Zadejte hledaný výraz...

Jak odhalit falešné objednávky?

Ja340
verified
rating uzivatele
11. 6. 2013 14:01:06
Minulý měsíc mi přišly dvě falešné objednávky a přišel jsem na ně až když bylo zboží nachystáno k expedici a volali jsme zákaznici že ho odesíláme. Zjistil jsem že tel nikdo nebere(nebo je vypnutý) a email neexstuje. Bohužel zprávu o přijetí objednávky odesílá automaticky eshop který máme v pronájmu, takže pokud email neexistuje, tak se to vůbec nedovím.
Říkal jsem si někdo si dělá ze mě prču, ale dnes přišla takováto objednávka další.
Vždy z jiné IP ( počítám že je to adresa té simky), jméno i adresa je malými písmeny a adresa je trošku špatně, tak že se dá dohledat. tel buď je vypnutý nebo jen vyzvání, email neexistuje, nebo na něj nikdo neodpovídá.
Začal jsem tedy potvrzení o přijetí objednávky posílat ručně z našeho mailu a status v administraci měním ručně a na každou přijatou objednávku volám.
To ale nejde dělat stále, nemáte nějakou radu jak to lépe vyřešit?
První dvě objednávky byly na akční kočárek kde bylo uvedeno skladem pouze 2ks, proto se během jednoho dne prodaly oba aby na heuréce nesvítily jako nejlepší cena na netu.
Tentokrát už přitvrdil a objednal ten nejdražší a nejhnusnější kočárek co máme v nabídce (kupodivu se docela prodává, ale skladem ho zrovna mít nemusím:-(
11. 6. 2013 14:01:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhalit-falesne-objednavky/#reply911543
Konkurence???
my eliminujeme alespoň neexistující emaily - chodí zpět zpráva o nedoručitelnosti .... pak voláme. Když se na pár pokusů nedovoláme, objednávku zrušíme. V případě překlepů alespoň opravíme email v db....
11. 6. 2013 14:05:39
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhalit-falesne-objednavky/#reply911542
psena
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 6. 2013 14:18:09
Třeba eshop-rychle, webareal žádnou zprávu o nedoručení mailu neposílá, což je špatně.
1. telefonická kontrola objednávky v dnešní době cen hovoru, tvé marže a tvýho denního počtu objednávek jednoznačná volba.
2. sledování IP většinou to poskytují i eshopové systémy v pronájmu , vyhledá to poskytovatele a mnohdy i místo kde poskytovatel funguje, já jsem to v některých případech takhle kontroloval.
Mě se třeba stalo, že jsem měl neexitující číslo, tak jsem dohledával na netu a naše že ten pán skutečně existuje, ale ani na mail neodpovídal.
Také už jsem měl zboží připravené, ale nakonec se pán asi za 14 dní ozval, proč mu nedorazila objednávka:-) tak jsem mu vysvětlil, že zadal nefunční číslo a on mě vysvětlil, že zrovna přechází k Bleskmobil a že ten převod trvá déle než plánoval.
A ještě jeden případ, přišla objednávka a na telefonu mě paní říkala že dotyčná je její bývalá kolegyně, ale že už je to snad rok co tam nepracuje.
Na mail taky bez reakce.. nakonec se to vysvětlilo, že zavolal pán a vysvětlil že objednával z počítače přítelkyně a že ona používá asi něco jako mojeID a tam měla starý údaje.
Takže mě se to vždy nakonec vysvětlilo, a někdy to byla detektivní práce.. V tel. čísle třeba přebývalo číslo, ale zjistit který.. lidi jsem naháněl po stopách na internetu a taky se většinou povedlo špatné číslo opravit.
11. 6. 2013 14:18:09
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhalit-falesne-objednavky/#reply911541
Ja340
verified
rating uzivatele
11. 6. 2013 14:26:12
No tak jak píšeš to dělám.Volám a píšu...Ale teď pořádně rozjíždíme i pleny a kondomy a najednou je místo 50 objednávek za měsíc 350.... a to už zabere spoustu času.
TY IP jsou vždy z mobilního internetu. No doufám že je to přestane bavit.
Vždycky zkouším hledat mail, telefon a jméno na googlu a seznamu. Nic samozřejmě nenajdu
11. 6. 2013 14:26:12
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhalit-falesne-objednavky/#reply911540
psena
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 6. 2013 14:48:16
Ale voláš, že jsi volal až při odesílání balíku. Já jsem volal po přijetí objednávky. Mnohdy jsem tak předešel i dalším problémům, třeba že zákazník není na adrese kterou zadal do 18hod každej den, takže se i doladilo aby mu to přišlo do práce, nebo k sousedovi atd.
Jinak když jsem nestíhal tak jsem obvolával pouze dražší objednávky nebo zboží který není běžně prodávaný.
Jinak znám jednoho konkurenta, kterýmu chodily pořád falešné objednávky a nebo strorna drahého zboží těsně před odesláním.
Vzhledem k tomu, že to byly třeba měřící přístroje za 10ky tis, tak to s pokladnou docela zamalo a měl velký problémy.
Asi jsi moc dobrej a nebo kazíš ceny a nebo oboje. :-)
11. 6. 2013 14:48:16
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhalit-falesne-objednavky/#reply911539
Ja340
verified
rating uzivatele
11. 6. 2013 14:55:51
U těch prvních dvou jsme to volali až před odesláním. Za ty tři roky co ten web vedu jsme s tím nikdy neměli problém a stačilo to mailem.
Tento měsíc po tom co mi přišla další falešná objednávka jsem všechny obvolal už při potvrzení objednávky.
Ceny rozhodně nekazím. Jsem přesně ve středu výše cen (na heuréce i na zbozi.cz). Jen mám vždy jeden kočárek (jeden model v jediné barvě) v akci a ten je pak nejlevnější na heurece.
Jinak nejlevnější na heurece je člověk který nemá ŽL a obchodní podmínky plné nesmyslů...
11. 6. 2013 14:55:51
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhalit-falesne-objednavky/#reply911538
Obvykle jsou objednavky dve a obvykle jsou v urcitem casovem odstupu.
Nekdy se tomu rika mysteryshopping a dela to bud konkurence nebo nektera z vyzkumnych agentur, aby si porovnali cisla objednavek a tim zjistili pocet objednavek, ktere v eshopu odbavis.
11. 6. 2013 14:57:52
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhalit-falesne-objednavky/#reply911537
psena
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 6. 2013 15:02:14
Jo tyto objednávky jsem měl taky, ale místo jména měly napsáno TEST.
11. 6. 2013 15:02:14
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhalit-falesne-objednavky/#reply911536
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
11. 6. 2013 15:11:23
Já to vyřešil tim že jsem zrušil dobírku a nechal jsem platbu předem. Vracelo se mi tak 100 balíků měsíčně a kontrolovat to při 2tis objednávkách měsíčně se mi nechtělo. Je mi jedno že mnoho lidí může odradit platba předem ale ve světě je to normální a už i v Čr začíná tento způsob vytlačovat tu debilní dobírku. A rázem falešný objednávky nejsou :)
Jinak toto se ti začne dít v době kdy někoho pěkně sereš :) což je moje specialita :) konkurence místo aby si hleděla svýho tak na mě posílá ČOIku a dělala mi falešný objednávky.
11. 6. 2013 15:11:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhalit-falesne-objednavky/#reply911535
R.
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
11. 6. 2013 15:34:29
tohle se nám děje taky a ikdyž jsme taky začali volat, tak vám zákazník řekne, ano s objednávkou počítám přeberu si to atd... A za pár minut kouknete na online podání a je tam, že odmítl zásilku převzít. Líbí se mi, jak média neustále informují o tom, že jsou nepoctiví prodejci, ale o těchto zákaznících nic.
11. 6. 2013 15:34:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhalit-falesne-objednavky/#reply911534
Ja340
verified
rating uzivatele
11. 6. 2013 15:41:11
no vzhledem k tomu že při platbě předem mám poštovné zdarma a při dobírce na něm ještě 160Kč vydělám tak je pro mě výhodnější zatím dobírku ponechat.
11. 6. 2013 15:41:11
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhalit-falesne-objednavky/#reply911533
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
11. 6. 2013 15:45:31
Napsal Já;960745
Minulý měsíc mi přišly dvě falešné objednávky a přišel jsem na ně až když bylo zboží nachystáno k expedici a volali jsme zákaznici že ho odesíláme.
Když už každému zákazníkovi telefonujete tak proč to neděláte už při přijetí objednávky?
11. 6. 2013 15:45:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhalit-falesne-objednavky/#reply911532
Roni
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
11. 6. 2013 15:55:23
Napsal psena;960811
Jo tyto objednávky jsem měl taky, ale místo jména měly napsáno TEST.
mně taky chodí jednou za dva-tři měsíce jedna objednávka, pěkně vypsaná všude "test", vždy ze stejné IP adresy. Takže to může být i nějaká výzkumná agentura ? Už jsem si říkala, jakou mám slušnou konkurenci, že mi to tam vždycky tak pěkně vypíší, abych to náhodou opravdu neposílala... Dá se to nějak na e-shopu zablokovat, aby se dané IP adrese třeba znemožnil přístup ? Ale jinak jsem to nikdy nijak neřešila.
11. 6. 2013 15:55:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhalit-falesne-objednavky/#reply911531
Krasomil
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
11. 6. 2013 16:00:55
Napsal Táňa Svobodová;960850
mně taky chodí jednou za dva-tři měsíce jedna objednávka, pěkně vypsaná všude "test", vždy ze stejné IP adresy. Takže to může být i nějaká výzkumná agentura ? Už jsem si říkala, jakou mám slušnou konkurenci, že mi to tam vždycky tak pěkně vypíší, abych to náhodou opravdu neposílala... Dá se to nějak na e-shopu zablokovat, aby se dané IP adrese třeba znemožnil přístup ? Ale jinak jsem to nikdy nijak neřešila.
Je to "test" ze strany Huereky, jestli náhodou daný eshop neupravuje a nebo nezasílá zpět k nim na server pouze pozitivní komentáře.
11. 6. 2013 16:00:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhalit-falesne-objednavky/#reply911530
Ja340
verified
rating uzivatele
11. 6. 2013 16:23:30
Napsal Kovboj;960842
Když už každému zákazníkovi telefonujete tak proč to neděláte už při přijetí objednávky?
protože mu nedokážu říct kdy mu zboží pošleme. takže je to takový "dobrý den, potvrzujeme přijetí Vaší objednávky ... "
Ale jak jsem již psal začal jsem tedy volat dvakrát a místo pohodlně mailem to řeším po telefonu, no není to ideální
11. 6. 2013 16:23:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhalit-falesne-objednavky/#reply911529
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit