Zadejte hledaný výraz...

Jak komunikujete vrácené zboží

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
11. 9. 2020 14:13:22
Zdravím, jakým způsobem řešíte vrácené zboží? My to doteď nějak neřešili a více nezjišťovali důvody. Ale možná to někdo z vás nějakým způsobem komunikuje. Např. napíše zákazníkovi alespoň, že dnes se vrátila zásilka apod. Jak to děláte?
11. 9. 2020 14:13:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-vracene-zbozi/#reply1462912
puhy.cz
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
11. 9. 2020 14:18:51
Automaticky zasíláme email a SMS, jakmile cron zjistí, že se balík vrací. Občas je někdo na dovolené nebo se to fakt nedoručí ne kvůli jeho zavinění. Tak jsou rádi. Naprostá většina těch lidí ale ani neodpoví. Obvolávat to ručně jsem vyhodnotil jako ztrátu času. Ty lidi si to často objednají v několika shopech najednou a čekají, kdo bude první. Nebo to jsou fakt narušený blázni. Dnes mi třeba takový jeden psal, že jsme mu neposlali fotku co je uvnitř krabice a že teda neví co jsme mu poslali a tak kartónovou krabici nepřebral. Na to fakt nemá cenu reagovat.
11. 9. 2020 14:18:51
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-vracene-zbozi/#reply1462911
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
11. 9. 2020 14:27:38
Jj, právě, také jsme to neřešili, protože toho bylo minimum. Možná 1-2 balíky ze sta. Teď se ale i dopravci malinko zhoršují a třeba by nám občas někdo odpověděl a dal zpětnou vazbu. Nebo by tu objednávku udělal znovu, co já vím. Člověka by to moc nestálo, ale právě že ti nepřebírači jsou často zvláštní, tak nevím zda do toho vůbec ještě vrtat.
11. 9. 2020 14:27:38
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-vracene-zbozi/#reply1462910
puhy.cz
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
11. 9. 2020 14:40:58
No je to spíš o náhodě. Normální člověk, když to potřebuje poslat znovu, tak napíše sám. Pravda je, že my ty maily a sms posíláme hned jakmile je v trackingu, že se to vrací. Takže pak je výhoda, že jakmile se to fyzicky vrátí, tak už víš, jestli to zaskladnit (bez reakce od zákazníka) nebo poslat znovu (člověk odpoví).
Ale jak říkám, obvolávat to ručně, to bych se zbláznil. Tím, že jsem to jednou napsal a dělá se to samo, tak je to příjemný bohus.
11. 9. 2020 14:40:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-vracene-zbozi/#reply1462909
boogey
verified
rating uzivatele
11. 9. 2020 15:13:34
Napsal beraniste;1596813
Jj, právě, také jsme to neřešili, protože toho bylo minimum. Možná 1-2 balíky ze sta. Teď se ale i dopravci malinko zhoršují a třeba by nám občas někdo odpověděl a dal zpětnou vazbu. Nebo by tu objednávku udělal znovu, co já vím. Člověka by to moc nestálo, ale právě že ti nepřebírači jsou často zvláštní, tak nevím zda do toho vůbec ještě vrtat.
Já bych ani neřekl, že se malinko zhoršují, jako že se zhoršili fakt podstatně. Z DPD jsem poslední dva balíky (každý) dostával cca týden, a to jsem jen chtěl, aby ho dovezli na výdejní místo. U PPL mám super řidiče, ale o pár ulic dál už jezdí jinej, když se na první pokus nedovolá, tak automaticky hodí balík na parcel shop, ani nezvedne telefon, když mu člověk volá zpátky. Geis je DPD v bledě modrým. Co maj dopravci výdejní místa, tak na to děsně hřeší a jejich služby šly do kopru. Takže chápu, že se na to někdo prostě vy*ere a nechá balík vrátit než to z dopravce páčit.
Takže první, co bych udělal, analyzoval informace ze sledování.
- 3x za sebou ani nenaloženo do auta pro překročení kapacity trasy?
- 7x za sebou vráceno na depo z důvodu neexistence adresy?
- Přijemce v 8:25 nebyl doma, ačkoliv ve sledování není vůbec naložení na trasu a reálně auto z depa vyjíždí až kolem 9. hodiny?
To jsou jen takový perličky, co jsem měl u svých balíků, ze kterých je hned jasný, že doručení vůbec neproběhlo.
EDIT: Takže abych odpověděl na původní dotaz - řeším to jen tak, že se snažím něco vyčíst z trackingu. Buď tam něco je, tak tuším, že prostě byl problém s dopravou nebo tam nic není, tak si to zákazník asi rozmyslel. Pokud někdo balík chce, tak se o něj zajímá, takže nepředpokládám, že by někdo vůbec netušil, že mu něco mělo přijít.
11. 9. 2020 15:13:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-vracene-zbozi/#reply1462908
O DPD mi ani nemluv. Dneska jsem čekal cca 25kg balík. Telefon, SMS nic, kouknu do adminu a tam, že jsem to už převzal. Řidič mi to hodil za plot mezi stromky bez upozornění.
11. 9. 2020 15:17:39
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-vracene-zbozi/#reply1462907
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
11. 9. 2020 15:20:04
Jj, z geisu poslední dobou to samé. Hrozné zkušenosti a to není ani sezona. Jenže zjišťovat to nelze, to se nevyplatí.
11. 9. 2020 15:20:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-vracene-zbozi/#reply1462906
puhy.cz
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
11. 9. 2020 15:28:12
Já jsem od DPD odešel. Jak začal na jaře virus, tak se toho hrozně vracelo z těch jejich slavnejch Sazek atd. Jinak na mojí trase u DPD už za poslední 2 roky jezdí devátej kurýr. To už taky o něčem svědčí ...
11. 9. 2020 15:28:12
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-vracene-zbozi/#reply1462905
boogey
verified
rating uzivatele
11. 9. 2020 15:39:44
Napsal Tomáš Maňhal;1596824
O DPD mi ani nemluv. Dneska jsem čekal cca 25kg balík. Telefon, SMS nic, kouknu do adminu a tam, že jsem to už převzal. Řidič mi to hodil za plot mezi stromky bez upozornění.
Jo, takhle v praxi fungovalo bezkontaktní doručování pošty. Já ani nevěděl, že mi něco jde a když jsem šel někdy v 1 hodinu ráno vyndat na ulici popelnici, tak jsem se v té tmě lekl, co to u ní leží. Jedině dobře, že ten den zrovna nepršelo. Buď by se balíček rozmočil nebo by mi ho velká voda pod brankou vyplavila na ulici :)
11. 9. 2020 15:39:44
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-vracene-zbozi/#reply1462904
lada1979
verified
rating uzivatele
11. 9. 2020 19:48:25
Pokud se myslí nepřevzaté zásilky tak:
Předposlední den zasíláme upozornění o konci úložní doby. Předposlední proto, že některé pošty z pro mě i ředitele pošty z neznámých důvodů to mají poslední den zapsané pro vrácení a zákazníkovi řeknou, že už je to pryč.
Jak se vrátí balík, posíláme SMS a email, vrátil se balík a zda mají o zboží ještě zájem. Podle zákazníka, výše objednávky a jeho chování požadujeme někdy opětovné zaplacení dopravy. Pokud už nechce a neodstoupil od smlouvy, ačkoliv mě tu za toto kamenujete, požadujeme zaplacení zbytečně vynaloženého dopravného. Pokud nezaplatí, posíláme upomínky, pak předáváme některému z advokátních koncipientů (ten se aspoň seznámí s širokým spektrem sociálních a inteligenčních skupin), které máme k dispozici. Vše probíhá automaticky přes účetní modul penále a upomínky. V červnu jsme dávali posledních 40 „dlužníků“ z let 2019 a 2020 a do dnešního dne zaplatilo 36, 1 je ve vyšetřovací vazbě, jeden ve výkonu trestu, jeden mrtvý a 1 nereaguje. Slušným zákazníkům toto samozřejmě kompenzujeme, o ty druhé nemáme zájem.
Ad DPD) - za mě spedice v největším poklesem kvality doručování, z vlastní zkušenosti v minulosti pouze výmluvy, že na adrese okolo 15,00 nikdo nebyl. Pracujeme normálně do 16, pak dost často i odpolední. Nyní dělají akce jako, že jsme si sami změnili datum doručení, sami přesměrovali na jinou adresu, řidič balíky nenaloží, že jsou pro něho prý poškozené a ty on nevozí.
Obecně je to o kvalitě řidičů a s tím nejde nic dělat. Pokud se přijme mamánek s mamahotelem je mu úplně jedno kolik vydělává a preferuje být doma ve 12 na oběd, tak většinu balíků vyloží na odběrných místech. Problém, je že ne na nejbližším, ale na tom, kde mu to vyhovuje, takže zákazník to má místo 600 metrů 10 km. To se pak nejde divit, že zákazník nevyzvedne, ale lze se divit, že si to nenechá přivézt znovu, tam kde to je možné.
Podobné je to u zákazníků. Přes léto extrém, měli jsme na našich parcelshopech uloženo od jednoho zákazníka 5 notebooků a od dalšího asi 800 kg písku do filtrace, jelikož nechápali, když nejsou celý den doma, že jim to nepřivezou, kdy chtějí a oni přece nepůjdou na odběrné místo, když mají zaplaceno domů. Zvláštní, že dodavatel to takovému zákazníkovi opakovaně zasílá. My dáváme takovým zákazníkům „ban“ a do uhrazení přepravného zasíláme pouze po platbě předem. Pokud se bojíte, že se zákazník nevrátí, tak se většina vrací, stejně jako zákazníci co do negativních recenzí vždy píší už nikdy a příště zase nakoupí, aby mohli dát další negativní recenzi.
Nechci nikomu mluvit do stylu podnikání, ale prozákaznický přístup v době, kdy nepřebírání balíků roste meziročně o stovky procent začíná být skutečnou zátěží, jelikož zákazník „vychovaný“ ZOOT a spol si myslí, že si může dělat co chce. Samozřejmě lze to dát do cen, ale proč by to měli platit ti slušní. Navíc máme samozřejmě i další náklady co platíme skladu za převzetí, zkontrolování, opětovné zaskladnění, které zatím nevymáháme, ale v budoucnu kdo ví.
11. 9. 2020 19:48:25
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-vracene-zbozi/#reply1462903
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
11. 9. 2020 20:32:43
Počkejte, vy tvrdíte, že odešlete třeba 1000 balíků, z toho se vám vrátí např. 30 nevyzvednutých a vy jim posíláte výzvu k uhrazení nákladů spojených s dopravou? To asi myslíte jiné případy, ne?
11. 9. 2020 20:32:43
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-vracene-zbozi/#reply1462902
lada1979
verified
rating uzivatele
11. 9. 2020 20:48:00
Napsal beraniste;1596848
Počkejte, vy tvrdíte, že odešlete třeba 1000 balíků, z toho se vám vrátí např. 30 nevyzvednutých a vy jim posíláte výzvu k uhrazení nákladů spojených s dopravou? To asi myslíte jiné případy, ne?
Ano, u některých důvodů nevyzvednutí a odmítnutí převzetí většinou ano. V čem vidíš problém, pokud neodstoupili smlouva trvá a máš na to nárok. Paleta výmluv je opravdu široká. Někdo tvrdí, že nedostal žádnou sms ani email, nicméně na požadavek zaplacen reaguje bleskově vulgaritami. Ten kdo má vážné důvody pro nevyzvednutí se většinou ozve sám a sám nabídne zaplacení ceny dalšího dodání. Nejvtipnější jsou ty výmluvy, když objedná v pátek a odjede na 3 týdny na dovolenou a ještě tě seřve proč mu to posíláš, když je na dovolené.
11. 9. 2020 20:48:00
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-vracene-zbozi/#reply1462901
boogey
verified
rating uzivatele
14. 9. 2020 08:47:34
Napsal láďa1979;1596844
Ad DPD) - za mě spedice v největším poklesem kvality doručování, z vlastní zkušenosti v minulosti pouze výmluvy, že na adrese okolo 15,00 nikdo nebyl. Pracujeme normálně do 16, pak dost často i odpolední. Nyní dělají akce jako, že jsme si sami změnili datum doručení, sami přesměrovali na jinou adresu, řidič balíky nenaloží, že jsou pro něho prý poškozené a ty on nevozí.
Obecně je to o kvalitě řidičů a s tím nejde nic dělat. Pokud se přijme mamánek s mamahotelem je mu úplně jedno kolik vydělává a preferuje být doma ve 12 na oběd, tak většinu balíků vyloží na odběrných místech. Problém, je že ne na nejbližším, ale na tom, kde mu to vyhovuje, takže zákazník to má místo 600 metrů 10 km. To se pak nejde divit, že zákazník nevyzvedne, ale lze se divit, že si to nenechá přivézt znovu, tam kde to je možné.
DPD taky strašně rádo zpětně mění tracking, aby to nedoručení nevypadalo jako jejich chyba. A to chování řidičů se bohužel týká všech, ne jen nově nasoupivších mamánků. Řidič, co k nám jezdí už roky, dřív byl bez problémů a zrovna dnes, pokud se vůbec konečně ukáže, ho už hodlám kopnout do prdele. S odesílatelem jsem už domluvenej, že pokud to ani dnes nepřivezou, že mi to pošle znovu PPLkem a pak už se jen modlit, aby můj spolehlivej řidič neměl zrovna dovolenou :)
14. 9. 2020 08:47:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-vracene-zbozi/#reply1462900
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit