Zadejte hledaný výraz...

Jak se jako designer dostat do povědomí klientů?

oj.
verified
rating uzivatele
15. 12. 2015 11:05:27
Ahoj, dokáže mi někdo poradit jak se dostat do povědomí klientů?
Mám svůj osobní web, snažím se oslovit pár lidí, většinou dělám za reference ale už jsem i pár kaček vydělal. Jenže je to prostě málo, nedokáže mě to uživit.
Byl bych rád za nějakou radu nebo tip. Oslovovat víc klientů, nebo možná oslovuji špatnou klientelu? Můj problém je že když někoho oslovím většinou se domluvíme že zakázku udělám za reference a propagaci, prostě se bojím si říct o peníze když Já jsem ten co klienta oslovil. Kdyby Někdo oslovil mě bylo by jasné že je připravený zaplatit, má s tímto někdo zkušenosti? :)
15. 12. 2015 11:05:27
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-jako-designer-dostat-do-povedomi-klientu#reply1159319
Zapracoval bych na češtině, pak bych teprve někoho oslovoval :)
15. 12. 2015 11:11:03
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-jako-designer-dostat-do-povedomi-klientu#reply1159318
Nishkam
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
15. 12. 2015 11:15:19
Nejdřív bych zkusil dostat se do jejích vědomí. :)
15. 12. 2015 11:15:19
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-jako-designer-dostat-do-povedomi-klientu#reply1159317
Pavel Dundáček
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
15. 12. 2015 12:22:56
Jakého oboru se to týká?
15. 12. 2015 12:22:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-jako-designer-dostat-do-povedomi-klientu#reply1159316
Napsal ZBLO;1248711
Jakého oboru se to týká?
Webtrh ->Design -> Design -> Jak se dostat do podvědomí klientů?
Takže odhaduju, že autodoprava.
15. 12. 2015 12:33:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-jako-designer-dostat-do-povedomi-klientu#reply1159315
oj.
verified
rating uzivatele
15. 12. 2015 12:52:41
Napsal ZBLO;1248711
Jakého oboru se to týká?
grafika, design :)
15. 12. 2015 12:52:41
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-jako-designer-dostat-do-povedomi-klientu#reply1159314
Jiří
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
15. 12. 2015 12:52:56
Napsal Wladass;1248714
Webtrh ->Design -> Design -> Jak se dostat do podvědomí klientů?
Takže odhaduju, že autodoprava.
Člověka pobavíš nejen na Twitteru. :-D +1
15. 12. 2015 12:52:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-jako-designer-dostat-do-povedomi-klientu#reply1159313
Petr Dobromysl
verified
rating uzivatele
15. 12. 2015 12:58:24
Udělej si profil třeba zde. http://easytask.cz/mikrosluzby Klient platí rovnou a tobě přijde daná částka na účet ponížená o provizi.
Je to na věci do 1000 kč. Tak drobné věci tam naházet.
Jinak se toho nebát a nějak začít. Přijde poptávka, bude to stát zhruba tolik. Vezme to - nevezme to...
Jo a ber si rovnou zálohu minimálně 30%, jinak tu zakázku odmítni.
Ať za pár dnů zde nemáme téma. Práce odvedena, klient nezaplatil a co s tím.
15. 12. 2015 12:58:24
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-jako-designer-dostat-do-povedomi-klientu#reply1159312
Pavel Dundáček
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
15. 12. 2015 13:05:05
Když už jsme u té autodopravy, možná budu potřebovat příští rok navrhnout polep na auto. Takže jsi možná založením tohoto vlákna udělal první dobrý krok, aby ses dostal do povědomí zákazníků :D
15. 12. 2015 13:05:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-jako-designer-dostat-do-povedomi-klientu#reply1159311
oj.
verified
rating uzivatele
15. 12. 2015 13:06:57
Napsal Petr Dobromysl;1248722
Udělej si profil třeba zde. http://easytask.cz/mikrosluzby Klient platí rovnou a tobě přijde daná částka na účet ponížená o provizi.
Je to na věci do 1000 kč. Tak drobné věci tam naházet.
Jinak se toho nebát a nějak začít. Přijde poptávka, bude to stát zhruba tolik. Vezme to - nevezme to...
Jo a ber si rovnou zálohu minimálně 30%, jinak tu zakázku odmítni.
Ať za pár dnů zde nemáme téma. Práce odvedena, klient nezaplatil a co s tím.
Díky moc, vážím si tvých rad:)
15. 12. 2015 13:06:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-jako-designer-dostat-do-povedomi-klientu#reply1159310
Pokud děláš zadarmo, není těžký přijít na to, proč se nemůžeš uživit.
1) Nedělej zadarmo.
2) Ber zálohy.
3) Zvyšuj ceny a zkoušej, tohle je klasickej trh, ty nabídneš cenu, poptávající přijme/sníží.
4) Jednej tak, aby se klienti vraceli a referovali ostatním, to je ta nejlepší cesta k zákazníkům.
Mikroslužby a poptávky tady ti možná přinesou nárazový zakázky, ale trvalej klient, kterej tě nechá vydělat to nejspíš nebude. Otázka taky co děláš, pokud weby a loga, tak to je trochu jinde, pokud plakáty, drobný tiskoviny a vizuály, tak to možná bude na začátek to pravý.
15. 12. 2015 13:52:45
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-jako-designer-dostat-do-povedomi-klientu#reply1159309
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
15. 12. 2015 14:00:29
On je problém i z druhé strany. jak vybrat grafika. Neexistuje nějaký web, kde grafici prezentují svá díla?
Možná je to hloupý dotaz, o tuhle oblast se normálně nezajímám.
15. 12. 2015 14:00:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-jako-designer-dostat-do-povedomi-klientu#reply1159308
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
15. 12. 2015 16:32:58
1) Proč jsi do svého dotazu nepřidal i web?
2) Napiš mi na sebe kontakt a pošli nějaké reference na vaclav.hodek@lwi.cz
15. 12. 2015 16:32:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-jako-designer-dostat-do-povedomi-klientu#reply1159307
Tomáš Vachuda
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
15. 12. 2015 18:15:55
Je to podnikání, to nebude ze dne na den. ;)
Začátky jsou vždycky těžší. Málokdo se živí už na začátku. Obvykle trvá tak 2-3 roky, než se dostaneš na nějakou úroveň a vybuduješ si stálou klientelu a nějakou reputaci, která tě +- "uživí".
Určitě nedělat zadarmo. Já se teda zatím nikdy vyloženě nenabízel (jakože bych někomu napsal a "mám zájem o spolupráci"), spíš jsem reagoval na poptávky zde, takže se tak nějak očekávalo, že za to dostanu zaplaceno. Ale i tak to prostě trvá, než získáš nějakou kvalitu a než si tě lidi začnou doporučovat.
Pokud se bojíš říct o peníze, je to fakt blbý a měl by ses vzdělávat nejen v grafice, ale i obecně v obchodu. Taky mě to dřív nebavilo, ale ony ty knihy typu To Sell Is Human anebo různé marketingově zaměřené knihy mají něco do sebe. Holt je potřeba si uvědomit, že chceš-li tím vydělávat, nestačí být jen dobrý grafik, ale musíš se i umět prodat.
Každopádně, pokud nejsi opravdu velkej borec, tak nečekej, že tě bude hned někdo platit tak, jako lidi s 5, 10 a více lety praxe a zkušeností. Začneš jako většina z nás na nižších částkách a budeš pomalu zdražovat. Ale je potřeba nestagnovat samozřejmě, musíš se vyvíjet. Zdroje ke "vzdělávání" v grafice najdeš třeba v mém souhrnu: http://graficketipy.cz/zdroje/
Nu a obecně, jak se dostat do podvědomí klientů?
- Dělej svou práci dobře. Pokud nějaké klienty už máš, tak tě doporučí dalším lidem, když budou mít tu možnost.
- Pracuj na osobní značce, vytvoř si nějaké osobité webové portfolio a ideálně i nějaký blog.
- Počti si něco o SEO a všude možně házej odkaz na svůj web. "Propaguj se."
- Používej nějakou rozpoznatelnou přezdívku anebo ideálné své jméno. Takže bych začal tím, že si do profilu nastavíš i jméno, aby tam nebylo jen oj.
- Když už se pohybuješ na fóru, měj nějakého rozpoznatelného avatara, aby si tě lidi dokázali třeba napříč tématy spojit a dát si dvě a dvě dohromady, když budeš mluvit o tom, co děláš. Nemusíš se okatě propagovat, ale tu a tam to zmiň. Nejen tady, ale kdekoli jinde, kde se pohybuješ. Lidi zkrátka musí vědět, co děláš, aby - až to budou potřebovat - tě mohli požádat o (placenou) pomoc.
- Zaregistruj se na ceskygrafik.cz, chcigrafika.cz (tam jsou přísnější kritéria) a časem třeba na navolnenoze.cz, což je placený katalog profesionálů. Tam má cenu být opravdu jen tehdy, kdy je o tvou práci větší zájem.
- V závislosti na tom, co děláš za grafiku, se můžeš účastnit grafických soutěží.
Mnoho lidí soutěže zavrhuje, ale faktem zkrátka je, že jako začátečník máš šanci tam trénovat na reálných zadáních a třeba jednou za čas něco klofneš. Já se "vypracoval" prakticky jen díky soutěžím a získal skrze ně téměř poloviny mých aktuálních klientů, případně mě daní klienti doporučili dalším známým, kteří mě třeba doporučili ještě dalším známým. :) Díky soutěžení jsem si tedy mohl vybudovat silnější portfolio, které bych jinak nenasbíral, anebo určitě ne tak rychle (asi během 2 let).
Ale záleží na tvé situaci. Já byl tehdá student, takže mi nedělalo problém věnovat soutěžení desítky hodin týdně a téměř tím až "žít". Byla tam spousta neúspěchů, ale taky i spousta úspěchů a díky soutěžení jsem měl aspoň motivaci se neustále zlepšovat, abych pokořil ostatní. Plus tam byla i odezva od zkušenějších kolegů atd. To nikde jinde nemáš - leda někde v grafickém studiu. Ale pokud bych na soutěže narazil až teď po vystudování, tak už na to asi nervy mít nebudu. I teď občas soutěžím, ale tehdá jsem byl ochoten riskovat a věnovat XX hodin týdně něčemu, z čeho nemusela být ani koruna, ale teď už se musím soustředit na stálé klienty a na plnohodnotné zakázky.
Nu, víc mě nenapadá. Prostě buď produktivní, odváděj kvalitní práci a ono to časem půjde. ;)
Napsal Jirka.;1248739
On je problém i z druhé strany. jak vybrat grafika. Neexistuje nějaký web, kde grafici prezentují svá díla?
Možná je to hloupý dotaz, o tuhle oblast se normálně nezajímám.
Třeba chcigrafika.cz, ceskygrafik.cz anebo navolnenoze.cz v kategorii grafiky.
Anebo, zrovna dnes jsem po pár dnech ladění dokončil svůj doporučují seznam s více jak 100 šikovnýma grafikama seskupenýma do přehledných kategorií. Ty kontakty sbírám už téměř rok a když někoho nového šikovného najdu, tak soubor aktualizuju: http://vachudatomas.cz/Doporucuji.pdf
15. 12. 2015 18:15:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-jako-designer-dostat-do-povedomi-klientu#reply1159306
oj.
verified
rating uzivatele
15. 12. 2015 18:37:07
Napsal lVlorf3us;1248818
Je to podnikání, to nebude ze dne na den. ;)
Začátky jsou vždycky těžší. Málokdo se živí už na začátku. Obvykle trvá tak 2-3 roky, než se dostaneš na nějakou úroveň a vybuduješ si stálou klientelu a nějakou reputaci, která tě +- "uživí".
Určitě nedělat zadarmo. Já se teda zatím nikdy vyloženě nenabízel (jakože bych někomu napsal a "mám zájem o spolupráci"), spíš jsem reagoval na poptávky zde, takže se tak nějak očekávalo, že za to dostanu zaplaceno. Ale i tak to prostě trvá, než získáš nějakou kvalitu a než si tě lidi začnou doporučovat.
Pokud se bojíš říct o peníze, je to fakt blbý a měl by ses vzdělávat nejen v grafice, ale i obecně v obchodu. Taky mě to dřív nebavilo, ale ony ty knihy typu To Sell Is Human anebo různé marketingově zaměřené knihy mají něco do sebe. Holt je potřeba si uvědomit, že chceš-li tím vydělávat, nestačí být jen dobrý grafik, ale musíš se i umět prodat.
Každopádně, pokud nejsi opravdu velkej borec, tak nečekej, že tě bude hned někdo platit tak, jako lidi s 5, 10 a více lety praxe a zkušeností. Začneš jako většina z nás na nižších částkách a budeš pomalu zdražovat. Ale je potřeba nestagnovat samozřejmě, musíš se vyvíjet. Zdroje ke "vzdělávání" v grafice najdeš třeba v mém souhrnu: http://graficketipy.cz/zdroje/
Nu a obecně, jak se dostat do podvědomí klientů?
- Dělej svou práci dobře. Pokud nějaké klienty už máš, tak tě doporučí dalším lidem, když budou mít tu možnost.
- Pracuj na osobní značce, vytvoř si nějaké osobité webové portfolio a ideálně i nějaký blog.
- Počti si něco o SEO a všude možně házej odkaz na svůj web. "Propaguj se."
- Používej nějakou rozpoznatelnou přezdívku anebo ideálné své jméno. Takže bych začal tím, že si do profilu nastavíš i jméno, aby tam nebylo jen oj.
- Když už se pohybuješ na fóru, měj nějakého rozpoznatelného avatara, aby si tě lidi dokázali třeba napříč tématy spojit a dát si dvě a dvě dohromady, když budeš mluvit o tom, co děláš. Nemusíš se okatě propagovat, ale tu a tam to zmiň. Nejen tady, ale kdekoli jinde, kde se pohybuješ. Lidi zkrátka musí vědět, co děláš, aby - až to budou potřebovat - tě mohli požádat o (placenou) pomoc.
- Zaregistruj se na ceskygrafik.cz, chcigrafika.cz (tam jsou přísnější kritéria) a časem třeba na navolnenoze.cz, což je placený katalog profesionálů. Tam má cenu být opravdu jen tehdy, kdy je o tvou práci větší zájem.
- V závislosti na tom, co děláš za grafiku, se můžeš účastnit grafických soutěží.
Mnoho lidí soutěže zavrhuje, ale faktem zkrátka je, že jako začátečník máš šanci tam trénovat na reálných zadáních a třeba jednou za čas něco klofneš. Já se "vypracoval" prakticky jen díky soutěžím a získal skrze ně téměř poloviny mých aktuálních klientů, případně mě daní klienti doporučili dalším známým, kteří mě třeba doporučili ještě dalším známým. :) Díky soutěžení jsem si tedy mohl vybudovat silnější portfolio, které bych jinak nenasbíral, anebo určitě ne tak rychle (asi během 2 let).
Ale záleží na tvé situaci. Já byl tehdá student, takže mi nedělalo problém věnovat soutěžení desítky hodin týdně a téměř tím až "žít". Byla tam spousta neúspěchů, ale taky i spousta úspěchů a díky soutěžení jsem měl aspoň motivaci se neustále zlepšovat, abych pokořil ostatní. Plus tam byla i odezva od zkušenějších kolegů atd. To nikde jinde nemáš - leda někde v grafickém studiu. Ale pokud bych na soutěže narazil až teď po vystudování, tak už na to asi nervy mít nebudu. I teď občas soutěžím, ale tehdá jsem byl ochoten riskovat a věnovat XX hodin týdně něčemu, z čeho nemusela být ani koruna, ale teď už se musím soustředit na stálé klienty a na plnohodnotné zakázky.
Nu, víc mě nenapadá. Prostě buď produktivní, odváděj kvalitní práci a ono to časem půjde. ;)
Třeba chcigrafika.cz, ceskygrafik.cz anebo navolnenoze.cz v kategorii grafiky.
Anebo, zrovna dnes jsem po pár dnech ladění dokončil svůj doporučují seznam s více jak 100 šikovnýma grafikama seskupenýma do přehledných kategorií. Ty kontakty sbírám už téměř rok a když někoho nového šikovného najdu, tak soubor aktualizuju: http://vachudatomas.cz/Doporucuji.pdf
Díky že jsi si dal takovou práci to sepsat, super rady :))
15. 12. 2015 18:37:07
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-jako-designer-dostat-do-povedomi-klientu#reply1159305
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit