Zadejte hledaný výraz...

Jak řešíte neplatiče dobírek?

Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
6. 12. 2011 18:02:08
ale zase nemám moc velký vzorek, jde o malý eshop. každopádně takhle odbouráš fejkové objednávky. někteří lidi pak třeba couvli přes telefon, nebo aspoň poznáš rizikové objednávky. třeba jeden byl malý kluk, co nevěděl, jestli mu rodiče na to dají peníze. ale dali :D
6. 12. 2011 18:02:08
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/6#reply466111
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
7. 12. 2011 00:14:15
Provozuji e-shop s tonery do tiskaren http://www.levne-tonery.com Za mě a můj e-shop. Snažím se o co nejrychlejší doručení objednávky zákazníkovi. V zásadě jeden den objedná, druhý den má doma.
Jako druhé bych uvedl co nejčastější komunikaci se zákazníkem. První potvrzení mu přijde po objednávce, druhé, když se začne zpracovávat a třetí po odeslání, vždy vidí svůj stav, má k dispozici infolinku, jednoduše najde informace o dopravě atd.
Za mě mohu říci, že po vyladění tohoto procesu se nám vrací tak 1 dobírka z 200 objednávek a to ještě většinou tím, že někde došlo k chybě. Špatný e-mail, musel odcestovat a zásilka se posílá opětovně a je doručená.
Používáme i systém http://www.pozornanej.cz ale za celou dobu existence e-shopu jsem do něj vložil 3 zákazníky.
---------- Příspěvek doplněn 07.12.2011 v 00:15 ----------
PS: Vážně někdo věříte fakovým objednávkám? Já totiž čím dál tím více spěji k názoru, že nic takového není
7. 12. 2011 00:14:15
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/6#reply466110
Jakub Kočí
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
7. 12. 2011 15:30:34
Komunikace se zákazníkem je nesmírně důležitá věc. Například pouhá SMS s upozorněním, že mu na poště stále leží nevyzvednutá zásilka, dělá divy.
Btw. Při telefonátu se zákazníkem, aby si člověk ověřil, že na druhé straně aspoň někdo je a naopak zákazníkovi dal pocit, že se o něj někdo stará, se dá docela dobře uplatnit doplňkový prodej.
Na našem e-shopu máme nepřevzatých objednávek takové minimum (pár desetin %), že nemá cenu těch pár nepřebraných zásilek nějak řešit.
Falešné objednávky zatím nevím. Mám počítat třeba tu dnešní na jméno - Kryštof Kolumbus a číslo 123456789? :P
7. 12. 2011 15:30:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/6#reply466109
svecpetr
verified
rating uzivatele
9. 12. 2011 08:22:40
Zdravím,
zatím to máme v testovací fázi. Objednávek sice ubylo tak o 1/3 ale za se na druhou stranu i z těch 2/3 co co jsou objednávky je jich cca 80% na platbu předem. Takže zákazníci než, aby posílali sms tak raději vyberou platbu předem/ což je 100 krát lepší než dobírka. Zatím se nám to osvědčuje. Uvidíme po Vánocích. Nyní není takový obrat objednávek, protože se blíží Vánoce a negarantujeme dodání do 23.12. Hlavně náš sortiment jsou zejména odborné knihy, takže studenti už knih mají dost a připravují se na zkouškové období. Můžu napsat posouzení cca na konci ledna.
9. 12. 2011 08:22:40
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/6#reply466108
OP
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 12. 2011 10:31:37
To svecpetr: Ja osobne kdyby nekdo po me chtel poslat sms pri objednani tak tu objednavku zrusim. Proste nemam rad zpusoby stylu udelej tohle jinak nic nebude.
Já provozuji eshop, a tohle prostě neřeším. Prostě když se vrací balíky, tak písnu mail a SMS, že se to vrátilo, že jim to pošlu pouze pokud mě uhradí původní cenu + 50% nového poštovného. A když chtějí tak chtějí. Proste berte to taky tak, že česká pošta je nejhorší dopravce balíku v ČR. Jako zákaznice mi volala(měla balík placený předem), že měla hozený balížek na shodech. Milionkrát pošta neupozorní, že balíček je na cestě atd.. Prostě jejich služby neodpovídají cenně. Sice se to zlepšilo v poslední době notifikacemi přes sms, ale i tak.. Musíte mít marže takové aby Vás to nezabolelo.
9. 12. 2011 10:31:37
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/6#reply466107
svecpetr
verified
rating uzivatele
9. 12. 2011 12:14:03
Otázka jakým způsobem by jsi to začal řešit kdyby se ti z odeslaných 100 zásilek 30 vrátilo, přičemž byly vyřízeny včas takřka obratem..... dříve jsem s tím také neměl problém až nyní od září. Co bys dělal..30x3 za tři měsíce 90 nepřevzatých zásilek ze 300 odeslaných nezačal by jsi tušit někde problém...
9. 12. 2011 12:14:03
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/6#reply466106
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
9. 12. 2011 12:35:04
Já mám tak kolem 2 procent vracených dobírek. Větší objednávky ověřuji telefonicky, ostatních chodí stavové emaily včetně kodu balíku na poště a zasílám sms. K dispozici i mají telefonického robota, který jim řekne stav objednávky. Přestože je zboží posláno obvykle druhý den po objednávce jsou i tak nějaké vratky. Co mě více trápí a to především z administrativního hlediska jsou objednávky u zboží co není. Úplně ho zrušit z nabídky nechci, ale zároveň mi příjde, že lidi dostupnost snad nečtou.
1 - nejdříve jsem měl u nedostupného zboží stav: Na objednávku. (zboží co je, se zobrazuje jako Skladem).
2 - to se neosvědčilo, tak jsem to upravil stav na: Na objednávku - Obvykle do 21 dnů
3 - posléze stornovaných objednávek ubylo, ale nebylo to ono. Tak jsem změnil stav na: Na dotaz - Obvykle do 21 dnů.
4 - opět ubylo, nicméně třeba 5-8 jich týdně je. Samozřejmě když jim člověk napíše zda je zájem o zboží s takto dlouhou dodávkou, tak nikdy není. Přemýšlím, že bych jim tam zavedl nějaké extra potvrzování at už checkboxem či přes mail.
Jak řešíte toto?
9. 12. 2011 12:35:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/6#reply466105
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
9. 12. 2011 12:50:08
Já to řeším tak, že když ten produkt nemám, tak ho z eshopu skryju nebo zakážu, aby šel objednávat.
9. 12. 2011 12:50:08
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/6#reply466104
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
9. 12. 2011 13:30:15
Napsal svecpetr;731574
Zdravím,
zatím to máme v testovací fázi. Objednávek sice ubylo tak o 1/3 ale za se na druhou stranu i z těch 2/3 co co jsou objednávky je jich cca 80% na platbu předem. Takže zákazníci než, aby posílali sms tak raději vyberou platbu předem/ což je 100 krát lepší než dobírka. Zatím se nám to osvědčuje. Uvidíme po Vánocích. Nyní není takový obrat objednávek, protože se blíží Vánoce a negarantujeme dodání do 23.12. Hlavně náš sortiment jsou zejména odborné knihy, takže studenti už knih mají dost a připravují se na zkouškové období. Můžu napsat posouzení cca na konci ledna.
to se na mě nezlob, ale nebude chyba někde u tebe? mě se vrátí tak jedna dobírky ze sta.
9. 12. 2011 13:30:15
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/6#reply466103
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
9. 12. 2011 13:40:24
Napsal svecpetr;731574
Zdravím,
zatím to máme v testovací fázi. Objednávek sice ubylo tak o 1/3 ale za se na druhou stranu i z těch 2/3 co co jsou objednávky je jich cca 80% na platbu předem. Takže zákazníci než, aby posílali sms tak raději vyberou platbu předem/ což je 100 krát lepší než dobírka. Zatím se nám to osvědčuje. Uvidíme po Vánocích. Nyní není takový obrat objednávek, protože se blíží Vánoce a negarantujeme dodání do 23.12. Hlavně náš sortiment jsou zejména odborné knihy, takže studenti už knih mají dost a připravují se na zkouškové období. Můžu napsat posouzení cca na konci ledna.
Za jak dlouho od objednávky knihu většinou odesíláš? Jestli on nebude hlavní problém v tom, že vše dlouho trvá (viz. zmínka o vánocích, které jsou až za 14 dní).
9. 12. 2011 13:40:24
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/6#reply466102
dracek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
9. 12. 2011 16:16:02
Lidi stavy fakt asi nečtou. Zrovna teď nedavno. U jednoho zboží status "Na dotaz" Přišla objednávka a za hodinku email s todazem, že si nevšiml, jaký byl stav zboží a kdy by ho tak mohl očekávat. Naštěstí ho zrovna dodavatel měl. Takže to trvalo necelej týden.
Ale zase jsem měl člověka, kterému říkám, že do 14 dnů. No bylo to měsíc, protože se pokazilo pár věcí. Ale V pohodě. Říkal hlavně ať je to do Vánoc :D A převzal.
9. 12. 2011 16:16:02
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/6#reply466101
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 12. 2011 00:06:56
Napsal svecpetr;731639
Otázka jakým způsobem by jsi to začal řešit kdyby se ti z odeslaných 100 zásilek 30 vrátilo, přičemž byly vyřízeny včas takřka obratem..... dříve jsem s tím také neměl problém až nyní od září. Co bys dělal..30x3 za tři měsíce 90 nepřevzatých zásilek ze 300 odeslaných nezačal by jsi tušit někde problém...
Takovy narust, ale zcela urcite nebude tim, ze by se zmenili zakaznici. Neco se muselo zmenit u Vas. Resil bych to:
1) Sirsi a zvyhodnenou nabidkou plateb predem
2) Razantnim zdrazenim dobirky
3) Proveril bych odkud jsou ziskavani zakaznici, zda nahodou vsichni nejsou ze stejneho zdroje (afill apod.)
4) Telefonicke overeni kazde objednavky na dobirku
5) Zpoplatnene SMS bych urcite nedelal.....jak uz tady kdosi psal...toto po me nekdo chtit rusim objednavku (bylo by zajimave, kdyby si nyni sledoval pocet nedokoncenych objednavek....mozna by jsi zaplakal a zrusil to hned).
10. 12. 2011 00:06:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/6#reply466100
MS
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
10. 12. 2011 11:34:29
U nas je to z cca 200 objednavok jeden. Takze nema vyznam to riesit. .... ani by ma nenapadlo to riesit aj keby sa to zvysilo o 100 percent. Cize na dvoch :)
10. 12. 2011 11:34:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/6#reply466099
escrito
verified
rating uzivatele
12. 12. 2011 14:06:40
To o mentalitě národa, máme 4 roky obchod v Rakousku a ve Španělsku za celou dobu při větším množství zásilek vráceno pouze 5 dobírek a v Česku je to +-5 dobírek/měsíčně a při menším počtu dobírek. Tady si lidi něco objednají a potom najdou někde o 50kč nižší cenu a objednají si to ještě jinde a tu vaši nechají na poště. Česká povaha ŠKODA MLUVIT(psát).
12. 12. 2011 14:06:40
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/6#reply466098
OP
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 12. 2011 10:24:44
Napsal skranc;731858
Takovy narust, ale zcela urcite nebude tim, ze by se zmenili zakaznici. Neco se muselo zmenit u Vas. Resil bych to:
1) Sirsi a zvyhodnenou nabidkou plateb predem
2) Razantnim zdrazenim dobirky
3) Proveril bych odkud jsou ziskavani zakaznici, zda nahodou vsichni nejsou ze stejneho zdroje (afill apod.)
4) Telefonicke overeni kazde objednavky na dobirku
5) Zpoplatnene SMS bych urcite nedelal.....jak uz tady kdosi psal...toto po me nekdo chtit rusim objednavku (bylo by zajimave, kdyby si nyni sledoval pocet nedokoncenych objednavek....mozna by jsi zaplakal a zrusil to hned).
Nedokážu si představit že budu denně obvolávat 150 lidí (hlavně ted před vánoci). Víceméně je to jak říkáš... zvýhodnit platbu předem.
13. 12. 2011 10:24:44
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/6#reply466097
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit