ktora bude zavisiet od vysledku. Nie je ziadnou raritou pracovat za podiel na zisku alebo precentualny podiel z marze, kde sa marza rozdeli na zisk+investici do kampani+odmena marketerovi.
Tak isto je bezna prax zbezpecit zmluvne kratenie, alebo uplne nevyplateneie odmeny v pripade ze sa nedsoiahli stanvoene ciele.
Vyberajte partnera, ktory vam nielen zabezpeci subor ukonov a manualne odpracuje ako robot, ale zabezpeci cely zivotny cyklus vyhodnocovania efektivity kampane.
Vstupny audit > Vytvorenei / oprimalizacia kampane > Zber dat meranie > Analyza, tvorba prehladov dosah na KPI (Klucove ukazatele vykonnosti) > Obchdone rozhodnutia >
a tak dookola.
Mám chtít nějaký obchodní plán, kterým mi navrhne postup s konkrétním zvýšení návštěvnosti, umístěním reklamy a generování zisku?
Samozrejme !
Nechajte si vysvetlit a odprezentovat vsetko co sa ide robit a ako pre dosihanutie konkretnych cielov, zrozumitelnou formou.
Dosah zmien si nechajte podlozit analyzou vid zivotny cyklus vyzsie.
Dobre je mat medialny plan.
Bedříšek
6. pozor si dej na SEO specialisty. vyšší návštěvnost sama o sobě nezajistí úspěch. Oni udělají svoji práci precizně, ale pokud optimalizace nekooperuje s komunikací produktu, je to ztracený čas. rovněž je ztracený čas optimalizovat něco, kde je plno na trhu, pokud nemáš opravdu bomba produkt.
Na toto mi neda nezareagovat, lebo podla mna by sa mal k SEO vyjadrovat clovek, ktory tomu aspon principialne rozumie. toto je skutocne perla za perlou:)
optimalizace nekooperuje s komunikací produktu
rovněž je ztracený čas optimalizovat něco, kde je plno na trhu, pokud nemáš opravdu bomba produkt.
...a prave tkymto zrucenym radam tu na Wbtrhu sa odporucam vyhnut.
4. 9. 2012 14:01:26
https://webtrh.cz/diskuse/jak-si-objednat-marketingove-sluzby/#reply804212
Martin
verified
rating uzivatele
4. 9. 2012 14:05:21
Já bych se spíš začal zajímat o to, co bude tvoje přidaná hodnota. Většina lidí si to totiž představuje tak, že vytvoří web (za den :)), nakoupí kliky a jde prodávat. Dneska to takto ale nefunguje, spíše to funguje takto
1. Vytvořit web a naplnit jej obsahem (1 rok práce)
2. Sehnat traffic, přičemž klíčový je poměr free/paid trafficu
3. Vytvořit si mailing list
4. 9. 2012 14:05:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-si-objednat-marketingove-sluzby/#reply804211
Tomáš
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 9. 2012 14:12:24
Přečetl bych článek od Martina Matějky - http://www.martinmatejka.cz/jak-zadat-poptavku-po-seo-sem.html
4. 9. 2012 14:12:24
https://webtrh.cz/diskuse/jak-si-objednat-marketingove-sluzby/#reply804210
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 9. 2012 14:17:02
Napsal Patrik Štefko;840360
Bedříšek
Na toto mi neda nezareagovat, lebo podla mna by sa mal k SEO vyjadrovat clovek, ktory tomu aspon principialne rozumie. toto je skutocne perla za perlou:)
optimalizace nekooperuje s komunikací produktu
rovněž je ztracený čas optimalizovat něco, kde je plno na trhu, pokud nemáš opravdu bomba produkt.
...a prave tkymto zrucenym radam tu na Wbtrhu sa odporucam vyhnut.
Á už je tu Hádavý Patrik. Desetkrát přišel na toto téma a čekal kdo co napíše, aby mohl zaútočit a ukázat jak je nejskvělejší na světě.
Co ti na tom připadne tak podivného? Ty se v praxi nesetkáváš s weby, které si zákazník nechal optimalizovat pro vyhledávače (mimo jiné) formou úpravy textu, ale přitom byla stránka zaspamovaná klíčovými slovy tak, že to návštěvníci webu ani nečetli a utekli? Jinými slovy text měl hodnotu jen pro vyhledávače.
Připadne ti jako rozumné vstupovat na saturovaný trh se slabým produktem a nízkým rozpočtem?
4. 9. 2012 14:17:02
https://webtrh.cz/diskuse/jak-si-objednat-marketingove-sluzby/#reply804209
Samuel
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 9. 2012 01:51:23
obecně platí že návratnost investice je až dvojnásobek původně plánovaného času, většinou je totiž potřeba projekt upravit doinvestovat nějaké prostředky atd. V podstatě záleží na Vašich cílech, může vám stačit 100,- na měsíc a nebo 100 000,- nedá se to definovat. Jsem na wt chvilku ale mohu potvrdit že na marketing odpovídá nejlépe štefko všeobecně. Na obsah a kvalitu webu petr široký. Nehodnotím jejich zkušenosti jen odpovědi na wt
Záleží na čem chcete vydělat, obsah X návštěvnost (provize,reklama), prodej produktů nebo kombinace.
Všeobecně jsou finanční weby poměrně cenné pro investory, kteří weby kupují. Takže držím palce
5. 9. 2012 01:51:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-si-objednat-marketingove-sluzby/#reply804208
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit