Zadejte hledaný výraz...

Jak řešíte přijímání zakázek a fakturaci online?

MARTYN
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 4. 2012 11:33:35
Zdravím,
jak řešíte ve svém podnikání přijímání zakázek a fakturaci online (tzn. bez osobního styku se zákazníkem)?
- započnete práci po potvrzení objednávky, ale ještě před obdržením zálohové platby? Nebo si necháte zaslat potvrzení o platbě? (ptám se zejména na menší zakázky, tzn. ty, které lze vyřídit během několika hodin až 2 dnů)
- necháváte si u větších zakázek podepsat smlouvu a zaslat si ji přes e-mail? Jak to udělat nejjednodušeji, aby objednávka byla podle práva závazná?
Děkuji
22. 4. 2012 11:33:35
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-prijimani-zakazek-a-fakturaci-online/#reply757121
Roman
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
22. 4. 2012 12:39:13
Záleží na více faktorech, ale u neznámého až po uhrazení zálohy (určité minimum za čas) - tj. Vy peníze vidíte na účtu.
Záleží na tom, v které pozici jste Vy a kdo je Váš dodavatel/odběratel.
Stejně tak, jako Vy jako dodavatel můžete mít smůlu, pokud soubory nahrajete na server klienta, teď změní přístup a peníze nedostanete, tak je podle reakcí dodavatel//odběratel na internetu, že po uhrazení naopak přestal komunikovat dodavatel... A proto je ta vámi zmíněná smlouva.
Ani malá zakázka nestojí za to, dělat ji zbytečně (a nebo stojí, ale pak po třech měsících nemáte co jíst). Takže hezky popsat z klientovi strany seč mu síly stačí, Vy jako dodavatel a odborník máte naopak jeho "sen" doplnit tím, co znáte a víte. Obě strany tak mají podloženo (pokud je obsah smlouvy napsát konkrétně) KDO poptává, CO přibližně chce, JAK to bude fungovat, KOLIK to bude stát (a co se stane pokud ne), a KDY se to zaplatí.
Takže se většinou předejde reakcím:
- já si tak nepředstavoval
- ono se to neotáčí o 360°
- ty ještě nemáš 300 fotek (a zároveň nepošle produkty k nafocení)
- ty víš co se mi líbí
- prezentace měla být spuštěna k 1.1., dnes je únor a ještě není (ale podklady ani obsah zatím nepřipravili)
Na otázky odpovídám:
- započnu, ale záleží na klientovi a typu "práce", ukázat změny v redakčním systému mne např. nic extra nestojí, vyfotit 1000 produktů ve studiu už ano)
- ano nechávám a ano i e-mailem podepsaná smlouva je dobrým vodítkem proto, že si klient ale ani já nevymýšlí blbosti
A moje zkušenost je taková, že pokud něco má být "hned" (= bez rozmyslu), je lepší přenechat ji dalším. Ale třeba to máte ostatní jinak:)
22. 4. 2012 12:39:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-prijimani-zakazek-a-fakturaci-online/#reply757120
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit