Zadejte hledaný výraz...

Jak na úspěšný e-shop? Co pro to udělat?

wojtik: a jaky projekt je za vami?
18. 3. 2011 14:57:27
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-uspesny-e-shop-co-pro-to-udelat/strana/2#reply618167
Provozuji pár eshopů.
18. 3. 2011 15:05:25
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-uspesny-e-shop-co-pro-to-udelat/strana/2#reply618166
a jsou tajne? neni to nic osobniho, jen mne proste zajimaji zdejsi lide, co vlastne delaji, nad cim pracuji apod. samozrejme odpovidat nemusite.
18. 3. 2011 15:07:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-uspesny-e-shop-co-pro-to-udelat/strana/2#reply618165
Napsal Radek O.;637606
primarne by grafik shopu mel byt clovek, ktery rozumi chovani lidi, oboru, ma zkusenosti apod. ono splacnou nejakou grafiku, bez pouzitelnosti je velmi jednoduche a tvori to taky pak 99% grafiku, kteri nabizi sve sluzby. Ostatne proto spickova grafika, co umi prodavat, co vytvori pouzitelny obchod, nakupni proces apod. se v drtive vetsine pripadu neporizuje v jednotkach ci desitkach tisic. Nasledne testovani a udrzba takove grafiky je v podstate nekonecny beh, kdy v okamziku nasazeni kompletni grafiky se zacina pracovat na ladeni a upravach.
Jednotlive prvky dokazi pak neskutecnym zpusobem navysit konverzni pomer, casto o hodnoty, ktere grafiku shopu co stoji v radech desitek az jednotek stovek tisic vrati v prubehu jednoho roku naprosto hrave.
Dovolim si nesouhlasit :) Grafik nemuze znat chovani lidi (mysleno vsech), nemuze znat vsechny obory (jinak se chova maminka kupujici hracky a jinak manager, ktery si kupuje iPad2). Grafik je od toho, aby hezky a pouzitelne nakreslil to, co mu zadaji.
Stejne jako se resilo (resi), ze grafik neni koder (ve smyslu vyznamu slova webdesigner), tak stejne neni grafik ani clovek, ktery vymysli ergonomii uzivani webu, rozmisteni jednotlivych prvku atd. Samozrejme, zkusenosti muze mit (priklad: kosik neumistime pod menu, ale do hlavicky, protoze tam ho hleda 99 procent navstevniku).
Grafika je az na prvnim miste, ale pouze rozlozeni neudela spickovy eshop (pak by stacilo najit nejlepsi strelce na trhu, okopirovat a clovek ma po starostech...). Prvotni a zakladni cinnosti grafiky eshopu je nalakat (neodradit) navstevnika a dobre ho navigovat po eshopu s cilem aby se z navstevnika zmenil na zakaznika.
18. 3. 2011 15:09:24
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-uspesny-e-shop-co-pro-to-udelat/strana/2#reply618164
Napsal SGD;637634
Dovolim si nesouhlasit :) Grafik nemuze znat chovani lidi (mysleno vsech), nemuze znat vsechny obory (jinak se chova maminka kupujici hracky a jinak manager, ktery si kupuje iPad2). Grafik je od toho, aby hezky a pouzitelne nakreslil to, co mu zadaji.
Stejne jako se resilo (resi), ze grafik neni koder (ve smyslu vyznamu slova webdesigner), tak stejne neni grafik ani clovek, ktery vymysli ergonomii uzivani webu, rozmisteni jednotlivych prvku atd. Samozrejme, zkusenosti muze mit (priklad: kosik neumistime pod menu, ale do hlavicky, protoze tam ho hleda 99 procent navstevniku).
Grafika je az na prvnim miste, ale pouze rozlozeni neudela spickovy eshop (pak by stacilo najit nejlepsi strelce na trhu, okopirovat a clovek ma po starostech...). Prvotni a zakladni cinnosti grafiky eshopu je nalakat (neodradit) navstevnika a dobre ho navigovat po eshopu s cilem aby se z navstevnika zmenil na zakaznika.
proti jinemu nazoru nic nemam, otazkou je, jak vnimame grafika. Pokud tak, ze bezmyslenkovite, lec dle bezne zavedeneho postupu, neco nacmara, pak s vami souhlasim. Otazkou je, k cemu takova prace je. Grafika, pouzitelnost apod. jsou svym zpusobem nastroje, kterymi ovlivnujete cloveka, aby udelal to, co potrebujete. Pokud to ten, co navrhuje podobu shopu nevi, nemuze navrhnout shop tak, aby takto fungoval. Necekam taky, ze takovy clovek bude schopen navrhnout vsechno, urcite ne, proto je dobra jeho orientace. Nicmene musi vedet co dela, proc to dela apod. Musi si byt jisty, ze to co navrhne bude fungovat apod. Proto si neumim predstavit, ze nastroj (podobu) dokaze nekdo navrhnout ve funkcni podobe za cenu par stovek nebo tisicovek.
Jinak samozrejme, ze grafika neudela spickovy eshop, grafika je jenom nastroj, jeden z nekolika, ktere ovlivnuji rozhodnuti koupit. Nicmene prave grafickou podobou eshopu si muzete hodne pomoci a ostatne pokud delate A-B testovani, pak sam musite videt, ze casto staci prekupis podobu kosiku a mira opusteni klesne treba o 5%, staci zmenit neco a konverzni pomer vzroste treba o 0,1% apod. A to stale na tom samem eshopu s temi samymi produkty, cenami a sluzbami.
Ta vase posledni veta je v podstate to co rikam.
18. 3. 2011 15:16:40
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-uspesny-e-shop-co-pro-to-udelat/strana/2#reply618163
Dovolim si nesouhlasit :) Grafik nemuze znat chovani lidi (mysleno vsech), nemuze znat vsechny obory (jinak se chova maminka kupujici hracky a jinak manager, ktery si kupuje iPad2). Grafik je od toho, aby hezky a pouzitelne nakreslil to, co mu zadaji.
Stejne jako se resilo (resi), ze grafik neni koder (ve smyslu vyznamu slova webdesigner), tak stejne neni grafik ani clovek, ktery vymysli ergonomii uzivani webu, rozmisteni jednotlivych prvku atd. Samozrejme, zkusenosti muze mit (priklad: kosik neumistime pod menu, ale do hlavicky, protoze tam ho hleda 99 procent navstevniku).
Grafika je az na prvnim miste, ale pouze rozlozeni neudela spickovy eshop (pak by stacilo najit nejlepsi strelce na trhu, okopirovat a clovek ma po starostech...). Prvotni a zakladni cinnosti grafiky eshopu je nalakat (neodradit) navstevnika a dobre ho navigovat po eshopu s cilem aby se z navstevnika zmenil na zakaznika.
Tak s tymto zas nesuhlasim ja :) Evidentne sa ti pletu dva pojmy a to je Grafik a webdizajner v com je zasadny rozdiel. Webdizajner je clovek co dokaze navrhnut shop tak ako pisal Radek O. (i ked podla mna mal zvolit termin dizajner) a to doslova. Dovolim si tvrdit ze webdesigner nemusi byt ani grafik.
Webdesign ako taky zahrna viz odborov a zacina to tvorbou wireframe, pokracuje grafickym navrhom a konci HTML sablonou.
Velmi sa mylis ked si myslis ze pri shope je najdolezitejsia cast grafika a ze staci pozlatko, zle navrhnutemu UI. Praveze naopak zakladom je dobre navrhnute a skonstruvane UI a az potom je grafika. Samozrejme na zvysenie konkurencieschopnosti, konverzneho pomeru a v konecnom dosledku ziskovosti projektu vplyva daleko viac faktorov ktore sa v globale zohladnuju.
18. 3. 2011 15:21:17
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-uspesny-e-shop-co-pro-to-udelat/strana/2#reply618162
Ja myslim, ze si rozumime. Pouze odlisne vnimame roli grafika. Ty ho vnimas jako cloveka, ktery navrhne vzhled i ergonomii (na zaklade vlastnich "zkusenosti"?), ja ho vnimam jako cloveka, ktery navrhne vzhled a ergonomii udela na zaklade dodanych poznatku a podkladu (wireframe, clovek zabyvajici se pouzitelnosti atd.). Vychazim z toho, ze neznam grafika, ktery by se specializoval vyhradne na eshopy. Pouze, ze kazdy trosku zkusenejsi vi, ze eshop neni webova prezentace a ma jine zakonitosti. Pokud ma nejaky grafik vice "zkusenosti", tim lepe, ale nejde to brat pouze takto. Takze ano, grafik bez spravnych podkladu to nasklada tak nejak bezmyslenkovite, jak se mu libi a neni to jeho chyba :)
18. 3. 2011 15:24:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-uspesny-e-shop-co-pro-to-udelat/strana/2#reply618161
souhlasim je to o pojmech :) ale rozumime si.
18. 3. 2011 15:26:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-uspesny-e-shop-co-pro-to-udelat/strana/2#reply618160
Napsal wojtik;637629
Zdarma na tom je to, že ten, kdo ti tyto služby poskytuje (srovnávač, facebook, eshopový katalog), ti za tyto služby v základu nic neúčtuje. Stačí ti pár nocí se zahraniční literaturou a zvládneš to zdarma i ty :-)
Na tu literaturu narážím proto, že já jsem taky nic tištěného nečetl a ty věci, co jsem vyjmenoval, dovedu. Je zbytečné vzdalovat se od pc a internetu, když se vzděláváš o eshopech.
Krutis sa tu v jednom kole ako pes za svojim chvostom:) A vpodstate ani neviem co sa uz pokusas vyvratit.
Ja tvrdim ze vzdelavanie je dolezite, tebe staci intenet. Ja tie aplikacie tvorim, ty ich pouzivas. Ja hovorim ze si svoj cas cenim, ty to robis zadarmo.
OK, uzavrime to a podme dalej :)
18. 3. 2011 15:30:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-uspesny-e-shop-co-pro-to-udelat/strana/2#reply618159
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit