Zadejte hledaný výraz...

Jak finančně ohodnotit služby internetového marketingu?

fanatic
verified
rating uzivatele
4. 11. 2012 18:29:56
Ahoj,
nedávno jsem byl osloven ohledně propagace webu firmy, která prodavá řemeslnické služby. Ve svém oboru jsou perfektní, všechny zakázky mají přes doporučení od spokojených zákazníků a mají kontrakty i pro velké firemní zákazníky.
Nicméně co se týká webu, zaspaly dobu. Obsah na webu je statický, nezměněný od roku 2009 a web je naprosto nesémantický. Mají cca 5 návštěvníků denně (měřeno přes GA) a v zásadě nulové konverze.
Rádi by expandovali i do dalších měst a proto před rokem zaplatili 12 500 Kč nejmenované firmě, která pro ně udělala "SEO". Optimalizace spočívala v tom, že jim na jejich 8 statických stránek přidala meta keywords, meta description a přidala sledování návštěvnosti přes GA (aspoň že tak) - bohužel bez jakéhokoliv vysvětlení, co s tím mají vlastně dělat.
Chtěl bych pro ně:
  • částečně předělat web (alespoň přidat Hx nadpisy - nechtějí investovat do úprav)
  • pravidelně na webu prezentovat výsledky dokončených zakázek (text, fotky)
  • začít na webu psát články z oboru s přínosem pro čtenáře ("Jak si sám udělat .. " - samozřejmě podtón bude "Pokud na to nemáte nervy, zavolejte nám - odobrníkům") - cca 1 článek týdně od externího copywritera
  • začít s offpage propagací - registrace do katalogů (zatím nejsou ani ve firmách na Seznamu), PR články do známých internetových magazínů z oboru, vytvoření micro-site pro vybraný produkt
  • začít s propagací na sociálních sítích (tvorba FB stránky, pokud má zákazník FB stránku v oblíbených, dostane (malou,bezvýznamnou) slevu, psaní statusů na téma "nové zakázky", "nové technologie - co je možné doma mít")
Předešlá "SEO optimalizace" jim samozřejmě nijak nepomohla a proto jsou celkem skeptičtí, co se týká nějakého finančního ohodnocení mé práce. Já jsem ale ochotný do toho jít s tím, že budu mít až provizi ze zakázek, které přišly díky mé práci z webu.
Teď ale nevím, jakým způsobem je možné provizi určovat? Jak monitorovat úspěšně dokončené zakázky, které přišly díky webu? Model kontaktu se zákazníkem by totiž v našem případě měl fungovat tak, že zákazník po shlédnutí webu zavolá, dohodne si osobní schůzku a tam se rozhoduje. Teď ale volají i lidé, kteří přišli přes osobní kontakt. Jak je odlišit?
Nebo si mám dohodnout provizi za počet návštěvníků webu nehledě na konverze?
Díky za názory.
4. 11. 2012 18:29:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-financne-ohodnotit-sluzby-internetoveho-marketingu#reply827893
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 11. 2012 18:49:01
Uff, a vy pro ně máte dělat co? SEO? Registrací do katalogů? Marketing v sociálních sítích? Obsahovou strategii? To si naúčtujte třeba 6000 Kč/hod, protože si to určitě za takový záběr služeb zasloužíte.
4. 11. 2012 18:49:01
https://webtrh.cz/diskuse/jak-financne-ohodnotit-sluzby-internetoveho-marketingu#reply827892
Tak treba my v podobnem pripadu bereme cca 200 - 300 za poptavku.
4. 11. 2012 18:59:14
https://webtrh.cz/diskuse/jak-financne-ohodnotit-sluzby-internetoveho-marketingu#reply827891
fanatic
verified
rating uzivatele
4. 11. 2012 19:12:57
Napsal Michal Kubíček;866136
Tak treba my v podobnem pripadu bereme cca 200 - 300 za poptavku.
Asi jsem se špatně vyjádřil, firma dělá celá řemeslná řešení. Jedna zakázka je v řádu 30 - 150 000 Kč. To by 200 - 300 Kč za poptávku byla hodně špatná provize :)
4. 11. 2012 19:12:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-financne-ohodnotit-sluzby-internetoveho-marketingu#reply827890
Napsal fanatic;866141
Asi jsem se špatně vyjádřil, firma dělá celá řemeslná řešení. Jedna zakázka je v řádu 30 - 150 000 Kč. To by 200 - 300 Kč za poptávku byla hodně špatná provize :)
Mluvim o poptavce. Ne zakazce. Navic nasi dodavatele jsou schopni umorit mesicne stovky poptavek...
---------- Příspěvek doplněn 04.11.2012 v 19:27 ----------
kolik zakazek realizuje ta firma z 20 poptavek...?
4. 11. 2012 19:24:45
https://webtrh.cz/diskuse/jak-financne-ohodnotit-sluzby-internetoveho-marketingu#reply827889
fanatic
verified
rating uzivatele
4. 11. 2012 19:46:30
Napsal Michal Kubíček;866146
kolik zakazek realizuje ta firma z 20 poptavek...?
Jak jsem psal, drtivá většina zakázek je v tuhle chvíli přes osobní kontakty. Tam se realizuje tak 80% z nich.
Samozřejmě pokud se mi podaří zvýšit návštěvnost, tak ta konverze tam bude úplně jiná a tedy diskutovaná částka za poptávku by dávala smysl. Jak mám ale v tom případě určit počet poptávek, které firma díky mně dostala? Stále bude platit, že hlavní komunikační kanál je telefon a tam počet poptávek nezjistím..
4. 11. 2012 19:46:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-financne-ohodnotit-sluzby-internetoveho-marketingu#reply827888
Vít Michalek
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
4. 11. 2012 20:04:48
Když jsi si tak jistý , že tvé upravy povedou ke zvýšení počtu poptávek. Tak co se třeba domluvit s majtelem?
Ňapř. když se ti do 6 měsíců povede zvýšit počet poptávek o 200% tak budeš dostavat 5% ze zakázek?
4. 11. 2012 20:04:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-financne-ohodnotit-sluzby-internetoveho-marketingu#reply827887
uprimne... remeslne sluzby prodavat pres web je ztrata casu, tento byznys funguje na doporuceni.
4. 11. 2012 20:32:42
https://webtrh.cz/diskuse/jak-financne-ohodnotit-sluzby-internetoveho-marketingu#reply827886
Napsal fanatic;866155
Jak jsem psal, drtivá většina zakázek je v tuhle chvíli přes osobní kontakty. Tam se realizuje tak 80% z nich.
Samozřejmě pokud se mi podaří zvýšit návštěvnost, tak ta konverze tam bude úplně jiná a tedy diskutovaná částka za poptávku by dávala smysl. Jak mám ale v tom případě určit počet poptávek, které firma díky mně dostala? Stále bude platit, že hlavní komunikační kanál je telefon a tam počet poptávek nezjistím..
V našem případě směrují poptávky přes vlastní callcentrum, takže o tom přehled je. Samozřejmě, že se lze dohodnout i na jiné ceně, ale to bude vždy balanc mezi tvou představou a představou klienta....
---------- Příspěvek doplněn 04.11.2012 v 20:38 ----------
Napsal msgexpert;866182
uprimne... remeslne sluzby prodavat pres web je ztrata casu, tento byznys funguje na doporuceni.
Zaplaťpánbu za takové názory:)
4. 11. 2012 20:38:12
https://webtrh.cz/diskuse/jak-financne-ohodnotit-sluzby-internetoveho-marketingu#reply827885
fanatic
verified
rating uzivatele
4. 11. 2012 22:23:50
Napsal mic362;866166
Když jsi si tak jistý , že tvé upravy povedou ke zvýšení počtu poptávek. Tak co se třeba domluvit s majtelem?
Ňapř. když se ti do 6 měsíců povede zvýšit počet poptávek o 200% tak budeš dostavat 5% ze zakázek?
To se právě domlouvám. Provizi budu ale dostávat pouze ze zakázek, které přišly z webu a tak sháním nějaké řešení, jak je oproti ostatním zakázkám odlišit.
Napsal Michal Kubíček;866186
V našem případě směrují poptávky přes vlastní callcentrum, takže o tom přehled je.
To je ale elegantní řešení :) Bohužel v mém případě nepoužitelné.
4. 11. 2012 22:23:50
https://webtrh.cz/diskuse/jak-financne-ohodnotit-sluzby-internetoveho-marketingu#reply827884
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
5. 11. 2012 19:58:38
Nejprve by to chtělo vyřešit ty konverze. Třeba přidat událost na odeslání kontakních údajů přes formulář. U telefonů vesměs říkají, kde ten kontakt sehnali ( obvykle " dobrý den, našel jsem si vás na internetu" ) sami. Také mě volají, tak vím. Přesto jestli to chcete úplně podchytit, tak jim na webu nabídněte nějaký slevový kupón, který se bude prezentovat jen na tom webu, případně telefoní číslo, kam budou volat klienti jen z internetu. Tak můžete spolehlivě rozlišit jestli je to doporučení od stávajících zákazníků, nebo výsledek internetové kampaně.
Co se týče taktiky: nabídněte tu optimalizaci struktury a třeba pár katalogů a ten blog, či microsites. Pokud se jim to bude líbit, tak přidejte i ty sociální sítě. Pokud budou cukat na základní nabídku, tak mějte v záloze ještě mini nabídku typu pouze on page úpravy.
---------- Příspěvek doplněn 05.11.2012 v 20:03 ----------
PS: je to lokální kšeft, takže také zapsat do Google Places a Mapy.cz
5. 11. 2012 19:58:38
https://webtrh.cz/diskuse/jak-financne-ohodnotit-sluzby-internetoveho-marketingu#reply827883
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit