Zadejte hledaný výraz...

Jak naložit s vrácením poštovného?

Roman777
verified
rating uzivatele
9. 5. 2017 17:24:10
Dobrý den,
potřebuji poradit. Zákazník koupil zboží, o kterém tvrdí že je vadné. Ok, beru to na vědomí a napsal jsem, že to může reklamovat a že mu pošleme nový kus. Nyní napsal, že již nemá zájem a že to chce vrátit a o nový kus nemá zájem. Chce vrátit celou dobírkovou částku, i poštovné, které zaplatil když nám balík odeslal zpět. cca 120 kč.
Má na to právo nebo ne?
Díky
9. 5. 2017 17:24:10
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nalozit-s-vracenim-postovneho#reply1277836
Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
9. 5. 2017 17:35:06
Nemá na to nárok. Naopak, při odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů vy máte nárok si účtovat peníze za zařazení zboží znovu do nabídky, například opotřebení, neúplný obal apod. Pokud je zboží v původním obalu a bez známek opotřebení, vrátil bych mu pouze kupní cenu zboží bez dopravy k němu, a k vám nazpátek.
Při reklamaci naopak na úhradu poštovného nárok má. Jenomže vrácení zboží ve lhůtě 14 dnů, i když třeba nefunguje, není reklamace a nebere se tak...
9. 5. 2017 17:35:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nalozit-s-vracenim-postovneho#reply1277835
Při vrácení zboží má nárok na vrácení nejlevnějšího poštovnýho, který nabízíš na eshopu.
9. 5. 2017 17:39:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nalozit-s-vracenim-postovneho#reply1277834
Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
9. 5. 2017 17:47:24
Napsal vodička;1384880
Při vrácení zboží má nárok na vrácení nejlevnějšího poštovnýho, který nabízíš na eshopu.
Na to jsi přišel jak?
9. 5. 2017 17:47:24
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nalozit-s-vracenim-postovneho#reply1277833
Roman777
verified
rating uzivatele
9. 5. 2017 17:49:53
Mě je úplně jasný, že podle toho jakým způsobem tento člověk píše, tak nás okamžitě nahlásí čoi. Asi před půl rokem jsme se s takovým vychcánkem taky přeli. Omylem jsem mu poslal jiné zboží. Nabízel jsem výměnu zdama pomocí DPD, dále vrácení zboží a celé vynaložené částky a taky slevu na další nákup. V podstatě mi napsal že jsem ho podved a už to lítalo. Nesmyslné hodnocení na heurece, zboží, faceboku atd... Za nedlouho se ozvala čoi s tím, že je kontaktoval pan T. a našli chyby v obch. podmínkách. Takové ty klasické chyby, kde se slovíčkaří.
Takže toto bude obdobné.
Vždycky je nejvíc humbuku u objednávek za stovku.
9. 5. 2017 17:49:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nalozit-s-vracenim-postovneho#reply1277832
Napsal bart28;1384883
Na to jsi přišel jak?
To se píše v zákoně hele, a platí to už přes tři roky.
9. 5. 2017 17:51:16
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nalozit-s-vracenim-postovneho#reply1277831
Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
9. 5. 2017 19:55:47
Napsal vodička;1384886
To se píše v zákoně hele, a platí to už přes tři roky.
Můžeš uvést nějaký zdroj? Protože podle médií se ten zákon v tomhle bodě zrovna měnil, že prodejce má právo si účtovat náklady spojené s uvedením zboží zpět do oběhu, a také o uhrazení nákladů. Jestli to nebereš podle té původní verze, která už neplatí...
9. 5. 2017 19:55:47
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nalozit-s-vracenim-postovneho#reply1277830
Let Me Google That
To samozřejmě nemění na tom, že si může účtovat poplatky za uvedení zboží do původního stavu, ale to tady nikdo neřeší, tady řešíme povinnost vrátit poštovný a v jeho výši, na což opravdu stačí jen použít google.
9. 5. 2017 20:12:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nalozit-s-vracenim-postovneho#reply1277829
Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
9. 5. 2017 20:20:34
Napsal vodička;1384906
Let Me Google That
To samozřejmě nemění na tom, že si může účtovat poplatky za uvedení zboží do původního stavu, ale to tady nikdo neřeší, tady řešíme povinnost vrátit poštovný a v jeho výši, na což opravdu stačí jen použít google.
Jj, máš pravdu, to jsem ani netušil...
§ 1832
(1) Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
(2) Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
(3) Podnikatel uhradí spotřebiteli náklady spojené s vrácením zboží, jestliže neupozornil spotřebitele o povinnosti nést tyto náklady v souladu s ustanovením § 1820 odst. 1 písm. g).
(4) Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.
§ 1833
Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. To neplatí, pokud podnikatel nesdělil spotřebiteli informace podle ustanovení § 1820 odst. 1 písm. f).
---------- Příspěvek doplněn 09.05.2017 v 20:22 ----------
Už mi i došla další věc, proč ti to mnoho obchodů nevrátí, třeba Alza. Protože v Alze je nejlevnější způsob dodání zboží "osobní odběr". Takže pokud nabízí možnost osobního odběru zdarma, tak řešit poštovné nemusí.
Další věc je, jak má nastavené obchodní podmínky, aby řešil poštovné zpět k sobě...
---------- Příspěvek doplněn 09.05.2017 v 20:25 ----------
Napsal vodička;1384880
Při vrácení zboží má nárok na vrácení nejlevnějšího poštovnýho, který nabízíš na eshopu.
Tady máš chybu, nejedná se o "nejlevnější poštovné", ale "nejlevnější způsob dodání" což IMHO může být i osobní odběr zdarma...
9. 5. 2017 20:20:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nalozit-s-vracenim-postovneho#reply1277828
Dodání není osobní odběr, dodání je logicky to, že ti to oni někam dodají, ne, že si pro to musíš dojet, nicméně nejsem právník, takže ty termíny neznám.
Co ale vím, že jsem se ještě nesetkal s tím, že by si to někdo vykládal jinak a snažil se to obejít, ten princip je všem jasnej.
9. 5. 2017 20:29:42
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nalozit-s-vracenim-postovneho#reply1277827
Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
9. 5. 2017 20:34:56
Napsal vodička;1384912
Dodání není osobní odběr, dodání je logicky to, že ti to oni někam dodají, ne, že si pro to musíš dojet, nicméně nejsem právník, takže ty termíny neznám.
Co ale vím, že jsem se ještě nesetkal s tím, že by si to někdo vykládal jinak a snažil se to obejít, ten princip je všem jasnej.
Nejdřív tu píšeš, že ten výklad nemáš, krom toho si myslím, že se mýlíš, protože dodání může být i osobní odběr, proč by nemohl. Někde to máš v e-shopu dokonce tak, že tam máš "způsob dodání", a pod tím možnost "osobní odběr". Takže se tady nebavíme o obcházení, jenom o přesném výkladu.
Krom toho, uvádíš "termíny neznám", a navazuješ "princip je všem jasnej"... Myslím, že hodně zjednodušuješ...
9. 5. 2017 20:34:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nalozit-s-vracenim-postovneho#reply1277826
Jak řikám, ještě jsem se s tím nesetkal, že by to někdo zkoušel uhrát na osobní odběr zadarmo, zkus pohledat, třeba o tom ČOI něco napsala.
9. 5. 2017 20:46:51
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nalozit-s-vracenim-postovneho#reply1277825
Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
9. 5. 2017 21:01:11
Napsal vodička;1384916
Jak řikám, ještě jsem se s tím nesetkal, že by to někdo zkoušel uhrát na osobní odběr zadarmo, zkus pohledat, třeba o tom ČOI něco napsala.
Sakra, to nikdo nic neuhrává, postupuje podle zákona. Mě taky v Alze vraceli peníze bez poštovného a za malý škrábanec na tabletu si strhli 300 Kč. Alza si srát na hlavu nenechá.
Co se ovšem musí Alze nechat je fakt, že když s tím přijdeš na centrálu, tak ti peníze vysází vysloveně na ruku hned.
9. 5. 2017 21:01:11
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nalozit-s-vracenim-postovneho#reply1277824
Už jsem to našel. Sice na webu tn.cz, ale je to tam:
Hlavní výmluvou je, že je možné si objednané zboží vyzvednout na kamenných pobočkách, u kterých je poštovné účtováno za 0 Kč, což je tedy právě ta nejlevnější varianta. Tím se ale nenechte zastrašit a na vrácení, alespoň toho nejnižšího poštovného, nekompromisně trvejte. Vyzvednutí zboží na pobočce se do doručení, které je s e-shopy spojené, totiž nezařazuje.
9. 5. 2017 21:07:37
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nalozit-s-vracenim-postovneho#reply1277823
Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
9. 5. 2017 21:20:31
Napsal vodička;1384930
Už jsem to našel. Sice na webu tn.cz, ale je to tam:
Tak když to říká Nova, tak to musí být pravda :D Jinak asi nejjednodušší je s těmito dotazi volat na ČOI, tak to dělá můj kamarád, co e-shop má, prostě když se s ním zákazník pře, tak sám zavolá na ČOI a zeptá se.
Jinak ta zpráva z TN.cz postrádá vysvětlení, odkaz na zdroj, případně další informace, takže není zřejmé podle čeho tak redaktor Novy usuzuje. Nemyslím si, že je to tedy věrohodný zdroj.
Ale i já se kolikrát mýlím, taky to řeším tak, že zavolám na nějakou spotřebitelskou organizaci, a oni mi kolikrát opravdu řeknou ten pravý důvod, proč je něco tak či onak.
9. 5. 2017 21:20:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nalozit-s-vracenim-postovneho#reply1277822
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit