Zadejte hledaný výraz...

Jak řešit monopolní obsazení konkurence v SEM

m.mujgos
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
22. 5. 2014 11:07:55
Jak byste řešili "monopolní" obsazení konkurence v SEM? Dá se to řešit u seznam.cz a google.cz?
Tento trend vidím u více oblastech na trhu například Fotokniha viz obrázek. Vše je to v podstatě stejný produkt od "jedné firmy" ale přes různé společnosti, značky a subdodavatele.
11402
Nějaké další příklady? Zajímají mě vaše zkušenosti z praxe.
22. 5. 2014 11:07:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resit-monopolni-obsazeni-konkurence-v-sem#reply1025246
sh
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
22. 5. 2014 11:16:38
tak je přehoď cenou.. silnější pes..
22. 5. 2014 11:16:38
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resit-monopolni-obsazeni-konkurence-v-sem#reply1025245
Nějak tomu nerozumím, kde je problém? Respektive kde je ono "monopolní postavení"? Tohle byste chtěl také řešit jako monopolní postavení? (stejný produkt od jedné firmy, ale od různých dodavatelů)
22. 5. 2014 11:40:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resit-monopolni-obsazeni-konkurence-v-sem#reply1025244
Celsi
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
22. 5. 2014 11:43:36
monopolní postavení má na mysli že se jedná o jeden produkt od jedné firmy na vícero stránkách.
Samsung galaxy s5 tam je více firem a různé stránky, to je jiné.
Jediné řešení asi bude opravdu vyšší cena ale ta bude pravděpodobně vysoká v počátku, nebo lepší optimalizace na to klíčové slovo.
22. 5. 2014 11:43:36
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resit-monopolni-obsazeni-konkurence-v-sem#reply1025243
m.mujgos
Proč by to měl řešit u vyhledávačů? Nabídni lepší produkt, zajisti si dobře cílenou PPC a kvalitní SEO - a máš vyhráno. :)
P.S. Řekl bych, že cílení na slovo "fotokniha" v přesné shodě nebude z pohledu návštěvnosti ani konverzí žádná hitparáda.
22. 5. 2014 11:52:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resit-monopolni-obsazeni-konkurence-v-sem#reply1025242
aha, už rozumím. Všechny označené weby spadají pod CeWe Color, a. s. což z původního příspěvku moc nevyplývá. No, nevím jestli to půjde nějak řešit, protože i tak mám pocit, že není moc co řešit... (takže souhlas s Plaváčkem)
22. 5. 2014 11:53:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resit-monopolni-obsazeni-konkurence-v-sem#reply1025241
Eggh
verified
rating uzivatele
(30 hodnocení)
22. 5. 2014 12:37:27
Asi bych se učil u Tlustého a spol. Když dáte hledat "opasek" tak jsou někde hodně daleko, hluboku a ještě hlouběji. Nicméně na FB "drtí" konkurenci kvalitními opasky za 2.000,- apod. a lidé je kupují. Je to prostě o umění marketingu a kvalitě produktu. Zrovna u fotoknih je to úplně stejné - vím to, měsíčně nechávám dělat 2 - 3 ale nikdy ne u levného CW, naopak u mnohem dražší konkurence, která snad ani reklamu přes PPC neřeší a na fulltext háže bobek taky z velké výšky.
Já si osobně myslím, že doba vyhledávačů pomalu končí a přichází doba virálu, kvality a lidé dostávají postupně trochu rozum a víc dávají na reference a než cenu řeší spíš tu kvalitu a estetiku.
22. 5. 2014 12:37:27
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resit-monopolni-obsazeni-konkurence-v-sem#reply1025240
top-me
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
22. 5. 2014 13:10:48
Taky si myslím, neřešil bych to že při slově fotokniha jsou nahoře premium odkazy jedné firmy. spíš bych se snažil případné PPC zacílit na vhodnější slova, udělal pár microsites a snažil se využít třeba jiných marketingových kanálů (pokud nelpíte na seznamu). Obecně si myslím, že je lepší mít dlouhodobě první pozice z vyhledávání než být vidět jen když si zaplatíte PPC. Samozřejmě ne vždycky to stačí, ale od toho jsou tu další kanály.
22. 5. 2014 13:10:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resit-monopolni-obsazeni-konkurence-v-sem#reply1025239
Napsal Eggh;1090302
Já si osobně myslím, že doba vyhledávačů pomalu končí a přichází doba virálu, kvality a lidé dostávají postupně trochu rozum a víc dávají na reference a než cenu řeší spíš tu kvalitu a estetiku.
A vyhledavac vam nenajde kvalitni zdroj nakupu s mnoha referencemi? To, zda clovek resi cenu neni chyba vyhledavace, to je o cloveku jako takovem a jelikoz se takto lide chovaji po stovky let, nelze cekat, ze razem prestane znacna cast z nich resit cenu.
---------- Příspěvek doplněn 22.05.2014 v 13:27 ----------
Napsal top-me;1090308
Taky si myslím, neřešil bych to že při slově fotokniha jsou nahoře premium odkazy jedné firmy. spíš bych se snažil případné PPC zacílit na vhodnější slova, udělal pár microsites a snažil se využít třeba jiných marketingových kanálů (pokud nelpíte na seznamu). Obecně si myslím, že je lepší mít dlouhodobě první pozice z vyhledávání než být vidět jen když si zaplatíte PPC. Samozřejmě ne vždycky to stačí, ale od toho jsou tu další kanály.
jenze u PPC mate jistotu, ze se na tu prvni, druhou, treti pozici kdyz budete chtit. U prirozeneho vysledku tu jistotu nemate. Jeden den tam byt muzete, druhy ne. Navic je to velmi slozite riditelne z pohledu nakladu, efektivity apod.
Jsou to proste dve ruzne sluzby, kdy kazda funguje jinak a neni duvod nebyt uspesny v obou. A pokud se nekomu vyplati byt na 1. pozici na KW "fotoknihy" treba pri cene kliku 50 Kc, tak neni duvod, abych to nedokazal i ja ;)
22. 5. 2014 13:24:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resit-monopolni-obsazeni-konkurence-v-sem#reply1025238
top-me
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
22. 5. 2014 13:34:49
No jasně, chtěl jsem jen poukázat na to, že PPC na seznamu není jediná možnost. Proto jsem tam napsal, že ne vždycky stačí první pozice == někdy je třeba zaplatit.
22. 5. 2014 13:34:49
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resit-monopolni-obsazeni-konkurence-v-sem#reply1025237
Napsal top-me;1090314
No jasně, chtěl jsem jen poukázat na to, že PPC na seznamu není jediná možnost. Proto jsem tam napsal, že ne vždycky stačí první pozice == někdy je třeba zaplatit.
treba u brendovych vyrazu prvni pozice v prirozenem vysledku nenahradila prvni pozici v PPC. Jednoduse receno, kdyz jsme vypnuli PPC na nazev naseho eshopu a doufali, ze traffik se presune na prvni odkaz z prirozeneho hledani, tak se tak proste nestalo. A s nejvetsi pravdepodobnosti cast lidi co hledala nas eshop pak klikla na konkurencni placeny odkaz, tak jsme to museli vratit zpet. Proste byt uplne prvni je do znacne miry nejlepsi. Protoze prvni neplaceny je az ctvrty...
22. 5. 2014 14:38:11
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resit-monopolni-obsazeni-konkurence-v-sem#reply1025236
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
22. 5. 2014 23:17:58
Pokud prodáváte stejný produkt jako všichni ostatní, tak monopol nenarušíte. Vymyslete "novou fotoknihu", která bude jiná než ta monopolně prodávaná.
22. 5. 2014 23:17:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resit-monopolni-obsazeni-konkurence-v-sem#reply1025235
m.mujgos
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
24. 5. 2014 10:02:04
Napsal Martin Kolčaba;1090279
Nějak tomu nerozumím, kde je problém? Respektive kde je ono "monopolní postavení"? Tohle byste chtěl také řešit jako monopolní postavení? (stejný produkt od jedné firmy, ale od různých dodavatelů)
přesně jak říká Celsi, toto je hledání konkrétního produktu, ale já mám na mysli hledání obecné fráze a umístění jednoho konkrétního produktu. Ve vašem příkladu by tedy musela být hledaná fráze "telefon"
Napsal Plaváček;1090287
Proč by to měl řešit u vyhledávačů? Nabídni lepší produkt, zajisti si dobře cílenou PPC a kvalitní SEO - a máš vyhráno. :)
P.S. Řekl bych, že cílení na slovo "fotokniha" v přesné shodě nebude z pohledu návštěvnosti ani konverzí žádná hitparáda.
Jen mě to napadlo, protože vyhledavač neumožňuje například více pozic nasměrované na jednu webovou stránku. Přirozená konkurence totiž vyhledavači zvyšuje CPC.
Mimochodem, to co říkáte v P.S. bude pravda.
Napsal Eggh;1090302
Asi bych se učil u Tlustého a spol. Když dáte hledat "opasek" tak jsou někde hodně daleko, hluboku a ještě hlouběji. Nicméně na FB "drtí" konkurenci kvalitními opasky za 2.000,- apod. a lidé je kupují. Je to prostě o umění marketingu a kvalitě produktu. Zrovna u fotoknih je to úplně stejné - vím to, měsíčně nechávám dělat 2 - 3 ale nikdy ne u levného CW, naopak u mnohem dražší konkurence, která snad ani reklamu přes PPC neřeší a na fulltext háže bobek taky z velké výšky.
Já si osobně myslím, že doba vyhledávačů pomalu končí a přichází doba virálu, kvality a lidé dostávají postupně trochu rozum a víc dávají na reference a než cenu řeší spíš tu kvalitu a estetiku.
To zní jako fér podnět. Ikdyž mi přijde, že v případě kdy SEO a PPC jsou nezanedbatelná součástí daného odvětví (zřejmě ne uvedený příklad) tak se to dá dělat jen velmi těžce.
Jen mi soustředění se na Social kanál přijde jako útěk z bojiště.
---------- Příspěvek doplněn 24.05.2014 v 10:06 ----------
Napsal siva01;1090499
Pokud prodáváte stejný produkt jako všichni ostatní, tak monopol nenarušíte. Vymyslete "novou fotoknihu", která bude jiná než ta monopolně prodávaná.
Tohle mi přijde jako taky solidní rada. Vymyslet nový standard trhu s označením, na které si postupně vytvoříte "monopol" vy.
Jen to není řešení pro jiné obory, kde firmy neprodukují ale pouze přeprodávají. Ale některé případy to řešit může.
24. 5. 2014 10:02:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resit-monopolni-obsazeni-konkurence-v-sem#reply1025234
m.mujgos
Každá firma, která to se svým podnikáním myslí dlouhodobě vážně, musí ke své konkurenci zaujmout následující stanovisko, podané jako dvoubodový zákon:
1. Sledování konkurence věnuji maximálně pět minut času denně, a inspiruji se tím, co dělá dobře, abych to mohl dělat lépe.
2. Každá další minuta navíc, kterou strávím pozorováním svých konkurentů, mi bude chybět ve zlepšování vlastní činnosti, vyplývající z bodu číslo jedna. :)
24. 5. 2014 10:36:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resit-monopolni-obsazeni-konkurence-v-sem#reply1025233
Matej Slavik
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 5. 2014 10:46:32
Zkuste napsat do Skliku, jestli CeWe nezablokují, protože porušují jejich podmínky:
Nepovolený obsah - Seznam Nápověda
CeWe je ale obrovský klient a tak Vás nejspíš pošlou někam :)
27. 5. 2014 10:46:32
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resit-monopolni-obsazeni-konkurence-v-sem#reply1025232
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit