Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Jak řešíte etiku u PPC kampaní svých zákazníků?

domain
verified
rating uzivatele
(96 hodnocení)
11. 6. 2012 15:55:56
pokud na tom budou delat 2 ruzni lide (teamy), tak by nemel byt problem
pokud jsi sam, tak je idealni mit jenom jednoho zakaznika pro dany produkt
11. 6. 2012 15:55:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/strana/2/#reply773955
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 6. 2012 16:15:43
Napsal domain;806755
pokud na tom budou delat 2 ruzni lide (teamy), tak by nemel byt problem
pokud jsi sam, tak je idealni mit jenom jednoho zakaznika pro dany produkt
a jak budeš vyplácet prémie? ;o) vtipkuji. to je právě to co by mohlo vést k soutěžení ceny mezi dvěma tvými zákazníky, což nepovažuji za etické. stejně si musíš být jist, že jeden z týmů je lepší a pak jednoho ze zákazníků poškozuješ.
11. 6. 2012 16:15:43
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/strana/2/#reply773954
domain
verified
rating uzivatele
(96 hodnocení)
11. 6. 2012 16:26:54
chces i perpetuum mobile poradit?
11. 6. 2012 16:26:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/strana/2/#reply773953
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 6. 2012 16:30:37
Napsal domain;806773
chces i perpetuum mobile poradit?
rozmyslím si to a případně založím nové téma ;o)
11. 6. 2012 16:30:37
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/strana/2/#reply773952
Tomáš
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 6. 2012 16:32:36
@yardas - ano to sice může být problém, proto je dobré to mít ošetřené smlouvou
@bedříšek - no spíš bych řekl, že k tomu máš opatrný postoj, tak do toho nejdi a svědomí budeš mít ok
11. 6. 2012 16:32:36
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/strana/2/#reply773951
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 6. 2012 16:41:31
Děkuji všem diskutujícím. Myslím, že se mi začíná rýsovat odpověď na můj problém.
11. 6. 2012 16:41:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/strana/2/#reply773950
za 3. s tim, ze stavajiciho zakaznika neponoukam. Udelal jsem to tak uz mnohokrat a vzdy jsem na tom ve finale byl lepe.
12. 6. 2012 00:59:10
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/strana/2/#reply773949
3. Nového odmítnete a stávajícího pobídnete k větším obratům. Co když stávající zákazník nebude chtít více utrácet a vy jste tak přišli o lukrativního zákazníka, protože jste se snažili zachovat eticky?
Ja napriklad vzdy uprednsotnim stavajuceho zakaznika. Nevidim problem v tom, ze by nechcel utracat viac pokial su kampane uspesne. Napriek ponukam sa mi este nestalo, ze by som zobral pod spravu dvoch zakaznikov z toho isteho segmentu, ktory by si priao konkurovali. Pre mna je to jednoznacny konflikt zaujmov pokial mate moznost nahliadnut do statsitik a robite vykonostnu analyzu webu.
My, ale robime kampane privatne tzn., ze sa kazdemu zakaznikovi venujeme individualne, tazko povedat ako sa k tomuto problemu stavaju agentury.
12. 6. 2012 14:24:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/strana/2/#reply773948
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 6. 2012 15:34:48
@Michal Kubíček
@pa3ick
Díky za reakce. Vidím to zatím dost podobně a měl bych etické dilema vzít nového zákazníka na úkor stávajícího. Současně platí, že i kdyby přišel nový zákazník, který by razil agresivní expanzivní politiku, tak by to donutilo toho stávajícího se situací něco dělat a tedy navýšit případné zdroje. Jediný zádrhel by mohl nastat pokud by nový zákazník byl rozdíl jedné třídy oproti stávajícímu. Zvítězila by u vás i za těchto podmínek etika?
12. 6. 2012 15:34:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/strana/2/#reply773947
Vratislav Boch
verified
rating uzivatele
12. 6. 2012 20:07:13
V oboru kde se pohybuju já (offline reklama) se to dělá takto - aspoň u mne.
1) přijde zákazník který dělá to samé co konkurence pro kterou dělám
2) novému potenciálnímu zákazníkovi řeknu že už dělám pro konkurenci, rád se ho ujmu ale jelikož to vnímám jako střed zájmů tak to musím probrat s konkurencí.
3) řeknu to konkurenci nějak takto: "a teď mi pane X řekněte co by jste dělal vy na mém místě...."
4) v tomto okamžiku už znám pohled obou stran a taky vím jak moc je to dráždí
5) nastanou dvě možné stiuace
a) konkurenti zjistí že si až tak moc nekonkorují a vlastně jim to nevadí (to je pro mne dobré - mám oba)
b) konkurenti zjistí že si konkurují až moc a sami řeknou že je nepřijatelné abych pracoval pro druhou konkurenci (to už tak dobré není ale jen na první pohled)
6) pokud nastane bod B tak si nechám stávajícího zákazníka (přátelé se přeci neopouštějí - to je neetické) pokud to tedy není notorický dlužník. Řeknu mu - tak jsem dal přednost Vám, sice z Vaší konkurence bych asi měl víc peněz, ale nemůžu Vás po tolika letech kopnout do zadku - to se prostě nedělá. (u svého zákazníka vzrostete v ceně a třeba Vám začne platit včas a nebo Vás dohodí nějakému známému - takže nakonec máte zakázek více tak jako tak.) Konkurenci řeknu - tak bohužel sice je pro mne Vaše nabídka velmi lukrativní ale prostě nemůžu je v tom nechat - uznejte že kdybych se takhle choval tak by jste si mne nemohl vážit. Doporučím Vám ale někoho kdo se o Vás postará stejně dobře jako já..... Konkurence tedy odchází také spokojená navíc si Vás váží ještě více než když přicházela - a ještě tu je pochopitelně možnost že Vás doporučí protože se chováte eticky. Takže můžete získat dalšího zákazníka....
Tohle se mi stalo už asi 4x - vždy jsem to vyřešil takto a fungovalo to velmi dobře. Důležité je brnkat na ty správné struny a dostat protistranu tam kam potřebujete.
NIKDY bych ale nedělal potajnu pro konkurenci - to nedopadne jinak než že nakonec přijdete o oba zákazníky a ještě se o Vás bude povídat jaký jste hajzl.
12. 6. 2012 20:07:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/strana/2/#reply773946
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 6. 2012 21:02:24
Napsal Vratislav Boch;807270
NIKDY bych ale nedělal potajnu pro konkurenci - to nedopadne jinak než že nakonec přijdete o oba zákazníky a ještě se o Vás bude povídat jaký jste hajzl.
souhlas. a jak by jste to řešili, kdyby by rozdíl o nulu nebo dvě v rozpočtu oproti stávajícímu?
12. 6. 2012 21:02:24
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/strana/2/#reply773945
Napsal Bedříšek;807289
souhlas. a jak by jste to řešili, kdyby by rozdíl o nulu nebo dvě v rozpočtu oproti stávajícímu?
Asi bych se korektne a slusne rozesel s prvnim klientem. Preci jenom je to podnikani a na tom, ze clovek vymeni klienta a udela to slusne, neni nic spatneho.
12. 6. 2012 21:21:41
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/strana/2/#reply773944
domain
verified
rating uzivatele
(96 hodnocení)
12. 6. 2012 22:37:01
Napsal Bedříšek;807289
souhlas. a jak by jste to řešili, kdyby by rozdíl o nulu nebo dvě v rozpočtu oproti stávajícímu?
clovek se musi umet rozhodovat
melo by platit, ze slibene veci se plni
ale snad nemas dozivotni smlouvu s nekym...
12. 6. 2012 22:37:01
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/strana/2/#reply773943
Vratislav Boch
verified
rating uzivatele
12. 6. 2012 23:16:29
Pokud by to bylo jen o penězích - tak bych si nechal stávajícího. V očích obou dvou bych dost povyrostl. Heleďte já vím že aktuální doba je jiná a každý se snaží urvat co se dá, ale tyhle věci se vracejí jako bumerang. Když nic jiného tak budete mít aspoň dobrý pocit. Člověk na to musí ale bejt morálně vyzrálej. Ono taky něco jiného je být velkorysej když máte hluboko do kapsy a něco jiného to je když se v penězích topíte a můžete si vybírat. Jako já neodsuzuju ani druhou variantu.
12. 6. 2012 23:16:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/strana/2/#reply773942
Presne tak. Nekolikrat se mi stalo, ze to novy klient ocenil a najal si nas na neco jineho. A byl rad, ze ho "nehodime pres palubu".
13. 6. 2012 00:25:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/strana/2/#reply773941
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit