Zadejte hledaný výraz...

Jak řešíte neplatiče dobírek?

boogey
verified
rating uzivatele
13. 10. 2011 11:58:04
No ale aspoň jeden přijde. Navíc když si něco objednám, tak se o to logicky starám ne? Tím spíš, když mi shop pošle info, že to odeslal. Zajímavý je, že se mi ještě nestalo, aby se mi vrátil dopředu placenej balík. Pošta asi holt kouká na to, co je dobírkou a jen u těch balíků dělá problémy ...
Sakra to jsou nějaký lidi takový hlupáci, že si myslej, jak maj unikátní a lehce uvěřitelnou výmluvu?
13. 10. 2011 11:58:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/5#reply466126
Vrácené dobírky byly a budou. Při několika stovkách až tisících objednávkách měsíčně aní není čas to řešit.
Co nám ale velice pomohlo je poslání sms zákazníkovi, že zboží odesíláme dnes. Následně generujeme email s kódem balíku pro online sledování. V den doručení mu přijde ráno sms od pošty, že mu bude balíček doručován a jaká je dobírka. No a pokud je na poště uložen 6 dní, tak mu pošta posílá další sms o končící úložní době.
Ještě je taky dobrý mít výhodně nastavenou cenu platby předem, aby to zákazníky lákalo víc jak dobírka. Co jsme zapracovali na designu a Oveřeno zákazníky od Heureky, tak platí daleko víc lidí předem. Působíme totiž seriózněji než předtím.
Víc už toho ani udělat nejde. A stejně se sem tam něco vrátí. Ale to bohatě pokryje naše drobná marže na poštovným. Každých 15 zaplacených balíků teoreticky vydělá na 16-tý nevyzvednutý. A přitom nevyzvednutý je jen každý tak 50-tý. Zbytek padne na obalové materiály.
15. 10. 2011 02:49:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/5#reply466125
svecpetr
verified
rating uzivatele
6. 12. 2011 13:39:08
Zdravím,
čím dál více se nám začali vracet nepřevzaté dobírky. Zavedli jsme tedy ověřování dobírek pomocí SMS Premium v hodnotě 20,- Kč. Když zákazník založí objednávku na dobírku a neověří ji SMS do 24 hodin bude objednávka zrušena. Jestli to objednávky zakládá schválně konkurence tak si to velice dobře rozmyslí zda bude platit za sms či nikoliv. Zákazník, který si zakládá xy objednávek u mnoha eshopů najednou si také rozmyslí jestli onu ověřovací SMS pošle či nikoliv. Pokud zákazník má o zboží u nás opravdu zájem tak sms pošle. Cenu sms jsme odečetli od poštovného a zvýhodňujeme platbu předem. Přijdeme sice o více zákazníků ale ve finále na tom budeme stejně se ziskem, protože když zohledním mnohonásobně více objednávek vyřízených + xy vrácených objednávek anebo méně ověřených objednávek + objednávek na platbu předem tak mně to v zisku vychází na stejno, stím že když používám ono ověřování sms tak mám míň práce s méně objednávkami ale zisk je pořád stejný.
6. 12. 2011 13:39:08
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/5#reply466124
Máš tak dobré ceny produktů, že si to můžeš dovolit ? Myslím si, že malé eshopy si toto nemůžou dovolit.
6. 12. 2011 13:46:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/5#reply466123
pokud si vezmeme postovne treba 100 Kc + nejake naklady na vyrizeni, dejme 140 kc za zasilku vc. agendy, ktere ztratim, kdyz se mi to vrati, tak pokud se mi nevraci kazda 6. zasilka, tak to neni rentabilni reseni. Pokud by se mi vracela kazda 7. budu na nule. Pokud se vam bude vracet kazda 20. zasilka tak budete cca 350 korun v minusu na marzi vuci tomu, kazdou 20. poslat a ona by se vratila.
Mate nejak vysledovan ubytek objednavek pred a po zavedeni? Jaky mate obor? Jaky je pocet vratek po zavedeni?
6. 12. 2011 13:56:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/5#reply466122
svecpetr
verified
rating uzivatele
6. 12. 2011 13:59:57
Nedokážu posoudit, jestli mám tak dobré ceny. Eshop mám od roku 2004 a zatím se drží. Třeba to nevydrží...těžko říct.
6. 12. 2011 13:59:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/5#reply466121
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
6. 12. 2011 14:06:30
Podle mě je dobré u dobírek volat na telefonní číslo, jestli vše odpovídá a objednávka platí. Zákazníkovi tím zaprvé ukážete, že se staráte a zadruhé budete mít větší jistotu, že nepřijdete o peníze za poštovné. Za korunu utracenou na volání můžete ušetřit stovku.
6. 12. 2011 14:06:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/5#reply466120
Napsal baryman;730593
Podle mě je dobré u dobírek volat na telefonní číslo, jestli vše odpovídá a objednávka platí. Zákazníkovi tím zaprvé ukážete, že se staráte a zadruhé budete mít větší jistotu, že nepřijdete o peníze za poštovné. Za korunu utracenou na volání můžete ušetřit stovku.
- kdyz mu zavolate, jakou mate jistotu, ze tu dobirku pak prevezme a zaplati?
- kdyz mu balik poslete a on jej prevezme, pote vam jej v ramci 14ti dnu posle zpet a bude pozadovat zaplaceni i postovneho smerem k nemu, budete na tom stejne jako jste byl.
- co kdyz mate stovky objednavek denne, vyplati se vam stale obtelefonovavat vsechny dobriky?
6. 12. 2011 14:23:00
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/5#reply466119
dracek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
6. 12. 2011 14:35:37
Volání taky není jistota.
Jednou jsem volal 2x jednomu lojzovy, co si něco objednal i když věděl, že bude na intru. Nejdřív, že zařídí, aby někdo byl doma. Tak sem ještě volal na poštu, aby to znovu doručovala. Samozřejmě nikdo to nepřevzal. Tak volám podruhé a slíbil, že si to v sobotu vyzvedne. No po 14 dnech to samozřejmě přišlo zpátky. Do dneška si myslím, že si něco objednal a doma mu to pak zatrhly, tak na to neměl prachy.
Je vůbec právně v pořádku takovému zákazníkovy příště odmítnout poslat na dobírku a trvat na platbě předem? Nebo za to může dát ČOI pokutu?
6. 12. 2011 14:35:37
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/5#reply466118
dave67
verified
rating uzivatele
6. 12. 2011 15:34:05
svecpetr: Cesta to je, ale mě osobně to přijde jako překážka a pokud jinde uvidím to stejný za podobnou cenu, koupím jinde, byť o zboží mám zájem a převzal bych.
dracek: Já to tak dělám... Pokud si někdo objedná něco za 50 korun a poštovný 130, tak bla bla a platba předem. Tak každej druhej na to přistoupí. A to je pořád lepší, než každej druhej takovej vrácenej.
6. 12. 2011 15:34:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/5#reply466117
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
6. 12. 2011 16:13:10
Napsal Radek O.;730594
- kdyz mu zavolate, jakou mate jistotu, ze tu dobirku pak prevezme a zaplati?
- kdyz mu balik poslete a on jej prevezme, pote vam jej v ramci 14ti dnu posle zpet a bude pozadovat zaplaceni i postovneho smerem k nemu, budete na tom stejne jako jste byl.
- co kdyz mate stovky objednavek denne, vyplati se vam stale obtelefonovavat vsechny dobriky?
1) nikdy není jistota, ale minimálně polovina nevyzvednutých dobírek se tak odbourá. vyřadíte tím falešné objednávky, pokusy konkurence a někdy toho člověka jen dotlačíte k převzetí. není to 100%tní, ale lepší, než nic, za tu korunu, co dáte za volání.
2) to už je riziko podnikání bohužel, c tím nic neuděláme
3) nemáme stovky objednávek denně, takže nemůžu sloužit. to volání trvá minutu nebo dvě, dáme za něj třeba 2 koruny. furt lepší takhle odbourat 50% nevyzvednutých zásilek za pár korun.
já lepší řešení neznám, neříkám, že tohle je super, ale alespoň v něčem to pomůže. Že jsou lidi jebnutí a i když řeknou do telefonu, že je vše ok a pak to nepřeberou, s tím nic neuděláme no.
6. 12. 2011 16:13:10
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/5#reply466116
a pri tomto opatreni, kolik mate nevyzvednutych dobirek vuci odeslanym? 0,5%? 1%?
6. 12. 2011 16:52:32
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/5#reply466115
Luděk Novák
verified
rating uzivatele
6. 12. 2011 17:11:19
Napsal Jameson;711755
Tohle je nejtrapnější výmluva zákazníků, přitom se ten člověk často podepíše se stejnou chybou ve jméně , ze stejné IP adresy. Druhá nejtrapnější výmluva je, že jim pošta zásilku neoznámila, dnes, když se pošta dost zlepšila a každou uloženou zásilku oznamuje dvakrát.
Pošta? Zlepšila? Ve kterém státě?
1) Mnohokrát se mi stalo, že jsem měl ve schránce cizí zásilku/oznámení. Někdy to nebylo ani ze stejného domu. Prostě se s tím pošťačka netrápí a někam to nahází, oni si to lidi roznesou a když ne, o prémie nepřijde. A pokud to ten dotyčný neposune dál (je na dovolené nebo prostě líný, co má řešit cizí chyby), tak v tom opravdu může být ten zákazník nevinně. Například mi dvakrát(!) nepřišla faktura, kde odesilatel čekal na peníze a divil se, proč neplatím.
2) Někdy je to s balíky u ČP fakt na palici. Dostanete lísteček, přijdete večer na poštu. Ještě to nemáme zpátky z rozvážkového vozidla, přijďte zítra. Třetí den: ne, už to tu zase není, naložili jsme to na opakované doručení. A tak podobně.
Vyplatí se zákazníkům vysvětlovat, že ČP je poslední volba jen pro ty, kdo nemají možnost si to nechat poslat do práce a ani trochu nevědí předem, kdy budou doma. Samozřejmě tím se nevyhnete prudičům a trochu jim to i zhoršujete, ale kurýrní služby jsou čím dál pružnější v doručovacích hodinách a kurýr u dveří se lemplům (kterých je mnohem víc než záškodníků) ignoruje hůř než lísteček, se kterým je potřeba dojít na poštu.
6. 12. 2011 17:11:19
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/5#reply466114
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
6. 12. 2011 17:17:04
Napsal Radek O.;730643
a pri tomto opatreni, kolik mate nevyzvednutych dobirek vuci odeslanym? 0,5%? 1%?
před 2%, po 1% ... jako já lepší způsob neznám, budu jen rád, když to někdo vymyslí. nejlepší je s tím počítat a nevzrušovat se zbytečně.
6. 12. 2011 17:17:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/5#reply466113
Napsal baryman;730652
před 2%, po 1% ... jako já lepší způsob neznám, budu jen rád, když to někdo vymyslí. nejlepší je s tím počítat a nevzrušovat se zbytečně.
díky moc za info, tak snížit to na polovinu to docela jde.
6. 12. 2011 17:28:43
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/5#reply466112
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit