Zadejte hledaný výraz...

Jak nakopnout návštěvnost OpenPort.cz a VivaModa.cz ?

Jaguar
verified
rating uzivatele
19. 1. 2011 14:13:23
/ chtěl jsem to zařadit do "kritika webu" ale tam se diskutují jen webdesigny, proto píši sem /
Provozujeme weby www.Openport.cz a www.VivaModa.cz
Jsou to pánský a dámský nákupní magazín, který si klade za cíl přinášet každý den různé novinky ( 2-5) či tipy ze světa internetových obchodů. Vše jednoduše na jednom místě. Jen základní povrchní informaci a cenu. Je to cílené na lidi cca. 25-40 let, kteří nemají čas sledovat různé weby specializované na danou problematiku (např. mobily, televize, hifi, trendy, ...), ale současně si chtějí zachovat určitý všeobecný přehled co je kde nového. Články máme původní (tipy vkládají a píší naši redaktoři), snažící se vystihnout to podstatné a zajímavé, ale současně se snažíme oprostit texty jen na to věcné a vyvarovat se vychvalování produktů. Hlavní ideou bylo zachovat maximální jednoduchost a přehlednost - žádné zbytečné klikání navíc. Proto ty velké obrázky, aby každý hned viděl - to mi nezajímá jdu dál, či to mi zajímá chci vědět víc ...
Máme však problém s návštěvností, kterou bychom potřebovali "nakopnout" a ideálně ji povýšit o řád výše. Zkusili jsme různé cesty - přes různé firmy (zapsání do katalogů, nějaké zpětné odkazy, nyní jsme najali firmu přes kterou chceme řešit sociální sítě). Ale nic nepřináší kýžený nárůst ... když je nárůst tak jen v desítkách procent, ale po ukončení inzerátů to spadne zpět na původní hodnoty. Největší počet lidí nám přinášejí vyhledávače - nicméně těžko to optimalizovat pro nějaká klíčová slova, když tam máme úplně vše (univerzální slova typu "magazín" apod. mají však min. hledanost)
Co jsme si dělali průzkum na malém vzorku, tak jsme nepřišli na nic zásadního co by lidi odrazovalo (design, fce, ...), máme pozitivní reakce, že se toto jako "inspirátor" tipů na dárky velmi líbí. Nedaří se nám to však šířit.
Proto bych to rád předložil:
1) (primárně) k podnětům co by nám konkrétně mohlo pomoci efektivně navýšit návštěvnost
(jsem trošku skeptický k investicím velkých částek, protože kamarád vlastní rodinu eshopů a několik měsíců po sobě investoval cca. 100-200tis měsíčně do "návštěvnosti" , ale po skončení financování vše spadlo na původní hodnotu. Tedy byla to v tomto konkrétním případě velmi špatná investice).
Zda se více zaměřit na
- linkbuilding
- nákup reklamy
- PR zprávy
- blogy (tam však nevím jak se dostat)
- řešit jinak FCB komunitu
- soutěž (máme připravenou, ale obáváme se aby to nevyšumělo do ztracena)
- něco jiného
... to co jsme zkusili nebylo efektivní, nebo jsme to možná dělali špatně, a stále možná děláme chyby které si neuvědomujeme. Proto potřebujeme pohled z venčí.
2) (sekundárně) ke kritice, co je na tom špatně (design, fce, logika)
3) (sekundárně) jakýkoliv nápad / kritika
Děkuji za každý konstruktivní názor.
Milan
19. 1. 2011 14:13:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nakopnout-navstevnost-openport-cz-a-vivamoda-cz#reply601316
uprimne receno naprosto postradam duvod tam chodit. navic klikl jsem na "vice info" hodilo mne to do obchodu, kde zadne vice info nebylo. nebo mne to hodilo na shop a tam chyba 404. dale se mi zda malo informaci o tom, co zrovna promujete, kdyz uz to ma byt nakupni magazin, cekal bych vice informaci, nez to, co nejdu vsude. myslenka to asi neni spatna, tipy na darky a nakupy proc ne, ale nevidim tam u tech veci jediny duvod proc to koupit. par veticek o nicem a pak jen odkazy na shopy. cekal bych o tom vice informaci, podrobnejsi, skornani apod. a proste argumenty proc toto koupit, abych mel duvod to koupit.
dale je naprosto logicke, ze po ukonceni placenych reklam navstevnost poklesne, to je logicke, nepoklesne na puvodni hodnotu, ale jinak to nechodi, to je taky duvod, proc firmy inzeruji opakovane. Takze zdarma by to chtel kazdy, levne taky, ale miva to taky odpovidajici efekt.
Nicmene co ty weby vlastne jsou? nakupni magazin? to urcite neni, na to je to prilis informacne odflaknute. Pokud chcete udelat neco jako nakupniho radce, pak tomu chybi obsah a priorita odkazani na shop a nakupu, z ceho zrejme profitujete je az prilis velka a vlastni "radce" nebo "tipar" jde naprosto do ustrani.
19. 1. 2011 14:36:40
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nakopnout-navstevnost-openport-cz-a-vivamoda-cz#reply601315
proč tam nejsou komentáře? napište do postranního boxu, že mají použít RSS, nebo bookmark.
A jinak to pro mě vypada spis jako eshop s odflaknutyma popiskama.
19. 1. 2011 15:08:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nakopnout-navstevnost-openport-cz-a-vivamoda-cz#reply601314
Jaguar
verified
rating uzivatele
19. 1. 2011 18:28:08
ad více info - toto funguje obecně, nikoliv však vždy. Tedy pokud výrobce / prodejce žádné další informace, tak je logicky nemůžeme nabídnout ani my (např. oblečení či nábytek). Naopak pokud je informací opravdu hodně tak je cílem vyzobat ty nejpodstatnější (např. TV, počítač)
ad chyba 404 - produktů je hodně (nyní dohromady asi 2.000) a jsou kontrolovány jen při vložení, pokud poté eshop změní/přesune produkt jinam není to hlídáno (tuto chybu jsem opravil a přilinkoval jinam)
Nechceme přinášet podrobné informace, naopak. Chceme přinést jen "TIP" s velkou fotkou, orientační cenou a nejzákladnějším infem, který když zaujme čtenář se proklikne dále. "Magazín" není výstižné a přesné, vím o tom. Nepřišli jsme však na lepší alternativu. Chtěli jsme tím hlavně zdůraznit, že nejsme eshop. Chceme přinášet tyto "povrchní informace" a informovat čtenáře, který chce mít přehled i v oblastech, které primárně nesleduje. Jasná inspirace v časopisech typu Elle, Cosmopolitan kde je na začátku jedna stránka s takovýmito novinkami ze všech oborů (tam je informací ještě méně) - tyto stránky jsou velmi oblíbené a sledované. Dále podobné takto koncipované projekty v podobné duchu již ve světě fungují. Podle mě by tam toho textu mělo být ještě méně, ale o to více vybírat atraktivnější produkty (pochopitelně však s menší intenzitou ... nyní nastavených 5 produktů denně je dlouhodobě opravdu hodně). V první řadě mi nejde o to aby čtenář z toho odkazu koupil, jde mi o to abych mu přinesl / ukázal produkt, který neznal a který jej něčím zaujme.
Ad povrchní informace - (když to překlopím hodně jednoduše do jiné roviny) toto a nejlevnější cenu si každý může před koupí najít na googlu, ale to musí vědět co má / chce vyhledat. Když o dané věci netuší, že existuje, tak ji vyhledávat nebude. My mu však chceme říct - tady je novinka či zajímavá věc, která by Vás mohla zaujmout. Nic víc.
ad pokles po ukončení placených reklam - to je samozřejmé, nicméně po jejich ukončení to kleslo na zcela původní hodnoty jako před kampaní. Očekával jsem však, že skončení reklamy bude zachován alespoň nějaký nárůst... tedy např. během reklamy plus 1.000 po reklamě to spadne na plus 100 oproti stavu před reklamou. Ale spadlo to na 0. Nepsal jsem nic, že bych to chtěl zdarma... psal jsem efektivně (celkově jsme investovali v řádu XX.XXX, ale když jsem viděl efektivnost investic XXX.XXX tak mi to vůbec nepřesvědčilo)
ad absence komentářů - chtěli jsme veškeré komentování přesunout na FCB kam jsme updatovali v počátcích všechny produkty, nicméně nyní jsme dali na doporučení a na FCB necháváme dávat 1 produkt za dva dny. Klasické komentáře nechceme aby jsme se vyhnuli spamu či nutnému monitoringu. Zvažujeme dát komentář do okna produktu (po rozkliknutí přes fotku) přes implementovaný FCB, ale tam to bude příliš schované. Do hlavního okna to dávat nechceme. Rádi bychom zachovali jednoduchost.
Vycházíme z představy, že čtenář přijde zkoukne co je nového a jde pryč. Když jej něco zaujme tak rozklikne a jde dál. Toto mu má tím základním přehledem v podstatě šetřit čas. Nebude tedy diskutovat o daném produktu, který pod přílivem nových je během 48 hodin na druhé stránce.
19. 1. 2011 18:28:08
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nakopnout-navstevnost-openport-cz-a-vivamoda-cz#reply601313
Firemniweb.com
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
19. 1. 2011 19:21:31
Mě na tom vadí že abych viděl všech 12 produktů na stránce tak musim pořád rolovat jak blbej, já bych změnil ty okna s produktama... projedu první stránku a na druhou ani radši nejdu jelikož mě odradí to rolování....
19. 1. 2011 19:21:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-nakopnout-navstevnost-openport-cz-a-vivamoda-cz#reply601312
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit