Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Jak propagovat a naplnit rodinný hotel 30 km od Prahy?

adyea
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
10. 11. 2015 22:55:03
Hodně jsem četl jak ze slevových portálů přijedou lidi a nikdo se nevrátí a že slevové portály jsou nanic a nedá se na tom vydělat, ale to je kravina - a chyba provozovatele ubytování.
Nabídka musí být logicky taková, aby jste na tom vydělali kolik chcete, lidi dnes koupí mobil za 5 tisíc který se dá koupit za 3 tisíce, koupí si službu za 1000 která se dá koupit za 400... není to jen o ceně a určitě nejde postupovat stylem standardní cena je 800, dáme to za polovic a pak se divit že s provizí to je ztrátové a ještě naivně čekat že lidé se budou vracet za standardní cenu nebo 10% slevu - lidi nejsou zase až tak blbí! (ačkoli blbí jsou).
Menší penzion či hotel nepotřebuje stovky rezervací. Jde o to opravdu vytvořit zajímavou nabídku a následně pracovat s hostem, né mu dát jen klíče od pokoje a oznámit že snídaně jsou do 9:30 - s tím se setkávám často, skoro nikdo mi nedá důvod, abych se na stejné místo vrátil znovu, snaží se a říkají že pro další pobyty dávají 30% slevu apod. ale to si může každý strčit za klobouk ;)
Když jsem zmínil psaní na web - jde o to že na každém místě je něco, co táhne určitou skupinu lidí, pokud budete mít na webu třeba blog a budete tam psát články vhodně pro vyhledávače, tak i přes to získáte lidi, pokud to bude dobře provedené a lidé z toho uvidí že jste na danou akci připravený, nebo o tom něco víte či zarezervujete lístek...nebo že jste dostatečně blízko, máte volnou kapacitu a jste levný... tohle vás nic stát nebude, jen čas a trpělivost.
Pokud je to v přírodě a v místě kde nic moc není, tak co na to třeba udělat nějaké směrovky? Sice to nával nezajistí, ale u menšího ubytování jde o to posbírat po párlidech z různých kanálů a máte plno ;)
Pokud booking něco přinese, tak najít další podobné - třeba dalších 5 dá v součtu skoro jako booking.
Ale těch cest jak naplnit ubytování je plno, od cesty propagace a marketingu až po přímé oslovení a nasmlouvání si akcí... Známý třeba začal spolupracovat s půjčovnou lodí a přes sezonu mu to docela funguje.
10. 11. 2015 22:55:03
https://webtrh.cz/diskuse/jak-propagovat-a-naplnit-rodinny-hotel-30-km-od-prahy/strana/2/#reply1152216
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 11. 2015 23:15:33
Ze slevových portálů se nikdo nevrací protože příště pojedou ti lidi někam jinam na další slevu. Jsou to vymetači slev a nikoli loajalní zákazníci.
10. 11. 2015 23:15:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-propagovat-a-naplnit-rodinny-hotel-30-km-od-prahy/strana/2/#reply1152215
baddream3
verified
rating uzivatele
11. 11. 2015 04:10:23
Napsal adyea;1240238
Hodně jsem četl jak ze slevových portálů přijedou lidi a nikdo se nevrátí a že slevové portály jsou nanic a nedá se na tom vydělat, ale to je kravina - a chyba provozovatele ubytování.
Nabídka musí být logicky taková, aby jste na tom vydělali kolik chcete, lidi dnes koupí mobil za 5 tisíc který se dá koupit za 3 tisíce, koupí si službu za 1000 která se dá koupit za 400... není to jen o ceně a určitě nejde postupovat stylem standardní cena je 800, dáme to za polovic a pak se divit že s provizí to je ztrátové a ještě naivně čekat že lidé se budou vracet za standardní cenu nebo 10% slevu - lidi nejsou zase až tak blbí! (ačkoli blbí jsou).
Menší penzion či hotel nepotřebuje stovky rezervací. Jde o to opravdu vytvořit zajímavou nabídku a následně pracovat s hostem, né mu dát jen klíče od pokoje a oznámit že snídaně jsou do 9:30 - s tím se setkávám často, skoro nikdo mi nedá důvod, abych se na stejné místo vrátil znovu, snaží se a říkají že pro další pobyty dávají 30% slevu apod. ale to si může každý strčit za klobouk ;)
Když jsem zmínil psaní na web - jde o to že na každém místě je něco, co táhne určitou skupinu lidí, pokud budete mít na webu třeba blog a budete tam psát články vhodně pro vyhledávače, tak i přes to získáte lidi, pokud to bude dobře provedené a lidé z toho uvidí že jste na danou akci připravený, nebo o tom něco víte či zarezervujete lístek...nebo že jste dostatečně blízko, máte volnou kapacitu a jste levný... tohle vás nic stát nebude, jen čas a trpělivost.
Pokud je to v přírodě a v místě kde nic moc není, tak co na to třeba udělat nějaké směrovky? Sice to nával nezajistí, ale u menšího ubytování jde o to posbírat po párlidech z různých kanálů a máte plno ;)
Pokud booking něco přinese, tak najít další podobné - třeba dalších 5 dá v součtu skoro jako booking.
Ale těch cest jak naplnit ubytování je plno, od cesty propagace a marketingu až po přímé oslovení a nasmlouvání si akcí... Známý třeba začal spolupracovat s půjčovnou lodí a přes sezonu mu to docela funguje.
Teorie je fajn věc, ale nic si za to nekoupíš. A je úplně jedno jestli potřebuješ 1,5 mil měsíčně mimo sezónu (hotel o cca 30 zaměstnancích), aby jsi byl na nule nebo méně při menším objektu.
Nevím, jestli si taky viděl o jaký hotel se jedná a že jde o mladého kluka, co chce pomoci rodičům.
---------- Příspěvek doplněn 11.11.2015 v 04:13 ----------
Napsal grizly007;1240241
Ze slevových portálů se nikdo nevrací protože příště pojedou ti lidi někam jinam na další slevu. Jsou to vymetači slev a nikoli loajalní zákazníci.
Ba naopak oni se vrací, už před sezónou se ptají kdy budou zase slevy.
11. 11. 2015 04:10:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-propagovat-a-naplnit-rodinny-hotel-30-km-od-prahy/strana/2/#reply1152214
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
11. 11. 2015 04:24:58
Napsal baddream;1240255
Teorie je fajn věc, ale nic si za to nekoupíš. A je úplně jedno jestli potřebuješ 1,5 mil měsíčně mimo sezónu (hotel o cca 30 zaměstnancích), aby jsi byl na nule nebo méně při menším objektu.
Nevím, jestli si taky viděl o jaký hotel se jedná a že jde o mladého kluka, co chce pomoci rodičům.
---------- Příspěvek doplněn 11.11.2015 v 04:13 ----------
Ba naopak oni se vrací, už před sezónou se ptají kdy budou zase slevy.
Tak to je snad to samý co řikám já ne? pointa slevových portálů byla taková že někdo něco zkusí ve slevě a v případě spokojenosti se vrátí za full cenu. Pokud někdo jede někam na voucher a za rok se tam vrátí zase na voucher tak to prostě neni pro provozovatele výhodné.
11. 11. 2015 04:24:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-propagovat-a-naplnit-rodinny-hotel-30-km-od-prahy/strana/2/#reply1152213
adyea
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
11. 11. 2015 08:44:14
Napsal grizly007;1240257
Tak to je snad to samý co řikám já ne? pointa slevových portálů byla taková že někdo něco zkusí ve slevě a v případě spokojenosti se vrátí za full cenu. Pokud někdo jede někam na voucher a za rok se tam vrátí zase na voucher tak to prostě neni pro provozovatele výhodné.
pokud už od začátku máte slevu nastavenou tak, že na tom neproděláte a klient je opravdu spokojený, tak nejen že se vrátí, ale ještě vás mnohdy doporučí někomu z rodiny, přátelům... ale pokud k tomu člověk přistoupí že tam dá láhev vína, hezky to nafotí a slibuje luxus s wellness a je tam jen šílená sauna, tak pak lidi nechtějí už ani tu slevu :-)
pár pobytů jsem vyzkoušel přes slevový portál a z 05% jsem byl zklamaný - problém nebyl ve slevovém portálu, ale v ubytovateli, to přeci není o tom že dám slevu a po příjezdu předám klíče.
11. 11. 2015 08:44:14
https://webtrh.cz/diskuse/jak-propagovat-a-naplnit-rodinny-hotel-30-km-od-prahy/strana/2/#reply1152212
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
11. 11. 2015 09:50:55
Ja si taky myslim, ze slevove portaly pro penziony/hotely nejsou dobra cesta. Ty penize, ktere provozovatel obetuje na slevu, bych radeji investoval do jinych veci.
11. 11. 2015 09:50:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-propagovat-a-naplnit-rodinny-hotel-30-km-od-prahy/strana/2/#reply1152211
Dmitrij
verified
rating uzivatele
17. 11. 2015 16:52:11
Možná zapomínáte na to, že slevové portály si berou provizi POUZE za přivedeného zákazníka (nebo alespoň většina to tak má) a proto bych spolupráci se slevovým portálem nezatracoval. Samozřejmě, že si majitel penzionu může udělat vlastní reklamu na internetu - banner, adwords, fb, vyčlenit např. 30.000 Kč, které mu tam proklikají během pár dnů/týdnů a ve finále mu tam nedojede ani jeden člověk díky této reklamě.
Zatímco na slevovém portále zaplatí pouze za skutečného zákazníka, který mu fyzicky přijede na hotel/penzion a může si s ním v podstatě dělat "co chce". Dát mu nějakou VIP kartu hosta (to přeháním) nebo třeba ho nechat vyplnit dotazník u welcome drinku kde by zákazník uvedl například svůj e-mail a tak mu pak posílat vždy 1x před sezónou aktuální nabídku (třeba i akční, s menší slevou, ale už bez provize portálu) apod.
Takže podle mě není potřeba ztrácet čas a možnost spolupracovat se slevovým portálem rozhodně nemít jako poslední možnost.
Ono se taky může stát, že to s tím počítáním slevy přežene, bude chtít vydělat a ve finále mu tam dojede pouze 5-10 lidí, ale i tak jeho náklady zůstanou pouze na těchto 5-10 lidech a přitom se o něm díky propagaci jeho nabídky slevovým portálem může dozvědět desítky tisíc lidí.
17. 11. 2015 16:52:11
https://webtrh.cz/diskuse/jak-propagovat-a-naplnit-rodinny-hotel-30-km-od-prahy/strana/2/#reply1152210
baddream3
verified
rating uzivatele
18. 11. 2015 09:34:17
Napsal Dmitrij;1241618
Možná zapomínáte na to, že slevové portály si berou provizi POUZE za přivedeného zákazníka (nebo alespoň většina to tak má) a proto bych spolupráci se slevovým portálem nezatracoval. Samozřejmě, že si majitel penzionu může udělat vlastní reklamu na internetu - banner, adwords, fb, vyčlenit např. 30.000 Kč, které mu tam proklikají během pár dnů/týdnů a ve finále mu tam nedojede ani jeden člověk díky této reklamě.
Zatímco na slevovém portále zaplatí pouze za skutečného zákazníka, který mu fyzicky přijede na hotel/penzion a může si s ním v podstatě dělat "co chce". Dát mu nějakou VIP kartu hosta (to přeháním) nebo třeba ho nechat vyplnit dotazník u welcome drinku kde by zákazník uvedl například svůj e-mail a tak mu pak posílat vždy 1x před sezónou aktuální nabídku (třeba i akční, s menší slevou, ale už bez provize portálu) apod.
Takže podle mě není potřeba ztrácet čas a možnost spolupracovat se slevovým portálem rozhodně nemít jako poslední možnost.
Ono se taky může stát, že to s tím počítáním slevy přežene, bude chtít vydělat a ve finále mu tam dojede pouze 5-10 lidí, ale i tak jeho náklady zůstanou pouze na těchto 5-10 lidech a přitom se o něm díky propagaci jeho nabídky slevovým portálem může dozvědět desítky tisíc lidí.
Žiješ v iluzi.
Nikdo ti žádný dotazník bez motivace vyplňovat nebude a pokud ano, tak jen aby si stěžoval (většinou na nerelevantní věci). A pokud by ti někdo dá souhlas k zasílání obchodních nabídek, tak stejně bude chtít slevu a přesně tu, kterou viděl poprvé. Přínos za vynaložené usílí žádné, spíše ještě vzrostou náklady.
Budu se opakovat, ale zaměstnanci se budou ke "slevovým dětem" stavět vždy odměřeně (i když jim někdy křivdí) a samotní hosté opakovaně dožadovat věcí na které nemají nárok (dle smluvních podmínek voucheru), protože je viděli u hosta, který zaplatil plnou cenu. Většina lidí si myslí, že dostanou něco navíc nebo že jsou si rovni s hotelovými hosty, kteří platí plnou cenu, ale vždy je to naopak (kvůli úspoře nákladů, polopenze nebo plná penze formou bufetu - bez obsluhy a atd.).
Host, který požaduje předem slevu, aniž by dané místo navštívil, se těžko změní. Vztah má být oboustranně výhodný.
18. 11. 2015 09:34:17
https://webtrh.cz/diskuse/jak-propagovat-a-naplnit-rodinny-hotel-30-km-od-prahy/strana/2/#reply1152209
Dmitrij
verified
rating uzivatele
18. 11. 2015 13:47:31
V iluzi nežiju, proto jsem tam napsal ten welcome drink - motivace pro vyplnění krátkého dotazníku. Pokud by to bylo tak, jak píšeš, tak lidé, co přijedou kvůli slevě za welcome drink zdarma napíšou nejen svoji e-mailovou adresu, ale i dalších 10ti přátel..
Myslím, že spekulovat zde o tom, jakou slevu pak budou či nebudou chtít je trochu zbytečné. Je potřeba to vyzkoušet a hlavně u toho přemýšlet, pak spolupráce se slevovým portálem může být velmi přínosná a efektivní. Kdo u toho nepřemýšlí a myslí si, že tam hodí 50% a má vystaráno, tak pak často píše negativní reference na různých forech. Jak je dobře známo, pozitivní zkušenosti se moc nepíšou, spíše ty negativní.
Vztah má být u takové spolupráce "třístranně" výhodný - slevový portál x poskytovatel slevy x zákazník, jakmile to tak nefunguje, tak to dopadá tak, jak výše popisuješ.
18. 11. 2015 13:47:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-propagovat-a-naplnit-rodinny-hotel-30-km-od-prahy/strana/2/#reply1152208
baddream3
verified
rating uzivatele
18. 11. 2015 13:51:46
Napsal Dmitrij;1241873
V iluzi nežiju, proto jsem tam napsal ten welcome drink - motivace pro vyplnění krátkého dotazníku. Pokud by to bylo tak, jak píšeš, tak lidé, co přijedou kvůli slevě za welcome drink zdarma napíšou nejen svoji e-mailovou adresu, ale i dalších 10ti přátel..
Myslím, že spekulovat zde o tom, jakou slevu pak budou či nebudou chtít je trochu zbytečné. Je potřeba to vyzkoušet a hlavně u toho přemýšlet, pak spolupráce se slevovým portálem může být velmi přínosná a efektivní. Kdo u toho nepřemýšlí a myslí si, že tam hodí 50% a má vystaráno, tak pak často píše negativní reference na různých forech. Jak je dobře známo, pozitivní zkušenosti se moc nepíšou, spíše ty negativní.
Vztah má být u takové spolupráce "třístranně" výhodný - slevový portál x poskytovatel slevy x zákazník, jakmile to tak nefunguje, tak to dopadá tak, jak výše popisuješ.
Já nespekuluji, pouze prezentuji zkušenosti z reálného byznysu.
18. 11. 2015 13:51:46
https://webtrh.cz/diskuse/jak-propagovat-a-naplnit-rodinny-hotel-30-km-od-prahy/strana/2/#reply1152207
Dmitrij
verified
rating uzivatele
18. 11. 2015 14:06:25
Nápodobně, nelze však pouze na základě své zkušenosti odsoudit odsoudit všechny zákazníky ze slev. portálu. Pokud to platilo u tebe "A pokud by ti někdo dá souhlas k zasílání obchodních nabídek, tak stejně bude chtít slevu a přesně tu, kterou viděl poprvé." neznamená to, že stejný průběh budou mít ostatní. Ano, může se to stát, ale nemusí, proto spekulace.
18. 11. 2015 14:06:25
https://webtrh.cz/diskuse/jak-propagovat-a-naplnit-rodinny-hotel-30-km-od-prahy/strana/2/#reply1152206
baddream3
verified
rating uzivatele
18. 11. 2015 16:09:28
Napsal Dmitrij;1241898
Nápodobně, nelze však pouze na základě své zkušenosti odsoudit odsoudit všechny zákazníky ze slev. portálu. Pokud to platilo u tebe "A pokud by ti někdo dá souhlas k zasílání obchodních nabídek, tak stejně bude chtít slevu a přesně tu, kterou viděl poprvé." neznamená to, že stejný průběh budou mít ostatní. Ano, může se to stát, ale nemusí, proto spekulace.
OK. Hádání se o to která zkušenost je správná nemá smysl. Kolik lidi kteří nakoupili přes slevový portál se bude ochotno vracet? Velká část těchto lidí zkouší vždy jinou variantu bez ohledu na to, jestli jim dáš slevu. A ten zbytek? Je úplně jedno jestli cca 20-30 lidi (vzorek cca 10%) přijede nebo nepřijede. Z toho nezaplatíš ani rodinný byznys.
18. 11. 2015 16:09:28
https://webtrh.cz/diskuse/jak-propagovat-a-naplnit-rodinny-hotel-30-km-od-prahy/strana/2/#reply1152205
adyea
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
22. 11. 2015 14:53:02
nechápu ty negativní názory na slevové portály - sakra tak si to vypočítám tak, abych i se slevou vydělal ne? Takových zařízení je plno, udělají cenu X, prodávají vouchery za ceny Y a i na té jsou v zisku a pak lidem nabídnou že mohou jezdit za cenu Y a jsou spokojení všichni - lidi ze slevového portálu protože mohou přiject za stejnou cenu a majitel hotelu že nemusí dále platit provize portálům :-)
A kdo není vůl a nečeká v naivitě že někdo po slevě bude platit 2x tolik a snaží se, tak ti ze slevomatů mnohdy ještě ubytovací zařízení doporučí dál.
Sám mám aktuálně 2 místa, kde jsem byl přes Slevomat a jezdím tam vcelku pravidelně za stejnou cenu, která je pro mě zajímavá a pro penzion stejně zisková.
Spíš si myslím že i díky Slevomatům je pryč doba, kdy jste dali 2 tisíce za víkend v nic moc penzionu se snídaní.
A když se kouknete na Slevomat, je tam plno dražších nabídek než se dá sehnat v podobné kvalitě bez slevy - to jen potvrzuje že Slevomat a spol. mohou být výhodný zdroj návštěv pro hoteliéry.
22. 11. 2015 14:53:02
https://webtrh.cz/diskuse/jak-propagovat-a-naplnit-rodinny-hotel-30-km-od-prahy/strana/2/#reply1152204
Eduard Jenco
verified
rating uzivatele
23. 11. 2015 15:38:15
Odporúčam vyskúšať metódy Guerilla marketingu. Kašli na zľavy. Tie ti tak akurát zruinujú biznis. Potrebuješ hlavne kreativitu a služby vo vysokom nadštandarde.
Dokážem zaplniť do 1 roka akýkoľvek hotel, ktorý má myšlienku a dostatočnú kvalitu.
Aby si pochopil - hoteliérstvo z hľadiska marketingu má jedno veľmi významné špecifikum oproti iným odvetviam v oblasti služieb.
Pir bežných službách platí, že hľadáš 2 až 3 marketingové metódy, ktoré ti budú na predaj toho čo ponúkaš fungovať.
Pri hotelierstve tento princíp nefunguje. Pri hoteliérstve musíš využiť niekoľko stovák marketingových metód, väčšinou relatívne menej náročných na peniaze ale o to viac náročných na ćas a každá z nich ti prinesie časť úspechu.
Takže nehľadaj jeden recept ako na to. Lebo on neexistuje. Neexistuje jedna, dve či tri účinné metódy na naplnenie hotela. V skutočnosti existuje iba jedna. A tá je zložená zo stovák malinkých metód a krokov.
Ak chceš poradiť viac, napíš mi súkromnú správu.
23. 11. 2015 15:38:15
https://webtrh.cz/diskuse/jak-propagovat-a-naplnit-rodinny-hotel-30-km-od-prahy/strana/2/#reply1152203
malamala
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
23. 12. 2015 12:26:22
Napiš mi do zpráv, dám ti pár tipů jak to zlepšit. Dělám int. marketing pro jeden český penzion v Rakousku a tak ti snad mohu pomoci.
23. 12. 2015 12:26:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-propagovat-a-naplnit-rodinny-hotel-30-km-od-prahy/strana/2/#reply1152202
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit