Zadejte hledaný výraz...

Jak řeší váš e-shop osobní odběry?

Rád bych věděl, jak webtržníci řeší otázku osobních odběrů pro své e-shopy, zda na osobní kontakt se zákazníkem zcela kašlou a raději posílají, nebo zda upřednostňují (nabízejí alespoň) osobní odběry.
Založil jsem nedávno toto téma: http://webtrh.cz/100523-hledame-partnery-provozovny-kamenne-ochody, kde jsem se snažil najít partnery - vybudovat "síť" odběrných míst ve všech krajských městech, tzn. my zašleme zboží k partnerovi a náš zákazník si u něj zboží jen vyzvedne. Tento návrh se nesetkal skoro s žádným ohlasem, reakcí zcela minimum, ač jsem čekal, že to takový problém nebude.
Mohu tedy znát názory vás ostantích na tuto problematiku?
Popřípadě pokud někdo chce nabídnout (za úplatu samozřejmě) svoji výdejnu pro "naše" osobní odběry, vše co je napsané na tomto odkazu (http://webtrh.cz/100523-hledame-partnery-provozovny-kamenne-ochody) stále platí.
Pro ostatní e-shopy nabízíme vydávání Vámi prodávaných produktů v naší provozovně v Plzni (velmi dobrá dostupnost).
10. 8. 2010 18:47:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resi-vas-e-shop-osobni-odbery#reply541380
Godfather.inc
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
10. 8. 2010 19:24:51
Jedna se jenom o ,,pneu zbozi,, nebo mate i jine zbozi?
10. 8. 2010 19:24:51
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resi-vas-e-shop-osobni-odbery#reply541379
meo
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
10. 8. 2010 19:35:23
Osobní odběry moc neřeším, jelikož bydlím na vesnici, tak sem zavítá tak jeden zákazník za měsíc.
Jinak tvoje služba je sice zajímavá, ale přizejme si, kdo si může dovolit držet zboží skladem ve 13 městech, zvlášť když má v sortimentu stovky položek? Podle mě využitelné pro eshopy, které nabízejí max. 10 produktů.
10. 8. 2010 19:35:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resi-vas-e-shop-osobni-odbery#reply541378
Napsal Godfather.inc;551482
Jedna se jenom o ,,pneu zbozi,, nebo mate i jine zbozi?
Asi jsem natvrdlej, ale co má znamenat "PNEU ZBOŽÍ"? My pneumatiky neprodáváme...
---------- Příspěvek doplněn 10.08.2010 v 20:03 ----------
Napsal meo;551492
Osobní odběry moc neřeším, jelikož bydlím na vesnici, tak sem zavítá tak jeden zákazník za měsíc.
Jinak tvoje služba je sice zajímavá, ale přizejme si, kdo si může dovolit držet zboží skladem ve 13 městech, zvlášť když má v sortimentu stovky položek? Podle mě využitelné pro eshopy, které nabízejí max. 10 produktů.
Asi jsi úplně nepochopil o co nám jde, zkusim stručně vysvětlit:
1) Sklad bude jen jeden.
2) Uživatel koupí zboží, zaplatí ho a zvolí odběr u partnera v jeho krajském městě.
3) V u chvíli mi zboží vezmeme, pošleme k partnerovi.
4) Partner přijme, zboží vydá.
5) Partner dostane provizi za předanbé zboží.
Všichni jsou spokojeni a je to.
Pro tento způsob vydávání zboží hledáme partnery... Hlavně nehledáme jednoho partnera pro všechna města, ale klidně pro každé město jiného.
10. 8. 2010 20:00:38
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resi-vas-e-shop-osobni-odbery#reply541377
exventura
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
11. 8. 2010 02:45:21
Pokud by to fungovalo tak, jak píšeš (tedy po každé objednávce doručovat zboží k partnerovi), tak tam nějak nevidím tu výhodu osobního odběru - to poštovné potom musím totiž stejně zaplatit (a tedy si nechat zaplatit od zákazníka), tak proč bych mu to neměl poslat rovnou domů..
11. 8. 2010 02:45:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resi-vas-e-shop-osobni-odbery#reply541376
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
11. 8. 2010 07:33:52
Napsal exventura;551720
Pokud by to fungovalo tak, jak píšeš (tedy po každé objednávce doručovat zboží k partnerovi), tak tam nějak nevidím tu výhodu osobního odběru - to poštovné potom musím totiž stejně zaplatit (a tedy si nechat zaplatit od zákazníka), tak proč bych mu to neměl poslat rovnou domů..
přesně tohle jsem chtěl napsat, naco budu posílat zboží nějakému partnerovi, když to můžu poslat přímo zákazníkovi, větší hloupost jsem neslyšel..
11. 8. 2010 07:33:52
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resi-vas-e-shop-osobni-odbery#reply541375
on.la
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
11. 8. 2010 07:41:16
Napsal krnac;551730
přesně tohle jsem chtěl napsat, naco budu posílat zboží nějakému partnerovi, když to můžu poslat přímo zákazníkovi, větší hloupost jsem neslyšel..
tak tady jde o to, že poštovný k partnerovi bude pravděpodobně promítnutý v ceně, tzn. zákazníkovi by se neúčtovalo. mně to jako úplně hloupej nápad nepřijde, ale dost dobře si nedokážu představit, jak by se řešilo nepřevzetí, případně nějaká reklamace zjištěná bezprostředně po koupi (ale až doma) - takový člověk, který si zboží vyzvedl, jej bude chtít odnést zase zpět a máme tu problém s vyřizováním reklamací někým jiným než provozovatelem a z toho plynoucí nechuť na další vydávání partnerem. nápad tedy fajn, ale v praxi dost obtížně realizovatelný. navíc za dvacku/kus to asi nikdo dělat taky nebude, tzn. cena se v případě nějaký levný věci bude muset nadsadit poměrně dost, pokud tam tedy není marže v řádu stovek procent.
11. 8. 2010 07:41:16
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resi-vas-e-shop-osobni-odbery#reply541374
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
11. 8. 2010 08:30:10
dle mého názoru, zbytečná starost navíc a bez efektu...... pravdu? zase se chce někdo přiživit
11. 8. 2010 08:30:10
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resi-vas-e-shop-osobni-odbery#reply541373
Není to úplně špatnej nápad mít výdejní místa po celé ČR - třeba Fotostar má výdejní místo ve skoro každém větším městě a je to značná konkurenční výhoda. Pro menší eshopy by ale mohlo být výhodné http://www.doprava-domu.cz/ Zkoušel jsem zatím z pozice odběratele a 100% spokojenost i před Vánoci.
11. 8. 2010 09:54:12
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resi-vas-e-shop-osobni-odbery#reply541372
Napsal exventura;551720
Pokud by to fungovalo tak, jak píšeš (tedy po každé objednávce doručovat zboží k partnerovi), tak tam nějak nevidím tu výhodu osobního odběru - to poštovné potom musím totiž stejně zaplatit (a tedy si nechat zaplatit od zákazníka), tak proč bych mu to neměl poslat rovnou domů..
Ano, ale pokud budu doručovat 10 objednávek najednou, tak tam výhoda beze sporu je. Mnoho lidí si chce navíc zboží převzít "kdesi v kamenné prodejně".
---------- Příspěvek doplněn 11.08.2010 v 10:03 ----------
Napsal on.la;551731
tak tady jde o to, že poštovný k partnerovi bude pravděpodobně promítnutý v ceně, tzn. zákazníkovi by se neúčtovalo. mně to jako úplně hloupej nápad nepřijde, ale dost dobře si nedokážu představit, jak by se řešilo nepřevzetí, případně nějaká reklamace zjištěná bezprostředně po koupi (ale až doma) - takový člověk, který si zboží vyzvedl, jej bude chtít odnést zase zpět a máme tu problém s vyřizováním reklamací někým jiným než provozovatelem a z toho plynoucí nechuť na další vydávání partnerem. nápad tedy fajn, ale v praxi dost obtížně realizovatelný. navíc za dvacku/kus to asi nikdo dělat taky nebude, tzn. cena se v případě nějaký levný věci bude muset nadsadit poměrně dost, pokud tam tedy není marže v řádu stovek procent.
Hloupej nápad to přijde tomu, kdo myslí pouze na svůj zisk a ne na zákazníka a také kdo se nad celou věcí vůbec nezamyslel a plácnul první hloupost, která ho napadla.
Akt nepřevzetí je sice problém, ale je to to samé, jako když si někdo nepřevezme zboží na poště - v tomto případě pošleš pro zboží k partnerovi svoji zásilkovku, která zboží vyzvedne a doručí zpět na centrální sklad - velmi jednoduché.
Reklamace se řeší vždy s prodejcem - výdejní místo NENÍ PRODEJCE, proto pouze vydává! Všechny problémy se řeší s prodejcem. Uživatel je předem upozorněn na podmínky odběru u partnera = partner pouze předává, neřeší reklamace, odstoupení od smlouvy, neposkytuje rady atd. Jednoduché.
---------- Příspěvek doplněn 11.08.2010 v 10:04 ----------
Napsal krnac;551755
dle mého názoru, zbytečná starost navíc a bez efektu...... pravdu? zase se chce někdo přiživit
Ehm, nějak nevidím v tom, že uživatelům nabídneš větší servis to přiživení... Asi by si mi to měl vysvětlit, když si se vším tak super rychle hotovej!
11. 8. 2010 09:58:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resi-vas-e-shop-osobni-odbery#reply541371
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
11. 8. 2010 10:33:14
Naco budu platit tobě nějakou provizi, když si zákazník může zboží vyzvednout přímo na poště? řekni mi jeden jediný duvod proč bych to měl posílat tobě na sklad a né na sklad pošty? asi jsem tě nepochopil, ale opravdu mi to přijde jako hloupost..
A navíc vidím kde se zásilka nachází, nabízíš takovou službu jako pošta, uvidím kde se nachází zákazníkuv balíček? zákazník si chce zásilku také sledovat sám, už to vídím, " dobrý den, nevíte co je z mojí zásilkou, jo tak to nevím bude někde na skladě, ale nemohu se tam dovolat, ale snad to někdo vezme " jak jsem řekl nešel bych do toho jako prodejce ani zadarmo.
11. 8. 2010 10:33:14
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resi-vas-e-shop-osobni-odbery#reply541370
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
11. 8. 2010 10:50:09
Plno klientů osobní odběr ocení, takže tomu rozumím. Ostatně jsme kvůli tomu otevřeli k našil eshopům i kamennou prodejnu v Hradci Králové, takže teoretická možnost spolupráce by tam byla :-)
Vidím ale pár potencionálních problémů. Jak řešit, pokud klient přijde, zboží si prohlédne a řekne že ho nakonec nechce? Nebo pokud si ho bude chtít vyzkoušet (nevím o jaké konkrétní zboží jde) a třeba se při tom vyskytne nějaký problém? V obou případech to pro mě znamená minimálně větší ztrátu času s klientem plus náklady na poštovné při poslání zboží zpět. Navíc může dojít i k poškození zboží při přepravě od vás k nám. To všechno bych musel řešit a musela by to náležitě kompenzovat nějaká provize. Za 1-2% se s tím podle mě nemá cenu trápit...
Další věcí je, že většina (úspěšných ;-)) eshopů neví kolem Vánoc kam dřív skočit aby zvládly svoje objednávky. A za takové situace by se mi asi nechtělo řešit odběr cizího zboží a "ztrácet čas" povídáním si s klienty.
Uznávám ale i druhé pozitivum - přiváděl bys mi do obchodu nové klienty, možná by si kromě vyzvednutí "tvého" zboží něco koupili i rovnou u nás.
11. 8. 2010 10:50:09
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resi-vas-e-shop-osobni-odbery#reply541369
Napsal krnac;551833
Naco budu platit tobě nějakou provizi, když si zákazník může zboží vyzvednout přímo na poště? řekni mi jeden jediný duvod proč bych to měl posílat tobě na sklad a né na sklad pošty? asi jsem tě nepochopil, ale opravdu mi to přijde jako hloupost..
A navíc vidím kde se zásilka nachází, nabízíš takovou službu jako pošta, uvidím kde se nachází zákazníkuv balíček? zákazník si chce zásilku také sledovat sám, už to vídím, " dobrý den, nevíte co je z mojí zásilkou, jo tak to nevím bude někde na skladě, ale nemohu se tam dovolat, ale snad to někdo vezme " jak jsem řekl nešel bych do toho jako prodejce ani zadarmo.
Nyní chápu proč ti to přijde na hlavu padlé, vůbec si nepochopil o co jde. Nechci mít na skladě cizí zboží, chci zboží posílat jiným (partnerům) a náš uživatel se o připravení zboží u partnera dozví (SMS a mail), pak si pro zboží k partnerovi přijde. Pouze přijde, vyzvedne a jde pryč. S nikým si nepovídá, nic neprohlíží, protože zboží je už jeho a on si ho jde pouze vyzvednout... Nevím co chceš sledovat na tom, jestli je nebo není zboží připraveno u konkrétního vybraného partnera v konkrétní zákazníkem vybrané "prodejně". Zákazník bude informován "LEŽÍ TI TO TAM CO SI CHTĚL, TAK SI PRO TO DOJDI"! Nic víc, nic míň... není co na tom sledovat člověče.
A rozdíl mezo poštou a osobním odběrem je poměkud zásadní věc! CENA! A o tu lidem jde... Pokud je poštovné za 105 Kč a osobní odběr např. za 30 nebo 49 Kč, co si vybereš, když chodíš denně kolem "výdejního místa" - každej kdo neví co s penězi tak určitě tu poštu....
Zkus nejdřív prosím číst, co se zde řeší a co vlastně ve skutečnosti hledáme a zde rozebíráme.. Ne nadarmo jsem sem vkládal poptávku...
11. 8. 2010 11:55:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resi-vas-e-shop-osobni-odbery#reply541368
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
11. 8. 2010 12:02:35
opět tě nechápu, but jsem natvrdlej já, nebo ty. Když si někdo objedná na dobírku, jak to budeš řešit? nevím jak ostatní ale mě si nepřesvědčil, nebo to neumíš dostatečně napsat, co vlastně nabízíš. Co tedy nabízíš. Někdo u mě objedná zboží na dobírku za 79kč. Jak chceš snížit cenu té dobírky? Prosím tě, když něco mabízíš tak se pořádně vyjádři a nejlépe to uved na příkladu. Je to takto?
1) zákazník si objedná zboží za 200kč
2) zvolí dobírku 79kč
3) já to pošlu tobě?
4) kde to zaplatí?
11. 8. 2010 12:02:35
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resi-vas-e-shop-osobni-odbery#reply541367
Napsal Kovboj;551845
Plno klientů osobní odběr ocení, takže tomu rozumím. Ostatně jsme kvůli tomu otevřeli k našil eshopům i kamennou prodejnu v Hradci Králové, takže teoretická možnost spolupráce by tam byla :-)
Vidím ale pár potencionálních problémů. Jak řešit, pokud klient přijde, zboží si prohlédne a řekne že ho nakonec nechce? Nebo pokud si ho bude chtít vyzkoušet (nevím o jaké konkrétní zboží jde) a třeba se při tom vyskytne nějaký problém? V obou případech to pro mě znamená minimálně větší ztrátu času s klientem plus náklady na poštovné při poslání zboží zpět. Navíc může dojít i k poškození zboží při přepravě od vás k nám. To všechno bych musel řešit a musela by to náležitě kompenzovat nějaká provize. Za 1-2% se s tím podle mě nemá cenu trápit...
Další věcí je, že většina (úspěšných ;-)) eshopů neví kolem Vánoc kam dřív skočit aby zvládly svoje objednávky. A za takové situace by se mi asi nechtělo řešit odběr cizího zboží a "ztrácet čas" povídáním si s klienty.
Uznávám ale i druhé pozitivum - přiváděl bys mi do obchodu nové klienty, možná by si kromě vyzvednutí "tvého" zboží něco koupili i rovnou u nás.
Klient v době, kdy si pro zboží jde má zboží již uhrazené (aby neplatil nic u Vás, odpadly problémy s převodem plateb atd.), tudíž přijde, vyzvedne si a odejde. Celý proces je na 30 sekund. Nevím koho tohle nadměrně zdrží... Ani před Vánoci to nezdrží, nebo ne tak kriticky, aby to nebylo vražedné.
Pokud uživatel zboží neodebere, provizi za zboží platíme stejně. Dále pokud není zboží vyzvednuto v termínu, dopravu hradíme přímo my (objednáme svozovou službu přepravní společnosti - partner nikam nenosí, neplatí...). Pokud uživatel ponechá zboží na osobní odběr dlouho /například déle než 3 dny/ je možno účtovat zákazníkovi skladovací poplatek za každý započatý den skladování (např 10 Kč/den).
Jediný problém, který může nastat k řešení, tak poškození zboží při přepravě k partnerovi, ale to se řeší standardní reklamací u přepravní společnosti. Dejme si ovšem ruku na srdce, jaká je pravděpodobnost zničení při přepravě? Máme za uplynulý rok odesláno cca 3700 balíků v poměru cca 70% Česká pošta, 15% PPL, 10% General Parcel (5% jsou pak osobní odběry pouze Plzeni) a z těchto 3700 zásilek byly pouze 2 reklamace...
Předpokládaná odněma za 1ks zboží byla 15-30 Kč u menších produktů, více u produktů dražších (objemnějších). Provize vyplácena nikoliv procentuálně, ale paušálně za kus.
Plán pro partnery máme poměrně dobře promyšlený a eliminovali jsme mnoho potencionálních problémů. Naše současné hledání není pouze výkřik do ticha, ale skutečný pokus o realizaci projektu.
---------- Příspěvek doplněn 11.08.2010 v 12:07 ----------
Napsal krnac;551895
opět tě nechápu, but jsem natvrdlej já, nebo ty. Když si někdo objedná na dobírku, jak to budeš řešit? nevím jak ostatní ale mě si nepřesvědčil, nebo to neumíš dostatečně napsat, co vlastně nabízíš. Co tedy nabízíš. Někdo u mě objedná zboží na dobírku za 79kč. Jak chceš snížit cenu té dobírky? Prosím tě, když něco mabízíš tak se pořádně vyjádři a nejlépe to uved na příkladu. Je to takto?
1) zákazník si objedná zboží za 200kč
2) zvolí dobírku 79kč
3) já to pošlu tobě?
4) kde to zaplatí?
Já v první řadě hledám odběrní místa!!! Nenabízím služby pošty! Druhořadě nabízím partnerům tu samou službu co hledám u nás v provozovně v Plzni.
Prakticky - my zasíláme k partnerovi zboží, které si lidi zvolí jako odběr v kamenné prodejně ve svém městě. Platbu provádějí předem. Jakmile uhradí, zboží k nim putuje... To samé mohou naši partneři dělat opačně. Lidé ci u nich objednají, zaplatí a partner nám pošle. My pak pouze vydáme.
Už jasné?
11. 8. 2010 12:04:32
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resi-vas-e-shop-osobni-odbery#reply541366
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit