Zadejte hledaný výraz...

Jak oslovit klienta a nespamovat?

BENQ
verified
rating uzivatele
29. 3. 2016 19:32:20
Napsal Comanch;1280558
Ta to vydrží dělat max 3 dny. Na obvolávání potenciálních zákazníků jsou potřeba velmi silné nervy. Raději to dělej sám.
vim o tom sám... 80% je u mě telemarketing a 20% webdesign a seo...ale nezvládám to všechno. pokud někomu dám provizi za zrealizovaný obchod nebo za udeleny souhlas, tak mi to výrazně ušetří čas
29. 3. 2016 19:32:20
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat/strana/2#reply1186021
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
29. 3. 2016 20:04:33
Napsal BENQ;1280537
No je pravda, že bych mohl zaukolovat nějakou maminu na MD. Vlastně o tom produktu či službách moc vědět nemusí. (...a ve finále to budí i lepší dojem u zákazníků)
Musím uchovávat tel. záznam (resp. souhlas)? Nebo jako to řešíte Vy?
Prave ze obchodnik musi vedet o poskytovanych sluzbach vsechno od A do Z, protoze trapna situace... "Ja Vam to zjistim, ted z hlavy nevim" neni solidni a odrazuje od nakupu. Obchodnik musi byt vlezly a mit dobrou prodejnost, jinak na tom prodelavate vy a obchodnik je frustrovan nulovym vysledkem, takova spoluprace neni efektivni a prinese vam to znacnou ztratu casu a financi.
Zatim jsme zadny takovy problem s uschovavanim zaznamu neresili, ale kdyz jsme meli ustrednu a pevnou linku, byl vzdy zaznam hovoru - samozrejme obchodnik klienta nebo potencialniho klienta predem upozornil, ze hovor je nahravan pro zkvalitneni sluzeb. U neuspesneho obchodu jsme uchovavali zaznam jen 6 mesicu u uspesnych jsme zaznamy uchovavali po dobu spoluprace s klientem +6 mesicu.
Mam takovy dojem, ze pokud by nekdo vehementne chtel domahani se prava, tak operatori maji povinnost uschovavat zaznamy? Pri pripadnem sporu by se dalo vyzadat takovy zaznam u operatora. Nevim jak to chodi presne. Nechte si poradit od pravnika.
29. 3. 2016 20:04:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat/strana/2#reply1186020
radekxxx
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
29. 3. 2016 20:18:27
Napsal BENQ;1280517
Podělíte se o nějaké statistiky? poč. telefonátu / poč. rozeslaných emailu/ poč. obchodu (alespoň procentuální) :-) díky
obvolat to bude celkem fuška
To si uchováváte tel. záznam jako důkaz nebo jak se ověří, že není pravda zpráva typu "...kontaktujeme Vás ohledně dnešního telefonátu a zasíláme Vám nabídku našich služeb...." ? :-D
---------- Příspěvek doplněn 29.03.2016 v 16:37 ----------
Já teda radší uvítám email než telefonát typu "dobrý den, neruším? máte minutku? ...." :-D
prakticky vždy odpovím "nemám čas"
ale už ten telefonát je sám o osobně spam a už je rovno posílám do ........ několik lidí mi takhle volá týdně občas k tomu sednu a nahlasím obtezujicí hovory a několik lidi již obdrželo pokuty mě se věškeré hovory nahrávají takže jednoduše dokládám obtěžujici hovory a stejne to dělám i u emailu tak ty chodí už meně co jsme je začal hlasít
---------- Příspěvek doplněn 29.03.2016 v 20:19 ----------
Napsal Oleg;1280584
Prave ze obchodnik musi vedet o poskytovanych sluzbach vsechno od A do Z, protoze trapna situace... "Ja Vam to zjistim, ted z hlavy nevim" neni solidni a odrazuje od nakupu. Obchodnik musi byt vlezly a mit dobrou prodejnost, jinak na tom prodelavate vy a obchodnik je frustrovan nulovym vysledkem, takova spoluprace neni efektivni a prinese vam to znacnou ztratu casu a financi.
Zatim jsme zadny takovy problem s uschovavanim zaznamu neresili, ale kdyz jsme meli ustrednu a pevnou linku, byl vzdy zaznam hovoru - samozrejme obchodnik klienta nebo potencialniho klienta predem upozornil, ze hovor je nahravan pro zkvalitneni sluzeb. U neuspesneho obchodu jsme uchovavali zaznam jen 6 mesicu u uspesnych jsme zaznamy uchovavali po dobu spoluprace s klientem +6 mesicu.
Mam takovy dojem, ze pokud by nekdo vehementne chtel domahani se prava, tak operatori maji povinnost uschovavat zaznamy? Pri pripadnem sporu by se dalo vyzadat takovy zaznam u operatora. Nevim jak to chodi presne. Nechte si poradit od pravnika.
staci stahnout aplikaci do telefonu a zajisti nahravani veskerych hovoru :) a kolikrát se už hodily
29. 3. 2016 20:18:27
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat/strana/2#reply1186019
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
29. 3. 2016 20:33:37
Napsal radekxxx;1280588
ale už ten telefonát je sám o osobně spam a už je rovno posílám do ........ několik lidí mi takhle volá týdně občas k tomu sednu a nahlasím obtezujicí hovory a několik lidi již obdrželo pokuty mě se věškeré hovory nahrávají takže jednoduše dokládám obtěžujici hovory a stejne to dělám i u emailu tak ty chodí už meně co jsme je začal hlasít
Toto neni spravny pristup, me tez volaji prodejci cehokoliv. Zeptam se o co se jedna a reknu zda to potrebuji nebo ne nebo rovnou pozadam o odstraneni tel. z DB.
Ne kazdy telefonat muze byt SPAM. Za SPAM bych mohl povazovat otravne dotazy klientu - kdy uz bude dilo hotove, pritom to maji ve smlouve jasne specifikovane.
29. 3. 2016 20:33:37
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat/strana/2#reply1186018
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 3. 2016 20:42:13
@Oleg: Někdo ale nechce stále dokola říkat že něco nechce, to bych také mohl reagovat na nevyžádané emaily s nabídkou viagry že nemám zájem. Pokud něco chci, najdu si to sám, nechci aby mi kdokoliv cokoliv doporučoval, nebo nabízel.
Takže jediné řešení je, hlásit to.
EDIT: Jiná situace samozřejmě je, pokud jsem zákazníkem firmy a zavolá mi jejich zástupce s nabídkou nové služby. Zde se můžou alespoň oprávněně domnívat, že bych mohl mít zájem, ale vzít telefonní seznam a nabízet pánvičky lidem abecedně A-Z je podle mě spam.
29. 3. 2016 20:42:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat/strana/2#reply1186017
BENQ
verified
rating uzivatele
29. 3. 2016 20:47:48
Napsal Oleg;1280594
Toto neni spravny pristup, me tez volaji prodejci cehokoliv. Zeptam se o co se jedna a reknu zda to potrebuji nebo ne nebo rovnou pozadam o odstraneni tel. z DB.
Ne kazdy telefonat muze byt SPAM. Za SPAM bych mohl povazovat otravne dotazy klientu - kdy uz bude dilo hotove, pritom to maji ve smlouve jasne specifikovane.
Ono je toho čim dal vic. Příklad - stalo si mi už několikrát, že jsem si koupil simku od o2 (potřebuji jen na pár SMS a pak je vyhazuju) a během pár hodin od aktivace mi ihned volala nějaká makléřská firma, co nabízí tarify....operátoři prodávají kontakty, stejně tak i jiné marketingové firmy...takže se nedivim, že má hodně lidí vuči prodejním telefonátum velkou averzi.
...na druhou stranu, za chvíli bude spam pomalu i to, že se na někoho na ulici blbě podíváš :-D
---------- Příspěvek doplněn 29.03.2016 v 20:55 ----------
Napsal i-PRESS;1280595
@Oleg: Někdo ale nechce stále dokola říkat že něco nechce, to bych také mohl reagovat na nevyžádané emaily s nabídkou viagry že nemám zájem. Pokud něco chci, najdu si to sám, nechci aby mi kdokoliv cokoliv doporučoval, nebo nabízel.
Takže jediné řešení je, hlásit to.
EDIT: Jiná situace samozřejmě je, pokud jsem zákazníkem firmy a zavolá mi jejich zástupce s nabídkou nové služby. Zde se můžou alespoň oprávněně domnívat, že bych mohl mít zájem, ale vzít telefonní seznam a nabízet pánvičky lidem abecedně A-Z je podle mě spam.
A jak jinak chceš někoho oslovit? Inzercí toho určitě moc neprodáš (spíš proděláš)
29. 3. 2016 20:47:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat/strana/2#reply1186016
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
29. 3. 2016 20:55:59
Napsal i-PRESS;1280595
Pokud něco chci, najdu si to sám, nechci aby mi kdokoliv cokoliv doporučoval, nebo nabízel.
Ja Vas chapu, ale nekomu to nevadi. Pokud nechcete tak byste nemel cist ani recenze, protoze je to svym zpusobem doporuceni.
System by mel spise korigovat zda se vubec kontakty maji preprodavat, tim by se omezil i pocet otravnych telefonatu.
Mluvime zde o telefonu ne o email - tam se to resi jednoduse - blokovanim.
Takze jake ponauceni plyne z teto diskuse?
Jak efektivne oslovit zakaznika aniz by se jednalo o vlezle SPAMovani at uz mailem nebo telefonem nebo tistenym dopisem?
29. 3. 2016 20:55:59
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat/strana/2#reply1186015
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 3. 2016 21:11:22
Napsal Oleg;1280598
tak byste nemel cist ani recenze, protoze je to svym zpusobem doporuceni.
To je trošku rozdíl, ne? Jestli se mohu rozhodnout co číst, nebo mám přijímat emaily/telefony na věci, co mě vůbec nezajímají.
Ale jinak souhlasím, že ten problém je v prvé řadě v možnosti poskytovat takové údaje dále. To by podle mě mělo být zcela zakázáno a možnost sdělování nabídek libovolnou formou by měla patřit pouze těm společnostem, se kterými jsem v nějakém vztahu, resp. jim k tomu dal explicitní souhlas. Sám se pak přihlásím k odběru newsletteru, či jim zanechám telefon pokud mám o tento typ služeb/zboží zájem :-)
jinak závěrem mám obavu že dnes neexistuje možnost nějak hromadněji oslovovat klienty s nabídkami. Pokud nestačí databáze stávajících zákazníků, pak bych se asi uchýlil k databázi alespoň tématické, tedy nabízet radary do auta lidem se zájmem o auto-moto, je tam menší pravděpodobnost nějakých hromadných hlášení na UOOU.
Tištěný dopis beru jako nejméně otravný, ale zase se to prodraží, takže jsme opět spíše u cíleného marketingu.
29. 3. 2016 21:11:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat/strana/2#reply1186014
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
29. 3. 2016 21:18:05
Napsal i-PRESS;1280605
Ale jinak souhlasím, že ten problém je v prvé řadě v možnosti poskytovat takové údaje dále. To by podle mě mělo být zcela zakázáno a možnost sdělování nabídek libovolnou formou by měla patřit pouze těm společnostem, se kterými jsem v nějakém vztahu, resp. jim k tomu dal explicitní souhlas. Sám se pak přihlásím k odběru newsletteru, či jim zanechám telefon pokud mám o tento typ služeb/zboží zájem :-)
To je prostě jen o zvyklostech. Např. anglosaský svět je docela na ochodních nabídkách po telefonu postaven. Nehledě na to, že ti tam běžné volají i době voleb s přesvědčováním koho máš zvolit.
29. 3. 2016 21:18:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat/strana/2#reply1186013
BENQ
verified
rating uzivatele
29. 3. 2016 21:20:42
tak nevim, jestli jsem se něco nového dozvěděl. Po přečtení příspěvků mám strach někomu i zavolat :-D. Až se staví sousedka zase pro cukr, že ji došel, tak jí pošlu do .... ať jde spamovat jinam :-D (nevyžádaná prosba o cukr)
29. 3. 2016 21:20:42
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat/strana/2#reply1186012
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
29. 3. 2016 22:12:05
Napsal BENQ;1280613
....(nevyžádaná prosba o cukr)...
Viete ono je to tak - je nas tu kopec podnikatelov, co si platime drahu reklamu (a to taku ze DRAHU!) a jej uspesnost je nula nula nic a stale sa znizuje.
Potom je tu kopec "vykukov" ktori si povedia: "Ja si nemozem dovolit drahu reklamu, ako mam teda "podnikat"? Uz viem dostal som genialny napad - ospamujem za pat korun cely svet, nechapem ako to, ze ti velki su taki idioti, ze na to neprisli a platia si namiesto toho taku drahu reklamu."
Verte tomu, ze nas to potom riadne nas...tve, ked porovnavame nase naklady na reklamu a vase (napr. spam v ktorom je napisane "toto nie je spam"). A kedze je takych vykukov milion a spamu chodi viac a viac, niekedy si proste vyclenime cas, alebo cloveka a bonzujeme a bonzujeme... a ked dostanete pokutu, na ktoru si budete musiet zobrat hypoteku, tak nas to dokonca potesi...
Takze moja rada: ak to s podnikanim myslite vazne, zoberte si hypoteku uz na zaciatku a skusajte LEGALNE reklamy ;)
29. 3. 2016 22:12:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat/strana/2#reply1186011
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
30. 3. 2016 09:15:33
Napsal igor;1280636
Viete ono je to tak - je nas tu kopec podnikatelov, co si platime drahu reklamu (a to taku ze DRAHU!) a jej uspesnost je nula nula nic a stale sa znizuje.
Potom je tu kopec "vykukov" ktori si povedia: "Ja si nemozem dovolit drahu reklamu, ako mam teda "podnikat"? Uz viem dostal som genialny napad - ospamujem za pat korun cely svet, nechapem ako to, ze ti velki su taki idioti, ze na to neprisli a platia si namiesto toho taku drahu reklamu."
Verte tomu, ze nas to potom riadne nas...tve, ked porovnavame nase naklady na reklamu a vase (napr. spam v ktorom je napisane "toto nie je spam"). A kedze je takych vykukov milion a spamu chodi viac a viac, niekedy si proste vyclenime cas, alebo cloveka a bonzujeme a bonzujeme... a ked dostanete pokutu, na ktoru si budete musiet zobrat hypoteku, tak nas to dokonca potesi...
Takze moja rada: ak to s podnikanim myslite vazne, zoberte si hypoteku uz na zaciatku a skusajte LEGALNE reklamy ;)
To vyznelo tak, ze mame pochopit proc vznikl nejaky zakon o SPAMu - na zadost kupy podnikatelu, kteri investuji do neucinne reklamy a zavidi vykukum, tak tito podnikatele bonzuji a pak maji radost, ze vykukove dostavaji pokuty a to takove, ze se zadluzi na cely zivot. Pekna spolecnost.
30. 3. 2016 09:15:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat/strana/2#reply1186010
BENQ
verified
rating uzivatele
30. 3. 2016 18:01:27
Oleg: nemyslim si, že by UooU řešil každou stížnost - Češi jsou známí jako bonzáci a kopírovači. (Pokud to někdo nebude dělat v nějakém extrémním měřítku). A jestli se tu dává pokuta za každý bonzík, tak je to hodně špatný.
Občas mi takový mail s nabídkou přijde. V zápatí je pak většinou omluva za nevyžádanou poštu. Tak to prostě smažu a neřešim (pokud to někdo nezaílám každý měsíc, což se zatím nestalo).
Na druhou stranu se nedivím, že podobný zákon vznikl - když Vás firmy jako Cresco apod. dovedou "masírovat" reklamou i několikrát denně :-D
30. 3. 2016 18:01:27
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat/strana/2#reply1186009
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 3. 2016 18:24:34
To je trošku pokroucený pohled na práva občanů.. Zákon zcela jasně zakazuje zasílání jakéhokoliv sdělení, pokud k tomu dotyčný neudělalil souhlas. Zde vidím opt-in jako zcela správný přístup a firma by je měla dodržovat. V případě že dojde k významnému porušení této povinnosti například nedoložením souhlasu k 10% databáze (aby se omezil dopad na omyly), navrhoval bych kromě vysokých pokut i zákaz činnosti na 2 roky. tedy tvrdé postihy za porušení mých práv.
Takový zákon platí a není nic nemorálního na tom, dožadovat se jeho dodržování. Až zde bude platit anarchie, tak to budu řešit jinak, třeba protiútokem na servery odesílatele, do té doby očekávám, že se o ochranu mých práv postará justice.
Pokud jste někdy na UOOU hlášení podával, pak víte že přijetím zprávy na podatelně dostane přidělen identifikátor a dříve či později Vám v PDF přijde vyrozumění o řízení a případně přijatých opatřeních. UOOU tedy z titulu dozorového orgánu zcela jednoznačně nemůže takové podání ignorovat smazáním emailu jen pro to, že je jediné ;)
Stále to ale celé stojí a padá na tom, že firmy skupují jakékoliv databáze nehledě na zaměření, věkovou kategorii atd a domnívají se, že jejich nová past na myši nebo antiradar je tak unikátní a ojedinělý, že musí celému světu dát o existenci vědět a cítí euforii ze svého přínosu lidské rase.
Nechcete-li tedy neustálé tahanice s úřady, získávejte ovečky legální cestou například na svých stránkách a když už kupovat databáze musíte, kupujte ty cílené, kde se dá předpokládat zájem příjemce o Váš produkt. V ostatních případech to budou lidé hlásit. Z pohledu spotřebitele je spam otravný a nezáleží na tom, kolik jste mi jich doručil zrovna vy, ale obdobnou představu o neodolatelnosti svých produktů mají i tisíce dalších, to proto se proti tomu musí bojovat a takové spammery bez souhlasu příjemců vymýtit.
30. 3. 2016 18:24:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat/strana/2#reply1186008
BENQ
verified
rating uzivatele
30. 3. 2016 18:40:17
i-PRESS : vše má dvojí pohled. co když se spleteš a omylem pošleš email někomu jinému? (je to celkem jednoduché, stačí o znak méně nebo více) tek tě UooU bude penalizovat? Ja u UooU samozřejmě zaregistrovaný jsem a obesílám emaily pouze klinetum z vlastni databáze (a to tam i vyzančuji, stejně jako možnost odhlášení odběru). Ale chtěl bych zaujmout i nové klienty.
30. 3. 2016 18:40:17
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat/strana/2#reply1186007
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit