Zadejte hledaný výraz...

Jak řešíte neplatiče dobírek?

boogey
verified
rating uzivatele
13. 12. 2011 19:52:29
No to ale asi musí být hodně zvýhodněná. My ji máme zvýhodněnou o 45 Kč a tak 80% toho jde pořád na dobírku. O kolik ji máte zvýhodněnou vy, u kterých lidi radši platí zálohou?
13. 12. 2011 19:52:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/7#reply466096
Zdeněk
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
21. 12. 2011 16:27:34
Nojo, ale tady se nemluví o tom, že chce zákazník vrátit zboží, to ať si klidně vrátí, ale o tom, aby ho vůbec nejdřív převzal, ty joudo :))
Napsal Neregistrovaný Kuchy;496241
Ahoj, cetl jsem vas zajimavy thread kluci.
Bohuzel pro vas to dle platne legislativy v CR tak, ze pokud si zakaznik neobjedna zbozi osobne na prodejne nebo provozovne prodejce (to znamena ze obj jde mailem, faxem, telefonem a eshopem) tak ma pravo na vraceni zbozi bez udani duvodu do 14 dnu (neposkozene samozrejme). Pokud zakaznikovi nedodate se zbozim vsechny nalezitosti - cesky navod, dodak, fakturu apod. tak se lhuta na vraceni bez udani duvodu prodluzuje na 3 mesice. V pripade, ze dodatecne potrebne doklady dodate, pocita se tech puvodnich 14 dni od data dodani dokumentu.
Co vsak mozne je, je chtit po zakaznikovi postovne a balne. S tim ze je k tomu uctovano jako sluzba a ne jaky vyrobek totiz nutne musel souhlasit ve vasem nakupnim radu (obchodni podminky).
Vyse uvedena jsou fakta vytazena myslim z obcanskeho zakoniku.
S pozdravem
Kuchy
21. 12. 2011 16:27:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/7#reply466095
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
21. 12. 2011 22:37:22
Napsal darkknight-;732938
Nedokážu si představit že budu denně obvolávat 150 lidí (hlavně ted před vánoci). Víceméně je to jak říkáš... zvýhodnit platbu předem.
Ja jsem reagoval na prispevek, kde je popisovan problem s tim, ze se vraci temer 30% dobirek. V pripade 150ti dobirek denne to je 50 vracenych zasilek a za toto uz se vyplati najmout call centrum na obvolavani. V kazdem pripade to byl vycet kroku, ktere me napadly, kazdy at vybere co je pro nej pouzitelne.
21. 12. 2011 22:37:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/7#reply466094
husky
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
13. 1. 2012 12:40:48
Nám se vrací 2,5% dobírek zpět jako nepřevzaté, což není tak strašné, ale nasere to. Zkoušeli jsme volat každému zákazníkovi ohledně potvrzení objednávky a odesílat sms po odeslání zboží, ale pokud někdo zásilku nechce převzít nebo nemá peníze, tak ji prostě nepřevezme ikdyž Vám v telefou objednávku potvrdí. Kdyby se aspoň omluvili, ale drtivá většina nepřevezme dobírku a pak hraje mrtvého brouka. Dokonce se nám párkrát stalo že zákazník, který už dříve zdárně objednal a převzal zboží, druhou objednávku nepřevzal a nereagoval na emaily ani telefonáty.
Teď už to neřešíme a nemrháme čas zbytečným telefonováním nebo psaním sms, slevnili jsme platbu předem a podražili dobírkový příplatek, který pokryje výdaje za vrácené dobírky, ale i přesto 60% zákazníků objednává na dobírku.
13. 1. 2012 12:40:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/7#reply466093
escrito
verified
rating uzivatele
13. 1. 2012 13:32:25
Také už to neřešíme. Nevyzvednutých zásilek je málo a nevyplatí se to řešit.
13. 1. 2012 13:32:25
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/7#reply466092
Za niektoré vrátené zásielky môže pošta.
Mal som zákazníka, ktorý spravil v priebehu mesiaca 3 objednávky. Prvú na začiatku mesiaca, druhú v polke a tretiu pár dní po odoslaní druhej.
Prvý balík bol odoslaný a zákazník ho prebral. Druhá zásielka sa vrátila s odôvodnením, že adresát neexistuje, tretia objednávka bola normálne doručená.
Písal som o tom zákazníkovi a ten netušil, prečo pošta tovar vrátila. Objednal znovu a na druhý krát mu zásielka prišla bez problémov.
Adresa bola vždy rovnaká(žiadne preklepy) a vždy pekne čitateľná.
Čo sa týka neprebratých zásielok, tak to neriešim-Je to minimálne percento.
14. 1. 2012 19:50:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/7#reply466091
riuska
verified
rating uzivatele
14. 1. 2012 21:56:27
Napsal Rawat;744761
Za niektoré vrátené zásielky môže pošta.
Mal som zákazníka, ktorý spravil v priebehu mesiaca 3 objednávky. Prvú na začiatku mesiaca, druhú v polke a tretiu pár dní po odoslaní druhej.
Prvý balík bol odoslaný a zákazník ho prebral. Druhá zásielka sa vrátila s odôvodnením, že adresát neexistuje, tretia objednávka bola normálne doručená.
Písal som o tom zákazníkovi a ten netušil, prečo pošta tovar vrátila. Objednal znovu a na druhý krát mu zásielka prišla bez problémov.
Adresa bola vždy rovnaká(žiadne preklepy) a vždy pekne čitateľná.
Čo sa týka neprebratých zásielok, tak to neriešim-Je to minimálne percento.
Presne s tymto mam aj ja skusenost. Posta dokonca zakaznika velakrat ani neimformovala o ulozeni zasielky!!§ Dokonca som mala aj taky pripad, ze sa zakaznik informoval na poste v malom meste - nemaju vela zasielok, ci tam nema na meno ulozenu zasielku...samozrejme nemal. Ked som mu dala podacie cislo zaseilky a podla toho sa pytal este v ten isty den ...zasielka bola na svete...nasla sa.
14. 1. 2012 21:56:27
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/7#reply466090
Dominik Najman
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 2. 2012 12:40:21
Já osobně také nepřevzaté zásilky neřeším. Když jsem si to spočítal tak mi to vycházelo zhruba 1-2%, což se dá unést :).
21. 2. 2012 12:40:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/7#reply466089
One
verified
rating uzivatele
12. 3. 2012 21:47:49
Také to řešíme a napadlo mě řešení:
- sjednotit více menších eshopů (protože vymahači dluhů potřebují tak 50 případů/měsíc, aby to klapalo, pošlou i terénního pracovníka za dlužníkem, platí se jen z vymožené sumy, ale musí to být perfektně podchycené)
- implementovat mechanismy (automatické konfirmace registrace, objednávky, expedice na mail a SMS, případně urgence po 3 dnech nevyzvednutí na poště na mail a SMS, zaznamenávat hovory zákazníkům - vlastně něco podobnéo dnes už umí i pošta dokonce i na SMS)
- stanovit paušální poplatek za nepřevzatou dobírku v OP (750 Kč je optimální :-) je základ
jsednocením platformy pro průkazné informování těch zákazníků a spojení se několika menších eshopů by se mohlo docílit podstatného snížení nákladů u těch, které to trápí i těch, které to trápit teprve začně.
moje představa je za paušální poplatek např. 249,- měs / mít možnost zasílat výše uvedené notifikace na SMS (v neomezeném počtu, automatizovaně přes Api, jen notifikace, ne spam a nějaké nabídky), udělá se na to API, případně za nějaký další poplatek přijímat i feedback z SMS (to by se muselo dovyvinout API), a snadno jedním kliknutím předávat podložené a nevymožitelné k vymáhání skutečné inkasní agentuře (s tím by se předala automaticky i veškerá komunikace)
představa je, že by se jim vrátilo 50% z vymožené sumy což by pokrylo jejich náklady, zbylých 50% pro inkasní agenturu a na provoz systému
mám za to, že v ideálním případě ty nepřevzaté dobírky vymizí a ta cena za SMS notifikace by byla fér, ne? nejhorší varianta je,že těch k vymáhání bude málo, inkaska potřebuje fakt tak okolo 50 ks měsíčně
kdo je tu slušný PHP/SQL admin anebo kdo by měl event. zájem za výše uvedených podmínek, či by měl náměty, nechť pošle SZ
12. 3. 2012 21:47:49
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/7#reply466088
David
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
12. 3. 2012 22:52:04
to One:
A co na ten tvůj nápad říká ČOI?
12. 3. 2012 22:52:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/7#reply466087
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
12. 3. 2012 23:19:06
One: a neni proste jednodussi, rychlejsi, efektivnejsi a pro zakazniky prijatelnejsi proste promitnout naklady na nevyzvednute dobirky do svych marzi? Nevyzvednute baliky jsou jiste problem, ale pokud vam nejak vyrazne zasahuje do rozpoctu a poskozuje ho, pak je neco v neporadku, protoze procento takovyhc zasilek nikdy neni nijak vysoke
mam takovy pocit, ze kdo by to porad dokola chtel nejak resit pres vymahani, soudy a pokuty, tak je proste ten typ cloveka, co do budoucna niceho nedosahne, protoze hleda agresivni reseni ktere jdou primo proti zakaznikum a jsou navic i zneuzitelna ruzne... misto toho aby se zamyslel za A) proc se to deje, neni neco spatne u nas ze ldie nevyzvedavaji? a za B) jak zajistit aby me toto neohrozovalo aniz bych jakkoliv zneprijemnoival zivot ostatnim
12. 3. 2012 23:19:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/7#reply466086
ja asi nikdy nepochopim ten hon za neplaticem dobriky. Teoreticky bych to pochopil v pripade, kdyby neexistovala moznost vraceni zbozi do 14 dnu, ale kdyz plati, tak je naopak pro obchodnika levnejsi, kdyz mu to posta vrati, nez kdyz by to klient uhradil a pote vratil s pozadavkem na vsechny naklady.
Misto vymysleni opatreni a nejakych spolku vymahacu je dobre si zkusit zapremyslet, jak dokaze obchodnik identifikovat toho kupujiciho. Kdyz pujde neco k soudu vymahat, jak soudu prokaze, kdo to realne objednal? Ze to bude z domaciho pocitace? To jako soud odsoudi rodinu?
Nebo nejake notifikacni SMSky, k cemu to? Jen to bude stat dalsi penize a nic to nevyresi. Ale pokud v tom vidi nekdo spasu, tak ja mu branit nebudu.
12. 3. 2012 23:29:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/7#reply466085
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 3. 2012 09:35:56
Já osobně nezastávám názor řešit to nějak soudně, ale chce to nějak řešit aby se to nerozmáhalo.
Osobně to vidím jako prasárnu a sám bych to nikdy neudělal.
13. 3. 2012 09:35:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/7#reply466084
pajdavec
verified
rating uzivatele
13. 3. 2012 11:03:40
Já ma své osvědčené řešení, zkontroluji po týdnu, zda je dobírka vyzvednutá, pokud není, pak e-mail, případně SMS či telefonát a většinou je dobírka do dalšího dne převzata. Pokud se vrátí, beru to jako holý fakt a neřeším to. Pokud budete zákazníka nutit násilně, pak si dobírku může převzít a stejne ji do 14-ti dnů vráti a vyjde to nastejno. Letos nevrácena žádná dobírka, loni myslím dvě. Upozorňovací e-mail, SMS, či telefonát tak max. 3x do měsíce, počet odeslaných dobírek cca 40-50/měs. Možná je to námi nabízeným sortimentem, je dost problém objednat stejný na druhém místě a čekat, která dobírka dojde rychleji a další nepřevzít.
13. 3. 2012 11:03:40
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/7#reply466083
One
verified
rating uzivatele
17. 3. 2012 16:08:48
Napsal Aleš Jiříček;770957
One: a neni proste jednodussi, rychlejsi, efektivnejsi a pro zakazniky prijatelnejsi proste promitnout naklady na nevyzvednute dobirky do svych marzi? Nevyzvednute baliky jsou jiste problem, ale pokud vam nejak vyrazne zasahuje do rozpoctu a poskozuje ho, pak je neco v neporadku, protoze procento takovyhc zasilek nikdy neni nijak vysoke
mam takovy pocit, ze kdo by to porad dokola chtel nejak resit pres vymahani, soudy a pokuty, tak je proste ten typ cloveka, co do budoucna niceho nedosahne, protoze hleda agresivni reseni ktere jdou primo proti zakaznikum a jsou navic i zneuzitelna ruzne... misto toho aby se zamyslel za A) proc se to deje, neni neco spatne u nas ze ldie nevyzvedavaji? a za B) jak zajistit aby me toto neohrozovalo aniz bych jakkoliv zneprijemnoival zivot ostatnim
----
je, pokud je fer aby jedni zakaznici platili za ty druhe (nevyzvedavace) vyssi ceny (vyssi marzi)... :-DDD Odpovez si na otazku zda o ty nevyzvedavace stojis? Asi ne, o ty co se ani neomluvia zahraji mrtveho broucka, ty s klidem predas 1-klikem v systemu inkasni agenture, at ukaze, co umi... Anebo radeji mavnes rukou?
----
do rozpoctu to nikomu nezasahuje, ale nas... to lidi pracujici na spokojenosti lidi i majitele mensich shopu a mohou to byt zbytecne tisice i vice za dopravu mesicne, nemluve o casovych nakladech...
----
hleda agresivni reseni? ty sveho psa asi take nechas curat opakovane v obyvaku... Pokud to hned nezarazis, prijde recidiva... Jini ho klepnou a vyvedou ven a pes to delat prestane :-D Kvuli zlodejum take navysme marze misto toho, abysme jim dali najevo,ze TAKHLE TEDY NE?
----
zneuzitelna ruzne? Jak? Pri zdokumentovanem overeni telefonem, smskou, mailem, kdo si bude davat praci s tim to zneuzivat? Jak? Vetsina lidi udela mrtveho brouka, protoze ma za to, ze ho stejne neoverovali, ze se na to neprijde a ze stejne nic nepodepsal... Pokud si bude vedoma toho, ze byla soustavne kontaktovana a informovana, tak to snizi vratky minimalne o 60%
----
Trebatelefonni operatori maji na prenos cisel take zrizenu spolecnou organizaci (a o tom, ze maji mezi sebou nelegalni kartel proti Google se uz mluvi verejne), internetovi poskytovatele maji to same (NIX). Jen me napadlo, ze sdilet techniku, know how a postupy by bylo prinosne, ale v cesku to moc nefrci asi.
----
a tedy informacni notifikace k nicemu asi, anebo zdejsi obchodnici poslou mene jak 100 zasilek? Kolik tak vy posilate?
----
no nic, napad a techniku uz mam nakoupenou, tak jdu tvorit kod. Vzdyt to nainkaso ani davat nemusis protoze asiani nebude co. Hlavnejde jen o prevenci.
----
Me kdyby nekdo nabidnul neomezeny pocet notifikacnich SMS pro zakazniky eshopu (potvrzeni objednavky, castka, potvrzeni expedice, balik, dobirka; urgence ulozeni naposte), tak bych to za tech 200,- mesicne nebo kolik jsem navrhnul bral vsema 10 :-) Ale my tady v CR jsme zvlastni trh, brecime nad poplatkama bankovnimi, telefonnimi, nad dobirkami, ale nedelame nic :-D
----------
Radek O. : tak jak ty uvazuje typicky spotrebitel a ne obchodnik :-) Ty nemas eshop, ze? vymahani je veci inkasni agentury (jenze ta ma zajem o 50 kousku mesicne aby se ji to vyplatilo), nicmene si myslim, ze po zavedeni notifikaci a hovoru se snizi vratky temer na nulu. Pokud jde o ten nutny ukon zakaznika, ze musi vec vratit, tak to si jich take cast rozmysli a na vracenivycerpane sluzby - dopravy, take imho neni pravni narok, pri vraceni bez udaniduvodu (pokud je chyba u prodejce, tak samozrejme ano).
17. 3. 2012 16:08:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/7#reply466082
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit