Zadejte hledaný výraz...

Jak řešíte storna objednávek

atevi
verified
rating uzivatele
19. 3. 2013 10:30:12
Zdravím,
chtěl bych se zeptat na zkušenosti se stornem objendávek již po uplynutí doby uvedené v obchodních podmínkách?
Obzvláště v situaci, kdy zboží nemáte skladem a objednáváte ho u dodavatele, u kterého následně nemůžete zboží vrátit?
Vystornujete objednávku a nebo trváte na převzetí zboží?Nebo když jej nepřevezmou ,zda jej nějak penalizujete?
Poslední dobou mám několikátý případ a nevím jak správně či zákonně se k tomu postavit.Samozřejmě u zboží skladem bych to neřešil, ale tím , že zboží objednávám u dodavatele už si ho musím koupita zůstane mi na skladě :(
Díky za Vaše zkušenosti
19. 3. 2013 10:30:12
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-storna-objednavek#reply879941
Nějak jsem z toho nepochopila, jestli zákazník má tedy 14 dní zboží již u sebe, nebo 14 dní leží na poště a čeká na vyzvednutí...
19. 3. 2013 10:34:19
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-storna-objednavek#reply879940
atevi: predstavte si situaci jinou. Vy to zbozi od dodavatele odeberete, poslete jej zakaznikovi, ten jen prevezme a ve lhute 14 dnu vam jej vrati. Vy mu jest proplatite postovne za zaslani k nemu spolu s cenou produktu a mate ten kus na skladu. Jaky je rozdil proti tomu, kdyz ten zakaznik to storno udela pred tim, nez mu ho poslete? Zadny a navic usetrite za postovne k nemu. V obou pripadech vam zustane zbozi na sklade. Co chcete penaliziovat?
Ty lhuty v obchodnich podminkach chapu asi tak, ze zakaznik ma pravo objednavku stornovat do nejake doby po objednani. Lhuta 14 dnu se zacina pocitat prevzetim zbozi.
Co se tyka zakona, pak zalezi na uzavrene kupni smlouve. Odstoupit od smlouvy muze v zakonem danych pripadech, jinak jen ve smluvnich. Teoreticka sankce by za to byt mohla, ale jak popisuji vyse, nic tim neziskate. Pokud by mi hrozila sankce, udelal bych to, ze bych zbozi prevzal a poslal vam jej zpet a neudelat s tim nic a jen zaplatite navic postovne.
19. 3. 2013 10:36:50
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-storna-objednavek#reply879939
Pokial ma zakaznik zakonnu moznost tovar do 14 dni vratit bez udania dovodu s najvacsou pravdepodobnpstou to urcite percento zakaznikov aj urobi.
S tym treba pocitat a zahrnut to do planovania financii. Penalizovat to znamena v "lepsom" pripade odradit od nakupu alebo v tom horsom niekoho dobre nastvat a tu si treba uvedomit, ze 100 spokojnych zakaznikov vas nepochvali ale jeden nasraty vam bude skodit kade bude chodit i ked by ste boli dajme tomu v prave.
Pokial tovar nie je poskodeny, alebo inak znehodnoteny tak ho nie je problem predat aj ked s miernou stratou. Poziadajte pripadne dodavatela o predlzenie lehoty na vratenie tovaru. Pri urcitych objemoch by to nemal byt problem. Mame klientov ktori maju s dodavatelmi zo zahranicia vyjednanu 30dnovu lehotu na vratenie.
19. 3. 2013 11:28:09
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-storna-objednavek#reply879938
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
19. 3. 2013 11:30:56
Taka situacia, ze objedname tovar u dodavatela a zakaznik ho stornuje sa nam nikdy nestala :)
19. 3. 2013 11:30:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-storna-objednavek#reply879937
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
19. 3. 2013 11:39:10
Napsal atevi;925059
Vystornujete objednávku a nebo trváte na převzetí zboží?Nebo když jej nepřevezmou ,zda jej nějak penalizujete?
Jak by fungovalo to "trvání na převzetí"? A jaký by to mělo smysl když ho klient prostě potom může do 14 dnů vrátit?
Prostě storna občas jsou, zboží zůstane na skladě a prodá se později. To je riziko podnikání. Navíc je podle mě lepší když klient objednávku stornuje ještě před odesláním než když se zásilka zbytečně balí, platí poštové a ještě i trochu riskuje poškození při přepravě.
19. 3. 2013 11:39:10
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-storna-objednavek#reply879936
HonzaD
verified
rating uzivatele
19. 3. 2013 12:53:00
Napsal Radek O.;925065
atevi: predstavte si situaci jinou. Vy to zbozi od dodavatele odeberete, poslete jej zakaznikovi, ten jen prevezme a ve lhute 14 dnu vam jej vrati. Vy mu jest proplatite postovne za zaslani k nemu spolu s cenou produktu a mate ten kus na skladu. Jaky je rozdil proti tomu, kdyz ten zakaznik to storno udela pred tim, nez mu ho poslete? Zadny a navic usetrite za postovne k nemu. V obou pripadech vam zustane zbozi na sklade. Co chcete penaliziovat?
Ty lhuty v obchodnich podminkach chapu asi tak, ze zakaznik ma pravo objednavku stornovat do nejake doby po objednani. Lhuta 14 dnu se zacina pocitat prevzetim zbozi.
Co se tyka zakona, pak zalezi na uzavrene kupni smlouve. Odstoupit od smlouvy muze v zakonem danych pripadech, jinak jen ve smluvnich. Teoreticka sankce by za to byt mohla, ale jak popisuji vyse, nic tim neziskate. Pokud by mi hrozila sankce, udelal bych to, ze bych zbozi prevzal a poslal vam jej zpet a neudelat s tim nic a jen zaplatite navic postovne.
Já bych upřesnil, že ta formulace v zákoně zní "má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění." jde o to, že lhůta na odstoupení začíná plynout od okamžiku uzavření kupní smlouvy až do okamžiku 14 dnů od převzetí plnění. Po celou tuto dobu může kupující kdykoliv od smlouvy odstoupit, tedy i pokud ještě zboží vůbec nemá. Takže jakákoliv ustanovení typu "kupující je oprávněn stornovat objednávku do nějaké doby po zadání", která jsou poměrně častá nemají oporu v zákoně a můžou být sankcionována ČOI.
19. 3. 2013 12:53:00
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-storna-objednavek#reply879935
atevi
verified
rating uzivatele
19. 3. 2013 13:04:54
Samozřejmě se mi jednalo o odstoupení po vytvoření objednávky, ještě než bude zboží zasláno.
Já jsem to nikdy taky nějak nehrotil, vždy jsem to zrušil, jen mi to teď vrtalo hlavou, jestli se můžu proti tomu nějak bránit.
Díky
19. 3. 2013 13:04:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-storna-objednavek#reply879934
Martin Očovaj
verified
rating uzivatele
19. 3. 2013 17:40:57
Jen mě rychle napadlo, proč ho také do 14 dnů nepoužité nevrátíte dodavateli? Pokud ho nemáte skladem muselo Vám přijít nedávno a tedy by jste se mohl do lhůty 14 dní vejít.
Nebo se pletu? :)
19. 3. 2013 17:40:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-storna-objednavek#reply879933
Registrace
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 3. 2013 18:58:33
Napsal stabo;925265
Jen mě rychle napadlo, proč ho také do 14 dnů nepoužité nevrátíte dodavateli? Pokud ho nemáte skladem muselo Vám přijít nedávno a tedy by jste se mohl do lhůty 14 dní vejít.
Nebo se pletu? :)
Ta lhůta 14 dní se týká jen pokud se nakupuje dle občanského zákoníku, tady pokud nakupuje fyzická osoba nepodnikatel.
Pakliže nakupuje podnikatel od podnikatele, řídí se to dle obchodního zákoníku a tam tato lhůta 14 dní není.
19. 3. 2013 18:58:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-storna-objednavek#reply879932
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
19. 3. 2013 21:08:06
Napsal stabo;925265
Jen mě rychle napadlo, proč ho také do 14 dnů nepoužité nevrátíte dodavateli? Pokud ho nemáte skladem muselo Vám přijít nedávno a tedy by jste se mohl do lhůty 14 dní vejít.
Nebo se pletu? :)
Hmm, tak nevím ale jakou hodnotu má rada od člověka který s obchodem viditelně nemá nic společného? :-(
19. 3. 2013 21:08:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-storna-objednavek#reply879931
atevi
verified
rating uzivatele
20. 3. 2013 10:20:20
Přesně jak je tu psáno, zboží vrátit samozřejmě nemůžu!
Abychom to shrnuli, prostě neexistuje žádná ochrana či obrana nás prodávajících.A musíme to brát jako fakt........
Díky
20. 3. 2013 10:20:20
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-storna-objednavek#reply879930
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit