Zadejte hledaný výraz...

Jak na popisky v kategoriích

avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 1. 2013 10:13:43
Ahoj,
chci se zeptat jak řešíte popisky v kategoriích. Na e-shopech je používám kvůli vyhledávačům (jak jinak) a pomáhá to. Na druhou stranu vyhledávače u nás nenakupují, lidé to nečtou (ingnorují to nebo je to dokonce otravuje).
Nevím jak z toho ven, kterou cestu zvolit. Nemáte nějaký tip či zkušenosti? Dávat popisky dolů nebo třeba dát pouze krátký text 2 řákdy a tlačítko "více textu". Potom by tam popisek pro vyhledávače byl (snad ho tedy uvidí), ale zákazníky by to neodrazovalo.
Děkuji za diskuzi.
24. 1. 2013 10:13:43
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-popisky-v-kategoriich#reply857155
David Lörincz
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 1. 2013 10:32:58
Záleží na druhu a šíři sortimentu. Je potřeba najít zlatý střed. Případně volit delší popisky u nejvíce prodávaného zboží. I když se bude jednat o modré tričko bez potisku, tak zákazníka přesvědčí pěkný popis o tom, že je vhodné ho koupit u tebe na eshopu.
24. 1. 2013 10:32:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-popisky-v-kategoriich#reply857154
Držte se toho, co je užitečné pro zákazníky. Lepší měřítko neexistuje.
24. 1. 2013 13:30:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-popisky-v-kategoriich#reply857153
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 1. 2013 15:42:47
Ano to je klasická, hlavní zásada, která se dá uplatnit na většinu dotazů.
Myslím, že záleží na úhlu pohledu "co je užitečné" . Někdy musíte z něčoho slevit. I proto se ptám v úvodu na tipy a zkušenosti z praxe.
Co je užitečné pro zákazníky?????
1. Texty na začátku kategorií - moc ne, to je spíše pro vyhledávače - souhlas
2. E-shop, který je na druhé, třetí straně SERPu protože ho vyhledávač vyhodnotí a dá za jiné relevantnější weby (často s popisky kategorií) - ty moc užitečné pro zákazníky také nejsou, zákazník je nenajde, nevyužije jeijch nabídky
Ano, pokud už jsem na webu texty mi vadí, ale prvně se na web musím vůbec dostat a k to mu texty pomůžou (budu více vpředu). Určitě to jde i bez těch textů, netvrdím, že ne, ale empiricky mám odzkoušeno, že po přidání textů šla kategorie vždy nahoru.
Zajímal by mě názor například na řešení
Dát pouze krátký text 2 řádky a tlačítko "více textu". Potom by tam popisek pro vyhledávače byl (snad ho tedy uvidí), ale zákazníky by to neodrazovalo.
24. 1. 2013 15:42:47
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-popisky-v-kategoriich#reply857152
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
27. 1. 2013 10:59:45
Já to řeším tak, že mám vždy na stránce nějakých 12 produktů a u každého mám krátký popisek na dva řádky. V tomto popisku použiji vždy ta nejdůležitější klíčová slova a tento text se mi automaticky tahá i do meta tagů. Jelikož jsou si produkty na jedné stránce vždy nějak blízké, tak při 12ti produktech dosáhnu 12ti originálních popisků prošpikovaných klíčovými slovy v různých variantách a mám to vyřešené i bez obtěžujících popisků. Prakticky to, co bych použil v popisku použiji u jednotlivých produktů. Stejně tak ty slova nabouchám jako alternativní popisky k obrázkům atd, atd.
27. 1. 2013 10:59:45
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-popisky-v-kategoriich#reply857151
Pepa Ovocák
verified
rating uzivatele
27. 1. 2013 16:41:52
Pokud se jedna o "exoticke" zbozi tak popisky lide ctou. Myslim ze je obcas ctou i kdyz jde o bezne produkty (hledaji informace jak si vybrat, doporuceni, rady atd.). Krome popisku bych doporucil jeste vytvorit prehledne clanky (obrazky, tabuky, li seznamy) odkazovany z kategorii s vysvetlenim problematiky produktu (rozdily mezi produkty, vyhody, nevyhody, pouziti). Nakupujici se jiste radi dovzdelaji v dane problematice, ale musi to byt prehlednym a snadnym/rychlym zpusobem. Ten obsah vam muze prinest informacni uspokojeni uzivatelu tak i vyhledavacu (linkbaiting, lepsi obsah oproti konkurenci).
Pokud si myslite ze je u vase druhu zbozi popisovani kategorii zbytecne, tak muzete ty vynechane onpage faktory nahradit offpage faktory (zpetnejma odkazama). Ale odkazy se vam budou lepe budovat kdyz budete mit hodnotnej/uzitecnej obsah a to je prave ten zacarovanej kruh.
27. 1. 2013 16:41:52
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-popisky-v-kategoriich#reply857150
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
27. 1. 2013 17:11:56
Děkuji za poslední dva příspěvky. Rady a tipy, informační články, web obsahuje z kategorie je prolinkováno. Produkty mají KW v popiscích.
Při redesignu shopu jsem si řekl, že zkusím vynechat popisky v kategoriích, ovšem kategorie šly v SERPu dolů, zkoušel jsem ještě posílit zpětné odkazy, ale na první místa to nestačilo. Bylo to znát na návštěvě/prodejích. Konkurence na KW je velice silná a každá maličkost (odstranění/zkrácení popisků) se hned projeví. Proto jsem popisky začal vracet až na původní délku, a dostal jsem se zpět na 1-2 max 3 místo.
Takže v tuto chvíli, ač vědom, že popisky jsou pro vyhledávače a ty u mě nenakupují, hledám řešení jak je zachovat. Zajímalo by mě, jestli by toto pomohlo nebo naopak ještě nebylo penalizováno
Dát pouze krátký text 2 řádky a tlačítko "více textu". Potom by tam popisek pro vyhledávače byl (snad ho tedy uvidí), ale zákazníky by to neodrazovalo.
Text je samozřejmě smysluplný a pro zákazníka užitečný (nejen KW bez rozmyslu) a má informační hodnotu pro toho, kdo ji hledá (po rozkliknutí), ten kdo by ji nevyžadoval tak nerozkline tudíž ho text neobtěžuje. I když je to nasměřováno ve prospěch zákazníků, nevím ale jestli to nemůže být vhodnoceno jako nekalá praktika.
27. 1. 2013 17:11:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-popisky-v-kategoriich#reply857149
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit