Zadejte hledaný výraz...

Jak moc si necháte grafiku připomínkovat od klienta?

Klient by měl být schopný definovat svoje cíle v měřitelných pojmech a měl by si vybrat designera, nebo agenturu, kterým podle jejich referencí důvěřuje.
Designer by se měl umět klienta zeptat na skutečné, měřitelné obchodní cíle skryté za touhou redesignovat. Měl by se vzdělávat a umět rozhodnutí vysvětlit ve slovníku klientových cílů.
Pokud se klient s designerem musí přetlačovat o svoje názory, něco je v jejich vztahu špatně. Jeden z nich nejspíš druhému nevěří a snaží se protlačit svou intuici.
30. 1. 2014 14:42:02
https://webtrh.cz/diskuse/jak-moc-si-nechate-grafiku-pripominkovat-od-klienta/strana/2#reply990858
Martin Mussil
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 1. 2014 15:06:01
Napsal 108;1050172
Ale vždyť ten klient si tě platí. Ty prostě musíš dělat co on chce. Já bych teda někdy chtěl být v roli někoho kdo si bude platit grafika a ten mi bude diktovat co a jak... :DDDD
Jsi dost mimo. Ten klient si tě najal za nějakým účelem, pravděpodobně to je za účel, aby jsi mu vyřešil problém s webem, brandem... Teď se tomu možná směješ, ale kdyby jsi se pohyboval v prostředí odborníků hodně rychle by jsi změnil názor.
UX, UI designéři nejsou otroci, ale jsou to lidi co klientovi opravdu umějí pomoci. Pokud si chce klient diktovat co chce, a mít z tebe cvičenou opičku a ty jsi ochoten to akceptovat, měl by jsi se nad sebou zamyslet :)
30. 1. 2014 15:06:01
https://webtrh.cz/diskuse/jak-moc-si-nechate-grafiku-pripominkovat-od-klienta/strana/2#reply990857
Napsal 108;1050172
Ale vždyť ten klient si tě platí. Ty prostě musíš dělat co on chce. Já bych teda někdy chtěl být v roli někoho kdo si bude platit grafika a ten mi bude diktovat co a jak... :DDDD
klient si ale kupuje vaše zkušenosti. Je to stejné, jako byste si dal opravit auto, nic o tom nevěděl, ale mechanikovi koukal pod ruce a kecal mu do toho, co a jak má dělat. Samozřejmě to pak nebude fungovat.
Tzn. rozumná argumentace, připomínky a dotazy podložené daty ano, ale "já to chci takhle protože se mi to líbí" v žádném případě - to ať klient hledá jinde, například u vás (bez urážky), protože nechce specialistu, který mu pomůže vyřešit určitý problém, ale hledá někoho, kdo bude plnit jeho příkazy (a to specialista nebude).
EDIT: tohle ale samozřejmě bude jiné v případě webdesignu a návrhu webu jako takového (tam platí co jsem napsal výše) a u drobných grafických prací, kdy klient potřebuje nakreslit nějakou drobnost, např. návrh na trička apod., a chce to mít přizpůsobené obrazu svému (tam výše uvedené neplatí).
30. 1. 2014 15:07:32
https://webtrh.cz/diskuse/jak-moc-si-nechate-grafiku-pripominkovat-od-klienta/strana/2#reply990856
intehos
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
30. 1. 2014 15:18:01
MartinMussil
Martin Kolčaba:
Přesně tak. Dřív jsem si taky myslel, že si najdu "levnýho" grafika, který podle mých příkazů udělá design v photoshopu. Hodně rychle jsem zjistil, že je to totální kravina. Dnes už využívám profíka, kterýmu řeknu, co to má být např. za web, jakou má mít funkci a co je pro mě důležité. Víc se mu do toho nemontuju (v rámci možností) a výsledek je vždycky nad moje očekávání :) Takhle fungují profesionálové a ne jen na straně designera, ale i na straně zadavatele...
30. 1. 2014 15:18:01
https://webtrh.cz/diskuse/jak-moc-si-nechate-grafiku-pripominkovat-od-klienta/strana/2#reply990855
matusy
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
30. 1. 2014 15:32:02
Moja hodinová sadzba nieje vysoká... Každopádne vždy uvádzam 25€/h práve kôli týmto prípadom...
Ked niekto nemá záujem... dobre... radšej, ako keby som mal robiť dvoj dňovú prácu týždeň.
Pracoval som pre viacero väčších agentúr so zameraním na systém ( shop )... Tam som nemal žiadnu možnosť komunikovať prácu. Klientovi sa niečo nepáčilo a mohol som robiť úpravy do aleluja.
Teraz mám 2 kolá pripomienok zdarma.
3 kolo + 25/h ...To je celé, nič iné nepotrebujem...
V skratke... Ešte pred prácou poviem klientovi stručne "2 kolá pripomienok... Tretie kolo 25€/h "
Úpravy sú často proti zdravému rozumu, ale za tých 25€ budem kľudne klikať ako blbec celý mesiac :D
30. 1. 2014 15:32:02
https://webtrh.cz/diskuse/jak-moc-si-nechate-grafiku-pripominkovat-od-klienta/strana/2#reply990854
Marek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
30. 1. 2014 15:35:59
Bláboly o tom, že klient si mě platí, že bych měl dělat podle něj, jsou mimo. Ano, vyslechnu ho, proberu s ním co je možné a co je trochu mimo mísu. Vysvětlím mu proč by to mělo být tak, nebo onak. Ale pokud si myslí, že si zaplatí jen nástroj, kterej ovládá nějaký software, práci ukončuji. Práce nikam nevede a stalo se mi, že pak chtěl pořád něco upravovat a upravovat až zjistil, že to co chce, je vlastně blbost ale na štěstí, jsem dřív spolupráci ukončil. Jasně, klient má představu, kterou se mu snažím nějak usměrnit, aby i on sám. měl přehled o dané problematice. Je jasné, že od klienta nemůžeme čekat, že je to kovaný profík v našem oboru. Ani jako já nejsem v tom jeho. Ale rozhodně neudělám kdejakou blbost, kterou chce. Dříve jsem to moc neuměl, ale dnes vím, že pokud něco takového nastane a dohadujeme se vysloveně a jde si zatvrele za svým bludem, že on je on mě přeci platí, doporučím mu, aby zadal tuhle poptávku někde jinde, protože mě rozhodně neplatí jako jeho prodlouženou ruku, která něco ovládá. Někdy člověk musí udělat ústupek. Třeba právě v době, kdy vy vytvoříte nový design, a klient do designu chce plácnout staré archaické logo. Někdo si to nechá vymluvit, ale bohužel většinou ne. Stále je to ta omáčka, máme vytištěné to a to, klienti to znají a podobně. Což se sice dá pochopit, ale lehký facelift by to sneslo. Inu.. ně vždy se to podaří.
30. 1. 2014 15:35:59
https://webtrh.cz/diskuse/jak-moc-si-nechate-grafiku-pripominkovat-od-klienta/strana/2#reply990853
matusy
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
30. 1. 2014 15:38:07
Napsal Martin Schlemmer;1050894
Klient by měl být schopný definovat svoje cíle v měřitelných pojmech a měl by si vybrat designera, nebo agenturu, kterým podle jejich referencí důvěřuje.
Designer by se měl umět klienta zeptat na skutečné, měřitelné obchodní cíle skryté za touhou redesignovat. Měl by se vzdělávat a umět rozhodnutí vysvětlit ve slovníku klientových cílů.
Pokud se klient s designerem musí přetlačovat o svoje názory, něco je v jejich vztahu špatně. Jeden z nich nejspíš druhému nevěří a snaží se protlačit svou intuici.
Ono to nieje úplne tak... často klient vymýšla, že by mal mať button inú formu a nakoniec sa to nahromadí a je z toho práca na celý týždeň...Navyše veľa designerov ( tak ako ja ) pracuje pre agentúri a nie priamo pre klientov... Vtedy máš výhodu, že nemusíš riešiť hromadu sprostostí okolo... Druhá vec ale je, že nemáš možnosť koncovému klientovi niečo vysvetliť, pretože to často nechápe ani tvoj klient...
Našťastie už robím dosť dlho aby som si vybral správnych klientov a tý vedia že netrepem p**** a tak MOJE pripomienky komunikujú s klientom... Tých pripomienok je potom omnoho omnoho menej
---------- Příspěvek doplněn 30.01.2014 v 15:39 ----------
Napsal marcoo;1050919
Bláboly o tom, že klient si mě platí, že bych měl dělat podle něj, jsou mimo. Ano, vyslechnu ho, proberu s ním co je možné a co je trochu mimo mísu. Vysvětlím mu proč by to mělo být tak, nebo onak. Ale pokud si myslí, že si zaplatí jen nástroj, kterej ovládá nějaký software, práci ukončuji. Práce nikam nevede a stalo se mi, že pak chtěl pořád něco upravovat a upravovat až zjistil, že to co chce, je vlastně blbost ale na štěstí, jsem dřív spolupráci ukončil. Jasně, klient má představu, kterou se mu snažím nějak usměrnit, aby i on sám. měl přehled o dané problematice. Je jasné, že od klienta nemůžeme čekat, že je to kovaný profík v našem oboru. Ani jako já nejsem v tom jeho. Ale rozhodně neudělám kdejakou blbost, kterou chce. Dříve jsem to moc neuměl, ale dnes vím, že pokud něco takového nastane a dohadujeme se vysloveně a jde si zatvrele za svým bludem, že on je on mě přeci platí, doporučím mu, aby zadal tuhle poptávku někde jinde, protože mě rozhodně neplatí jako jeho prodlouženou ruku, která něco ovládá. Někdy člověk musí udělat ústupek. Třeba právě v době, kdy vy vytvoříte nový design, a klient do designu chce plácnout staré archaické logo. Někdo si to nechá vymluvit, ale bohužel většinou ne. Stále je to ta omáčka, máme vytištěné to a to, klienti to znají a podobně. Což se sice dá pochopit, ale lehký facelift by to sneslo. Inu.. ně vždy se to podaří.
Nieje čo viac dodať... niesme opice za klávesnicou
30. 1. 2014 15:38:07
https://webtrh.cz/diskuse/jak-moc-si-nechate-grafiku-pripominkovat-od-klienta/strana/2#reply990852
108
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 1. 2014 15:41:31
Napsal Martin Kolčaba;1050900
klient si ale kupuje vaše zkušenosti. Je to stejné, jako byste si dal opravit auto, nic o tom nevěděl, ale mechanikovi koukal pod ruce a kecal mu do toho, co a jak má dělat. Samozřejmě to pak nebude fungovat.
Tzn. rozumná argumentace, připomínky a dotazy podložené daty ano, ale "já to chci takhle protože se mi to líbí" v žádném případě - to ať klient hledá jinde, například u vás (bez urážky), protože nechce specialistu, který mu pomůže vyřešit určitý problém, ale hledá někoho, kdo bude plnit jeho příkazy (a to specialista nebude).
EDIT: tohle ale samozřejmě bude jiné v případě webdesignu a návrhu webu jako takového (tam platí co jsem napsal výše) a u drobných grafických prací, kdy klient potřebuje nakreslit nějakou drobnost, např. návrh na trička apod., a chce to mít přizpůsobené obrazu svému (tam výše uvedené neplatí).
Mám na to názor zcela opačný. Může se vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit… ale to je tak asi všechno, co s tím můžete dělat :DDDD
30. 1. 2014 15:41:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-moc-si-nechate-grafiku-pripominkovat-od-klienta/strana/2#reply990851
matusy
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
30. 1. 2014 15:42:05
Ešte by som rád dodal, že veľmy podstatná práca freelancera je vybrať si dobrého klienta...
Na trhu je hromada potencionálnych klientov, kde len v zadaní vidíš, že by to bola tvoja sebevražda....
Musíš si vedieť vybrať...zásadne nebrať každého.... radšej mať chvíľu sucho, ako robiť za 2 stovky pol mesačnú prácu ( čo je sebevražda v agónii )
30. 1. 2014 15:42:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-moc-si-nechate-grafiku-pripominkovat-od-klienta/strana/2#reply990850
Martin Mussil
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 2. 2014 15:31:30
Napsal 108;1050925
Mám na to názor zcela opačný. Může se vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit… ale to je tak asi všechno, co s tím můžete dělat :DDDD
Komu není rady, tomu není pomoci. Rozhodně s tebou a tím co si myslíš, nikdo nic neudělá, pokud sám nebudeš chtít. Takže si klidně zpívej opičí hymnu, když ti to bude připadat jako kvalitně odvedená práce a efektivně strávený čas. :)
1. 2. 2014 15:31:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-moc-si-nechate-grafiku-pripominkovat-od-klienta/strana/2#reply990849
Napsal 108;1050172
Ale vždyť ten klient si tě platí. Ty prostě musíš dělat co on chce.
Ale nemusím, nemusím. Klient v první řadě často vůbec neví co chce. Jasně, platí, ale za co? Měl by platit za kvalitní výsledky, ne za nějaké blbnutí okolo a pro ty je třeba dialog mezi klientem a designérem. S postupem času jsem dospěl k závěru, že komunikace je stejně důležitá jako tvorba samotná.
Pro klienty, kteří k práci přistupují tak, že jim designér jen něco nakreslí a oni si z toho možná něco vyberou, je lepší pracovat co nejkratší dobu a co nejrychleji se odstrčit ode dna a začít si vybírat lepší klienty, kteří mají alespoň základní představu o tom, co chtějí, a nezabývají se nedůležitými prkotinami.
Jinak pokud máš opačný než rozumný pohled na věc (to jsi sám řekl), tak mi nezbývá než vyslovit upřímnou soustrast tobě i lidem, jejichž služby (nemusí jít jen o grafiky) v budoucnu využiješ. A přestaň používat ty pitomé smajlíky, vypadá to jako kdyby sis před psaním příspěvku šlehnul, což ti na vážnosti nepřidá.
3. 2. 2014 21:10:52
https://webtrh.cz/diskuse/jak-moc-si-nechate-grafiku-pripominkovat-od-klienta/strana/2#reply990848
Martin Gorol
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 2. 2014 03:43:55
Každý jednou začíná. Měl jsem stejné problémy. Návod je jednoduchý, pokud potřebuješ peníze, tak uděláš cokoliv, aby si klienta uspokojil a dostal tak zaplaceno, pokud peníze nepotřebuješ, tak klienta odmítneš a jdeš dál. Samozřejmě to tak nejde dělat napořád a proto se s klienty musíš naučit mluvit a vysvětlit jim, proč je jejich nápad totální kravina.
4. 2. 2014 03:43:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-moc-si-nechate-grafiku-pripominkovat-od-klienta/strana/2#reply990847
Jakub Konopka
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
16. 2. 2014 18:58:36
Konference WebExpo Prague 2011 | Přednáška: Evoluce designera
http://webexpo.cz/praha2011/prednaska/evoluce-designera/
16. 2. 2014 18:58:36
https://webtrh.cz/diskuse/jak-moc-si-nechate-grafiku-pripominkovat-od-klienta/strana/2#reply990846
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit