Zadejte hledaný výraz...

Jak na správný PR článek

Ottovon
verified
rating uzivatele
(32 hodnocení)
12. 4. 2011 17:57:03
Ahoj všem,
je nějaký "oficiální návod" jak by měl vypadat správný
PR článek?
Myslím hustota klíčových slov,zvýraznění atd.
Další otázka zní jak správně PR článek vložit?
Jeden PR článek např. na 20 webu jak to stojí a leží nebo jej u každého webu
částečně pozměnit?
Díky všem za přínosné odpovědi.
12. 4. 2011 17:57:03
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek#reply627387
Tak úplně "oficiální návod" nejspíš není, ale je důležité aby klíčová slova naprosto nepohřbila obsah, tedy aby byl článek čtivý i pro člověka a ne jen pro robota. Zvýraznění je čistě na Vás, ale taky bych nedoporučoval to nějak moc přehánět. Vkládat stejný článek na více webů ve stejném znění je nesmysl, protože vyhledavače to označí za duplicitu a nebude ho řadit na dobré místo ve vyhledávání.
12. 4. 2011 18:02:16
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek#reply627386
Ottovon
verified
rating uzivatele
(32 hodnocení)
12. 4. 2011 18:44:15
Myslíš teda, že.... dám příklad
5 jiných článků vložených na 5 webů má větší přínos než jeden článek na 50 webech?
12. 4. 2011 18:44:15
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek#reply627385
předně - to, co popisuješ, nemá s PR článkem jako takovým nic společného. Většinou jde o pár řádků balastu, které se v lepším případě tváří jako seriozní článek, v tom horším je to jen několik na sebe nenavazujících vět přeplněných klíčovými slovy. Celé to má asi sloužit k získání zpětných odkazů ("účinnost" téhle metody ponechme stranou).
Obecně můžu říct snad jen to, že duplicita na internetu není dobrá, ať už jde o cokoli. Vysoce ceněný je kvalitní a zajímavý obsah. Články piš tak, aby to nevypadalo například jako tenhle skvost. Prostě aby se to dalo číst a potenciálnímu čtenářovi to něco přineslo.
Pak se taky zamysli, jestli má smysl ztrácet čas a peníze publikací článků na bezcenných webech, na které nikdo nechodí, a kde se odkaz na Tvůj článek během pár hodin propadne až kdoví kam.
12. 4. 2011 18:54:19
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek#reply627384
-
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
12. 4. 2011 18:55:47
Určitě, ale musí to být ty weby kvalitní... my jsme si udělali své vlastní pr-weby, kam vkládáme články jen my a jsou originální. Články jsou vysoko v serp, mají vysoké ranky, články jsou na homepage tak dlouho, jak chceme, atd. Doporučuji to všem :-)
12. 4. 2011 18:55:47
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek#reply627383
Napsal nejseo.eu;645536
Určitě, ale musí to být ty weby kvalitní... my jsme si udělali své vlastní pr-weby, kam vkládáme články jen my a jsou originální. Články jsou vysoko v serp, mají vysoké ranky, články jsou na homepage tak dlouho, jak chceme, atd. Doporučuji to všem :-)
tohle je rozumná metoda, cesta například oborově zaměřených webů s unikátním obsahem je správná, ale něco stojí. Cesta nafrkání článku(ů) na 50 bezcenných webů je k ničemu
12. 4. 2011 19:02:12
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek#reply627382
Ronin
verified
rating uzivatele
12. 4. 2011 19:09:22
Všeobecný návod na písanie dobrého článku asi nenájdeš. Útržkovite je zopár dobrých materiálov na internete, ktoré sa venujú aj tejto tematike. Treba googliť, mať cit pre text a treba mať oči otvorené. Iste nájdeš mnoho inšpirácií a odpovedí na svoje otázky. Ak máš aspoň trošičku vzťah k tvorbe textu, tak sa do toho pomerne rýchlo dostaneš a dopracuješ sa aj k odpovediam na svoje otázky. Nič netreba siliť.
Čo však určite odporúčam je rozhodne nekopírovať cudzie texty na internete, tak ako to robia aj niektorí experti, čo ponúkajú svoje služby za eňo ňuňo kúzelné ceny a ešte sa nazvú copywritermi. Mali sme osobne tú česť vypočuť si spŕšku nadávok jedného klienta, ktorému takúto špecialitku odovzdal podobný chytrolín. A toho pána pomaly žalovali za plagiátorstvo.
Veľa zdaru
12. 4. 2011 19:09:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek#reply627381
-
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
12. 4. 2011 19:11:05
martin.kolcaba - ano, stojí, ale vyplácí se nám to. Jsou to pouze počáteční investice, poté pouze zisk ve formě účinnosti PR článků a také finanční samozřejmě.
12. 4. 2011 19:11:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek#reply627380
grysom
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
12. 4. 2011 19:29:22
Na úplný začátek je dobrý udělat si web (blog) a na něj vkládat vlastní texty s účelem co největšího počtu přečtený. Nasadíš nějaký systém sledování (Google Analytics, ve WP nějaký plugin). Můžeš si tak bez rizika zkoušet co a jak. Zjistíš tím, jakou účinost má tvůj text. Poté ho začneš pilovat, postupným pozorováním najdeš své slabé místo a také objevíš, na co kladou důraz vyhledávače.
EDIT:
Já jsem nedávno zjišťoval, co upřednostňují vyhledávače u příspěvků ve WP. Pro ten účel jsem napsal toto:
http://grysom.cz/2011/01/recenze-windows-phone-7/
Docela mi to pomohlo upevnit si co je v textu důležité a co méně.
12. 4. 2011 19:29:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek#reply627379
-
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
12. 4. 2011 19:59:13
grysom - nechtěl byste se o informace podělit? :-)
12. 4. 2011 19:59:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek#reply627378
Michal
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
12. 4. 2011 22:03:10
Proč tedy free PR weby využívají jedny z nějvětších internetových marketingovek? Netvrdím, že tě to nakopne úplně nahoru, ale srovnáš-li to třeba s minisitama, tak efekt je skoro stejný, akorát místo toho, že lidé přijdou na tvou minisite, tak přijdou na PR web. Upřímně, lepší je vybíhat na několik desítek pojmů na první straně s článkem na PR webu než nebýt vidět nikde. Pokud na tebe nevedou žádné linky, tak lepší něco než nic.....
Ale souhlasím, že opravdový PR článek na "free PR webu" nenajdeš.
Napsal martin.kolcaba;645538
tohle je rozumná metoda, cesta například oborově zaměřených webů s unikátním obsahem je správná, ale něco stojí. Cesta nafrkání článku(ů) na 50 bezcenných webů je k ničemu
12. 4. 2011 22:03:10
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek#reply627377
grysom
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
13. 4. 2011 16:02:42
Napsal nejseo.eu;645563
grysom - nechtěl byste se o informace podělit? :-)
No, to nevím. :) Žádné zásadní novinky jsem nepozoroval, ale je pravda, že mám 2 vcelku zajímavé poznatky. :)
13. 4. 2011 16:02:42
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek#reply627376
CherryAnn
verified
rating uzivatele
14. 4. 2011 10:39:00
Napsal martin.kolcaba;645534
Články piš tak, aby to nevypadalo například jako tenhle skvost.
Vomočil po ránu potěší :)
Ottovon: něco k psaní (nejen) PR článků najdeš v tomto seriálu, bohužel zatím není kompletní: Copywriting: začínáme s psaním.
_____________________________________________
Vzdělávací kurzy pro Brno - marketing, účetnictví, organizační management...
14. 4. 2011 10:39:00
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek#reply627375
Václav Mach
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
15. 4. 2011 01:15:22
Napsal Matefil;645510
Tak úplně "oficiální návod" nejspíš není, ale je důležité aby klíčová slova naprosto nepohřbila obsah, tedy aby byl článek čtivý i pro člověka a ne jen pro robota. Zvýraznění je čistě na Vás, ale taky bych nedoporučoval to nějak moc přehánět. Vkládat stejný článek na více webů ve stejném znění je nesmysl, protože vyhledavače to označí za duplicitu a nebude ho řadit na dobré místo ve vyhledávání.
řekl bych že ani publikace kvalitních unikátních PR článků na free republisherech kde je 99% celkového obsahu multiplicitní nemá z hlediska SEO valný význam
15. 4. 2011 01:15:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek#reply627374
Napsal www.OKdarky.cz;645652
Proč tedy free PR weby využívají jedny z nějvětších internetových marketingovek? Netvrdím, že tě to nakopne úplně nahoru, ale srovnáš-li to třeba s minisitama, tak efekt je skoro stejný, akorát místo toho, že lidé přijdou na tvou minisite, tak přijdou na PR web. Upřímně, lepší je vybíhat na několik desítek pojmů na první straně s článkem na PR webu než nebýt vidět nikde. Pokud na tebe nevedou žádné linky, tak lepší něco než nic.....
Ale souhlasím, že opravdový PR článek na "free PR webu" nenajdeš.
Nevěřím tomu, že velké agentury, které dělají solidní SEO, jdou cestou, kdy cpou články do nějakých pochybných webů, respektive katalogů článků, kterých se za poslední dva roky vyrojilo snad několik stovek. A proč? Protože je to absolutně k ničemu - zmařený čas, který se dá využít úplně jinak a ku prospěchu věci, nemluvě o nákladech na napsání článku ( i když ty často nepřesáhnou 80 Kč, to je fakt) a jeho zveřejnění.
Ano, lidé sice přijdou na PR web, na kterém je tvůj odkaz, ale kolik lidí si ten článek, klasicky slátaninu překypující klíčovými slovy, která je na odporném webu, bude číst, a ještě k tomu v něm klikat na nějaký odkaz?
A jo, lepší vybíhat na několik desítek KW s článkem na PR webu, než nebýt vidět nikde. A ještě lepší je na několik desítek KW vybíhat s hlavním webem. A vůbec nejlepší je SEO neměřit "vybíháním" na jednotlivé výrazy, ale daty, která jsou pro tebe, jako pro majitele e-shopu, opravdu přínosná.
Na druhou stranu je mi sympatická cesta, kterou jde nejseo.eu, tedy pokud jsem ji správně pochopil. Tématické weby hozené do odpovídající grafiky, ve kterých se zobrazují přínosné, originální a čtivě psané články z oboru webu, které si každý přečte. Ale to jsme na jiném levelu - do těhle webů si nevloží článek kdokoli, slouží jen pro podporu klientů jedná agentury.
EDIT: druhou a také podstatnou věcí je to, že vyhledávače se stále zdokonalují a tyhle weby k ničemu s přehledem rozpoznávají a filtrují. Když to porovnám se situací před dvěma lety, pokrok je v tomhle směru hodně znát.
Napsal CherryAnn;646406
Vomočil po ránu potěší :)
:-)))
15. 4. 2011 01:37:39
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-spravny-pr-clanek#reply627373
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit