Zadejte hledaný výraz...

Jak na e-shopu řešit vyprodané zboží – v rámci linkbuildingu

Ahoj Webtržníci,
jak na e-shopu řešíte vyprodané zboží, které již nebudete znovu naskladňovat? Mám na mysli hlavně zboží, na jehož nabídku míří link odjinud, tedy není žádoucí, aby link mířil na e-shopu do nikam. Jaký postup z níže uvedených aplikujete?
1) Smažu zboží, vznikne tak mrtvá url, neřeším to.
2) Přesunu zboží do kategorie "vyprodané", url se sice změní, ale nastavím přesměrování.
3) Ponechám zboží v nabídce, avšak s nulovým stavem skladu a hláškou "vyprodáno", url zůstane stejná.
4) Řeším to jiným způsobem (popište prosím).
Ještě upřesním, využívám CMS Joomla!2.5.6 + VirtueMart 2.0.8c, ale to v tomto případě není podstatné (jen kdyby někdo chtěl popsat konkrétní řešení pro tuto platformu).
Těším se na reakce.
MaK.
2. 8. 2012 19:09:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-e-shopu-resit-vyprodane-zbozi-v-ramci-linkbuildingu/#reply792372
ad 2) pokud se ti mění adresa při přesunu zboží jinam, máš pravděpodobně špatně navržený systém
Uznávám názor, že URL by měla být stálá - tedy že by měla existovat stále, pokud není vážný důvod k jejímu zrušení.
Nejlepší mi připadá varianta 3) s tím, že zákazníka informuji, že je vyprodáno. K tomu mu ale zřetelně nabídnu alternativu k tomu, co hledal, a pokud je to možné, tak popíši, proč by si tuto alternativu měl vybrat ("tohle je lepší než tamto, protože tohle má navíc to a to, přičemž cena a kvalita zpracování je podobná")
2. 8. 2012 19:15:50
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-e-shopu-resit-vyprodane-zbozi-v-ramci-linkbuildingu/#reply792371
Ondrej Rycl
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
2. 8. 2012 19:19:54
Bod 3.
2. 8. 2012 19:19:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-e-shopu-resit-vyprodane-zbozi-v-ramci-linkbuildingu/#reply792370
Martin: Díky, u Tebe se nemění url, když zboží přesuneš do jiné kategorie? Anebo je přístupné pod starou i novou url současně?
MaK.
---------- Příspěvek doplněn 02.08.2012 v 19:22 ----------
Ondrasimuss: Fajn, díky za reakci, ale co když je časem vyprodaných položek hodně? Zákazník může být naštvaný, že není nic moc na skladě.
MaK.
2. 8. 2012 19:20:20
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-e-shopu-resit-vyprodane-zbozi-v-ramci-linkbuildingu/#reply792369
logistik
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
2. 8. 2012 19:38:09
vyprodané zboží se musí řadit vždy nakonec kategorie, aby neobtěžovalo zákazníky při listování(to snad dnes umí každej ecommerce systém). přes up-sell nabídku bych řešil doporučení zákazníkovi jiné obdobné zboží - pokud je up-sell chytrej dokáže to i automaticky. url u produktu musí být vždy stejné bez ohledu na to v jaké je kategorii. V tvym případě tedy bod 3).
2. 8. 2012 19:38:09
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-e-shopu-resit-vyprodane-zbozi-v-ramci-linkbuildingu/#reply792368
Napsal maxoft;826996
Martin: Díky, u Tebe se nemění url, když zboží přesuneš do jiné kategorie? Anebo je přístupné pod starou i novou url současně?
přístupné pod dvěma URL současně ne. Pokud přesuneš zboží kamkoli, mělo by mít stále stejnou URL. Pokud je v systému vazba URL na kategorii, jsou s tím jen problémy. To ale souvisí už s návrhem informační architektury webu.
Příklad z praxe: Představ si, že máš systém, kde je URL takto vázaná na kategorii / pozici stránky ve struktuře webu. Navrhneš si celý shop sám, tak jak se ti to zdá nejlepší. Shop má nějakou návštěvnost, generuje nějaké objednávky, ale cítíš, že by to mohlo být lepší.
Rozhodneš se to zlepšit třeba pomocí SEO, někoho na to najmeš. Ten někdo, pokud nepatří k těm, co dělají SEO registrací do katalogů a přidáním "SEO textů", udělá detailní analýzu klíčových slov. Na jejím základě pravděpodobně zjistí, že struktura, kterou jsi navrhl, není ideální, a bylo by vhodné ji navrhnout od začátku a lépe.
A tady díky ne právě ideálně navrženému CMS narazíš na obrovský problém a tisíce kompromisů právě co se týká URL (u některých CMS i titulků zboží, názvů zboží, anotací na výpisech produktů apod.). O tom jsem napsal článek Řešíte SEO až po spuštění webu? Pozdě!, tak koukni, třeba pomůže objasnit tuhle problematiku.
EDIT: ohledně e-shopů doporučuji se učit od nejlepších, resp. od těch, o kterých víš, že mají e-shop zvládnutý dobře. Mým oblíbeným příkladem je Megapixel, můžeš se podívat na vyprodaný Canon EOS 550 (mrkni i na podobu URL) a zjistit si, jakým způsobem to řeší oni. Všimni si, že vyprodané zboží bez změny URL přesouvají do archivu. Tím si zajistí, že zpětné odkazy stále fungují, zboží se dá dohledat přes vyhledávač, a přitom neobtěžuje zákazníka, který si již vybírá přímo z nabídky shopu (aby zboží viděl, musel by jít cíleně do archivu).
2. 8. 2012 19:39:50
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-e-shopu-resit-vyprodane-zbozi-v-ramci-linkbuildingu/#reply792367
ghostik
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
3. 8. 2012 06:59:35
v eshopu pod VM to delam tak, aby produkty, ktere jiz nejsou dostupne (jejich prodej je ukoncen), tak se po jejich zneverejneni na ne jiz neda doklikat, ale odkazy na ne existuji, jen na dane produktove url jiz nenajdes cenu, dat do kosiku, mnozstvi, ... ale najdes tam info, ze prodej toho zbozi je jiz ukoncen
toto sice znamena par uprav v php, ale neni to problem udelat
diky tomuto reseni nejsou "zneverejnene" ani v xmlfeedu, ani v mape, ani v prehledu produktu, ani v souctu polozek na eshopu, ... proste nikde, ale link na ne zustava, takze pres google a jine neprijdes na neplatnou stranku
3. 8. 2012 06:59:35
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-e-shopu-resit-vyprodane-zbozi-v-ramci-linkbuildingu/#reply792366
Vojta
verified
rating uzivatele
(41 hodnocení)
3. 8. 2012 09:18:37
Vyprodané zboží ve výpisu nezobrazujeme. Na stránce produktu je formulář pro zadání e-mailové adresy, na kterou pošleme zprávu jakmile je zboží opět dostupné. Například: http://www.pradloplavky.cz/12745-kosilka-obsessive-zebra-chemise
3. 8. 2012 09:18:37
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-e-shopu-resit-vyprodane-zbozi-v-ramci-linkbuildingu/#reply792365
ghostik
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
3. 8. 2012 09:24:24
2afu
jaky je rozdil mezi:
http://www.pradloplavky.cz/12745 (vyprodana)
http://www.pradloplavky.cz/15664 (prodavana)
3. 8. 2012 09:24:24
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-e-shopu-resit-vyprodane-zbozi-v-ramci-linkbuildingu/#reply792364
Vojta
verified
rating uzivatele
(41 hodnocení)
3. 8. 2012 10:42:51
Napsal ghostik;827144
jaky je rozdil mezi:
http://www.pradloplavky.cz/12745 (vyprodana)
http://www.pradloplavky.cz/15664 (prodavana)
To je chyba :-) Po vyprodání se naskladnilo stejné zboží s jiným kódem. Díky za upozornění, přesměroval jsem starou stránku na novou. Náhradou třeba http://www.pradloplavky.cz/12804-bermudy-sesto-senso-connecticut
3. 8. 2012 10:42:51
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-e-shopu-resit-vyprodane-zbozi-v-ramci-linkbuildingu/#reply792363
drago
verified
rating uzivatele
(73 hodnocení)
3. 8. 2012 10:49:15
Porovnání jednotlivých metod jsem řešil v článku Co se zrušenými stránkami na webu?.
3. 8. 2012 10:49:15
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-e-shopu-resit-vyprodane-zbozi-v-ramci-linkbuildingu/#reply792362
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit