Zadejte hledaný výraz...

Jak se zárukou v případě přeprodeje zboží při opravy výpočetní techniky

zbynek.opletal
verified
rating uzivatele
6. 11. 2017 12:45:57
Dobrý den,
jen okrajově bych se chtěl zabývat opravou výpočetní techniky a rád bych si upřesnil, jak je to se zárukou. Zboží bych rád odebíral z místní prodejny na IČO. Zboží pak v rámci opravy přeprodám zákazníkovi, ale když by zákazník uplatňoval záruku po mě, tak jak to mám řešit já. Nebudu mít u místního obchodníka omezenou záruku, když nakupuji na IČO. Co 30 denní lhůty, atd.
Budu rád za každou radu z praxe. Díky
6. 11. 2017 12:45:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zarukou-v-pripade-preprodeje-zbozi-pri-opravy-vypocetni-techniky/#reply1310348
Pokud vy neco koupite a pak prodate, tak vy poskytujete zaruku, takze musite vy vuci spotrebiteli plnit tech 30 dnu a dalsi formality. Vas vztah s vasim dodavatelem bude smluvni, tzn. co si ujednate, to budete mit. Tudiz muzete mit klidne taky 2 roky zaruku a nemusite. Proste se to chce domluvit a uvidite.
6. 11. 2017 12:50:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zarukou-v-pripade-preprodeje-zbozi-pri-opravy-vypocetni-techniky/#reply1310347
zbynek.opletal
verified
rating uzivatele
6. 11. 2017 13:06:48
Díky za rychlo odpověď. Takže pro mě by bylo asi nejlepší domluvit si všechny délky záruky, které poskytuje on, se budou automaticky převádět i na mě a dále zkrátit dobu vyřízení reklamace např. na 25 dní, aby se nemohlo stát, že zákazník mi předá vadné zboží, já to předám o 2 dny mému prodejci, ten využije plně reklamační doby a vrátí mi věc 31 den. A já bych ji vracel zákazníkovi až 33 den, což by mohlo vést k situaci, kdy budu muset hradit věc ze svého. Neřeším už blbosti?
6. 11. 2017 13:06:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zarukou-v-pripade-preprodeje-zbozi-pri-opravy-vypocetni-techniky/#reply1310346
Resite a neresite. Lepsi v tom mit jasno
6. 11. 2017 13:11:00
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zarukou-v-pripade-preprodeje-zbozi-pri-opravy-vypocetni-techniky/#reply1310345
zbynek.opletal
verified
rating uzivatele
6. 11. 2017 13:32:36
Tak můj prodejce mi nabídl tuto variantu. Pokud on prodává někomu na IČO, tak platí lhůta daná výrobce na zboží prodané firmě, tzn. 12 měsíců. Pokud ale přinesu svému prodejci doklad o prodeji koncovému zákazníkovi (tedy moji fakturu), tak to bude moct reklamovat v rámci lhůty pro koncového nefiremního spotřebitele, tedy 24 měsíců apd.
Prý o tom můžeme napsat i smlouvu. Myslíte si, že je to takto ok, nemůže v tom být háček?
6. 11. 2017 13:32:36
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zarukou-v-pripade-preprodeje-zbozi-pri-opravy-vypocetni-techniky/#reply1310344
Napsal zbynek.opletal;1422287
Tak můj prodejce mi nabídl tuto variantu. Pokud on prodává někomu na IČO, tak platí lhůta daná výrobce na zboží prodané firmě, tzn. 12 měsíců. Pokud ale přinesu svému prodejci doklad o prodeji koncovému zákazníkovi (tedy moji fakturu), tak to bude moct reklamovat v rámci lhůty pro koncového nefiremního spotřebitele, tedy 24 měsíců apd.
Prý o tom můžeme napsat i smlouvu. Myslíte si, že je to takto ok, nemůže v tom být háček?
hmm, žádný háček nevidím. Ty se svým dodavatelem uzavřete smlouvu (řídíte se obchodním zákoníkem) a ty pak řešíš se svým zákazníkem reklamaci s ohledem na pravidla obč. zákoníku. Je to častý jev, že se zboží posílá dodavateli na reklamaci. Ty tím defakto splníš svojí povinnost nabídnout 24 měsíců záruku.
Přecejen nevyužíváš to zboží pro sebe jako spotřebitel, takže ti ta roční lhůta pro IČ může být volná podle mě. Důležitá bude pak ta smlouva mezi tebou a tvým dodavatelem, aby se nestalo, že se ti na reklamaci vyprdne a ty budeš bit, protože zprostředkuješ ten kontakt mezi zákazníkem a dodavatelem.
6. 11. 2017 13:46:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zarukou-v-pripade-preprodeje-zbozi-pri-opravy-vypocetni-techniky/#reply1310343
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit