Zadejte hledaný výraz...

Jak řešíte neplatiče dobírek?

Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(81 hodnocení)
1. 3. 2010 00:08:23
Napsal tokyc;467927
My je s měkkym i ;)
"má pravdu ten chlapec"
1. 3. 2010 00:08:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/2#reply466171
MARTYN
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
1. 3. 2010 20:59:01
Vymáhat to podle mě nelze, pokud se adresa nikterak neověřuje - na mojí adresu si přece může přes internet objednat kdokoliv.
1. 3. 2010 20:59:01
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/2#reply466170
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
1. 3. 2010 23:05:09
Napsal dave67;467525
Kamarad provozoval eshop s bilou elektronikou, castky za postovny nebyli maly, takze to resil soudni cestou. I kdyz tomu sam nechcu uverit, nektery soudy vyhral, takze tvoje tvrzeni nemusi byt az tak pravdivy.
No u toho soudu je důležitá otázka - přiznal klient že si objednávku skutečně objednal? Jestli to nepopírá tak soud může samozřejmě být úspěšný, jestli to ale popírá tak vyhraje ten co má lepšího právníka.
Prostě když člověk provozuje eshop tak s takovými případy musí občas počítat :-(
1. 3. 2010 23:05:09
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/2#reply466169
JerryBestie
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
2. 3. 2010 13:31:54
Tak ja to doted neresil, ale uz zacnu. Protoze me to neskutecne vytaci. Sice to nehodlam predavat nejakym vymahacum, ale jak bylo popsano vyse, spis zatlacim psychologicky a poslu mail s dluznou castkou a malou vyhruzkou, ze to dam dal. Preci jenom lidi jsou ve stresu z exekutoru, tak v tomhle smyslu udelam bububu. A kdyz me poslou dopr..., tak jsem to aspon zkusil. Ale treba nekdo mi ty naklady zaplati.
2. 3. 2010 13:31:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/2#reply466168
Nektere pochybne zakazniky davam na nespolehlivizakaznici.eu a musim rici, ze uz me i jedna firma skrze tento web kontaktovala ohledne spolecneho problemu.
2. 3. 2010 13:47:17
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/2#reply466167
Od nového zákazníka si vždy nechám emailem objednávku závazně potvrdit a po odeslání ho informuji o čísle zásilky, tak to by snad mělo být dostatečně zavazující, ne? Bohužel se stane, že i přes toto závazné potvrzení si občas zákazník zboží nevyzvedne, a to mě dokáže vytočit, člověk si s tím dává práci a nakonec jsou s tím jen problémy :( a zboží zbytečně leží někde na poště...
3. 3. 2010 19:06:35
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/2#reply466166
JerryBestie
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
3. 3. 2010 20:50:46
Ted me zapykala nejaka baba. Objednala 5x ten samy vyrobek. Prachy nedorazili, volam na tu postu a tam mi rekli, ze si lhutu na vyzvednuti prodlouzila o mesic. Myslim, ze je to takova hra nejakeho konkurenta. A neudelam nic. :banghead:
3. 3. 2010 20:50:46
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/2#reply466165
dracek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
3. 3. 2010 21:10:30
Napsal Schopen;467899
Ohledně té černé lsitiny například
http://www.alza.cz/publish.asp?catpm=471
jenže tu je problém toho, že alza zveřejňuje dlužníky s ičo. Do tohohle nevidím přesně, ale tuším, že je rozdíl mezi ochranou osobních údajů podnikatale a nepodnikatele.
3. 3. 2010 21:10:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/2#reply466164
tomas262
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
3. 3. 2010 21:41:35
a co takhle potvrzovaci kod pri odesilani objednavky zaslany pres SMS? zvysi se sance na pripadnou identifikace
3. 3. 2010 21:41:35
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/2#reply466163
Napsal tomas262;469859
a co takhle potvrzovaci kod pri odesilani objednavky zaslany pres SMS? zvysi se sance na pripadnou identifikace
Myslím, že každé protahování objednávkového procesu je kontraproduktivní a určitou část zákazníků odradí. Podle mě by si každý provozovatel měl rozmyslet:
1) Jak velké je procento nevyzvednutých zásilek?
2) Je toto procento tak velké, že mi stojí za to, abych se vymáháním poštovného, balného a ušlého zisku zabýval?
3) Pokud se vymáháním chci zabývat, neztratím tím víc peněz, než kdybych to nechal plavat?
Podle mě nikdy nebude mít význam vymáhat klasické poštovné ve výši 150,- korun, protože nejdřív musíte vymyslet sysém sledování pohledávek, věnovat čas upomínání, potom předání agentuře, komunikaci s agenturou,... A když vám to ve finále zaplatí, tak těch 150 kaček nepokryje ani cenu času, který jste tomu věnovali.
6. 3. 2010 19:16:51
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/2#reply466162
Ahoj, cetl jsem vas zajimavy thread kluci.
Bohuzel pro vas to dle platne legislativy v CR tak, ze pokud si zakaznik neobjedna zbozi osobne na prodejne nebo provozovne prodejce (to znamena ze obj jde mailem, faxem, telefonem a eshopem) tak ma pravo na vraceni zbozi bez udani duvodu do 14 dnu (neposkozene samozrejme). Pokud zakaznikovi nedodate se zbozim vsechny nalezitosti - cesky navod, dodak, fakturu apod. tak se lhuta na vraceni bez udani duvodu prodluzuje na 3 mesice. V pripade, ze dodatecne potrebne doklady dodate, pocita se tech puvodnich 14 dni od data dodani dokumentu.
Co vsak mozne je, je chtit po zakaznikovi postovne a balne. S tim ze je k tomu uctovano jako sluzba a ne jaky vyrobek totiz nutne musel souhlasit ve vasem nakupnim radu (obchodni podminky).
Vyse uvedena jsou fakta vytazena myslim z obcanskeho zakoniku.
S pozdravem
Kuchy
14. 4. 2010 16:54:03
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/2#reply466161
ElChupacabra
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 4. 2010 17:14:31
Napsal Neregistrovaný Kuchy;496241
Ahoj, cetl jsem vas zajimavy thread kluci.
Bohuzel pro vas to dle platne legislativy v CR tak, ze pokud si zakaznik neobjedna zbozi osobne na prodejne nebo provozovne prodejce (to znamena ze obj jde mailem, faxem, telefonem a eshopem) tak ma pravo na vraceni zbozi bez udani duvodu do 14 dnu (neposkozene samozrejme). Pokud zakaznikovi nedodate se zbozim vsechny nalezitosti - cesky navod, dodak, fakturu apod. tak se lhuta na vraceni bez udani duvodu prodluzuje na 3 mesice. V pripade, ze dodatecne potrebne doklady dodate, pocita se tech puvodnich 14 dni od data dodani dokumentu.
Co vsak mozne je, je chtit po zakaznikovi postovne a balne. S tim ze je k tomu uctovano jako sluzba a ne jaky vyrobek totiz nutne musel souhlasit ve vasem nakupnim radu (obchodni podminky).
Vyse uvedena jsou fakta vytazena myslim z obcanskeho zakoniku.
S pozdravem
Kuchy
To je sice pravda, ale v tomhle threadu jde o to, že zákazník si balík nepřevezme. A to je něco úplně jiného.
14. 4. 2010 17:14:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/2#reply466160
Tomáš
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 4. 2010 10:36:43
Jedinou možností jak tomu zabránit je, že si budete nechávat platit dopředu jinak to holt vyřešit nepůjde, dokud bude existovat milion e-shopů na stejné téma, tak vždy budou existovat vychcaní lidi, kteří si to objednají z více míst a pak čekají co dojde dřív. Osobně to dělám tak, že pokud se mi cokoliv vrátí, tak těm lidem napíšu, proč si to nepřevezmuli a hodněkrát se mi stalo, že mi odpověděli, že vůbec nevěděli, že už to došlo, přitom posílám automatické e-maily, takže ne vždy je to chyba zákazníka, ale můžou za to většinou. A jestli to někde zveřejňovat? Myslím, že by s tím mohl člověk narazit.
17. 4. 2010 10:36:43
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/2#reply466159
Klik6
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
18. 4. 2010 01:17:46
Mě z jednoho eshopu (teď už si fakt url nevzpomenu) došla sms, v které bylo napsáno, že zboží objednané dne blabla, cislo objednavky blabla je již na poště. Tak by to taky šlo udělat ne (pro větší eshopy to samozřejmě nějak zautomatizovat)?
Někdo posílá tyto informace na mail. Nevýhoda je v tom, že mail používá méně lidí narozdíl od mobilních telefonů.
Samozřejmě, že to neřeší pořád ten problém, tento problém ani vyřešit nejde. Ale určitě by to v x případech pomohlo (např. lidem kteří zapomenou jít na poštu).
18. 4. 2010 01:17:46
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/2#reply466158
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
18. 4. 2010 12:38:25
Ano přesně tak, muij e-shop to dělá automaticky, pošle mail i SMS, a velice se to osvědčilo..
18. 4. 2010 12:38:25
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/2#reply466157
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit