Zadejte hledaný výraz...

Jak probíhá reklamace u maloobchodu?

T.z.V.
verified
rating uzivatele
23. 2. 2014 14:16:21
Zajímalo by mě, jak je to s reklamací u maloobchodu. Když koncový zákazník uplatňuje reklamaci, uplatňuje ji u prodejce, kde zboží koupil. Jak to pak dále řeší prodejce? To uplatňuje u velkoobchodu a ten u výrobce? Každý má na to 30 dnů? Nebo jak je to v praxi?
23. 2. 2014 14:16:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-probiha-reklamace-u-maloobchodu/#reply999461
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
23. 2. 2014 14:18:18
Zákazník ji uplatňuje u prodejce - tedy u toho, s kým je uzavřena kupní smlouva. Ten může výrobek vyměnit, řešit s dodavatelem, autorizovaným servisem, opravit sám, nebo cokoliv jiného. Vše se musí zvládnout do 30 dní, jinak má zákazník právo na vrácení peněz.
23. 2. 2014 14:18:18
https://webtrh.cz/diskuse/jak-probiha-reklamace-u-maloobchodu/#reply999460
T.z.V.
verified
rating uzivatele
23. 2. 2014 14:22:00
Pokud se jedná o elektroniku, tak ji maloobchod předá velkoobchodu a ten třeba výrobci na opravu? Zajímalo by mě, jak to funguje v praxi? Jak to obchody řeší.
23. 2. 2014 14:22:00
https://webtrh.cz/diskuse/jak-probiha-reklamace-u-maloobchodu/#reply999459
Michal Mrňa
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
23. 2. 2014 14:28:54
Já to řeším tak, že výrobek předám dovozci a ten to s fabrikou vyřeší.
Ale například svůj notebook jsem reklamoval přímo v autorizovaným servisu výrobce a s prodejcem jsem neřešil nic. Záleží na konkrétní firmě a zboží.
23. 2. 2014 14:28:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-probiha-reklamace-u-maloobchodu/#reply999458
T.z.V.
verified
rating uzivatele
23. 2. 2014 14:34:59
Jak prokazujete reklamaci u výrobce? Fakturou od prodejce? Takže pokud koupím televizi od velkoobchodu, prodám ji koncovému zákazníkovi a on bude uplatňovat reklamaci, tak ji můžu reklamovat u výrobce přímo?
23. 2. 2014 14:34:59
https://webtrh.cz/diskuse/jak-probiha-reklamace-u-maloobchodu/#reply999457
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
23. 2. 2014 15:43:16
Ano, nejlepší je upozornit zákazníka, že má reklamovat přímo u autorizovaného servisu výrobce, poslat mu adresu (webu nebo konkrétní), kde jej najde. Důvodem je rychlejší vyřízení reklamace. Pokud bude trvat na reklamaci přes tebe jako prodejce, tak ji musíš vzít taky. A do servisu to předat co nejrychleji sám, protože utíká lhůta. K vyřízení stačí dodací list nebo faktura, s uvedením typového a sériového čísla, pokud se eviduje.
23. 2. 2014 15:43:16
https://webtrh.cz/diskuse/jak-probiha-reklamace-u-maloobchodu/#reply999456
qwertr
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
23. 2. 2014 15:45:27
Takze mozem povedat z pohladu velkoobchodu.
Velkoobchod ku maloobchod neplati ziadna 30 dnova lehota zo zakona na vybavenie reklamacie. Je to len o tom ako sa tieto dve strany dohodnu. Uz zme mali par pripadov, ze sme tovar poslali na reklamaciu vyrobcovi a ten sa nestihol vyjadrit do 30 dni, takze maloobchod musel uznat zaruku a prolem vznika vtedy, ked vyrobca neuzna reklamaciu.
Na niektore druhy tovarov mame papiere od vyrobcu, ze sme autorizovanou organizaciou na posudzovanie reklamacii. Zvysok posielame priamo vyrobcovi, alebo nasim dodavatelom ktory su tou autorizovanou osobou
Jedne priklad z pohladu zakazika. Pokazila sa mi elektronika v zaruke. Predajca mi odporucil priamo autorizovany servis pre danu znacku. Po 5 dnoch som mal vyjadrenie toho servisu, ze elektronika je neopravitelna. S tym papierom som siel za predajcom. Povedal mi, ze to preveria a daju vyjadrenie. Do tyzdna som mal novy vymeneny kus.
23. 2. 2014 15:45:27
https://webtrh.cz/diskuse/jak-probiha-reklamace-u-maloobchodu/#reply999455
T.z.V.
verified
rating uzivatele
23. 2. 2014 15:49:34
Myslel jsem, že mezi velkoobchodem a maloobchodem platí stejná pravidla jako u maloobchodu a zákazníka.
23. 2. 2014 15:49:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-probiha-reklamace-u-maloobchodu/#reply999454
qwertr
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
23. 2. 2014 15:58:16
Nie. To neplati. Je to len ako sa oni dohodnu.
23. 2. 2014 15:58:16
https://webtrh.cz/diskuse/jak-probiha-reklamace-u-maloobchodu/#reply999453
dave67
verified
rating uzivatele
16. 6. 2014 20:17:20
Je možné odmítnout reklamaci z důvodu porušené bezpečností samolepky ? Porušení samolepky nemá vliv na chod výrobku, ani to neřeší neoprávněné rozebrání. Jde mi čistě o to, abych poznal výrobky od svého distributora. Pak je taky otázka, co nastane ve chvíli, kdy samolepka bude porušená (respektive tam nebude) a druhá strana bude tvrdit opak...
16. 6. 2014 20:17:20
https://webtrh.cz/diskuse/jak-probiha-reklamace-u-maloobchodu/#reply999452
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit