Zadejte hledaný výraz...

Jak komunikujete s klienty, kteří mají nesmyslné požadavky?

smrtka.smety
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
23. 4. 2015 01:07:42
Dobrý den,
rád bych se zdejších zeptal, jak komunikujete s klienty, kteří mají svou hlavu a diktují nesmyslnou volbu barev, rozvržení, volbu fontů při návrhu webu a chtějí nesmyslné požadavky. Jsou to víceméně klienti, kteří mají jasno, ale nenechají si vymluvit výhodnější řešení. V praxi navrhují opravdu nesmysly a do referencí si je raději nedám.
Máte nějaký fígl (kromě odmítnutí klienta), jak takové klienty přesvědčit, aby si nechali poradit?
Děkuji
PS: Prosím bez otravného OT, spamu, flame a pod.
23. 4. 2015 01:07:42
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-s-klienty-kteri-maji-nesmyslne-pozadavky/#reply1108410
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
23. 4. 2015 02:21:40
Ideálně je filtrovat už na vstupu. Pokud mám sebemenší podezření, že mě spolupráce nebude bavit, tak ji rovnou pro dobro obou stran rovnou odmítám.
23. 4. 2015 02:21:40
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-s-klienty-kteri-maji-nesmyslne-pozadavky/#reply1108409
Anazuz
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
23. 4. 2015 02:50:58
Napsal Souki;1189021
Ideálně je filtrovat už na vstupu. Pokud mám sebemenší podezření, že mě spolupráce nebude bavit, tak ji rovnou pro dobro obou stran rovnou odmítám.
Potlesk, pobavilo :D
23. 4. 2015 02:50:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-s-klienty-kteri-maji-nesmyslne-pozadavky/#reply1108408
smrtka.smety
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
23. 4. 2015 02:55:35
Souki - Díky. Napadla mne varianta napálit těmto klientům cenu 1.000,- bez DPH / hod. a asi ji zavedu. (V praxi to u některých kolegů takto funguje).
Anazuz - bez flame, ot a spamu. Váš příspěvek = nulová informační hodnota.
23. 4. 2015 02:55:35
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-s-klienty-kteri-maji-nesmyslne-pozadavky/#reply1108407
Biba
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
23. 4. 2015 07:03:56
Já se věnuji zakázkovým stavbám věcí ze dřeva. A když vidim něco, co je mi proti srsti, jak si psal sám, je nejlepší si navýšit cenu o 100%. Pokud I tak to zákazník chce, sice mě to nebaví, ale alespoň za to mám vejvar. Ale většinou to odmítnou + stejně tihle zákazníci nejchytřejší se svou hlavou jsou rejpalové a věční neuspokojitelní lidé.
23. 4. 2015 07:03:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-s-klienty-kteri-maji-nesmyslne-pozadavky/#reply1108406
mhp
verified
rating uzivatele
23. 4. 2015 07:34:39
Mne sa páči veta, ktorú mi prednedávnom povedal kolega, keď som sa ho pýtal, ako dokáže pokojne komunikovať s niektorými klientami: "Treba si uvedomiť, že oni potrebujú mňa, nie ja ich". Aj keď to neznie rovno na nejakú konkrétnu radu, mne to pomáha mať správny postoj pri komunikácii a voliť správne slová. Proste, vy potrebujete mňa, ja si klienta nájdem ako vždy, ale vy to chcete mať spravené dobre a o to sa tu ja snažím a poskytujem vám svoje skúsenosti a schopnosti. Ak sa vám to nepáči, sami si to premyslite, či vlastne chcete so mnou robiť. Keď sa človek nebojí a povie narovinu, čo si myslí, hoc aj tvrdšie, častokrát to spraví divy, i keď, to riziko straty klienta tam samozrejme je, ale osobne po rokoch radšej strácam klientov alebo peniaze ako nervy.
Inak sa zhodujem aj s uživateľom Bíba. Viem, že strach zo straty klienta na začiatku býva, avšak to mizérium spojené s prácou s takým klientom zväčša za to nestojí, to radšej vraziť ten čas do hľadania nového klienta.
23. 4. 2015 07:34:39
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-s-klienty-kteri-maji-nesmyslne-pozadavky/#reply1108405
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
23. 4. 2015 09:18:18
Tak v prvom rade ide o to presvedcit klienta ze tvoj navrh/riesenie je to spravne. Ked to nedokazes tak sa s klientom rozluc lebo to nema vyznam.
Zo zaciatku ked takych klientov budes trpiet a kludne aj s navysenou cenou to nebude take hrozne. Ale po par takych klientoch si uvedomis ze ti to absolutne za tie peniaze nestoji. Cize ak sa da, vrat mu zalohu(podla rozpracovanosti zadania) a posli ho k niekomu inemu.
Cely zivot, dennodenne, vidim ze ludia skratka nevedia povedat nie, a to ich len dostava do problemov.
23. 4. 2015 09:18:18
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-s-klienty-kteri-maji-nesmyslne-pozadavky/#reply1108404
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
23. 4. 2015 11:37:45
Napsal smrtka.smety;1189024
Souki - Díky. Napadla mne varianta napálit těmto klientům cenu 1.000,- bez DPH / hod. a asi ji zavedu. (V praxi to u některých kolegů takto funguje).
Cena funguje ale je to zrádné. Jedné korporaci jsem nacenil zakázku na desetinásobek než obvykle, protože se mi nechtělo je složitě odmítat. Nakonec jsme byli jedni z nejlevnějších.
23. 4. 2015 11:37:45
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-s-klienty-kteri-maji-nesmyslne-pozadavky/#reply1108403
magnesium.2
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
23. 4. 2015 12:16:33
Ujasnit si, kdo umí dělat weby nějakou dobu a kdo je nedělá. S naprostým klidem a slušností zkusit vysvětlit, že se určitý postup osvědčil, že funguje, že to tak umíš a pokud bude chtít klient přecejen něco jiného, tak prostě napsat, že máš jiný názor a že bys to kvůli tomu nedokázal udělat - ne, že bysto nezvládl, ale příčilo by se ti to a dělal bys něco, s čím bys nakonec nebyl spokojen. Zdůraznit, že chyba není na straně tebe ani klienta, ale prostě jste "nekompatibilní" :)
23. 4. 2015 12:16:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-s-klienty-kteri-maji-nesmyslne-pozadavky/#reply1108402
smrtka.smety
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
23. 4. 2015 12:46:53
Děkuji mnohokrát. Vaše podněty beru na vědomí a beru si z nich poučení.
Mějte se fajn :-)
23. 4. 2015 12:46:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-s-klienty-kteri-maji-nesmyslne-pozadavky/#reply1108401
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
23. 4. 2015 13:08:04
Napsal smrtka.smety;1189018
kteří mají svou hlavu a diktují nesmyslnou volbu barev, rozvržení, volbu fontů při návrhu webu a chtějí nesmyslné požadavky. Jsou to víceméně klienti, kteří mají jasno, ale nenechají si vymluvit výhodnější řešení.
Zákazník je pán. Pokud chce něco co ti nedává smysl, tak mu to zkus vymluvit a předložit jasné důvody proč je to špatně a ať ti to hlavně zkusí vysvětlit. Je totiž možné že zákazník ví prostě něco co ty ne (třeba specifické chování "jeho" zákazníků nebo zvyklosti v oboru) a třeba se ukáže že může mít pravdu, nebo dohromady vymyslíte ještě lepší variantu která z jeho "divného" požadavku vzejde.
A když na tom trvá a není s ním řeč, tak to prostě dodělej, pořádně naúčtuj a už to neřeš ;-)
23. 4. 2015 13:08:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-s-klienty-kteri-maji-nesmyslne-pozadavky/#reply1108400
Mam klienta, ktery ma diky svym pripominkam otresny web. Pak si nechal udelat na druhe domene relativne slusny. A hadejte, ktery mu generuje vetsi (o mnoho vetsi) prijem? Neni vsechno cernobile. Kdyz klient prijde se svym nazorem, ptam se ho proc, stejne tak i konzultant ma umet vysvetlit a obhajit sve proc.
23. 4. 2015 13:28:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-s-klienty-kteri-maji-nesmyslne-pozadavky/#reply1108399
Weby sice netvořím, ale u log to zažívám taky. Když někdo navrhne něco, co je dle mě fakt špatný, tak buďto:
a) Pokud je to opravdu hodně špatný, nesmyslný, nevhodný, tak řeknu, že chci odvádět kvalitní práci a že tohle se s tím neshoduje a odkážu je sem, ať sem zadají poptávku. :D
b) Anebo vezmu jejich argumenty, úplně je přeženu a vytvořím naprostej blivajz a vedle toho pro srovnání vytvořím verzi takovou, jak bych ji doporučil já a naprosto ji vymazlím k doknalosti (v 99% případů mi dají za pravdu a zvolí moje řešení).
c) Anebo nejčastěji jejich argumenty vezmu v úvahu, vytvořím svou verzi a napíšu "Váš nápad nezní zle, ale osobně bych toto řešení nedoporučoval, je totiž příliš ***nějaký odborný argument***, doporučuji jít například touto cestou." a do přílohy hodím pouze své řešení. Opět vymazlené a ideálně v nádherných mock-up šablonách. I v těchto případech mi ve většině případů dá klient za pravdu, že to vypadá lépe. Pokud ne, vydám se cestou b).
Opravdu jen málokrát (nevím, tak 5 případů ze zatím téměř stovky realizovaných log) si klient nedal říct a kdy jsem prostě ty úpravy provedl zkrátka proto, abych o něj nepřišel, jelikož jsem tomu věnoval už mnoho času a ty peníze jsem prostě zrovna chtěl. Ale ta loga nikde nevystavuju a pokud se mě někdo zeptá, jestli jsem je tvořil já, odkývu že ne. Myslím, že tu a tam každý z nás vytvoří něco čistě pro $$$, zas nemůže být celý život jen jedno dlouhé uspokojování kreativity a ega, že. :-)
Jinak názorům a nápadům klientů jsem obecně otevřen a vícekrát se mi stalo, že námět např. na změnu barvy písma, anebo vyhlazení nějaké křivky, logo vytáhl na vyšší úroveň a oživil ho. V takových případech vždy klientovi poděkuju za super nápad. :)
Nu ale jinak ty absolutně tvrdohlavé, co mají děsnou představu a chtějí ji realizovat, tak ty prostě odmítám. Někdy mají nějakou děsnou skicu, vybrané šílené barvy atd., tak je pošlu sem. Protože tací nepotřebují logotvůrce, ti potřebují jen "prodlouženou ruku" respektive cvičenou opičku a moje kreativita a znalosti nikde ve výsledku vidět nebudou.. Navíc čím otravnější a tvrdohlavější klient je, tím spíš jsou problémy s placením.. proto jak něco ucítím, spolupráce končí.
23. 4. 2015 15:19:19
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-s-klienty-kteri-maji-nesmyslne-pozadavky/#reply1108398
smrtka.smety
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
23. 4. 2015 15:40:13
Michale, díky za reakci, něco to do sebe má.
Díky všem.
23. 4. 2015 15:40:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-s-klienty-kteri-maji-nesmyslne-pozadavky/#reply1108397
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 4. 2015 15:40:47
Napsal mhp;1189042
Mne sa páči veta, ktorú mi prednedávnom povedal kolega, keď som sa ho pýtal, ako dokáže pokojne komunikovať s niektorými klientami: "Treba si uvedomiť, že oni potrebujú mňa, nie ja ich". Aj keď to neznie rovno na nejakú konkrétnu radu, mne to pomáha mať správny postoj pri komunikácii a voliť správne slová. Proste, vy potrebujete mňa, ja si klienta nájdem ako vždy, ale vy to chcete mať spravené dobre a o to sa tu ja snažím a poskytujem vám svoje skúsenosti a schopnosti. Ak sa vám to nepáči, sami si to premyslite, či vlastne chcete so mnou robiť. Keď sa človek nebojí a povie narovinu, čo si myslí, hoc aj tvrdšie, častokrát to spraví divy, i keď, to riziko straty klienta tam samozrejme je, ale osobne po rokoch radšej strácam klientov alebo peniaze ako nervy.
Inak sa zhodujem aj s uživateľom Bíba. Viem, že strach zo straty klienta na začiatku býva, avšak to mizérium spojené s prácou s takým klientom zväčša za to nestojí, to radšej vraziť ten čas do hľadania nového klienta.
Zabudol ste nato že pánom je ten kto má peniaze. Takže vaše úvaha je od základu zlá.
23. 4. 2015 15:40:47
https://webtrh.cz/diskuse/jak-komunikujete-s-klienty-kteri-maji-nesmyslne-pozadavky/#reply1108396
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit