Zadejte hledaný výraz...

Jak oslovit klienta a nespamovat?

BENQ
verified
rating uzivatele
29. 3. 2016 16:27:13
Zdravím. Máte někdo zkušenosti s navazováním obchodu s klienty formou emailu? Zajímalo by mě, jak oslovit klienta a nespamovat? Co se bere za spam a co ne? Příp. co by měl obchodní email spňovat a čeho se vyvarovat? Raději zatelefonovat nebo zaslat email (beru jako méně obtěžující formu navázání kontaktu)? díky za tipy, rady a zkušenosti.
29. 3. 2016 16:27:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat#reply1186036
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
29. 3. 2016 16:30:10
My ze zacatku volame, pak zazadame zda je mozne odeslat komercni nabidku.
29. 3. 2016 16:30:10
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat#reply1186035
Spamem je jakékoli nevyžádané obchodní sdělení.
29. 3. 2016 16:35:25
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat#reply1186034
BENQ
verified
rating uzivatele
29. 3. 2016 16:35:55
Napsal Oleg;1280512
My ze zacatku volame, pak zazadame zda je mozne odeslat komercni nabidku.
Podělíte se o nějaké statistiky? poč. telefonátu / poč. rozeslaných emailu/ poč. obchodu (alespoň procentuální) :-) díky
obvolat to bude celkem fuška
To si uchováváte tel. záznam jako důkaz nebo jak se ověří, že není pravda zpráva typu "...kontaktujeme Vás ohledně dnešního telefonátu a zasíláme Vám nabídku našich služeb...." ? :-D
---------- Příspěvek doplněn 29.03.2016 v 16:37 ----------
Napsal Ondřej Veřtát;1280516
Spamem je jakékoli nevyžádané obchodní sdělení.
Já teda radší uvítám email než telefonát typu "dobrý den, neruším? máte minutku? ...." :-D
prakticky vždy odpovím "nemám čas"
29. 3. 2016 16:35:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat#reply1186033
Steeta
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 3. 2016 16:41:22
a ty prakticky čteš všechny maily? Mě pokud se něco prokouše spambotem, tak mrknu letmo a jinak rovnou mažu stejně tak jako odpovídám automaticky v telefonu "nemám čas"
29. 3. 2016 16:41:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat#reply1186032
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
29. 3. 2016 16:42:06
Napsal BENQ;1280517
Podělíte se o nějaké statistiky? poč. telefonátu / poč. rozeslaných emailu/ poč. obchodu (alespoň procentuální) :-) díky
obvolat to bude celkem fuška
Neni zadna statistika.
Mame managera, ktery obvolava klienty a popripade s nimi sjedna schuzku nebo jim posle mailem blizsi informace.
Vzdy napred vola pak pise nebo jde na schuzku.
---------- Příspěvek doplněn 29.03.2016 v 16:43 ----------
Napsal Ondřej Veřtát;1280516
Spamem je jakékoli nevyžádané obchodní sdělení.
Formou emailu bez zadneho dodazu zda muzeme nebo nemuzeme odeslat - ano, za predpokladu, ze ho osvlovujete poprve, neni vas klient ani nedal zadny souhlas.
29. 3. 2016 16:42:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat#reply1186031
budracek
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
29. 3. 2016 16:44:50
Doporučuji se mrknout sem...https://www.uoou.cz/nevyzadana-obchodni-sdeleni/ds-1493/archiv=0
29. 3. 2016 16:44:50
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat#reply1186030
Napsal Oleg;1280520
Formou emailu bez zadneho dodazu zda muzeme nebo nemuzeme odeslat - ano, za predpokladu, ze ho osvlovujete poprve, neni vas klient ani nedal zadny souhlas.
I pouhý dotaz zda můžeš nebo nemůžeš zaslat další obchodní sdělení je samo o sobě nevyžádané obchodní sdělení. Tak to vidí ÚOOÚ.
29. 3. 2016 16:52:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat#reply1186029
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
29. 3. 2016 16:57:17
Napsal Ondřej Veřtát;1280526
I pouhý dotaz zda můžeš nebo nemůžeš zaslat další obchodní sdělení je samo o sobě nevyžádané obchodní sdělení. Tak to vidí ÚOOÚ.
Jak to vidi ÚOOÚ je opravdu u jednoho mista. Nicmene stejnak mame registraci na ÚOOÚ a to jen pro pripadne spory ohledne mail komunikace.
Pokud by se vsichni ridili ÚOOÚ tak by to nebylo adekvatni.
P.S pred lety jsme ridili mensi fy na prodej biopaliva a nedavno taky prodej hutnich vyrobku.
Mohu rici na 100%, ze tito podnikatele opravdu neresi SPAM, pokud prijde seriozni nabidka na spolupraci az uz mailem nebo po telefonu.
29. 3. 2016 16:57:17
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat#reply1186028
S ohledem na to, ze UOOU je dozorovy organ v teto veci, tak jeho postoje jsou pomerne zasadni. Samozrejme proti jeho rozhodnuti se lze soudne branit. Nicmene je taky pravda, ez vetsina lidi bezne a rozumne nabidky jako spam nepovazuje a nijak ne neresi.
29. 3. 2016 17:09:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat#reply1186027
BENQ
verified
rating uzivatele
29. 3. 2016 17:12:59
Co email typu "žádáme Vás tímto o souhlas se zasláním obchodního sdělení ohledně služeb .....?"
29. 3. 2016 17:12:59
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat#reply1186026
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
29. 3. 2016 17:24:56
Napsal BENQ;1280534
Co email typu "žádáme Vás tímto o souhlas se zasláním obchodního sdělení ohledně služeb .....?"
Ne, protoze mail prijde driv nez udeli souhlas. Doporucuji precist paragrafy a prolistovat ÚOOÚ.
Proc je fuska obvolavat klienty? Koupi se neomezeny tarif a kazdy den vyclenite 1-2 hodiny na ziskani noveho zakaznika. 5-10 minut vas skutecne nezabije, ale muze prinest novou zakazku.
29. 3. 2016 17:24:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat#reply1186025
BENQ
verified
rating uzivatele
29. 3. 2016 17:27:33
Napsal Oleg;1280536
Ne, protoze mail prijde driv nez udeli souhlas. Doporucuji precist paragrafy a prolistovat ÚOOÚ.
Proc je fuska obvolavat klienty? Koupi se neomezeny tarif a kazdy den vyclenite 1-2 hodiny na ziskani noveho zakaznika. 5-10 minut vas skutecne nezabije, ale muze prinest novou zakazku.
No je pravda, že bych mohl zaukolovat nějakou maminu na MD. Vlastně o tom produktu či službách moc vědět nemusí. (...a ve finále to budí i lepší dojem u zákazníků)
Musím uchovávat tel. záznam (resp. souhlas)? Nebo jako to řešíte Vy?
29. 3. 2016 17:27:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat#reply1186024
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 3. 2016 18:38:24
Napsal BENQ;1280537
No je pravda, že bych mohl zaukolovat nějakou maminu na MD.
Ta to vydrží dělat max 3 dny. Na obvolávání potenciálních zákazníků jsou potřeba velmi silné nervy. Raději to dělej sám.
29. 3. 2016 18:38:24
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat#reply1186023
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 3. 2016 19:19:30
Napsal BENQ;1280537
Musím uchovávat tel. záznam (resp. souhlas)? Nebo jako to řešíte Vy?
To je zajímavá otázka, ale obávám se, že jednoznačnou odpověď nenajdete. Výklad se velmi liší a pokud vím, není znám ani žádný metodický pokyn, jak by k tomu měla přistupovat kontrola UOOU.
Když se podíváte na stránkách PSP na sněmovní tisk 374/0, tak v návrhu zákona bylo uvedeno:
Souhlas je třeba dát v písemné formě a musí z něho být patrné, v jakém rozsahu je poskytován, komu a k jakému účelu, na jaké období a kdo jej poskytuje. Souhlas může být kdykoliv odvolán. Tento souhlas musí správce uschovat po dobu zpracování osobních údajů, k jejichž zpracování byl dán souhlas.
Ta druhá část byla novelou přepsána na
Souhlas subjektu údajů se zpracováním osobních údajů musí být správce schopen prokázat po celou dobu zpracování.
Nikde se ale nepíše o formě takového souhlasu. Ideální je tedy písemné potvrzení, v ostatních případech si to archivujte tak, aby byo důvodné předpokládat, že byl takový souhlas udělen vědomě. Pozor ale na to, že na pořizování záznamu telefonu musíte dotyčného upozornit a navíc je již toto zpracováním osobních údajů.
29. 3. 2016 19:19:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-oslovit-klienta-a-nespamovat#reply1186022
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit