Zadejte hledaný výraz...

Jak na správný PR článek

Michal
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
15. 4. 2011 11:27:58
Ver tomu, ze to delaji - pro vetsinu z nich presne tohle jednou za cas delam - jako doplnek linkbuildingu. Pokud mam maly web a chci byt navrchu (se svym webem) na par mene konkurencich spojeni, tak tyto weby bohate staci. Ne kazdy ma na to zaplatit si sit vlastnich minisite, nakoupovat kvalitni odkazy z tematickych webu, apod. Budes-li mit rezervovanou prvni stranu s PR clanky na dane spojeni, tak si to precte docela slusne kvantum lidi (opet zalezi na hledanosti, pokud je mala, nabizi se otazka, zda se klientovi takova forma propagace oplati a zda se neoplati spise jedna ci dve minisite ci neco jineho). Jestli to navstevnika presvedci, zalezi na clanku (spise nepresvedci, pokud je to clanek za kilo, ale ta sance tam je). Je to proste jedna z cest, jak nahnat odkazy, zalinkovat kategorie ci produkty a byt aspon nejak videt. Smir se s tim. To, ze navstevnik, pokud najde 10x stejny clanek, ktery jej nepresvedci, bude rolovat na dalsi stranky, je vec jina a pro nektere firmy nepodstatna (podotykam, ze ne kazdy klient musi byt vlastnik eshopu, pro prodejce reklamy je navstevnost hlavni prodejni argument). Zkousel jsem to na uplne novem webu na mene konkurencni spojeni a stacilo to na prvni pozici (Seznam, Google - prvni strana). Proto si zkus nejdrive udelat vlastni pokus, nez zacnes tvrdit, ze to je uplne k nicemu. Ano, jsou lepsi cesty, ale ne kazdy si je muze dovolit. Pro nekoho je uspech druha strana na Seznamu u long tailu, pro nekoho neuspech druha pozice na Googlu u obecneho vyrazu. Ja toto reseni neobhajuji, jen tvrdim, ze to nejaky vliv ma, i kdyz ne uplne markantni. To, ceho dosahnes pomoci stovek clanku na PR webech, dosahnes pomoci jednoho odkazu z jednoho velice znameho a z pohledu vyhledavacu kvalitniho (a volne pristupneho) portalu. Ktery to je, na to musi prijit kazdy sam:-)
Jak vyhledavace tyto weby filtruji? Muzes to nejak dokazat? Jak pozna, ze je to PR web a ne obycejny portal? Jak se lisi tento web od jinych velkych portalu, ktere maji nekolikaletou historii - stejne jako tyto weby? Ja nic takoveho nepozoruji. Hadam, ze to je jen tva domnenka. Ano, vyhledavace je mozna neberou jako "mega autoritu", ale porad je radi ve vysledku dost nahore. A jak rikam, lepsi mit stovku linku ze 100 PR webu, nez neudelat vubec nic. And that is the point:-)
Napsal martin.kolcaba;646793
EDIT: druhou a také podstatnou věcí je to, že vyhledávače se stále zdokonalují a tyhle weby k ničemu s přehledem rozpoznávají a filtrují. Když to porovnám se situací před dvěma lety, pokrok je v tomhle směru hodně znát.
:-)))
15. 4. 2011 11:27:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek/strana/2#reply627372
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
18. 4. 2011 13:28:48
Ottovon: Psal jsem k tomu neco v blogu, muzes si to v pripade zajmu precist. "Spravny PR clanek" je skutecne o necem uplne jinem.
18. 4. 2011 13:28:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek/strana/2#reply627371
Napsal www.OKdarky.cz;646860
Zkousel jsem to na uplne novem webu na mene konkurencni spojeni a stacilo to na prvni pozici (Seznam, Google - prvni strana). Proto si zkus nejdrive udelat vlastni pokus, nez zacnes tvrdit, ze to je uplne k nicemu.
k tomu, abych se dostal na první strany Google a Seznamu (jednoslovné spojení hledané v rozšířené shodě na seznamu 1200x denně, na google 9900x měsíčně), mi stačila úprava onpage faktorů a jeden zpětný odkaz. Vyzkoušené to mám dostatečně, ne jen na tomhle webu.
Napsal www.OKdarky.cz;646860
Jak vyhledavace tyto weby filtruji? Muzes to nejak dokazat? Jak pozna, ze je to PR web a ne obycejny portal? Jak se lisi tento web od jinych velkych portalu, ktere maji nekolikaletou historii - stejne jako tyto weby? Ja nic takoveho nepozoruji. Hadam, ze to je jen tva domnenka.
Změny pozoruji už déle. Zatímco cca dva roky zpátky byly první strany google plné právě Tebou zmiňovaného balastu z PR webů, dneska po něm není ani památky - na dotazy, kde dřív byly pr weby, dnes nabízí relevantní výsledky, které zajímají uživatele. Měl bys příklad nějakých slov, na které Google a Seznam "vyplivnou" právě některý z PR webů? Já jsem nic nenašel, ale možná je to tím, že jsem koukal jen po oborech, kde si pamatuju, že články dříve vybíhaly mezi výsledky (autopůjčovny, centrální vysavače...)
Jinak zajímavé jsou třeba tyhle články, ze kterých je jasné, že google bude podobné weby potírat jak jen to půjde.
http://www.lupa.cz/clanky/konec-obsahovych-farem/
http://www.netzin.cz/clanky/google-jeho-boj-s-nekvalitnim-obsahem-obsahove-farmy
Napsal www.OKdarky.cz;646860
Ano, vyhledavace je mozna neberou jako "mega autoritu", ale porad je radi ve vysledku dost nahore. A jak rikam, lepsi mit stovku linku ze 100 PR webu, nez neudelat vubec nic. And that is the point:-)
určitě, to jsem i výše potvrdil, že je to lepší než nic. Ale lepší něž tohle je dát třeba i 1000 Kč měsíčně za JEDEN odkaz ze správného webu, který pomůže mnohem víc a není s ním taková práce... :)
Holt tohle je věc rozdílného pohledu, a jak je vidět, asi se neshodnem. Určitě se tu nechci hádat a myslím, že jsme trošku offtopic. Budu rád, pokud mi ukážeš alespoň trošku konkurenční spojení, na které vyhledávače zobrazují na předních místech "PR" weby, klidně i do PM, protože jsem fakt nic nenašel.
18. 4. 2011 22:53:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek/strana/2#reply627370
je fakt, ze nez nic, tak je PR farma lepsi. Je fakt, ze pokud nekdo resi SEO na vyssim levelu, jsou tyto PR farmy na poradu dne az jako jedny z poslednich. Povetsinou kdyz se odladi onpage faktory, vybuduje se sit vlastniho obsahu apod. a jiz se jen lehce optimalizuje a analyzuje a neni co delat, tak se najme nekdo, kdo to na ty PR farmy vlozi. Ale stavet na tom SEO uspech, to vazne ne.
Umim si predstavit, ze dobra onpage prace a k tomu PR farmy mohou na vybrana kw u mene konkurencniho oboru naprosto dostacovat.
V podstate se me realne zkusenosti shoduji s martinovymi.
PS - proc se tomu vlastne rika "PR clanek" kdyz to ma s PR spolecneho asi jako webtrh a freefoto?
18. 4. 2011 23:37:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek/strana/2#reply627369
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
19. 4. 2011 08:10:50
Radek O.: spravna otazka. :)
19. 4. 2011 08:10:50
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek/strana/2#reply627368
-
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
19. 4. 2011 09:21:00
Radek O. - jde o zavedený termín, který se začal používat i v tomto odvětví, ačkoli povětšinou nemají s PR článkem jako takovým nic společného. My používáme termín "SEO PR články", protože na "SEO články" málokdo slyší. Nicméně na názvu nezáleží, to už se zde myslím řešilo v jednom blogu, tuším uživatele Petra Jeníka
19. 4. 2011 09:21:00
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek/strana/2#reply627367
Zajímavá diskuze, přidám pár osobních poznatků, z provozování článkové "manufaktury" ;-)
Google v poslední době hodně zlepšil algoritmus. Odstrčil se od odkazovacích webů (katalog odkazů) a webů s obsahem duplicit (pr weby, kdy jeden článek je na xx webech). U Seznamu nějaký větší posun není vidět a sračky typu katalog odkazů nebo ctrl+c a ctrl+v weby pořád má v horních pozicích Serpu. Délku článku hodnotím jednotkou normostrany (1800 znaků). Při sledování inzerentských webů před a po článkové kampani s odstupem, jsem si všiml, že G má rád texty, které jsou delší jak půl normostrany, kratší prostě nějak nemá rád. Bohužel zatím mám malý vzorek delších textů (2 NS+) pro sledování, takže sleduji technickou délku od jednoho odstavce po cca 1,5 NS.
Doporučení: pokud píšeš text pro web (zvykově řečeno pr článek pro web), tak technicky musí být článek originál a délka více jak cca 1000 znaků, jinak je to zbytečná snaha.
19. 4. 2011 10:32:51
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek/strana/2#reply627366
Michal
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
19. 4. 2011 13:07:04
I já jsem došel k podobnému závěru. Ohledně Seznamu a Googlu - ostatně totéž potvrdil i můj pokus. Seznam to moc neřeší, Google jo, ale pořád to nějaký vliv má. Ostatně to je to, co zde zmiňuji. Že s PR weby ovládneš svět nikde nepíši, ale zmiňuji - je to doplňek. Ale pro některé menší weby to prostě smysl má. Nedovedu si představit, že budeš mít na webu 50 klíčových slov. Na některé pojmy ti v pohodě stačí tyto méněcenné linky. On-page faktory do toho teď netahám - samozřejmě, že i tohle výrazně pomůže. Jen uvádím, že PR weby ještě nejsou pasé - a na Seznamu to ještě dlouho fungovat bude.
Napsal jersywoo;648117
Zajímavá diskuze, přidám pár osobních poznatků, z provozování článkové "manufaktury" ;-)
Doporučení: pokud píšeš text pro web (zvykově řečeno pr článek pro web), tak technicky musí být článek originál a délka více jak cca 1000 znaků, jinak je to zbytečná snaha.
Je to stejny pripad jako tvuj "SEO uspech" či "SEO PR články". Sice tak jen tretina lidi vi, co dana zkratka doopravdy znamena, ale priblizne tusi, neco si pod tim umi prestavit - je to pro ne takovy abstraktni pojem - ale jsou radi, ze jsou vzdelani, ze mu v podstate rozumi - a proto jej pouzivaji:-) Stejny pripad je treba faktor PH znamy z jedne reklamy (a je to navic argument, na kterem se stavi cely marketing - snizuje kyselost v ustech, riziko zubniho kazu, coz zadna jina zvykacka neumi). Pro poptavajici / ctenare / posluchace je to jiz zabehly termin - a to hlavni - veri tomu. Klidne muzeme zacit na Webtrhu pouzivat terminy jako marketingovy mix, nastroje marketingove komunikace, B2C, atd. Hadam, ze pak vetsina lidi nebude prispevku rozumet, zbytek bude mit otevrenou Wikipedii ci ucebnici marketingu:-) Ale to asi neni smysl teto diskuze:-)
Napsal Radek O.;648042
PS - proc se tomu vlastne rika "PR clanek" kdyz to ma s PR spolecneho asi jako webtrh a freefoto?
Ano, mám stejný názor. Ostatně to jsem psal také v některém příspěvku výše. Ale jak říkám, mrtvé to ještě není. Neobhajuji PR weby, ale nelze tvrdit, že to je úplně k ničemu. K tomu, že lze koupit jeden odkaz z webu za litr a není s tím taková práce - souhlasím. Ale spousta marketingovek, když řekne klientovi - zařídíme ti 1x odkaz z webu za dva litry. Nechci. A co 5 odkazů z PR webů za 800,-Kč? Ano, to by šlo.....Prostě - zákazník je mnohdy blbec (sorry), který se nechá ukecat na blbosti - a marketingovkám jde zase o zisk a o to, že mohou nějak doložit, že něco vykonaly. Ostatne to by mohli potvrdit dva mi posledni klienti, kteri zaplatili nehorazne sumy dvoum rozdilnym a velmi znamym internetovym marketingovkam zacinajicim shodne na pismeno "A" - a uplne za nic - vysledek nula-nula......Z toho jeden se pak jeste pochlubil, ze drive zkusil jinou (opet velmi znamou) marketingovku zacinajici na "D" a dostal ban:-) Pritom tento clovek tomu rozumi perfektne a zadnou firmu zajistujici SEO vlastne ani nepotrebuje - je schopen si to osefovat sam pomoci externistu. Jenom ho proste obrali o prachy.
Napsal martin.kolcaba;648030
k tomu, abych se dostal na první strany Google a Seznamu (jednoslovné spojení hledané v rozšířené shodě na seznamu 1200x denně, na google 9900x měsíčně), mi stačila úprava onpage faktorů a jeden zpětný odkaz. Vyzkoušené to mám dostatečně, ne jen na tomhle webu.
19. 4. 2011 13:07:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek/strana/2#reply627365
micho244
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
19. 4. 2011 20:45:02
Najprv odpoviem na otázku ako by mal vyzerať správny PR článok. Jeden (main) Keyword v prvom odstavci textu. Nie úplne na začiatku ale nie ani na konci prvého odstavca. Tento keyword opakujeme po 200-300 slovách.
Ak to je možné radím pridať viac nadpisov. Pridať obrázok a celkove sa s článkom vyhrať.
Čo sa týka vplyvu PR článkov na pozície. Som zástanca 30 rôznych článkov (aj keď menej kvalitných na 30 PR webov). Google z duše nenávidi duplicitu. Je jedno či zmeníte prvý odstavec a pod. Google nieje hlupák. Ako to vníma google: Google počúva hudbu. Pustí prvú frekvenciu ktorú nájde a započúva sa do piesne (vášho PR článku) následne šteluje frekvenciu a nájde inú stanicu ta však hrá tú istú pieseň. Google nervózne šteluje ďalej ale všade počuť len vašu hudbu ( Pr článok ). Google bude počúvať len jednu stanicu s 1 oroginálnou piesňou.
Ja pracujem na testovaní novej formy linkbuildingu. Premňa nieje dobrí optimalizátor ten ktorí vie nakúpiť odkazy za 15k/mesačne. Dobrí optimalizátor je ten ktorí využije napr všetko čo google miluje (kvalitný obsah,bookmarking,RSS,pravidelný obsah.....) a ako poslednú možnosť volí nákup spetných odkazov.
Čo sa seznamu týka knemu sa už nevyjadrujem vôbec, kto sa chváli že sa dostal na prvú stranu na seznam tak to nieje nič platné. Seznam je strašne zastaralý :(
19. 4. 2011 20:45:02
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek/strana/2#reply627364
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit