Zadejte hledaný výraz...

Jak řešíte neplatiče dobírek?

David
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
8. 8. 2011 00:56:44
Jaké máte procento nevyzvednutých dobírek?
A jaké máte procento všech objednávek na dobírky?
8. 8. 2011 00:56:44
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/4#reply466141
andischo
verified
rating uzivatele
9. 8. 2011 21:28:46
Napsal politikxxx;686717
Jaké máte procento nevyzvednutých dobírek?
A jaké máte procento všech objednávek na dobírky?
Dobierky mame cca 85% a neprevzatych zasielok do 5%, niekedy prave v lete aj okolo 8%. Ako niekto pisal vyssie, treba s tym ratat pri marzi.
9. 8. 2011 21:28:46
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/4#reply466140
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 8. 2011 02:24:59
Na toto je jedina ucinna metoda a to je platba predom(prevod, kreditka - idealne). Otazka je, ci vam stoji za to prijst o zakaznikov ktory platia pri dobierke. Nasinec je zvyknuty na dobierku, ale kt ovie ako by sa zachoval ak by nemal na vyber nic ine le platbu predom.
10. 8. 2011 02:24:59
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/4#reply466139
Jakub Krupa
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
10. 8. 2011 03:29:40
Napsal node;687620
Na toto je jedina ucinna metoda a to je platba predom(prevod, kreditka - idealne). Otazka je, ci vam stoji za to prijst o zakaznikov ktory platia pri dobierke. Nasinec je zvyknuty na dobierku, ale kt ovie ako by sa zachoval ak by nemal na vyber nic ine le platbu predom.
to nieje riešenie, pri platbe predom je mnoho zákazníkov nedôveryhodných, jediné riešenie je počítať s tým v marži, proste nekurviť ceny, určité % dobierok sa vracia, najhoršie je prípad kedy posielate niečo čo sa štandardne nedrží skladom, je to drahé a predá sa to raz za x rokov ak vôbec... ale takéto niečo sa hádam nevyskytuje až tak často...
10. 8. 2011 03:29:40
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/4#reply466138
AZ
verified
rating uzivatele
12. 8. 2011 00:13:49
Zdravím
popíšu svůj postup a myslím že fungující:
Přijde objednávka s dobírkou
Volám a prověřuji její platnost - pokud vše souhlasí OK
Odesílám zboží
(zboží nebylo převzato a přepravka mi jej vrací)
Opět volám a konzultuji situaci se zákazníkem - s tím že bude muset uhradit min 30% předem jinam ruším objednávku
Pokud se nedovolám - dávám jméno na svou černou listinu a tento zákazník u mne skončil
Tímto postupem tratím minimum - rozhodně neposílám bez zálohy opětovně i kdyby sliboval modré z nebe
Mimochodem - motivuji zákazníky k platbě předem - samozřejmě na základě faktury (pokud je zboží na objednání, tak zálohové)
Doprava:
dobírka = doprava + doběrečné min +400,-Kč
platba předem min 30% = doprava min +130,-Kč
platba předem 100% = doprava ZDARMA
Na některé zboží požaduji striktně zálohu 30% - jinak ruším objednávku
Obchodujeme přece proto aby jsme se uživili a ne proto abychom měli sklad plný nevyzvednutých dobírek ;-)
12. 8. 2011 00:13:49
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/4#reply466137
dave67
verified
rating uzivatele
12. 8. 2011 08:49:55
Pokud máš stovky objednávek měsíčně z toho 2/3 dobírek, tak náklady na tel. ověřování a čas, který tím strávíš, tě stojí víc, než pár vrácených balíků. Pokud posíláš bílý zboží, tak bych to i chápal, ale chtít po někom 400 za dobírku... Lidi neradi platí za něco, co nemají.
12. 8. 2011 08:49:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/4#reply466136
AZ
verified
rating uzivatele
12. 8. 2011 12:18:35
Napsal dave67;688582
Pokud máš stovky objednávek měsíčně z toho 2/3 dobírek, tak náklady na tel. ověřování a čas, který tím strávíš, tě stojí víc, než pár vrácených balíků. Pokud posíláš bílý zboží, tak bych to i chápal, ale chtít po někom 400 za dobírku... Lidi neradi platí za něco, co nemají.
Upřímně - na 419 objednávek je pouze 114 na dobírku
Otázkou pak je zda by nebylo více objednávek kdyby byla dobírka levnější.
Dodám, že i třeba krb za 30tis nemá většina zákazníků problém zaplatit CELÝ předem
12. 8. 2011 12:18:35
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/4#reply466135
Jakub Krupa
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
12. 8. 2011 14:58:18
Napsal AZ;688669
Upřímně - na 419 objednávek je pouze 114 na dobírku
Otázkou pak je zda by nebylo více objednávek kdyby byla dobírka levnější.
Dodám, že i třeba krb za 30tis nemá většina zákazníků problém zaplatit CELÝ předem
lenže tu sa jedná o špecifický tovar, pochybujem že niečo takéto by fungovalo u gadgets alebo náradí :/
12. 8. 2011 14:58:18
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/4#reply466134
rickman
verified
rating uzivatele
12. 10. 2011 20:20:39
Pre Slovensko - www.dobierky.sk
12. 10. 2011 20:20:39
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/4#reply466133
manul
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
12. 10. 2011 20:40:04
Jak tu píší mnozí, telefonické ověřování je asi nejlepší. Záleží samozřejmě na množství měsíčních objednávek, ale třeba mě, a to jich nemám tolik, se pak už vyplatilo mít rovnou neomezené volání do všech sítí. V tu chvíli mne ověřování nijak netrápí. Pokud nevyzvedne, e-mail, případně pak druhé tel. číslo, ze kterého stačí když zavolá nějaký známý jménem agentury xy, sdělí že dluží to a to, tomu a tomu a že pokud nebude postupovat jak má, bude vše vymáháno s náklady + x tisíc. Zkrátka v dnešní době platí jedině vytvářet psychologický nátlak...účiné a z 95% efektivní.
12. 10. 2011 20:40:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/4#reply466132
rickman
verified
rating uzivatele
12. 10. 2011 20:44:58
Napsal manul;711628
Jak tu píší mnozí, telefonické ověřování je asi nejlepší. Záleží samozřejmě na množství měsíčních objednávek, ale třeba mě, a to jich nemám tolik, se pak už vyplatilo mít rovnou neomezené volání do všech sítí. V tu chvíli mne ověřování nijak netrápí. Pokud nevyzvedne, e-mail, případně pak druhé tel. číslo, ze kterého stačí když zavolá nějaký známý jménem agentury xy, sdělí že dluží to a to, tomu a tomu a že pokud nebude postupovat jak má, bude vše vymáháno s náklady + x tisíc. Zkrátka v dnešní době platí jedině vytvářet psychologický nátlak...účiné a z 95% efektivní.
To áno, ale keď máš veľa zákazníkov, tak na to musíš mať zvlášť človeka, ktorý to bude riešiť...
12. 10. 2011 20:44:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/4#reply466131
Napsal manul;711628
Pokud nevyzvedne, e-mail, případně pak druhé tel. číslo, ze kterého stačí když zavolá nějaký známý jménem agentury xy, sdělí že dluží to a to, tomu a tomu a že pokud nebude postupovat jak má, bude vše vymáháno s náklady + x tisíc. Zkrátka v dnešní době platí jedině vytvářet psychologický nátlak...účiné a z 95% efektivní.
Vy svým zákazníkům vyhrožujete? Co když si někdo udělal srandu a objednal na cizí adresu? Co když jste to poslal moc pomalu a zákazník ztratil zájem?
13. 10. 2011 09:32:37
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/4#reply466130
manul
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
13. 10. 2011 09:41:30
Napsal Martin Schlemmer;711748
Vy svým zákazníkům vyhrožujete? Co když si někdo udělal srandu a objednal na cizí adresu? Co když jste to poslal moc pomalu a zákazník ztratil zájem?
Tak já jsem stále přeci v kontaktu s tím, kdo se mi uvedl při objednávce a koho jsem si telefonicky ověřoval. Hlavně pokud člověk zavolá z jiného čísla a on se mu nepředstaví příjmením na objednávce, tak už je vidět, že je něco v nepořádku! A pokud přijde dopis do schránky někoho z koho si dělal srandu, tak je samozřejmě koncipovaný tak, aby počítal i s touto variantou a zcela jasně dává najevo, jak v tomto případě postupovat. Rozhodně jde o to v prvotní situaci oddělit, kdo si srandu dělá a kdo si je opravdu objednal a má nějaký problém.
Mrzí mne, že to tak z mého příspěvku hned zapůsobilo, myšleno to tak určitě není a zákazníkům nevyhrožuji.
13. 10. 2011 09:41:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/4#reply466129
Jameson
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 10. 2011 09:42:50
Napsal Martin Schlemmer;711748
Co když si někdo udělal srandu a objednal na cizí adresu?
Tohle je nejtrapnější výmluva zákazníků, přitom se ten člověk často podepíše se stejnou chybou ve jméně , ze stejné IP adresy. Druhá nejtrapnější výmluva je, že jim pošta zásilku neoznámila, dnes, když se pošta dost zlepšila a každou uloženou zásilku oznamuje dvakrát.
13. 10. 2011 09:42:50
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/4#reply466128
manul
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
13. 10. 2011 10:03:00
Napsal Jameson;711755
Tohle je nejtrapnější výmluva zákazníků, přitom se ten člověk často podepíše se stejnou chybou ve jméně , ze stejné IP adresy. Druhá nejtrapnější výmluva je, že jim pošta zásilku neoznámila, dnes, když se pošta dost zlepšila a každou uloženou zásilku oznamuje dvakrát.
Tak to se možná pošta zlepšila u Vás, mě často přijde jen jeden lísteček a to rovnou ta dodatečná výzva. Druhý už mi radši ani nepřijde a ten prvotní lísteček také ne.
13. 10. 2011 10:03:00
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/4#reply466127
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit